Psykoterapeutti sanoi ”mietin sua paljon”
Wtf toi meinaa? Yrittääkö toi rakentaa luottamusta vai mitä? Nyt oon käynyt 5kk terapiassa
Kommentit (33)
Todella ahdistavaa. Mulle on sanottu että olen miettinyt sitä asiaa x mistä ollaan keskusteltu aiemmin. Tai olen pohtinut että auttaisikohan ongelmaasi y tämä x. Mutta ei koskaan mitään olen ajatellut sinua juttuja .. ahdistuksen ihan hitokseen tuollaisista sammakoista.
Ja asiayhteys oli...?
Eli on hyvin yvin mahdollista, että on miettinyt sun tilannetta/ tapausta / ongelmia huolellisesti. Saattaa olla myös ihan ammtillisesti kiinnostavaa ja voi olla myös, että on hvyä terapeutti, jolla riittää kiinnostusta todella paneutua asiakkaan tapaukseen ja on hakenut hyvää näkäemystä / ratkaisua / lähestymistapaa asiaasi.
Asiayhteydestä irroitettuna ei voi tietää mitä terapautti on lauseella tarkoittanut. Voitko avata pikkaisen enemmän tilannetta, jossa noin sanoi? Jos olisi ei-ammatillisessa mielessä jotenkin kiinnostunut, niin mitä siihen viittaavia asioita oli? Pelkkä sen sanominen, että on miettinyt sua (tapaustasi) ei tarkoita yksistään vielä yhtään mitään epäammattimaista.
Vierailija kirjoitti:
Kokeile sanoa, että et ole miettinyt häntä yhtään. Sillä sain yhden terapeutin tolaltaan. Ihmeellisiä tyyppejä. Kannattaisi hoitaa ne itsetunto asiat kuntoon.
Miten voisitkaan, kun et taida tietää hänestä oikein mitään? Sinusta kai te siellä vastaanotolla puhutte vai?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sehän riippuu täysin asiayhteydestä.
Onko tilanteesi haastava ja hän on miettinyt sitä?
Henkilönä ei saa noin sanoa missään tapauksessa, se on asiatonta.
Tätä minäkin mietin, mutta silti, kuka vapaa-ajallaan miettii asiakkaitaan noin paljon. Yleensä. Siis tuosta tulee mieleen että hän ajattelee aptä tapaamisten välissä.
Vapaa-ajallaan? Eiköhän hyvän terapeutin tarvitse vähän valmistautua kunkin asakkaan tapaukseen myös varsinaisen tapaamisajan ulkopuolella. Se kuuluu mielestäni työnkuvaan. Toki niitä töitä vie helposti kotiinkin ja oörittelee liikakin monella alalla. Ja varsinkin jos on paneutunut esim. tään terappeutin työhönsä ja on voimakas halua myös auttaa ja ratkaista ongelmia.
Itselläni on nyt kolmas vuosi alkamassa ja silloin alussa taisi omakin terapeutti sanoa noin. Se tarkoittaa että olin mentaalisesti niin hauras ja terapeutti teki sen täysin ammatillisessa mielessä. Nyt kun olen kuntoutunut tuosta ei minun tapaustani tarvitse miettiä niinkuin silloin alussa. Ei siinä ole mitään seksuaalista.
Olihan Annika-O:nkin terapeutti sanonut terapian päättymisen jälkeen "tuut aina olemaan muistoissani". Creepy AF.
Itse psykoterapiassa nyt käyvänä reilu kolmekymppisenä miehenä voisin antaa neuvon, että kysy suoraan, että mitä hän tarkoitti, ja kysy tarvittaessa tarkentavia kysymyksiä.
Terapian myötä olen huomannut, että oma tapani nähdä maailma on ollut traumojen muovaama ja värittämä ja usein olen tulkinnut toisten sanomiset, myös terapeutin, omien traumojen kautta aivan toisin, kuin toinen on tarkoittanut.
Terppojn kantsii ain olla sanoissansa tosi tarkkkoja
Vierailija kirjoitti:
Itse psykoterapiassa nyt käyvänä reilu kolmekymppisenä miehenä voisin antaa neuvon, että kysy suoraan, että mitä hän tarkoitti, ja kysy tarvittaessa tarkentavia kysymyksiä.
Terapian myötä olen huomannut, että oma tapani nähdä maailma on ollut traumojen muovaama ja värittämä ja usein olen tulkinnut toisten sanomiset, myös terapeutin, omien traumojen kautta aivan toisin, kuin toinen on tarkoittanut.
Onnittelen. On todella rasittava piirre ihmisessä kun se suodattaa kaiken kommunikoinnin omien traumojensa läpi. Ei toinen voi tietää miten tuli loukanneeksi kun toinen kääntää kaiken päässään ihan muuksi.
Saatteko olla tapaamisissa ihan rauhassa kahdestaan? Jos joo niin pitäisköhän teidän puuhata jotain? Mies arvostaisi kovasti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terapian myötä olen huomannut, että oma tapani nähdä maailma on ollut traumojen muovaama ja värittämä ja usein olen tulkinnut toisten sanomiset, myös terapeutin, omien traumojen kautta aivan toisin, kuin toinen on tarkoittanut.Onnittelen. On todella rasittava piirre ihmisessä kun se suodattaa kaiken kommunikoinnin omien traumojensa läpi. Ei toinen voi tietää miten tuli loukanneeksi kun toinen kääntää kaiken päässään ihan muuksi.
En ilmaisisi asiaa ihan noin. Ei sitä erityisesti "käännä", se on vaan automaatio mitä ei aiemmin itsekään ymmärtänyt. Ja ihan vastaavaa tapahtuu meillä kaikilla, myös ns. "terveillä", vaikka mitään erityisiä traumoja ei olisikaan. Keskeinen osatekijä kaikissa nykyisissä ajatuksissa, reaktioissa ja niin edelleen on se, että mitä meille on aiemmin tapahtunut ja millaisiin tilanteisiin ja olosuhteisiin olemme joutuneet. Ihminen on myös osin henkisesti sokea itselleen, ymmärsi ja/tai myönsi sitä tai ei. Psykiatrisesta hoitajatyöparista toinen sanoi aikoinaan osuvasti että "se, että me osataan hoitaa sinun asioita ei tarkoita alkuunkaan sitä, että osaisimme hoitaa omat asiamme."
Vierailija kirjoitti:
Terppojn kantsii ain olla sanoissansa tosi tarkkkoja
Toki kannattaa, mutta hekin ovat vain ihmisiä vaikkei aina siltä tuntuisi, ja hekin tekevät virheitä.
Kokeile sanoa, että et ole miettinyt häntä yhtään. Sillä sain yhden terapeutin tolaltaan. Ihmeellisiä tyyppejä. Kannattaisi hoitaa ne itsetunto asiat kuntoon.