Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helvetti, että taas meni rahaa tähänkin jouluun

Vierailija
23.12.2021 |

Pitkälti toista tonnia ja tuossa ei ole pisaraakaan alkoa. Mä oon jo ihan kyllästynyt tähän. Lapset on aikuisia ja asuu omillaan. Silti mä järjestän ja maksan kaiken. Kokkaan, paketoin, siivoan ja käyn siinä jossain välissä töissäkin. Olen jo kaikille tiedottanut, että tämä on nyt viimeinen joulu minkä järjestän. Mikäli tilanne sallii, niin vuoden päästä tähän aikaan siemailen sateenvarjodrinkkejä altaalla ja maksan palvelusta. Tehkööt pennut mitä lystää.
Huh, olen puhunut!

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sama virsi taas ensi jouluna.

Vierailija
2/39 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset osta joulun jälkeen kun alennusmyynnit alkavat?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo niin mäkin sanon taas joulun jälkeen etten enää koskaan juo alkoholia.

Vierailija
4/39 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulusta saa niin kalliin kuin haluaa.

Vierailija
5/39 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna vasta kaupoille kun lapset tulee lauantaina. Kaikki puoleen hintaan ja sitä mitä ei ole saa puuttua.

Vierailija
6/39 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten ihan hyvä, mutta se on UGH, olen puhunut!

Vierailija
7/39 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasan 0€ mennyt jouluun tänä vuonna. Päätin oikeasti jo vuosia sitten etten tuhlaa ihan turhaan mihinkään jouluun. Näin on mennyt jo useampi vuosi.

Katson joulun jälkeen alet, jos mitään hyödyllistä edullista löytyy.

Vierailija
8/39 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

6000€ meni itellä et älä vikise!

Vierailija
9/39 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valintojen maailma. Haluatko kiitosta, myötätuntoa vai mitalin siitä, että olet itse tehnyt huonoja valintoja, jotka nyt itsekin toteat huonoiksi?

Vierailija
10/39 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko pakko ostaa kalliit lahjat? Riippuu ihan itsestäsi. Voisi miettiä myös riittäisikö vähempi ruoka/ lahjat

Vierailija
11/39 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

6000€ meni itellä et älä vikise!

Ei kellään mene 6000€ jouluun, ei ainakaan kotona.

Vierailija
12/39 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

¤0 egee meni tänään, miehellä varmaan saman verran. Lahjoihin on mennyt varmaan noin 250e. Tosi paljon.

Vierailija
13/39 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis 40 + 40 + 250 t: nro 12

Vierailija
14/39 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta lahjoja aikuisille ja tietävät sen. Lahjaton se että kokkaan ja passaan

Vierailija
15/39 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla meni 30.

Vierailija
16/39 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla meni vaan 400 e.

Vierailija
17/39 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi ymmärtää aloittajaa. On aivan hänen oma päätöksensä kiusata ja rasittaa itseään kaikella tuolla. Mitä tapahtuisi, jos et tekisikään mitään ylimääräistä, vain siksi, että on joku "joulu"?

Lomille voi tietysti lähteä, mutta ei sekään mikään pakko ole. Henkisesti vapaa ihminen rentoutuu, vaikka muut ympärillä olisivat jouluhysterian uuvuttamia. Minä haluan näyttää esimerkkiä stressittömästä joulukuusta.

Vierailija
18/39 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttävä marttyyri! Mitäs teet jos ei nappaa! Ole tememättä, mutta pahinta on tuollainen että tekee ja sitten valittaa! Miksi ostelet kalliita lahjoja jos kerran kirpaisee? Mikä pakko tehdä ruokaa ja siivota? Minä teen kaikkea tuota ja järjestän perheelleni joulun myös. Yli 2000€ reippaasti on rahaakin mennyt. Mutta en valita, ja teen tämän mielelläni, ja ihan omalla päätöksellä! Haluan viettää ihanan perinteisen joulun perheeni kanssa. Kukaan ei pakota. Ihan itse haluan. Jos en haluaisi, niin sitten en tekisi tietenkään!

Vierailija
19/39 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttävä marttyyri! Mitäs teet jos ei nappaa! Ole tememättä, mutta pahinta on tuollainen että tekee ja sitten valittaa! Miksi ostelet kalliita lahjoja jos kerran kirpaisee? Mikä pakko tehdä ruokaa ja siivota? Minä teen kaikkea tuota ja järjestän perheelleni joulun myös. Yli 2000€ reippaasti on rahaakin mennyt. Mutta en valita, ja teen tämän mielelläni, ja ihan omalla päätöksellä! Haluan viettää ihanan perinteisen joulun perheeni kanssa. Kukaan ei pakota. Ihan itse haluan. Jos en haluaisi, niin sitten en tekisi tietenkään!

Omista valinnoista uhriutuminen on av-palstan ydinsisältö. Yleensä se on mulkku puoliso ja huonosti kasvatetut lapset tai kusipäiset kaverit, mutta joulun aikaan korostuu tuo suorittaminen. Ihan omia valintoja jokainen näistä.

Vierailija
20/39 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtuukohan se jotenkin itsestä että on noin laiskoja kakaroita. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kuusi