Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yritys päällä 2015 (II)

06.04.2015 |

Tervetuloa lämminhenkiseen vertaistukiryhmään, jossa kuumeillaan plussaa raskaustestiin. Joukossa on vasta yrityksen aloittaneita, pidempään yrittäneitä ja kaikkea siltä väliltä. Jännätään, toivotaan ja mietitään yhdessä, olisiko tämä nyt SE kierto, jossa onni osuu kohdalle! :)

Uusista ryhmäläisistä olisi kiva kuulla jotain taustaa (esim. ikäsi, mones lapsi toiveissa, millä mielin nyt lasta yrittämässä, mitä raskautta edistäviä keinoja käytössä..), mutta se ei suinkaan ole pakollinen. Mikäli haluat nousevaan listaukseen, ilmoitathan kiertopäiväsi (kp) sekä mones yrityskierto (yk) on menossa tai milloin yritys on aloitettu (ya).

Hedelmällistä vuotta 2015 kaikille! :)

Kommentit (2455)

341/2455 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiinu89 Mä olen kanssa ollut aina onnellinen 34 päivän kierrosta - PAITSI NYT!! Tuntuu että kestää ikuisuuden... :D

Täällä jännätään kovasti ensi viikkoa, silloin selviää kuinka tämän (piiiitkältä tuntuvan) kierron kanssa on käynyt. Jotenkin sellainen olo että tuskin on tällä kertaa tärpännyt, ei ainakaan ole mitään sen suuntaisia oireita. Toisaalta tällainen "pessimisti ei pety" asenne on varmaan yritys suojata itseä mahdolliselta pettymykseltä. Niin kauheasti kun toivoisi sitä plussaa <3

Tsemppiä ja plussatuulia kaikille!

342/2455 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa Nallukka88, toivottavasti pikkuinen pysyy mukana!

Eilen saunassa käydessä tiirailin ja totesin, että taisi se rintojen värimuutos olla ihan vaan huonosta valosta johtuvaa. Ihan samalta ne näytti kuin aina ennenkin :'D eilen on alkanut alavatsalla turvotus, maha ihan pömpötti vaikka oli nälkäkin ja yleensä nälkäisenä "litteä", vaikka ei se moneen vuoteen kovin litteä oo ollutkaan ;) en ookkaan pistäny merkille, että menkkaturvotus alkaa näin ajoissa, tiedossa kyllä on ollut että sitä on monta päivää ennen menkkojen alkua. Tässä kun näitä oireita kyttää niin huomaa, että eipä niitä oireettomia päiviä näköjään pahemmin satu olemaan näin kierron loppupuolella. Harmi vaan, että ne alkuraskauden ja menkkojen oireet on niin saman laisia. Mälsää :D

Tiinu89 kp23/32

Sisältö jatkuu mainoksen alla
343/2455 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu. Alavatsa turvoksissa ja housut kirstelee. Tänään kaupassa iski hervoton pahoinvointi, oli pakko mennä ulos.

Ovutestin viivat on nyt lähes yhtä tummat.

344/2455 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä juttu, että noita oireita tosiaan näyttää olevan jatkuvasti. Onkohan niin ollut aiemminkin, mutta ei vaan ole tullut huomattua, kun ollut muutakin mielessä, kuin jokaisen nippauksen ihmettelyä :D.

Mullakin oli kaikenlaista oiretta, paitsi noin kolme päivää ennen menkkoja katosivat kaikki kerralla. Ja tosiaan menkat alkoi eilen. Pettymys, vaikka tämä kierto oli kieltämättä vähän huonosti hyödynnetty. Kierto jäi tällä kertaa aika lyhyeksi, en muista että olisi ennen 25 päivän kiertoa ollut.

Ei voi mitään, toivottavasti muilla on parempaa tuuria! Listalle voi päivittää

Viivitys kp 2 / 25-29 yk4

345/2455 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nallukka - onnea ja tarrasukkia! <3

ON: Täällä malttamattomana tein jo kierron toisen r-testin. Yhtä puhdas nega kuin ensimmäisessäkin. Eikä yhtään mitään muita oireita, kuin muutamat kuukautisia edeltävät finnit naamassa. Ärsyttää ja mieli vähän maassa, etenkin siksi etten saanut tässä kierrossa edes ovulaatiota bongattua (tai edes sen suuntaisia "tuntemuksia" joista sen olisi voinut päätellä). Pelkään että alan omalla kärsimättömyydellä ja stressaamisella torpedoimaan koko projektia. Blaah. Tätä vauvantekoprojektin aloitusta mietittiin niiiin pitkään ja hartaasti, että nyt kun viimein päätettiin se aloittaa, ei jaksaisi yhtään odotusta. Sanomattakin selvää etten osaa edes kuvitella teidän fiiliksiä, joilla yrityskuukausia on lähemmäs (tai ylikin) 12. Tiedän että tässä ollaan vasta alkumetreillä, piti vaan päästä purkamaan pahaa mieltä ja ärtymystä.

Jospa huomenna mieli olisi jo parempi :)

Pioni1 (27v.) kp 32/34, yk2

346/2455 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maltti ei oo valttia.

Otinpa testii..vaikka en usko, että vielä oikeesti näkyis.

kp 20/25

uusinta ti aamulla.

347/2455 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas täällä höpötelty :)
Mä päätin kuitenki että unohdan noi ovistestit. Näillä mennään mitä on jaettu. Lohduttaa ajatus että raskautuminen onnistuu, mietityttää miksei pysy kyydissä.
Palaan panikoimaan kotvasen kuluttua ku lähetään tän kierron loppusuoralle :)
Sunshine14 kp 8/24-26

348/2455 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä oon sitä mieltä että oon kalenterin, ovulaation ja oireiden kyttäämisellä saanu itelle stressin. Vahvasti uskon että kaikki vaikuttaa. Nyt on onneksi ollut jo vähä hilpeämpi olo kun ei tavallaan tarvi olla enää omissa käsissä, kun lapsettomuushoitojen tutkimukset on ensviikolla... saapi ainaki keskittyä tekemiseen vain, joka miehellekki on käyny vallanmainiosti. Onko teillä jotka olette kauemmi yrittäneet jo lasta menny seksistä hohto / menny suorittamiseksi? Meille tuputettiin seksuaalineuvontaa, mutta en nää mitään tarvetta, kun asenne ei ole se että teemme VAIN lasta. Oon tainnu yhden ainoan kerran (kun orjallisesti tikutin ovulaatiota) sanoa että Nyt ! Kuitenkaa en halua itse sitä väkisin, joten kivempi houkutella mies sitte jollain muulla kivemmalla tavalla :p

Mä taas palailen kans loppukierrosta, mutta käyn kyllä lukemassa ja vähä huikkimassa väliin.
Tsemppiä kaikille loppukierrossa tuskaileville !! :)
Supera kp 11/27-29 ya 2/14

349/2455 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Supera, aiheesta seksi :-) Vuosi ollaan nyt lasta kovasti toivottu, ja täytyy sanoa että seksistä ei ole tullut suorittamista tai ns. pakkopullaa. Joskus on ollut tilanteita, että ollaan oltu lähdössä reissuun
, ja siinä pakkaamisen lomassa todettu että "ei helkkari, tänään piti panna!"..ei muuta kuin homma tulille ja sen jälkeen tavarat autoon ja menoksi. Huumorin säilyminen on minusta tärkeää tässäkin hommassa vaikka välillä tulee niitä mie romahan -hetkiä myöskin. Puhuttiin miehen kanssa että tässä kierrossa annetaan ovistikkujen nyt olla ja mennään ihan fiiliksen mukaan :-)

350/2455 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Supera: Meillä on seksi ollut aika vähissä viimeisen vuoden ajan joten nyt alkanut yritys on parantunut meillä parisuhdetta kun on heiluteltu peittoja ahkerasti. On ollut halailua ja naurua tässä talossa nyt enemmän vaikka ei huonosti ollut asiat aiemminkaan. Ensimmäistä raskautta kun yritettiin niin seksistä tuli sellaista väkisin makaamista, kun otettiin ovistikut käyttöön niin helpotti huomattavasti. Sai muun ajan peuhata rauhassa ja stressi väheni. Tosin 2 kiertoa vain ehdittiin tikuttaa, en tiä kuinka olis vaikuttanu jos olis tikutettu pidempään. Nyt meneillään vasta yk1 ja otetaan tikut taas käyttöön sitten kun alkaa taas meneen siihen väkisin makaamiseen.

Hirvittävä menkkaturvotus jatkuu, aamupaino noussut perjantaista 2 kg. Ei ihmekään jos on läski olo :) ei mitään uutta tapahtunut täällä.

Tiini89 kp24/32

351/2455 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa taas! Omaa napaa heti sen verran että eilen tein taas r-testin, malttamaton kun oon mutta puhdasta negaahan sieltä tuli! Nyt en tie mitä pitäs aatella ja masentaa vaan..

sitten äsken mies kylmästi totes että meni kaveripariskunnallakin puoltoista vuotta pillereiden lopettamisesta (viittas siis tyyliin että niin menee meilläkin)! Mä tähän sit sanoin vaan että se on täysin yksilöllistä eikä tarkota ettei meillä vois vielä napata.. Mut vitsi et jäi jotenki masentaa toi kommentti, tuli ihan semmonen olo et ei huvita sit ollenkaan! Mut kai tää tästä kun pääsee eteenpäin! :(

mut sitte jotain positiivisempaa! Tuohon seksikeskusteluun sen verran että meillä seksiä harrastetaan joka toinen-kolmas pv ja ihan omasta tahdosta, ei vaan siksi että olis sitte tarpeeksi! Tosin meidän suhdekin varsin nuori viellä että eiköhän seksin määrä jossain kohtaa vähene jokaisella! :)

Hennas kp28/?  yk1

Vierailija
352/2455 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

-

353/2455 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka!

Tuohon sekstailuun ; täällä se on vähän vaihtelevaa. Siis välillä on pakonomaista ja fiilis todella kadoksissa kun yrittämällä on yritetty. Välillä taas on spontaania ja tunnelma on ihan erilainen. Hyvältä se tuntuu kuitenkin aina vaikka välillä vähän saa varsinkin itseä siihen herätellä. Uskoisin kuitenkin että tähän vaikuttaa melko paljon se että meillä on yritystä jo sen verran kauan takana ettei ne petipuuhat aina niin ihmeellisiä ole. Varsinkin kun yrittää siihen tiettyyn hetkeen sitä sovittaa vaikka esim väsymys painaisi.  Varsinkin mies kun on selvästi väsynyt ja ei mieli tee niin sitten onkin jo vähän haastavampaa. Vielä on ihan hyvin mennyt, mutta saas nähdä kuin tässä sitten käy jos joudutaan vielä kauankin yrittämään. 

Sitten omaa napaa. Nyt on meneillään kp33,  tein eilen aamulla rtestin, ja negatiivinen oli. Tänään on sitten tullut nyt illalla todella vähäistä rusehtavaa tuhrua joten eiköhän ne menkat sieltä taas ala. Vaikka olinkin varma ettei tärppiä tässä kierrossa varmasti tule, niin silti olin eiliseen testiin vähän pettynyt. Toisaalta nyt jos tuo kierto alkaisi alusta, pääsisin varaamaan aikaa sinne ultraan ja aloittamaan clomit. 

354/2455 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Listaan voi päivittää mulle kp 2/25-27, yk6

355/2455 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hennas: mulla lähti pillereiden aloituksen jälkeen kierto pitenemään, oli sen 28pv mutta joka kierto piteni1-2pv. Esikoisesta sain tositosi haalean plussan aamupissasta dpo15, eli sinä päivänä kun menkkojen olis pitänyt alkaa. Seuraavana päivänä taas tosi haalea haamu ja sitten joskus dpo20 testasin seuraavan kerran ja sitten olikin jo ihan tummat viivat :) eli toivoa on! :) Höh, olipas tökerösti sanottu mieheltäsi, ehkä ei ajatellut mitä tulikaan sanottua. Miehillä tää vauvakuumeilu on varmaan helpompaa kuin meillä. Olisinpa itsekin mies, tarttis vaan odottaa koska muija sanoo, että nyt köyritään :D

Tervetuloa Minmar! Tääläkin menossa yk1, sulla onkin jo tosi jännät päivät menossa! Toivotaan, että testin tulos vaihtuu ;)

Sitten minun pohdintojani. On tässä vähän häirinnyt, että tulikohan sitä ovista ollenkaan, kun jotenkin epäselvä olevinaan vaikka jotenkuten se bongasinkin. Sitten luin jostain keltarauhasesta ja ymmärsin asian niin, että keltarauhanen tulee vaan jos on ovuloinut ja sen voi tuntea ja se jomottelee sielä heti oviksen jälkeen siihen kun menkat alkaa. Tai sitten vielä hiukan pidempään jos hyvin käy ;) Eli luulen, että nää mun menkkakivut ja turvotukset on tosta keltarauhasesta johtuvaa, jee olen ovuloinut! Menkkojen pitäis alkaa vasta ensviikon tiistaina ja olin päättänyt, että jos silloin ei näy niin käyn hakemassa raskaustestin. Noh, joudun sen hakemaan vähän pidemmältä(80km edestakaisin). Asun pienellä paikkakunnalla ja yksi tuttuni on töissä apteekissa, enkä halua sitä häneltä käydä ostamassa vaikka vaitiolovelvollisuus kai hänelläkin on, mutta en vaan pysty. Eikä täälä ruokakaupoissa myydä r-testejä... No sitten mulle tuli ilmoitus että mun HM:n pakettini on R-Kioskissa tolla isommalla paikkakunnalla, mitäs hittoa se sielä tekee, aina aiemmin tullut tänne!! No, aattelin että haen sen sitten kun r-testinkin kun kai sitä säilytetään sielä pari viikkoa. Mutta nyt huomasin, että esikon vaipat on lopussa! Riittää vielä pari päivää, mutta ei todellakaan ensiviikon tiistaihin... (Siis täällä kyllä myydään vaippoja, mutta pieni paketti maksaa yhtä paljon kuin iso tuolla vähän isommassa marketissa...) Huoh, nyt sitten puntaroin, että jos lähdetään vähän isompiin kauppoihin pyörimään, niin ostanko sitä r-testiä vai en. En haluaisi, että polttelisi tuola vessan kaapissa ja tulis tehtyä liian aikaisin. Varmaan kuulostaa tosi suurelta ongelmalta! :'DDD muttakun meni nyt ihan pasmat sekaisin, kun mulla oli niin selvät suunnitelmat. Täytyy varmaan soittaa miehelle ja käskeä sen tehdä tämä tärkeä päätös xDDD saahan niitä testejä sitten netistäkin jos tarvetta ilmenee... Tänään on dpo7 jännittävää, onkohan sielä kiinnitytty vai onko siimahännät löytäneet edes perille :)

Tiinu89 kp25/32

356/2455 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiinu89 juu kyllä odottavan aika vaan on pitkä ja tiedän ton kärvistelyn noiden testien kanssa, mulla kaapissa useampikin ja siks tekis mieli tehä aina vaan uutta vaikkei mitään järkeä! Mä koitan taas pari päivää jaksaa venailla ennen uuden testin tekoa, mulla tässä vielä se kun en oikein tiedä milloin oon ovuloinut eikä tosta kierron pituudesta mitään käsitystä niin ei tiiä milloin niiden menkkojen pitäis tulla! Ois vaan niin kiva saada se plussa vapuksi ;)

hennas kp29/?  yk1

357/2455 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä alkoi tänään yk2. Eli kp1 meneillään. Ei voisi masentuneempi fiilis olla. Kivut kiusaa alamahaa oikein urakalla. Jos jotain hyvää pitää väkisin keksiä, niin säästyipä testit. Jaksoin siis odottaa testaamatta. Seuraavalla kierrolla sitten (Toivottavasti) on parempi onni matkassa.

Masentunut Aliisia kp1/30-31

Vierailija
358/2455 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tullut sitä joululahjaa tänne, eli uusi yk pyörähti käyntiin häämatkan ratoksi. Letrozol on sentään tehnyt kierroista suht säännöllisiä. Pitää tehdä inventaario ovistestien suhteen ja olen miettinyt myös oikeanlaisen liukkarin hommaamista. Mutta joo, lueskelen poissaoloni aikana ilmestyneet viestit myöhemmin.

Muskottipähkinä (25v) kp 4/30-31, yk9

Vierailija
359/2455 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissan kaikki!
Täälähän on tullut taas tekstiä, hyvä niin! Musta on kiva lukea muiden kuulumisia :)
Tohon sekstaamiseen, meillä tämän koko yrityksen aikana se ei ole ollut mitään pakkopullaa, vaikka peitot heiluukin yleensä sen jokatoinen pv! Välillä sitten pidempiä taukoja toki, mutta aina kun arvioin viikon jolloin ovis on niin vinkkaan kyllä miehelle siitä, innoissaan tuo tuntuu olevan vielä(kin) :D
Saa nähä sitten jos tässä menee vielä paaljon pidempään, että alkaako into hiipumaan, mutta meillä myös tuo huumori mukana & avoimesti puhutaan jos ei vaan jaksa/halua niin ei vielä mitään hätiä!
Minulla menossa nyt kp 32/30-35, eli viimestään tossa torstaina pitäisi menkat alkaa. Hirveän nopeesti tää kuukausi tässä mennyt! Eipä ole menkkaoireita eikä raskausoireita, yleensä ne menkkaoireet tulee mulla tossa viikkoa ennen, mutta voihan ne yllättääkkin & tulla taas ilman mitään oireita (kerran aikaisemmin kävi näin, mutta sillon sain kyllä haamun, en tiedä liittyykö).
Ainoa "oire" on järkky väsymys koko ajan, haukottelen päivät pitkät & voisin vaan löhöillä sekä nukkua, mutta en vedä nyt mitään johtopäätöksiä tästä, koska noh ihmiset on väsyneitä syystä tai toisesta. Samoiten olen öisin alkanut heräilemään vessaan, mutta joo eipä sekään ole vain raskaudesta johtuvaa.
Ihanan positiivinen minä :D En vaan jaksa intoilla, uskoa & toivoa, etsiä pakonomaisesti oireita & vetää johtopäätöksiä, ei ei & ei. Pettyy sitten vähemmän kun vuoto alkaa, kun pidän ajatuksissani sen, että kyllä se vuoto sieltä tällä viikolla alkaa & sitten vaan taas uutta yritystä.
Voihan tässä pieni mahis ollakkin raskauteen toki, kun seksiä on ollut riittävästi, stressiä & hösellystä ei. Jospa tää rauhallinen mieli auttaisikin :) En ole ottanut edes yhtäkään vitskua tässä kuussa, kiertopäiväni olen sillon tällöin täältä vilkaissut puolivahingossa, olen syönyt mitä sattuu, enkä ole pahemmin urheillut & olen hieman juhlinut koska mieli teki! Jos tämä ei raskautumiseen auta, niin ainakin helpottaa omaa oloa huomattavasti kun ei mieti mitään!
Hirveä romaani taas hups, oikein hyvää alkanutta viikkoa & tulevaa vappua kaikille naisille<3

Kikiii kp 32/30-35 yk 4

360/2455 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hennas onneksi vappuun on vielä muutama päivä aikaa ;)

Voi harmin paikka Aliisia ja Muskottipähkinä, parempaa onnea uuteen kiertoon!

Mua on nyt eilisestä asti vaivannut alaselkäkipu. En oikein osaa selittää miltä tuntuu, mutta "pahaenteinen" on varmaan paras kuvaamaan sitä. Siis tarkoitan, että jos nyt olisin raskaana ja tuntuisi tältä niin vahvasti epäilisin, että kaikki ei ole hyvin. Ei siis mikään positiivista fiilistä herättävä oire. Tänään on samantyylistä kipua ollut myös alavatsalla...

Onkos teillä, jotka olette olleet jo aiemmin raskaana, ollut sellaista oloa että "nyt olen raskaana" ennenkuin ootte tehnyt testin? Ja otetaan vastaan samat tuntemukset myös niistä kierroista, joissa ei tärpännyt. Mun yksi työkaveri oli ollut lääkärissä ja saanut antibioottikuurin. Sanonut lääkärille, että hän tarttee varmaankin sellasen, mitä voi syödä raskauden aikana. Lääkäri oli kysynyt, että ootko testannut. Ei ollut, lääkäri pisti tekemään testin ja plussa tuli. Oli tyytyväinen kun ei omia rahoja tarvinnut tuhlata testiin :D hänelle kolmas lapsi ja on joka kerta kuulemma tiennyt odottavansa. Mulla ei kyllä ollut sellaista oloa esikoisesta, joistain oireista päättelin, että nyt on jotain meneillään mutta en ollut todellakaan varma. Aamuhämärissä testiä tehdessäni muistan miettineeni "miten niin vaan yksi viiva??" ja valossa kun katsoi niin näkyi himmeä toinen viiva. Oon aatellu, että alitajunta ilmeisesti oli perillä asioista jo :D

Kyselin siksi, että mua on riivannut tuo ajatus nyt pari päivää. Lauantai-iltana anoppi puheli lapsenlapsistaan ja voivotteli, että nuorin on kohta 5kk eikä sekään enää kauaa ole vauva. Meinasin sanoa, että ei hätää, meille tulee tammikuussa! Siis jessus, onneksi en ehtinyt alottaa lausetta, en käsitä mistä se tuli! Eilen miehen kanssa koitettiin saada remonttia alkuun. Mukavasti vei ajatukset muualle tästä vauvahössötyksestä kun sorkkaraudalla repi lautoja seinästä. Kunnes huomasin, että kokoajan varon ettei mikään osu mahaani. Meinas ihan ruveta naurattamaan, onneksi sain pidäteltyä ettei tarvinnut miehellä kertoa mun höpsöilystä :D Illalla ennen nukahtamista mulle tuli semmonen lämmin olo ja ajattelin, että oon raskaana. Sitten nukahdin ja tänään ei ole ollut sellaista oloa enää. Huh, hey come on, menkkojen alkuun on yli viikko aikaa! Toivottavasti nämä ajatukset tästä rauhottuu, tullaan meinaan putoamaan kovaa ja korkealta sitten kun menkat alkaa jos tämä tästä vielä pahenee!

Ostin muuten sitten kuitenkin jotain raskaustestiliuskoja, saa nyt nähdä malttaako olla ensviikon tiistaihin asti testaamatta!

Tiinu89 kp25/32