Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muita yksinäisiä viettämässä sinkkujoulua?

Vierailija
23.12.2021 |

Tässä sitä vietetään yksin. Onneksi tein joulutorttuja. Muuta hyvää tässä joulussa ei sitten olekaan. Toivottavasti tulee jotain kivoja ohjelmia televisiosta.

Kommentit (89)

Vierailija
21/89 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

JS87 kirjoitti:

Vain koska olen mies, olen kuulemma yksinäinen.

Jos olisin saman ikäinen sinkku nainen, minusta käytettäisiin termejä voimaantunut ja itsellinen.

Niinpä olen päättänyt olevani itsellinen mies tänä jouluna, ja kaikkina muinakin tulevina jouluina.

Enää puuttuu se koira jonka naiset ottavat erottuaan miehestä voimaantuakseen. Itse en sellaista ota, joten en voi olla voimaantunut.

Kuulostatpa katkeralta. 

Vierailija
22/89 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset lähti eilen isälleen joulunviettoon, vähän haikeaksi se illaksi veti. Mutta tänään nousin paremmalla mielellä päivään. Kävin kaupasta ostamassa kaikkea hyvää ja päätin viettää hyvän omannäköiseni joulun. Ei hötkyilyä, ei laatikon laatikkoa.

Ei koe silti olevani yksinäinen, koska pariinkin pöytään mut on kutsuttu, mutta enpäs mene. Mähän köllin itekseni ja teen ihan mitä itse lystään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/89 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuusi koristeltu, torttuja ja kuivakakku tekaistu. Huomenna käyn haudalla ja saunassa, poltan kynttilää ja syön suklaata. Musiikkia soimaan jos ei tule telkasta katsottavaa tai luen kirjaa jonka ostin itselleni lahjaksi. Palapeliäkin voisi koota. Ruuat lähinnä valmistiskistä huomiseksi, ne kun on syöty täytyy kokkailla jotain arkista. Pidän joulusta ja koti on koristeltu kauniiksi, mikäs tässä on ollessa. Yksin olen mutta ainakin on rauhallista, kukaan ei huuda. Yksinäisyys on mielentila, väkijoukossakin voi olla yksin ja itseksenikin voin olla onnellinen. Rauhallista joulua kaikille!

Vierailija
24/89 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

JS87 kirjoitti:

Jos olisin saman ikäinen sinkku nainen, minusta käytettäisiin termejä voimaantunut ja itsellinen.

Niinpä olen päättänyt olevani itsellinen mies tänä jouluna, ja kaikkina muinakin tulevina jouluina.

Enää puuttuu se koira jonka naiset ottavat erottuaan miehestä voimaantuakseen. Itse en sellaista ota, joten en voi olla voimaantunut.

Mikä teissä miehissä on vikana kun aina vingutaan itsesäälissä kieriskellen miten naiset on voimaantuneita blaa blaa blaa? Lopettakaa tuo säälin hakeminen ja eläkää reippaasti omaa ainutkertaista elämää. Kukaan ei kiinnostu itsesäälissä rypevästä miehestä.

Vierailija
25/89 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

JS87 kirjoitti:

Mikä teissä miehissä on vikana kun aina vingutaan itsesäälissä kieriskellen miten naiset on voimaantuneita blaa blaa blaa? Lopettakaa tuo säälin hakeminen ja eläkää reippaasti omaa ainutkertaista elämää. Kukaan ei kiinnostu itsesäälissä rypevästä miehestä.

Vinguinko minä omassa viestissäni?

Löytyy 1 sivulta viestini.

M31

Vierailija
26/89 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisenä vastannut joulutorttunsa syönyt on juuri lukenut kaksi tuntia uutisia ja siinä samalla juonut puolisen litraa tummapaahtoista kahvia. Mitähän sitä seuraavaksi keksisi? Mitä te muut yksinäiset keksitte?

Vierailija
27/89 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin aamulenkillä. Oli mukavan näköistä kun lunta on satanut. Kaksi-kolme muuta lenkkeilijää näin myös.

Suihku ja puuroa nassuun, tänään sain kalenterista isomman suklaan ja söin kuivakakkua jonka eilen tein.

Jouluradio, vauvailen vielä hetken. Ehkä joku leffa/sarja. Kynttilät haudalle. Herkkuruokaa ja suklaata.

Rento olo, hyvä mieli. Kaikki kohdillaan.

Vierailija
28/89 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää joulua ihmiset! <3

M31

Vierailija
29/89 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

JS87 kirjoitti:

Elämäsi vaikuttaa hankalalta. Olen pahoillani. 

Vierailija
30/89 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katselen juuri friiltä tulevaa joululeivontakisailua. Ihan hienoja näyttää tulevan. Sitten voisi ottaa jo ekat päikkärit, kun ylös on noussut neljältä. Sitten vaan glögiä ja telkkua lisää. Siinä se aatto menee. Hyvät jouluaatot muille yksineläville myös.

Vierailija
31/89 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen sinkku ja yksinäinen, mutta mulla on myös lapsi. Oon tosi kiitollinen lapsestani, mutta myös surullinen, että meillä ei ole isompaa porukkaa jouluna. Kaipaisin sellaista perhetunnelmaa, jota oman lapsuudenperheeni jäsenistä muut eivät kaipaa, tai saavat omassa ydinperheessän tarpeeksi. Me ollaan ylimääräisiä.

Tein jauhelihakeiton eilen, siinä on tämän talouden jouluruoat tänä vuonna. Kuusi on, ja vähän koristeita. Lapsi ei onneksi vielä lahjoista perusta, eikä muutenkaan tajua koko joulusta mitään. Itse olen saanut lahjaksi teepaketin, lapselle on kaksi pakettia. Varmaan avataan ne illalla ja muuten tää päivä meneekin ihan normimerkeissä. Leikkimistä päiväunien välissä ja kotitöitä. Ulkona on tosi kaunista, mutta tosi kylmää täällä päin, ei ehkä lähdetä ulos ollenkaan.

Ahdistaa, että tätä kököttämistä on nyt monta päivää edessä. Olisipa jo arki.

Vierailija
32/89 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki joulua yksin viettävät eivät ole yksinäisiä. Esimerkiksi minä, joka olen elänyt koko elämäni yksin ja nautin siitä suunnattomasti. Olen ole koskaan tuntenut yksinäisyyttä. Olen pelännyt koko ajan, että joku kutsuisi jouluksi, jolloin joutuisin tylysti kieltäytymään kutsusta. Haluan nauttia joulusta yksin, sellaisena kuin olen sen itse valmistanut. En jaksaisi mitään hälinää.

Vierailija
33/89 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä yksinäisenkin joulu sujuu mukavasti kun ottaa tarpeeksi viinaa.

Vierailija
34/89 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sinkku mies. Joulu menee kotosalla. Joulutorttuja syönyt ja taloyhtiössä joulusauna klo 13 joten sauna odottaa illemmalla sitten jouluruokaa laitan ja nautin siitä. Kinkkua, porkkana- ja lanttulaatikkoa, graavilohta, perunaa ja kermasipulikastiketta. Mukava viettää sinkku joulua. Viihdyn hyvin itsekseni. Olen yksin mutten yksinäinen.

Vierailija
35/89 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki joulua yksin viettävät eivät ole yksinäisiä. Esimerkiksi minä, joka olen elänyt koko elämäni yksin ja nautin siitä suunnattomasti. Olen ole koskaan tuntenut yksinäisyyttä. Olen pelännyt koko ajan, että joku kutsuisi jouluksi, jolloin joutuisin tylysti kieltäytymään kutsusta. Haluan nauttia joulusta yksin, sellaisena kuin olen sen itse valmistanut. En jaksaisi mitään hälinää.

Sinkkuus, yksin oleminen ja yksinäisyys ovat eri asioita.

Ei ole kovin hyvä, että sinkuista käytetään sanaa yksinäinen automaattisesti.

Yksin oleminenkaan ei ole automaattisesti yksinäisyyttä, se voi olla myös ihan hyvä olotila.

Mä olen sinkku, yksin ja yksinäinen.

Oletin, että tää ketju koskee niitä sinkkuja, jotka kokevat jouluna yksinäisyyttä. Sinkkuden ei kuitenkaan tarvitsisi automaattisesti tarkoittaa a) sitä että on yksin tai b) sitä että on millään tasolla yksinäinen.

Vierailija
36/89 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En nyt voi varsinaisesti sanoa, että vietän joulua yksin mutta sairaalassa osastolla olen. On kyllä tavallaan ankea tunnelma mutta kotonakin olisin yksin.

Pikaista paranemista. Seuraava joulu sitten paremmissa merkeissä.

Vierailija
37/89 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdollisuus olisi ollut nähdä sukulaisia mutta päätin että vietän oman rauhaisan joulun kissojeni kanssa. Jos asuin lähenpämä niin kävisin kylässä.

Vierailija
38/89 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täälläkin yksi ja olen koko aikuisikäni ollut sinkku. Jouluna käyn isovanhemmillani ja porukoillani. Illaksi tulen kotiin, laitan saunan lämpiämään,katselen leffoja, syön suklaata ja juon glögiä.

En oikeastaan ymmärrä miksi joku ei kykene elämään sinkkuna ja voivottelee asiaa.

Jos olisin yksinäinen eli minulla ei olisi isovanhempia eikä porukoita niin yhtä onnellinen silti olisin kuin nyt.

M31

Miksi ei voi sanoa vanhemmat? Mikä on tämä mystinen porukat?

Vierailija
39/89 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Muita yksinäisiä viettämässä sinkkujoulua?"

Mikä tässä otsikossa niin veti sinua puoleensa, että halusit osallistua?

Vierailija
40/89 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksin mutten yksinäinen kirjoitti:

Täällä sinkku mies. Joulu menee kotosalla. Joulutorttuja syönyt ja taloyhtiössä joulusauna klo 13 joten sauna odottaa illemmalla sitten jouluruokaa laitan ja nautin siitä. Kinkkua, porkkana- ja lanttulaatikkoa, graavilohta, perunaa ja kermasipulikastiketta. Mukava viettää sinkku joulua. Viihdyn hyvin itsekseni. Olen yksin mutten yksinäinen.

"Muita yksinäisiä viettämässä sinkkujoulua?"

Miten tällä tavalla otsikoitu ketju koskee sinua?