Yritys päällä 2015 (II)
Tervetuloa lämminhenkiseen vertaistukiryhmään, jossa kuumeillaan plussaa raskaustestiin. Joukossa on vasta yrityksen aloittaneita, pidempään yrittäneitä ja kaikkea siltä väliltä. Jännätään, toivotaan ja mietitään yhdessä, olisiko tämä nyt SE kierto, jossa onni osuu kohdalle! :)
Uusista ryhmäläisistä olisi kiva kuulla jotain taustaa (esim. ikäsi, mones lapsi toiveissa, millä mielin nyt lasta yrittämässä, mitä raskautta edistäviä keinoja käytössä..), mutta se ei suinkaan ole pakollinen. Mikäli haluat nousevaan listaukseen, ilmoitathan kiertopäiväsi (kp) sekä mones yrityskierto (yk) on menossa tai milloin yritys on aloitettu (ya).
Hedelmällistä vuotta 2015 kaikille! :)
Kommentit (2455)
Tervetuloa uudet kuumeilijat :)
TUULAHDUS kuulostaa lupaavilta oireilta. Jospa enteilevät plussaa :)
Ihana ryhmä kyllä, kun lueskelin noita aikaisempia (miljoonaa ;)) sivua. Kiitos paljon :) Nyt vaan odotellaan. Jännittää niin paljon, vaikka pitäisi vaan olla ajattelematta ja hengailla :)
Vielä siis kerran kokeilen!
Viimeiset kuukautiset olleet 28.5 eli melkein 2kk sitten.
siitä lähtien tehnyt paljon negatiivisia testejä. Viime viikolla kuitenkin sain yllätyksekseni plussan ja monella eri testillä. Testasin myös clearbluen digitaalisella ja tulokseksi sain 1-2 viikkoa hedelmöittymisestä. Maanantaina tein vielä varmistus testin ja se oli paljon paljon selvempi kuin mikään muu tekemäni..
Nyt kuitenkin ihmetyttää, voiko raskaus olla mahdollinen kun viimeisestä kuukautisista on aikaa jo kulunut tovi.. Ja nyt vasta testiin tulee plussa!
Jänniä hetkiä edellään...
Vielä lisäys, että aina ollut tosi epäsäännöllinen kierto..
Yksi lapsi löytyy ennestään 4/2013
Niiskuäiti; jossain kohtaa kuukautisten jälkeen on tullut ovulaatio, ja siitä on sitten tärpännyt. Oletko tunnistanut ovulaation oireita jossain kohtaa kiertoa? Ja milloin olet edellisen kerran tehnyt negatestin? Kyllähän tuo erittäin hyvältä kuulostaa :)
Mä oon mökillä ollut ja olen vieläkin. Kirjoittelut jääneet vähän vähälle. Kun tuli niin pettymyksenä kun alkoi uusi kierto. Nyt on taas sellainen olo että ei tärpännyt. Mitään oireitä ei oo ilmaantunut. Katsotaan milloin ensviikolla alkaa menkat.
Mun kohdalla geleet ovat vaikuttaneet niin että lyhentäneet kiertoa. Nyt seuraavassa kierrossa jätän ne pois. Mies syö vaan niitä sitten. Muuten otan mamma vitskuja, foolihappo lisää, omegaa ja greippimehua. Greippimehua ovat mun moni kaveri kehunut minkä ansiosta ovat tulleet raskaaksi. Mä en oo ennen käyttänyt mitään nyt vasta. Kaksi raskautta tärpänneet ilman mitään kotikonsteja.
Me vaihdettuin asentoa nyt miten mies laukeaa mun sisälle. Jos vaikuttasi siihen raskautumiseen. Mä oon aina ollut ennenpäällä nyt mies oli päällä. Pääsi ainakinsyvemmälle. Tuli autossakin touhuiltua kunoltiin mökillä missä ei ollut muuta mahdollista. Tyttö jäi mun vanhempien kanssa ja me lähdettiin "ajelulle". Siinä oli tunnelmaa ja oli virkistävää. Ei oo tullukkaan noin harrasteltua 10 vuoteen. Oli todella jännää.
Nyt vaan odotellaan. Piinapäivät on pahimmat. Mut oli listaltakin poistettu. Lisäisikö joku mut sinne. Nyt pitää alkaa lukemaan muitten viestit.
Kp20/23-29 dpo5 yk4
Norappi
Niiskuäiti: Ihanaa, hyvältä tuo tilanteesi kuulostaa hyvältä :) Sinulla on muuten melkein päivälleen yhtä kauan viime vuodosta kuin minulla. Toivon että minullakin siis toivoa vielä on. Testannut oon lukemattomasti koko viime kuukauden. Nyt alkanut huonovointisuus. Äsken meinasin oksentaa kesken asiakastapaamisen. Menkkaoireita ollut viikon ja mitään ei näy. Toissayönä maistui metallille suussa. Samana iltana aivastellessa vihloi kovasti alavatsaa. Olisikohan sittenkin vielä mahdollista, että jotain tuolla tapahtuu... ahdistaa vaan noi negatestit. Kaikki gyneajatkin paikkakunnallani on varattuja, joten ei auta kun odottaa.
Ovulaatiosta ei oo ollut kyllä tietoakaan..
3 viikkoa sitten tein vielä negatiivisia testejä.
Joko voin vähän hengähtää... Tänään clearbluella päivä pissasta sain tulokseksi 2-3 viikkoa... Hui! :)
Jos joku päivittää mut listaan
Norappi kp20/23-29 yk4 (kkm 4/15)
Norappi
Niiskuäiti, sinulla on vain ollu myöhäinen ovis ja/tai raskaustestit syystä tai toisesta näyttävät kohdallasi myöhemmin plussaa. Eipä tuossa mitään omituista ole, raskaana olet.
Norappi, pistin tosiaan itse itselleni luomin valtuuksin listan kokonaan uusiksi, kun siellä oli niin paljon ihmisiä joista ei koskaan kuule yhtään mitään, mutta takaisin totta kai pääsee kunhan vain ilmoittaa. Listaa saa toki päivittää itsekin :)
Jos joku nyt ei ehdi tässä välissä päivittämään niin tulen tekemään sen itse muutaman tunnin päästä
On kyllä semmonen olo et menkat alkais ihan millon vaan :( maha on ku pallo ja hirvee paineen tunne. välillä nippailee oikeen kunnolla.
Sipriina kp 28/29-31 yk 3
Hei, Ajattelin liittyä takaisin ryhmään hetken hiljaiselon jälkeen. Yritystä on edelleen mutta eipä ole tärpännyt. Kierto on vähän heittelevää, 23-29 päivän välillä. Harmitti vietävästi kun menkat alkoi viikkoa ennen sitä mitä laskuri oli veikannut ja mitä yleensä tulevat. Olen vähän aavistellut että tuleekohan itsellä ovis milloin sattuu, ehkä hyvin pian menkkojen jälkeen. Se saattaisi olla totta sillä huomasin että nyt jo muutama päivä menkkojen jälkeen tuli valkovuotoa. No, eipä auta kuin peittoa heiluttaa :)
Laulurastas83 KP 11/29 YK 7
KORJAUS: Siis oikein on: KP 11/29 JA YK 8
- Laulurastas83
Tilanne 16.7
Dreamer15 (28v) kp 51/30-40 yk 2
NooraV kp 42/? yk 7
Supera (20v) kp 35/27-29 ya 2/14
Tiinu89 kp 34/35 yk 3
Sipriina (27v) kp 28/29-31 yk 3
Uusio Mamma kp 25/26
Norappi kp 20/23-29 yk4 (kkm 4/15)
Nuuskiksentytär kp 20/28-31 yk 5
Muffeli (29v) kp 19/30-33 yk 2
EK0025 kp 17/32 yk3
Minniminni (22v) kp 16/32-36 ya 3/2015
Stardust (22v) kp 16/26-40 yk 4
Miuku Mauku (27v) kp 16/? yk 4
Pioni1 (27v) kp 15/34 yk 5
Kompuroiva Hylje (29v) kp 13/29 yk 2
Kikiii (20v) kp 13/30-35 yk 7
Kepuliina (29v) kp 12/28 yk 2
Laulurastas83 kp 11/29 yk 8
Dimou (26v) kp 10/? yk 10 (ya 7/14)
PinkkiDrinkki (35v) kp 9/27-30 yk 7
Lumilla kp 8/25-27 yk 9
Annuska (20v) kp 8/35-43 ya 12/14
Jannuli85 kp 7/24-30 yk 17 (ya 03/2014)
Konttri (32v) kp 5/27 ya 5/2014
Pallopaita kp 3/27-29 yk 2
muut kuumeilijat: Noelle (24v), Meriemilia, Kisuliini, Starling (40v), Tuulahdus
Tammikuussa 9 plussaa
Helmikuussa 12 plussaa
Maaliskuussa 13 plussaa
Huhtikuussa 5 plussaa
TOUKOKUUSSA PLUSSANNEET (4 plussaa)
Mizi (29v) yritystä yli vuosi, Hilkkak (30v) yk 4, Jenniferia (24v) yk 2, Miinuska15 (25v) yk 2
KESÄKUUSSA PLUSSANNEET (6 plussaa)
Mamalukki (22v) yk 3, Belime yk 2, Pumpuli87 yk 1, HennaS (21v) yk 2, Tinttu1989 yk 5, EllieP (30v) yk 1
HEINÄKUUSSA PLUSSANNEET
Aliisia (25v) yk 3, Canna (24v) yk 3, Finest (28v) yk 8, Kevättähti yk 2, Ambrosiaa yk 3, Sofia2016 (21v) ya 1/14
Ilmoita kiertopäiväsi niin pääset listalle!
Tänään aamulla predictor early oikein oikein hailakka haamu!! Piti särkeä koko vehje, jotta pääsin varmistumaan, ettei ollut kyse vaan varjosta ja oli se haamu siinä!! En uskalla innostua vielä kuitenkaan, viime kierrossahan sain yhden haamun kyseisellä testillä ja se osoittautui sitten vaan haamuksi. Testasin malttamattoman pidättämättä uudestaan 10-herkällä liuskalla ja 20-herkällä puikolla, mutta niissähän ei sitten mitään ollut. Töiden jälkeen haen toisen predictorin ja katon sitten. Viikonloppuna ollaankin reissussa, joten digi jää sit odottamaan sunnuntaita.
Juu sieltähän ne menkat kurvas mun riesaks :( nyt ottaa iha huolella päähän. Nyt sit täytyy tässä kierrossa heiluttaa peittoo joka päivä :D no ei kai nyt sentään. Mut useammin ainakin
Sipriina kp 1/29-31 yk 4
Voi tylsyys Sipriina, olin niin varma jo puolestasi.
Täällä ovista odotellessa, mietin pitäisikö hommata tikkuja, niin vähän edes tietäisi tapahtuuko mitään. Toisaalta en kyllä jaksaisi, mullahan on hyvinkin vahvat oireet aina oletetun oviksen aikaan ja lempeä mies nyt haluaa lähes päivittäin... joten ehkä sillä ei niin väliä. Jos tässä kierrossa ei tärppi käy, etsin kyllä lapsettomuuteen erikoistuneen yksiyisen lääkärin ja pyydän tarkempaa ultraa, hormonitasojen mittausta jne.
PD kp 10
Voi harmi Sipriina :( Minäkin olin viestejesi perusteella niin varma, että olisi osunut :(
Nyt on taas mieli vähän maassa. Eilen itketti, tänään toistaiseksi on vain vituttanut. Olin siis eilen siinä munatorvien aukiolotutkimuksessa, mutta ei se ihan putkeen mennyt. Ultrien perusteella mulla on oikea munatorvi tukossa ja tällä aukkarilla piti nyt sitten varmistaa että onko se auki vai ei, mutta tulos oli vähän sellainen että jaa. Mun anatomian vuoksi oikealle puolelle oli vaikeaa edes nähdä ja silloin kun näki niin aukioloa indikoivia ilmakuplia ei näkynyt, mutta tukkeutumista kielivää kipuakaan ei kyllä juuri tuntunut. Että edelleen ollaan epävarmoja siitä onko se auki vai ei. Lääkäri ehdotti että odotellaan vielä puoli vuotta josko tulisin raskaaksi, sen jälkeen sitten voitaisiin harkita laparoskopiaa jolla ihan viimeistään pitäisi pystyä varmistamaan munatorvien tilanne. Ei siis vielä tullut suoraa IVF-tuomiota, kuten keväällä ensimmäisen käynnin yhteydessä uumoiltiin, mutta en kyllä tiedä tykkäänkö tästä odottelustakaan ihan kauheasti. Varsinkaan, jos sitten loppujen lopuksi paljastuu, että nuo munatorvet on ihan onnettomat ja kuitenkin koeputki on ainoa vaihtoehto.
Ihan yksinään ei sentään onneksi tarvi tuhdata tätä puolta vuotta, aloitan seuraavaan kiertoon clomit, josko niiden avulla sentään ovuloisin vähän useammin kuin tämän menneen vuoden aikana. En ole tikuttanut, mutta oireiden ja kiertojen venymisten perusteella arvioisin oviksen tapahtuneen ehkä viisi kertaa yhdeksästä kierrosta.
Kun vaan nyt sitten tämäkin kierto ei venyisi, niin pääsisin aloittamaan nuo suht pian :D
Dimou kp 11/? yk 10 (ya 7/14)
Heippa kaikki.
Ensimmäistä kertaa täällä :)
Meillä yk1 ja menossa 6dpo.
Ollut jo kolme päivää kamalaa kuvotusta eli 3dpo alkaen. Ja eilen ihan illasta huomasin, että verisuonet ovat rinnoissa pinnassa. Tai lähinnä molemmissa yksi/kaksi isompaa :)
Vähän ollut kuukautiskipuja alavatsassa ja rinnat arat, mutta ei nänneistä.
Kamalaa odotella. Hui.