Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muita yksinäisiä viettämässä sinkkujoulua?

Vierailija
23.12.2021 |

Tässä sitä vietetään yksin. Onneksi tein joulutorttuja. Muuta hyvää tässä joulussa ei sitten olekaan. Toivottavasti tulee jotain kivoja ohjelmia televisiosta.

Kommentit (89)

Vierailija
81/89 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole yksinäinen olen vain yksin ja nautin olotilastani. Tunnen joitain ihmisiä jotka eivät osaa olla kuin ehkä pienen hetken yksin ja sen jälkeen heidän on päästävä tekemään maraton keskustelujaan tuppautumaan lähes iholle he vain hölisevät oman äänensä kuulemisen riemusta. Varmasti aivan hirveää olla sellainen, ainakin minulta he imevät vain energian vampyyreja jotka haluavat rypeä ihmisissä ja kun heistä ehkä pääsee jotenkin eroon he ovat jo jonkun toisen kimpussa

Vierailija
82/89 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole yksinäinen olen vain yksin ja nautin olotilastani. Tunnen joitain ihmisiä jotka eivät osaa olla kuin ehkä pienen hetken yksin ja sen jälkeen heidän on päästävä tekemään maraton keskustelujaan tuppautumaan lähes iholle he vain hölisevät oman äänensä kuulemisen riemusta. Varmasti aivan hirveää olla sellainen, ainakin minulta he imevät vain energian vampyyreja jotka haluavat rypeä ihmisissä ja kun heistä ehkä pääsee jotenkin eroon he ovat jo jonkun toisen kimpussa

No kiva että tulit tänne sit yksinäisyysketjuun kertomaan että sinä et ole yksinäinen ja vielä vihjaamaan että yksinäisissä on jotain vikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/89 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä, söin äsken kasvispizzan. 😋

Vierailija
84/89 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen vasten tahtoani sinkku. Lasketaanko sitä? Vai oliko tämä keskustelu tarkoitettu feministeille, jotka eivät mukamas tarvitse miestä ja päättivät piristää itseään… tai siis voimaantua haukkumalla miehiä JOPA jouluna?

Oli miten oli, olen viettänyt tämänKIN joulun lukemalla kirjoja. Yksin. M26

Vierailija
85/89 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kirjoitellut fantasiaa koko päivän. Pääsin vihdoin eroon youtubesta heti aamusta. Illemmalla käyn vanhempien luona syömässä. Lähipäivinä voisi käydä kaupassa ja ostaa torttutaikinaa ym halvalla kun on poistomyynnit.

Vierailija
86/89 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksinäisyyden määritelmä on koettu yksinäisyys. Et ole yksinäinen, jos et koe olevasi. Mikä ihmeen nykymääritelmä?

Olen sukuni viimeinen. Kun minä kuolen, niin tähän sammuu tämä sukuhaara. Vanhemmat kuolleet, ei sisaruksia ja en lisäänny itse. Ei muuta sukua tässä maassa, kaikki kuolleet. Keski-Euroopassa on uskoakseni pari pikkuserkkua vielä, mutta koskaan en ole heitä tavannut.

Tätä tarkoitin teknisesti yksinäisellä, riittääkö yksinäisyyspoliisille?

Vierailija
87/89 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.hs.fi/kaupunki/helsinki/art-2000008497161.html

Helsinkiläinen perheenäiti kutsuu yksinäisiä kotiinsa jouluaterialle – Taustalla on hänen oma käänteentekevä kokemuksensa, joka palautti uskon ihmisiin

"Teen jouluruoat joka tapauksessa, miksei meille mahtuisi muitakin syömään”, sanoo munkkiniemeläinen äiti, joka haluaa tarjota yksinäisille jouluaterian.

Helsinkiläisistä ei kukaan ilmoittautunut "yksinäisten jouluaterialle". Diakonin kautta pari hoivakodin vanhusta saatiin paikalle.

Oululaisen naisen vastaavaan fb-kutsuun tuli kymmenkunta ilmoittautunutta.

Mielenkiintoista.

Vierailija
88/89 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin, vaikka en niin kärsikään tästä itse valitusta yksin olemisesta/elämisestä, mutta kyllähän se näin jouluna käväisee joku haikeuden tapainen mielessä kun monilla on paljon enemmän sitä menoa ja ihmisiä ympärillään, mutta heillä taas ei välttämättä ole tarpeeksi tätä omaa rauhaa ja tilaa joka tärkeysjärjestyksessä aina lopulta vie itselläni voiton. Kämppä on kumminkin kivassa joulukunnossa, kaapissa mieliherkkuja sekä juomia ja omia juttuja puuhastellessa on ainakin vielä toistaiseksi aika kulunut ihan mukavasti. Kaikille hyvää joulua ja kenellä ottaa oikein koville yksinäiset pyhät, niin tavoitelkaa muita samassa tilanteessa olevia, pienikin kohtaaminen voi piristää kummasti kaikkia osapuolia (muistakaa silti koronaturvallisuus) :)

Vierailija
89/89 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksinäisyyden määritelmä on koettu yksinäisyys. Et ole yksinäinen, jos et koe olevasi. Mikä ihmeen nykymääritelmä?

Olen sukuni viimeinen. Kun minä kuolen, niin tähän sammuu tämä sukuhaara. Vanhemmat kuolleet, ei sisaruksia ja en lisäänny itse. Ei muuta sukua tässä maassa, kaikki kuolleet. Keski-Euroopassa on uskoakseni pari pikkuserkkua vielä, mutta koskaan en ole heitä tavannut.

Tätä tarkoitin teknisesti yksinäisellä, riittääkö yksinäisyyspoliisille?

No jos et koe yksinäisyyttä, et ole yksinäinen. Sinulla ei ole sukua. Se ei ole sama kuin yksinäinen.