Muita yksinäisiä viettämässä sinkkujoulua?
Tässä sitä vietetään yksin. Onneksi tein joulutorttuja. Muuta hyvää tässä joulussa ei sitten olekaan. Toivottavasti tulee jotain kivoja ohjelmia televisiosta.
Kommentit (89)
Ajattelen Nyt sitä yksinäistä Dementoitunutta tätiäni
joka oli vielä monet joulut äidin kuolemanki jälkeen meillä .
😢🎄että oma tunto kolkuttaa kun häneen ei saa mitenkään yhteyttä.
Hyvää joulua
Hep, ilmoitaudun. Kinkku on ainoa jouluruoka jota teen ja lineaarista televisiota en meinaa katsoa tänään enkä huomenna. Onneksi on näitä suoratoistopalveluja.
Vierailija kirjoitti:
Hep, ilmoitaudun. Kinkku on ainoa jouluruoka jota teen ja lineaarista televisiota en meinaa katsoa tänään enkä huomenna. Onneksi on näitä suoratoistopalveluja.
Mikä on päivän fiilis?
Minä päätin olla tänä jouluna yksin. Vietämme yleensä joulua suvun kesken ja aamulla iski kauhea itku/ahdistus, että jälleen olen ainoa sinkku joukossa. Peruin tuloni, koska en kestä enää niitä kommentteja muilta, tiedän nimittäin jo muutenkin olevani epäonnistunut.
Vierailija kirjoitti:
Minä päätin olla tänä jouluna yksin. Vietämme yleensä joulua suvun kesken ja aamulla iski kauhea itku/ahdistus, että jälleen olen ainoa sinkku joukossa. Peruin tuloni, koska en kestä enää niitä kommentteja muilta, tiedän nimittäin jo muutenkin olevani epäonnistunut.
Nyt heräsi ihan mega-empatia! Mä niin tiedän, millaista tuo on! Millaisia kommentteja oot saanut? Mitä olisi ollut odotettavissa, jos oisit mennyt?
Suosittelen sulle tätä kirjaa https://www.shanisilver.com/
Sinkkuus ei ole epäonnistumista.
Yksinäistä on.
Mutta kaipa se tässä menee. Ei vain ole kauheasti jouluherkkuja niin vähän vaisuksi jää tunnelma siinä mielessä.
Kuusijuhlassa juuri näytettiin, että muutama rohkea sinkku oli uskaltanut kokoontua jouluksi yhteen. Eivät tunteneet ennalta. Tuollaisia voisi järjestää eri tyyleillä. Harrastusteemaisesti ilman pariutumistarkoitusta.
Vierailija kirjoitti:
Kuusijuhlassa juuri näytettiin, että muutama rohkea sinkku oli uskaltanut kokoontua jouluksi yhteen. Eivät tunteneet ennalta. Tuollaisia voisi järjestää eri tyyleillä. Harrastusteemaisesti ilman pariutumistarkoitusta.
Katsoin juuri samaa! Ihan mahtava juttu! Pitäisköhän uskaltaa järkätä itse vastaava ensi vuonna? Jos ei itse perheettömänä kelpaa omalle suvulleen, niin hittookos siinä, jostain vaan muita sinkkuja kasaan ja bileet pystyyn.
Vierailija kirjoitti:
Yksin mutten yksinäinen kirjoitti:
Täällä sinkku mies. Joulu menee kotosalla. Joulutorttuja syönyt ja taloyhtiössä joulusauna klo 13 joten sauna odottaa illemmalla sitten jouluruokaa laitan ja nautin siitä. Kinkkua, porkkana- ja lanttulaatikkoa, graavilohta, perunaa ja kermasipulikastiketta. Mukava viettää sinkku joulua. Viihdyn hyvin itsekseni. Olen yksin mutten yksinäinen.
"Muita yksinäisiä viettämässä sinkkujoulua?"
Miten tällä tavalla otsikoitu ketju koskee sinua?
Miten niin ei koskisi? Yksin vietän kotona joulun. Yksin olen mutten yksinäinen. Saunassa kävin ja nautin jouluruoan iltapäivällä.
Sinkku m50
Saisikin viettää joskus joulun yksin. Sukujoulu taas kerran josta ei voi vaan kieltäytyä. Ylimääräinen vapaapäivä
Vierailija kirjoitti:
Minäkin tein joulutorttuja. Ja söin ne kaikki jo.
Ja mä kun jo soimasin itseäni ja kuvittelin olevani kaamea ahmatti ;-)
Nimittäin itsekin tein eilen ekaa kertaa vuosiin joulutorttuja (tosin sillä vihreä kuula-marmeladilla) ja vika meni äsken glögin kanssa..
Kivaa joulua meille kaikille!
Täällä yksinäinen hyvin rintava ja persevä akateeminen vajaa 40 -kymppinen neito. Vanhempien luona kävin, mutta muuten vietän jouluni yksin. Huomenna lauantaina ajattelin leipoa pullaa, käydä saunassa ja katsoa lottoarvonnan. Olen ihan tyytyväinen elämääni, mutta ei haittaisi, jos löytäisin miehen, joka pitäisi huomattavan suurikokoisista riipppuvista rinnoistani eikä häntä myöskään haittaisi akateeminen koulutukseni. Mutta ehkä toivon liikaa elämältä.
Koirien kanssa menee oikein kivasti. Sauna, lenkkeilyä, saa syödä mitä haluaa ja loikoilla rauhassa.
En välitä lahjoista ja jouluruuat on pahoja.
Yksinäisyysketjujen vakiot:
1. Voi että kun saiskin olla joskus yksin
2. Hei siis mä olen yksin mutta en mä ole yksinäinen
Haloo, täällä puhutaan yksinäisyydestä. Ei koske teitä. Yksinäisyys on iso suru ja tuska, ei oo kivaa tulla näihin ketjuihin etuoikeutettuna leijumaan. Uskon, että jokainen haluaa joskus olla yksin, mutta älkää ihan oikeasti tulko sanomaan yksinäiselle noita asioita.
Sanooko vaikka joku isorintainen ihmiselle, jolta on syövän takia rinnat poistettu, että voi kun saiskin nää omatkin leikattua pois. Hei come on nyt oikeesti.
Hei yksinäiset! Oikein hyvää joulua jokaiselle teistä.
Itse myös vietän yksinäistä joulua. Juuri kävin joulusaunassa ja kohta aion syödä jouluaterian. Ilta menee jouluohjelmia katsellessa. Meitä on paljon jotka ovat tänään yksin, siltikin jokaiselle teistä oikein hyvää joulua!
Vierailija kirjoitti:
Haloo, täällä puhutaan yksinäisyydestä. Ei koske teitä. Yksinäisyys on iso suru ja tuska, ei oo kivaa tulla näihin ketjuihin etuoikeutettuna leijumaan. Uskon, että jokainen haluaa joskus olla yksin, mutta älkää ihan oikeasti tulko sanomaan yksinäiselle noita asioita.
Sanooko vaikka joku isorintainen ihmiselle, jolta on syövän takia rinnat poistettu, että voi kun saiskin nää omatkin leikattua pois. Hei come on nyt oikeesti.
Toi ihan bullshittiä. Yksinäisyys myös voimavara. Mukava olla yksin. Ei ikävää, surua saatikka tuskaa!
Vierailija kirjoitti:
Täytyy yrittää muistaa, että noin puolet ihmisistä on keskimääräistä tyhmempiä. Kun ei ymmärretä, mikä ero on sanoilla "yksin" ja "yksinäinen", saadaan aikaan juuri näitä keskimääräistä typerämpiä ketjuja.
Lisäänpä sen kolmannen vakiojutun:
3. Mulla on mies ja lapset ja kavereita, mutta olen niiiiiiin yksinäinen.
Täällä ollaan! Perinteiset jouluruoat tein, nyt taidan kipaista vielä kauppaan hakemaan lisää luumuja, kun luumukiisseli oli niin hyvää että melkein loppui jo. En kummemmin koristellut. Musaa kuuntelen, chattailen kavereiden kanssa, jonkun kirjan voisin lukaista. Rauhallista on. Ai niin, äidille pitäisi soittaa. Saunaan menen jos jaksan.
Hei..
Nyt mieltä tähän ketjuun. Tämän pitäisi olla hyvänmielen ketju :) Hyvää Joulua meille kaikille yksin oleville, koki olevansa yksinäinen tai ei.
Mie oon katsellut uutta televisiotani ja aamulla kävin lenkillä. Puuro syöty ja nyt alan tekemään kalkkunaa illaksi. Huomiselle säästän sen lohen.
Harmittaa kun en ostanut viiniä. Nyt oisin sitä sittenkin halunnut ruuan kanssa.
Ihanampaa ois kuitenkin kokkailla jos tietäisi jonkun myös tulevan maistamaan.
Haikeus täyttää mielen ja kaipuu on kova, mutta on siinäkin jotain kaunista. Laiton kuusen alle kaksi pehmolelua. Ne muistuttaa rakkaista, joita minulla on ollut. 10 joulua sain viettää lapseni kanssa. Osittain tiedän olevani onnekas, että sain edes ne hetket, vaikka toinen puoli on katkeruudesta kipeä.
Joulussa on sekin "hauska puoli", että saa luvan kanssa olla harras ja surullinen. Rauhoittua, eikä tarvitse esittää mitään.
Eläimistä on paljon seuraa.