Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauvan hoitaminen jää kokonaan miehen harteille

Vierailija
23.12.2021 |

Vauva syntyi heinäkuussa ja oli yhteinen kauan toivottu lapsi. Tilanne on kääntynyt vähitellen niin, että vaimo hoitaa vaan pakollisen eli pumppaa pulloon maitoa kun pyydän, pitää vauvaa sylissä vain kun minulla on kädet täynnä ja kaikki läheisyys tulee minulta isältä. Olemme molemmat kotona, mutta vaimoa kiinnostaa enemmän koiran hoito ja lenkitys kuin vauva. Tasan kaksi kertaa vaimo on vaihtanut vauvalle vaipan ja pesettänyt, mutta silloinkin olin vieressä katsomassa että kaikki menee hyvin. En syyttele tai kritisoi vauvan hoidosta vaimoa eikä vaimo ole masentunut, mutta kysyttäessä syytä vastasi että onhan lapsella isä joka voi hoitaa. Onhan pojalla isä mutta riittääkö se? Vauva on muuten hyvissä käsissä mutta pelkään, että tästä jää jotenkin etäinen suhde äitiin. Voiko olla?

Kommentit (68)

Vierailija
61/68 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tunnistan itseni aika hyvin AP:n kuvailusta, olen nainen, äiti, ja mieheni on hoitanut yhteistä lasta suurimman osan ajasta. Lapsen kanssa oleminen ei vain anna mulle yhtään mitään, melkein mikä tahansa muu homma on kivempaa, ihan vaan siivoominen. Kärjistetysti sanottuna rakastan öastani, kun hän nukkuu tai on muualla kuin minä. Lapseni kyllä tunnistaa minut vanhemmakseen ja tulee hakemaan minua kanssaan leikkimään jne., mutta mieluiten jätän nää hommat lapsen isälle, koska mulla on tunne, että mun elämäni valuu hukkaan lapsen kanssa. En sano, että katuisin lastani ja toivon, että suhteeni lapseen muuttuisi ajan myötä, kun lapsesta tulee vanhempi.

Minkä ikäinen lapsesi on?

Vierailija
62/68 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko äiti äitiyslomalla ja sinä töissä? Hoitaako äiti vauvaa sinun työpäiväsi ajan kuitenkin?

Olemme molemmat kotona vauvan kanssa. Vaimo ei ole ollut töissä kohta kahteen vuoteen, kun irtisanoutui edellisestä työstä, jotta pystyi keskittymään raskauteen. Meillä on ollut todella paljon muutoksia nyt viime aikoina. Olin töissä vielä viime kesänä, mutta vaihdoin alaa ja jatkan uudessa työssä ensi vuonna. Nyt olemme pystyneet hoitamaan vauvaa yhdessä, kun olemme molemmat kotona, mutta en tiedä miten käy kun palaan kokoaikaisesti töihin, vaikka kotona työskentelen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/68 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsiperhe-elämä ei ole kaikille ja joillekin se selviää vasta kun on lisäännytty

Vierailija
64/68 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos roolit olisi toisin päin ei kukaan ihmettelisi, mutta kun kyseessä on äiti, on yhtäkkiä kauhean patologista.

Näinpä, helvetin ärsyttävää.

Vierailija
65/68 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitillä metatyöt,sinun pitää hoitaa muut asiat.

Olet selvästi narsisti.

Vierailija
66/68 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitillä metatyöt,sinun pitää hoitaa muut asiat.

Olet selvästi narsisti.

Metatyöt? En todellakaan ole narsisti vaan kaukana siitä.

Vierailija
67/68 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko äiti äitiyslomalla ja sinä töissä? Hoitaako äiti vauvaa sinun työpäiväsi ajan kuitenkin?

Olemme molemmat kotona vauvan kanssa. Vaimo ei ole ollut töissä kohta kahteen vuoteen, kun irtisanoutui edellisestä työstä, jotta pystyi keskittymään raskauteen. Meillä on ollut todella paljon muutoksia nyt viime aikoina. Olin töissä vielä viime kesänä, mutta vaihdoin alaa ja jatkan uudessa työssä ensi vuonna. Nyt olemme pystyneet hoitamaan vauvaa yhdessä, kun olemme molemmat kotona, mutta en tiedä miten käy kun palaan kokoaikaisesti töihin, vaikka kotona työskentelen.

Miten et ole huomannut, ettei vaimosi ole normaali? Ei raskauden takia irtisanouduta töistä eikä piilotella raskautta sukulaisilta ja ystäviltä. Vaimollasihan on mielenterveysongelmia.

Vierailija
68/68 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten et ole huomannut, ettei vaimosi ole normaali? Ei raskauden takia irtisanouduta töistä eikä piilotella raskautta sukulaisilta ja ystäviltä. Vaimollasihan on mielenterveysongelmia.

Taloudellisesti tulemme hyvin toimeen näinkin. Vaimon kanssa keskustelimme asioista jo ennen raskautta ja vaimo kertoi että halusi irtisanoutua kun ei viihtynyt silloisessa työssä ja halusi keskittyä raskautumiseen. Raskaus oli riskiraskaus vaikka lopulta kaikki meni synnytykseen saakka hyvin ja vauva on terve. Meillä on pieni suku ja ainoastaan pidän omituisena sitä kun vaimo ei oma-aloitteellisesti ota vauvaa syliin eikä paijaa ellen minä olen vieressä auttamassa tai syöttämässä vauvaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kaksi