Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helvetti, että taas meni rahaa tähänkin jouluun

Vierailija
23.12.2021 |

Pitkälti toista tonnia ja tuossa ei ole pisaraakaan alkoa. Mä oon jo ihan kyllästynyt tähän. Lapset on aikuisia ja asuu omillaan. Silti mä järjestän ja maksan kaiken. Kokkaan, paketoin, siivoan ja käyn siinä jossain välissä töissäkin. Olen jo kaikille tiedottanut, että tämä on nyt viimeinen joulu minkä järjestän. Mikäli tilanne sallii, niin vuoden päästä tähän aikaan siemailen sateenvarjodrinkkejä altaalla ja maksan palvelusta. Tehkööt pennut mitä lystää.
Huh, olen puhunut!

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsesikin varmaan toivovat, että äiti ottaisi jouluna iisimmin.

Vierailija
22/39 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

6000€ meni itellä et älä vikise!

Ei kellään mene 6000€ jouluun, ei ainakaan kotona.

Noin 800€ juhlaruokiin, noin 1500€ juomiin, 250€ kuusi missä valot valmiina, noin 200€ koristeisiin ja lahjoihin loput.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja arvatenkaan ei kuitenkaan kelvannut kun kuun alussa joku lapsista tarjoutui järjestämään. Myöskään se ei kelvannut kun jokainen lapsista tarjoutui apuun. Ei rahallinen apu tai apu laittamiseen. Mutta ainakin voi huomenna marttyyrinä pilata kaikkien joulun sitten.

Meidän äiti on tuollainen ja on tasan viimeinen joulu kun sinne mennään. Ensi vuonna me järjestetään aidosti kiva joulu, jossa kenenkään ei tarvitse kuunnella valitusta. Äiti ei tietenkään jollain tekosyyllä osallistu ja valittaa sitten miten kaikki piti itse tehdä JA kukaan ei tullut jouluksi.

Vierailija
24/39 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eiköhän se yleensä mene niin, että vanhemmat kutsuvat lapsensa. Se, että kutsut omia lapsiasi pennuiksi tosin kertookin jo kaiken tarpeellisen siitä, millainen äiti olet.

Vierailija
25/39 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon marttyyri siellä taas. Meillä on sovittu ajat sitten, että aikuisille ei osteta lahjoja. Ja joulupöytään tuo jokainen jotain.

Vierailija
26/39 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulu tuntuu ikääntyessä koko ajan vaan hirveämmältä. Vihaan lahjojen miettimistä, niiden ostoa kulukuurin uhalla ja paketointi kaiken kruununa.

Vierailija
27/39 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikesta rahanmenosta huoliatta toivotan niin APlle kuin kaikille muillekin palstalaisille rauhaisaa joulua! Antamisen ilo on se suurin ilo!

Vierailija
28/39 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minulle joskus tuollainen ajatus päähän pälkähtäisikin niin seuraava ajatus olisi heti että ihanaa kun SAAN järjestää aikuisille lapsille joulun.

T Jouluihminen, joka raataa joka joulu, mutta nauttii siitä että ne rakkaat on olemassa/elossa ja heitä varten teen kyllä joulun mielelläni. Minäkin käyn töissä.

Vierailija
29/39 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos minulle joskus tuollainen ajatus päähän pälkähtäisikin niin seuraava ajatus olisi heti että ihanaa kun SAAN järjestää aikuisille lapsille joulun.

T Jouluihminen, joka raataa joka joulu, mutta nauttii siitä että ne rakkaat on olemassa/elossa ja heitä varten teen kyllä joulun mielelläni. Minäkin käyn töissä.

Lisään vielä että varmasti tulee aika, jolloin nämä nuoret aikuisuuden kynnyksellä olevat lapset ja nuoret aikuiset saavat tehdä niitä jouluja aivan tarpeeksi. Sitten kun minua ei enää ole ja heillä on omia lapsia ja lapsenlapsia.

Vierailija
30/39 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä meni miehen kanssa jouluruokailuihin huimat 40 euroa. Lahjoihin tuhlasin itse 140 euroa, vauva on niin pieni ettei ymmärrä joulusta mitään mutta hänelle on paketti mummilta.

Vierailija
31/39 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinkku talous. Ruokaan meni noin 80€ joulun ajan. Valmiiksi siivutettua kinkkua ostin 0,4kg lanttulaatikko, porkkanalaatikkoa, graavilohta, perunaa. Teen itse ruskean kermasipulikastikkeen. Vihreitä kuulia rasia, muutama joulutorttu ja fazerin piparisuklaata. Näillä pärjään tapanin päivään asti.

Vierailija
32/39 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähentäkää sitä alkoholin käyttöä, niin jaksaa paremmin. Suosittelen että kokeilette olla ilman alkoholia koko joulun.

Vierailija
33/39 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauskaa, "tämä on viimeinen joulu, kun..." sai kuulemaan äitivainaan jouluiset äänenpainot. Onneksi hän sai viettää mieleisiään jouluja sitten kun ei ollut enää perhettä väkisin passattavana.

Vierailija
34/39 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä meni

300€ ruokaan, vähemmällä olisi päässyt jos olisi itse tehnyt. Toki normaalina viikonloppunakin menee ainakin 100€, eli ei tuo nyt paljoa ole, kun tulee pari lisäsyöjääkin.

300€ lahjoihin ja luulen, että mies osti minulle lisäksi jotain about satasella. Olisi päässyt vähemmälläkin, jos olisi halunnut.

Koristeet ja vastaavat oli valmiiksi ja eilen siivottiin ja vessa pitää vielä tänään pestä.

Eipä tässä nyt niin paljoa vaivaa ja rahaa mennyt, tänäkään vuonna.

Vierailija
35/39 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merkillistä kitisemistä kaikesta jouluun liittyvästä.

En oo varhaislapsuuden jälkeen viettänyt joulua, siitäkään en muista mitä on kerrottu, että Mummo makaa joulunpyhät migreenissä kun oli niin kovasti tehnyt joulua.

Älkää viettäkö, tai jos saisi edes jonkin järkevän selityksen miksi touhuatte ja laitatte rahaa menemään luottokorteillakin.

Kaikki ketjut suurinpiirteiden etten jaksa, ei oo rahaa, haluan olla rauhassa…oma valinta

Vierailija
36/39 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman alkoa kirjoitti:

Vähentäkää sitä alkoholin käyttöä, niin jaksaa paremmin. Suosittelen että kokeilette olla ilman alkoholia koko joulun.

Kunpa se uupumuksen takana olisikin niin yksinkertainen syy kuin alkoholi.

Vierailija
37/39 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvät safkat prismasta 150e perheelle, ja sit nautitaan vaan toistemme seurasta ja saunotaan :) Ei rasita!

Vierailija
38/39 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyin ennen joulua nuorisolta, haluavatko he, että meillä vietetään joulua. Halusivat. Edellytin, että kaikki osallistuu, muuten ei joulua tule. Niinpä meillä on siivottu ja kokkailtu yhdessä.

Rahaa toki palaa, jos yhtään panostaa syömisiin tai lahjoihin. Itse en rahan menoa edes laske, ostan mitä on ostettava.

Hyvää joulua kaikille! Ottakaa iisisti ja koettakaa nauttia vähän vähemmällä touhotuksella <3

Vierailija
39/39 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

jul

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kuusi