Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka toimia vanhempien kanssa

Vierailija
23.12.2021 |

Hei!
Toivon erityisesti mielipiteitä heiltä joilla on omia lapsia.
Suunnittelen muuttoa Eurooppaan poikaystäväni luokse (yhdessä oltu 2,5v)
Olen vanhemmilleni puhunut asiasta useampaan otteeseen kevyeen sävyyn että tällainen mahdollisuus voisi olla tulevaisuudessa. He ovat ottaneet tämän erittäin raskaasti ja välillä heittäytyvät tunteikkaaksi esim ”en koskaan voi tulla luoksesi” tai ”hyvästi sitten” tai ”jään tänne aivan yksin” ”halusin olla lähimummi lapsenlapsilleni”
Ymmärrän että ajatus heitä surettaa sillä olen ainoa lapsi. Olen kuitenkin jo 26v ja vaikka välitän vanhemmistani todella paljon koen että he vaikeuttavat muuttoani. Kaipaisin enemmän henkistä tukea asiaan ja haluaisin säilyttää hyvät välit heihin.
Mitä voisin tehdä, että muuttoni sujuisi hyvin niin että välit vanhempiini säilyvät lämpiminä?

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Useimmat samasta osoitteesta. Älä lässytä itsesi kanssa.

En ymmärrä tällaisia kommentteja. Toivoisin asiallisia vastauksia, vertaistukea ja näkemyksiä niin lapsilta kuin vanhemmilta. Kuinka kokisit lapsen muuton ulkomaille ja voisiko hän mitenkään helpottaa asiaa kannaltasi?

Ap

Jos vanhempasi eivät osaa katkaista napanuoraa, sinun pitää tehdä se heidän puolestaan. Olet aivan liian höveli. Kyseessä on sinun elämäsi.

Ymmärrän että minun tulisi elää elämääni kuten haluan, ja aion kyllä muuttaa, kunhan keksin ratkaisun siihen miten puhun asiasta vanhempieni kanssa niin että rauha säilyy. Olen saanut täällä hyvää rohkaisua, silti jännittää heidän kohtaamisensa.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kaksi