Varusmies lihonut palvelusaikanaan
Kommentit (40)
Mun poikakaveri lihoi aikoinaan 10kg siellä. Munkeilla ja herkuilla yms. Laihdutti sitten yli 10kg armeijan jälkeen pois.
[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 20:42"]
Kyllä naiset sentit tietää.
[/quote] Kyllä, osaavat hyvin mitoittaa.
Mun veli kyllä laihtui intin aikana.
[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 20:05"]
Vai kasvaa jengillä lihasmassa jopa 6-7kg armeija-aikana. Ei helvetti sentään :)
[/quote]
Kyllä mulla kasvoi, koska olin laiha (68kg), kun menin inttiin. Ja olin juurikin "kelaperse". Kyllä se liikunnasta käy kantaa kelankantolaitetta ja kolmea, jopa neljää 10kg:n kelaa tetsarissa roikkumassa mettässä kilometrikaupalla. Jos oli lihava, niin tohon hommaan ei yksinkertaisesti pistetty.
Uuhlalala I love You beibeee... sata blakkarissa
Minun miehellä oli aikoinaan noussut paino 20kg vuoden aikana. Siis sen ajan oli siellä armeijassa. Kuulemma iltaisin ei ollut muuta tekemistä kuin syödä sotkussa. Harrasti ennen armeijaa paljon urheilua ja armeijan jälkeen myös tiputti kilot pois.
Mutta mieheni mukaan siis normaali arkea paljon vähäisempi liikunta ja jatkuva munkkien ha lihapiirakoiden syönti iltaisin oli painon nousemisen syy.
Oi niitä aikoja kun miehet kantoivat traktoreita
Kyllä se lihasmassa siellä kasvaa, sillä moni on koulutuksessa jossa oikeasti vedetään jotain ahkiota täyspakkaus päällä umpilumihangessa ja tuollaista hommaa kun tarpeeksi kauan tekee rupeaa se hauis kummasti kasvamaan ja niihin reisiinkiin tulemaan enemmän jerkkua, muista lihaksista puhumattakaan.
Huomaa tästäkin keskustelusta, että monilla ei ole mitään käsitystä mitä armeijassa tehdään. Mutta niinkun tuolla jo sanottiin, ei tästä ketjusta haluttu mitään järkevää keskustelua, alkuperäinen motiivi on aloittajalla ollut tehdä tästä suomalaisten miesten haukkumisketju eikä mitään muuta.
Mun veljen painonousi alun parin kuukausen jälkeen ja kunto epistui. Oli aiemmin ahkerana käynyt salilla ja muutenkin kuntoili, mutta armeijassa oli paljon vähemmän säännöllistä liikuntaa.
[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 20:54"]
Kyllä se lihasmassa siellä kasvaa, sillä moni on koulutuksessa jossa oikeasti vedetään jotain ahkiota täyspakkaus päällä umpilumihangessa ja tuollaista hommaa kun tarpeeksi kauan tekee rupeaa se hauis kummasti kasvamaan ja niihin reisiinkiin tulemaan enemmän jerkkua, muista lihaksista puhumattakaan.
Huomaa tästäkin keskustelusta, että monilla ei ole mitään käsitystä mitä armeijassa tehdään. Mutta niinkun tuolla jo sanottiin, ei tästä ketjusta haluttu mitään järkevää keskustelua, alkuperäinen motiivi on aloittajalla ollut tehdä tästä suomalaisten miesten haukkumisketju eikä mitään muuta.
[/quote]
Semmosia aivottomia muulin hommiahan noi intin jutut monasti on varmaan vieläkin, kuten esim. miinojen tai noitten kelojen roudaaminen pitkin pöpelikköä.
[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 20:54"]
[/quote] Ei, vaan että joihinkin erityistehtäviin voi olla pääsy senteistä kiinni.
Tunnen monta lihaksikasta ja hyväkuntoista ihmistä, jotka intistä päästyään olivat lihavoituneet ja lihakset pienenneet. Sen siitä saa kun popsii kokoajan hiilaripitoista ruokaa, vähän proteiinia ja niitä munkkeja aina vaan, eikä siellä nykyään saa kovinkaan paljon fyysistä rasitusta.
Vedin joka ilta sodessa jotain munkkia, viineriä, karkkia yms. paskaa koska se oli ainoa mistä sai jotain positiivisia tuntemuksia. Vatsa kasvoi vaikka muuten olin laiha.
intti oli jo 90-luvulla jolloin itse sen kävin ihan täysi pellekoulu, kaukana on ne ajat jolloin siellä "miehistyttiin". Kunto ei sen aikana juuri noussut ja painoa tuli jokunen kilo lisää, eikä todellakaan mitään lisälihaksia.
Jos tuo isompi naapuri joskus päättää ottaa revanssin, niin nykyinen tissiposkiarmeija ei voi sille yhtään mitään.
Siellä on paljon sapuskaa, aamupala, 2*lämmin ruoka ja iltapala jos haluaa, annoksista saa helposti runsaita. Osa nuorista kertoo totuuden, nykyaikana ei ole niin paljon fyysista touhua kuin ennen ja lisäksi sotkussa ainakin Kajaanissa on halpaa. Kaupan hintoja jopa halvemmat hinnat.
[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 21:27"]
intti oli jo 90-luvulla jolloin itse sen kävin ihan täysi pellekoulu, kaukana on ne ajat jolloin siellä "miehistyttiin". Kunto ei sen aikana juuri noussut ja painoa tuli jokunen kilo lisää, eikä todellakaan mitään lisälihaksia.
Jos tuo isompi naapuri joskus päättää ottaa revanssin, niin nykyinen tissiposkiarmeija ei voi sille yhtään mitään.
[/quote]Ei se isoin ongelma ole tämän maan miehissä vaan päättäjissä jotka ovat päätöksillään Suomen armeijan tähän nykytilaan saattaneet. Kyllä tälläkin armeijalla jonkinlainen rähinä saadaan aikaan, mutta kun armeijaa on kurjistettu vuosikymmeniä ja palvelusaikaa lyhennetty, niin tämä on lopputulos.
Yksi typerimmistä päätöksistä ikinä oli luopua maamiinoista, tämänkin tehtiin jossain maailmanparantamiskiimassa ja olitiin siinä harhaluulossa että ei meitä enää ikinä kukaan uhkaa.
[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 21:41"]
[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 21:27"]
[/quote]Ei se isoin ongelma ole tämän maan miehissä vaan päättäjissä jotka ovat päätöksillään Suomen armeijan tähän nykytilaan saattaneet. Kyllä tälläkin armeijalla jonkinlainen rähinä saadaan aikaan, mutta kun armeijaa on kurjistettu vuosikymmeniä ja palvelusaikaa lyhennetty, niin tämä on lopputulos.
Yksi typerimmistä päätöksistä ikinä oli luopua maamiinoista, tämänkin tehtiin jossain maailmanparantamiskiimassa ja olitiin siinä harhaluulossa että ei meitä enää ikinä kukaan uhkaa.
[/quote]
Juu, samaa mieltä. Ja taistolais-Halosta saadaan kiittää tuosta maamiinojen kiellosta. Paskin presidentti koko maan historiassa. Kirkkaasti.
Kaikista ei ole tiettyihin tehtäviin, se voi olla jopa sentistä kiinni.