Helvetti, että taas meni rahaa tähänkin jouluun
Pitkälti toista tonnia ja tuossa ei ole pisaraakaan alkoa. Mä oon jo ihan kyllästynyt tähän. Lapset on aikuisia ja asuu omillaan. Silti mä järjestän ja maksan kaiken. Kokkaan, paketoin, siivoan ja käyn siinä jossain välissä töissäkin. Olen jo kaikille tiedottanut, että tämä on nyt viimeinen joulu minkä järjestän. Mikäli tilanne sallii, niin vuoden päästä tähän aikaan siemailen sateenvarjodrinkkejä altaalla ja maksan palvelusta. Tehkööt pennut mitä lystää.
Huh, olen puhunut!
Kommentit (39)
Mikset osta joulun jälkeen kun alennusmyynnit alkavat?
Joo niin mäkin sanon taas joulun jälkeen etten enää koskaan juo alkoholia.
Joulusta saa niin kalliin kuin haluaa.
Huomenna vasta kaupoille kun lapset tulee lauantaina. Kaikki puoleen hintaan ja sitä mitä ei ole saa puuttua.
Muuten ihan hyvä, mutta se on UGH, olen puhunut!
Tasan 0€ mennyt jouluun tänä vuonna. Päätin oikeasti jo vuosia sitten etten tuhlaa ihan turhaan mihinkään jouluun. Näin on mennyt jo useampi vuosi.
Katson joulun jälkeen alet, jos mitään hyödyllistä edullista löytyy.
Valintojen maailma. Haluatko kiitosta, myötätuntoa vai mitalin siitä, että olet itse tehnyt huonoja valintoja, jotka nyt itsekin toteat huonoiksi?
Onko pakko ostaa kalliit lahjat? Riippuu ihan itsestäsi. Voisi miettiä myös riittäisikö vähempi ruoka/ lahjat
Vierailija kirjoitti:
6000€ meni itellä et älä vikise!
Ei kellään mene 6000€ jouluun, ei ainakaan kotona.
¤0 egee meni tänään, miehellä varmaan saman verran. Lahjoihin on mennyt varmaan noin 250e. Tosi paljon.
En osta lahjoja aikuisille ja tietävät sen. Lahjaton se että kokkaan ja passaan
En voi ymmärtää aloittajaa. On aivan hänen oma päätöksensä kiusata ja rasittaa itseään kaikella tuolla. Mitä tapahtuisi, jos et tekisikään mitään ylimääräistä, vain siksi, että on joku "joulu"?
Lomille voi tietysti lähteä, mutta ei sekään mikään pakko ole. Henkisesti vapaa ihminen rentoutuu, vaikka muut ympärillä olisivat jouluhysterian uuvuttamia. Minä haluan näyttää esimerkkiä stressittömästä joulukuusta.
Ärsyttävä marttyyri! Mitäs teet jos ei nappaa! Ole tememättä, mutta pahinta on tuollainen että tekee ja sitten valittaa! Miksi ostelet kalliita lahjoja jos kerran kirpaisee? Mikä pakko tehdä ruokaa ja siivota? Minä teen kaikkea tuota ja järjestän perheelleni joulun myös. Yli 2000€ reippaasti on rahaakin mennyt. Mutta en valita, ja teen tämän mielelläni, ja ihan omalla päätöksellä! Haluan viettää ihanan perinteisen joulun perheeni kanssa. Kukaan ei pakota. Ihan itse haluan. Jos en haluaisi, niin sitten en tekisi tietenkään!
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttävä marttyyri! Mitäs teet jos ei nappaa! Ole tememättä, mutta pahinta on tuollainen että tekee ja sitten valittaa! Miksi ostelet kalliita lahjoja jos kerran kirpaisee? Mikä pakko tehdä ruokaa ja siivota? Minä teen kaikkea tuota ja järjestän perheelleni joulun myös. Yli 2000€ reippaasti on rahaakin mennyt. Mutta en valita, ja teen tämän mielelläni, ja ihan omalla päätöksellä! Haluan viettää ihanan perinteisen joulun perheeni kanssa. Kukaan ei pakota. Ihan itse haluan. Jos en haluaisi, niin sitten en tekisi tietenkään!
Omista valinnoista uhriutuminen on av-palstan ydinsisältö. Yleensä se on mulkku puoliso ja huonosti kasvatetut lapset tai kusipäiset kaverit, mutta joulun aikaan korostuu tuo suorittaminen. Ihan omia valintoja jokainen näistä.
Johtuukohan se jotenkin itsestä että on noin laiskoja kakaroita.
Ja sama virsi taas ensi jouluna.