Yritys päällä 2015 (II)
Tervetuloa lämminhenkiseen vertaistukiryhmään, jossa kuumeillaan plussaa raskaustestiin. Joukossa on vasta yrityksen aloittaneita, pidempään yrittäneitä ja kaikkea siltä väliltä. Jännätään, toivotaan ja mietitään yhdessä, olisiko tämä nyt SE kierto, jossa onni osuu kohdalle! :)
Uusista ryhmäläisistä olisi kiva kuulla jotain taustaa (esim. ikäsi, mones lapsi toiveissa, millä mielin nyt lasta yrittämässä, mitä raskautta edistäviä keinoja käytössä..), mutta se ei suinkaan ole pakollinen. Mikäli haluat nousevaan listaukseen, ilmoitathan kiertopäiväsi (kp) sekä mones yrityskierto (yk) on menossa tai milloin yritys on aloitettu (ya).
Hedelmällistä vuotta 2015 kaikille! :)
Kommentit (2455)
Omaa napaa jatkaen viimeviestiäni.. Eli eilen tota rusehtavaa vuotoa tuli sen hyvin vähän siinä päivällä mutta sen jälkeen ei oo näkyny mitään! Valkovuotokin lähes olematonta. Ainut oire on oikeestaan toi nännien herkkyys! Nyt tässä sit mietin että missäköhän sitä oikeen mennään? Ruvenko ootteleen menkkoja vai voisko sitä pian testailla.. :/
Mulla ollu kans painon kanssa vähä sellasta lievää jojoilua. Kun alettiin yrittää lasta niin siitä tähän päivään oon laihtunu 13kg. Bmi on nyt 27 ja pakko pitää se siellä huh. En kumminkaan stressaa sitä koska nyt oon itteeni iha tyytyväinen. Kuitenki tuo painon pudotuskin on voinu hormoonitoimintaan vaikuttaa, pienillä painon pudotusta.
Mä en oo ikinä viälä saanu ovulaatiota tikutettua, tunnen kumminkin oireet itte ja luulen silloin olevan ovulaation. Mittaan aamulämmöt joka päivä ja sillä koitan ennustaa ja nyt taas tässä kierrossa päätin etten jaksa tikuttaa kun kierron puolivälissä on se lääkäriaika liittyen lapsettomuushoitojen tutkimuksiin. Jännitän sinne, voinhan lääkäriä pyytää sitte katsomaan onko ovulaatiota tapahtunu tms...
NooraV ja Konttri // Mun lähipiiristä 2/3 odottaa tai on just synnyttäny. Sitte vaa kertoa että no me yritetää viälä ja ei täs ny kiirettä, vaikka ittellä meinaaki kiristää hermoja kovastikki ko ei onnistu. Mutta kaikki on erilaisia ja ainakin varmuus että lapsi on todella toivottu kun se viimein ilmoittaisi tulostaan ! Olen positiivinen ja yli vuoden jälkeen jaksan siihen viälä uskoa, varmaan nuo lapsettomuushoidot sitte loi vähä valoa tunnelin päähän.
Supera 20v kp8/27-29 ya 2/14
Pahoittelut Konttri, epäreilu tämä maailma!
Hennas ootko jo päättänyt koska teet testin jos menkat ei alakkaan? Täällä peukut pystyssä :)
Tulin vähän purkamaan mieltäni kun oon taas saanut pääni sekaisin. Skippaa siis tästä yli jos et halua lukea hysteeristä paasausta siitä mitä mikäkin oire tarkoittaa...
Eilen aamupäivällä vielä pystyin aattelemaan selkeästi, siis oli suurinpiirtein selvillä milloin on ollut ovis. Siitä se alamäki alkoi kun löysin esikoisen plussauskierrosta muistiinpanoja dpo4 lähtien, silloin oli tuntunut sähköistä nipistelyä. Samoin kun silloin kun oletin oviksen olevan tässä kierrossa. No siitä sitten hillittömästi pohtimaan, että olikohan se ovulaatio jo aiemmin ja tapahtuikohan silloin kp18 sittenkin kiinnittyminen! Noh, kauppaan mennessäni huomasin, että "alapäässä outo tunne", siinä siis dpo8 ilmestynyt oire plussakierrosta. Huoh. Illalla saunassa todettiin miehen kanssa että ihan kun mun tissit olis kasvanu, siinä siis dpo6 alkanut oire plussakierrosta. Samalla yritän toppuutella ja rauhotella itseäni, että ei varmasti oo tapahtunu mitään kiinnittymistä vielä, että se kp18 oli todennäköisesti se ovis. NO sitten tuntu taas sitä sähköistä nipistelyä alavatsassa ja aattelin, että on siinä mulla ovulaatio oire, tuskin nyt montaa ovulaatioo kuukauden aikana tapahtuu. No tänään ei oo ilmenny mitään uutta mutta nyt on sitten runsasta valkovuotoa, tarkottaako se nyt sitä että ovis on sittenkin vasta tuloillaan? RAAH! Voi hittovieköön, taidan varata lääkärinajan ja mennä kinuaan rauhottavia, ei tälläsestä vauhkoomisesta kyllä tuu mitään!!! PRKL! Tällämenolla oon jo jossain lataamossa siinä vaiheessa kun ollaan päästy edes siihen yk6 asti milloin esikoisesta plussasin.
Tiinu89 kp21/32
Itse toivon iltatähteä.
Mukana jännäämässä onko nyt onni kääntynyt ja olisin raskaana.
Olen 40+ ja pyöreä. En lihava.
Nyt menossa kp 18. OVUSTA on viikko, se oli selkeä ja vahva limoineen.
Raskaustestit vielä negaa, aikaa ku on 30.4 asti jolloin menkkojen pitäis alkaa.
Ovutesteillä ovu oli selkee. Nyt 3pv oon niillä testaillut raskauden mahiksii, kun kuulin niiden näyttävän sen aiemmin. Niissä on selkeesti ovuviivat vahvistuneet.
Oireiluakin on lämmöt heittelee 36.5-27.1 välillä, palelua, pissattaa koko ajan, flunssaoireita, väsymystä, kohdussa nipistelyä/menkkamaista oireilua ja finnejä tullut. Rinnoissa välillä jännää oireilua ja hajuaisti voimistunut. Ei pahoinvointia.
Nyt jännään ke-to asti ensiviikolla mitä testi näyttää.
Tiinu89 en vielä tiedä! Ruskeaa vuotoa ei oo tullu enää, joten pieni toivo olis! Mut jos kiinnittyminen ois ollu eilen? niin onko vielä vähän aikaista tehä? Pitäiskö pari pv odotella, ellei menkkoja kuulu? :)
Heissan taasen kaikki.
Täällä oli tosta painosta puhuttu jotakin taas. Noh mulla ei tänään ole muuta pyörinytkään päässä kuin kuvotus omasta kuvasta. Kuvotus siitä kuinka laiskaksi paskaksi olen itseni päästänyt. En voi käyttää vaatteita mistä pidän saatikaan näytä siltä miltä haluan. Itseäänhän tästä voi vaan syyttää & tosin muuta en juuri osaakkaan tehdä.
Voisi yrityskin nopeutua, jos saisin edes muutaman kilon karisteltua (painoa liikaa n. 10-13kg nyt), mutta ei. Miten ihminen ei voi näinkään yksinkertaista asiaa osata?! Tai ei ole osaamistakaan niin kyse, vaan suorittamisesta.
Noin 1 vuosi sitten olin vielä elämäni parhaimmassa kunnossa, ei makkaran makkaraa missään, vaatteet istui täydellisesti, kaikki oli hyvin & sali oli kuin toinen koti. Nyt salille? Ei ikinä tämän näköisenä.
Urghh nyt kyllä kelpais se jonkun fiksun keksimä "painoa pudottavien yrittäjien tukiryhmä" :D Liittyisin välittömästi!
Vaikeeta on joo, ensinnäkin kun yrittäisi syödä niin tismalleen & terveellisesti niin se on perkeleen kallista (varsinkin kun en syö ollenkaan punaista lihaa joten kala/kana...) & sittenkun ei syö aina hyvin niin urheilu tuntuu turhalta.
Voi elämän kevät taas tätä ahdistus paska oloa, huss mene pois.
Sori poikkesin hieman vauva-aiheesta, tai toki tämäkin siihen osittain liittyy. On vaan niin tuttua & turvallista avautua teille tänne! Mulla ei oikeestaan ole minkäänlaista tukiverkostoa, tämän asian/vauva asian tiimoilta....
perkeleesti ärsyyntynyt Kikiii kp 28/30-35 yk 4
Noniiiin, oon saanut päänsisäisen taisteluni päätökseen, anteeksi tuosta avautumisesta. Nyt tosi rauhallinen olo tän asian kanssa, menköön tämä loppukierto omalla painollaan, lopputulokseen ei voi enää vaikuttaa. Saas pystyykö ne viimeiset päivät olemaan rauhallinen, toivotaan niin! ensimmäinen kiertohan tämä vasta on.
Hennas: Mä en tiä kuinka nopeasti se hormonitaso nousee kiinnittymisen jälkeen mutta luulisin että kannattaa oottaa vielä pari päivää. Jos pystyt
Hmmm... Mihinköhän loput mun viestistä jäi? No, eiköhän tuossa ollut ne tärkeimmät
Kaikille ei edes tule ns kiinnitysvuotoa.
Minun aiemmissa raskauksissani ei yhdessäkään ole tullut.
Ei nytkään, vain kovat kivut kertoi siitä.
Ah vihdoin olo alkaa helpottaa ja kiitos pettymyksessä myötäeläneille..
Ovis oli just ja ekaa kertaa tais olla kerran vessassa käydessä oviskipujen kera vähän vaaleanpunaista limaa,hyvä merkki(kö),mene ja tiedä..
Olikin onni,että ukon reissu komennus tuli vasta ensi viikolle,niin ehdittiin ovis hyödyntää, nyt vaan ootellaan kevät kylvöjen onnistumista :D
Maikkoo kp 15/28(-33)
Heiii!
PIONI1: En minäkään tunne ovulaatiota lainkaan, enkä osaa limoista sitä ennustaa. Jos jotain positiivista osaan keskenmenoistani etsiä niin tiedän ainakin, että ovuloin. Ensi kierrosta rupean kyllä tikkujen kanssa sitä metsästämään!!
KIKII: Tuo tekstisi painosta on suoraan kun minun suusta! :D Saman verran on ylimääräsiä kiloja, sama ahdistus iskee joka toinen ilta tai viimestään sillon kun pitäis pukea jotain parempaa päälle.. Mikä siinä onkin niin vaikeaa..? Ja miten onkin niin helppoa istua sipsipussi kourassa katsomassa Juttaa ja huikeita häädieettejä ja ajatella, et 'kunpa minäkin joskus onnistuisin' (teen näin joka viikko, useaan kertaan). Mutta eiköhän tämäkin ole korvien välissä, nyt ruvetaan sokeri ja natriumglutamaatti vierotukseen! Tavote on kirkkaana mielessä: hyvä kroppa, hyvä itsetunto ja ennenkaikkea hyvä kasvupaikka (voiko sanoa "kasvupaikka"? :D ) vauvalle!!
Täällä on tänään menossa kp 8. Fiilis on hyvä! Pitkästä aikaa olo on stressitön vauvakuumetta ajatellen. Kyllä se sieltä tulee joku päivä syliin asti!<3
No mä sitten tein eilen illalla testin kun en jaksanut odotella, mutta selkeää negaahan se näytti, ei ees tietoa mistään haamusta! Nyt sitte mietin että voisikohan sieltä vielä plussa tulla vai odotellaanko vaan menkkoja alkavaks...
Hennas kp26/? yk1
Uusio mama: ei mullakaan tullut ekassa raskaudessa kiinnittymisvuotoa. Oletko siis nyt raskaana kun kirjoitit, että "ei nytkään"? Onnittelut, jos näin on :)
Maikku79: onnea kevätkylvöihin, toivottavasti siemenet itää! (tai yksikin itävä siemen tiemmä riittää :D)
Hennas: Toivottavasti muuttuu plussaksi :) Oletko käyttänyt aiemmin jotain pillereitä tai vastaavaa vai miksi et tiedä minkä pituinen kierto sulla suurin piirtein on? Toivotaan, että mahdollisimman lyhyt, näin kun raskautta yrittää. Itse olen muuna aikana tyytyväinen tähän omaani vähän pidempään, mutta näin vauvahaaveiden kourissa voisi se kierto olla vaikka vain 20 päivää :'D
Huomasin, että mulla on nännit tai oikeestaan nännipihat (vai miksi niitä kutsutaankin) hieman tummuneet, samoin kuin esikoisesta plussatessa. Nyt on kuitenkin vasta oletettavasti dpo4, mahtaako olla edes kiinnittynyt vielä jos niin hyvin olisi käynyt, että olisi hedelmöittynyt. En ole kiinnittänyt huomiota, onko tämä "oire" mulla joka kierrossa joten eipä siitä mitään voi päätellä. Menkkojenkin pitäisi alkaa vasta 5.5. joten tuskinpa tässä vielä hetkiin mitään oireita olisikaan.
Tiinu89 kp22/32
tiinu89: En tiedä vielä. Oireita on, mutta varmuus vasta ensiviikolla :)
Minulla oireilu jatkuu. Flunssamainen olo, sävymystä, finnit lisääntyneet. Pissalla ravaan.
Kävinpä otattaa varmuudeksi labrat ettei ois tulehdusta. Vastaus tulee alkuviikosta.
Jännitystä siis ilmassa ja menkat ois ajankohtaiset 30.4-1.5
Testit negaa..vielä.
Tukea ja tsemppiä tein paino-tuskailuihin. Mulla taas menee erikoisesti toisinpäin. Tykkään mun vähän muodokkaammasta kropasta (jossa sitä ylimääräistä on kanssa noin 10kiloa) ja tulee kauhee ahdistus heti jos laihdutan liikaa tai liian intensiivisesti.
Ei saa tuijottaa liian orjallisesti sitä vaakaa, vaan sitä peiliä ja hyvää oloa. Kyllä se innostus sieltä tulee. Itselläni liikkumisen aloittamista/lisäämistä ja herkkujen pois jättämistä siivitti vauvahaave. Älkää tavoitelko vaan sitä laihtumista, vaan terveellisyyttä :)
Noorav, kp32/?, yk5
Niiin ja muita kuulumisiakin mulla oli! Menkat on hukassa. Oireet on hukassa. Plussa on hukassa. Huomenna kai testailen taaaaas, jos ne menkat ei ota alkaakseen. Taannoinen pitkittynyt kierto kummittelee vieläkin ja onhan tuossa ollut tota stressiäkin, että ei mikään suuri ihme jos muuten vaan pysyisivät poissa :( Pöhhöh.
Noorav, kp 32/?, yk5
Tiinu89 juu pillereitä söin monta vuotta ja lopetin viimekiertoon! Siks ei noi päivät tiedossa! :) toivon tosiaan et jäis suht lyhyeks ellei nyt sit jo tärpänny! Nyt koitan jaksaa ainakin pari pv ootella ennen seuraavaa testailua!
Pidetään sormet ja varpaat ja vaikka korvatkin ristissä että jännääjät saisivat pian kaksi viivaa testeihin :)
Täällä on vietetty menkkojen alkamisen jälkeistä hiljaiseloa..ollaan miehen kanssa oltu aika lailla omissa oloissamme. Omassa päässä on pyörinyt vahvasti "lomailu" vauvan yrittämisestä. Tai ei lomailu mutta jättäisi ovistestit yms. kyttäilyt pois, ja antais vaan mennä. Lietson tikuttamisella itselle stressiä turhaan.
Moi! Kirjoittelin joskus muutama kuukausi sitten johonkin näistä keskusteluista, en muista mikä se näistä oli, mutta kerron kuulumisia tähän ja haluaisin rohkaista muita tarinallani.
Olemme yrittäneet lasta mieheni kanssa lasta melkein vuoden. Minulla on todettu endometrioosia.
Lakkasin pari kuukautta sitten varsinaisesti ajattelemasta asiaa/jollakin tapaa uskomasta enää raskauteen, kun olen käynyt myös viimeisen päälle stressaavassa työssä, ja en uskonut että voisin todellakaan tulla tässä kiireessä raskaaksi, vaan niinpä nyt vain kävi tässä kierrossa.
Keskiviikkona testasin huvikseni ensin ovulaatiotikulla, ja kun sain siihen plussan, tein myös myös sen perään positiivisen raskaustestin. Ovulaatiosta tuli keskiviikkona 15 pvää, kuukautisista 31 pvää. Kierto on ollut n. 28 pv pituinen.
Kuukautismaista lievää mahakipuilua on parina päivänä ollut, vuoto ei ole kuitenkaan alkanut. Alamahaa myös tuikkinut kohdun tienoilta myös pari päivää. Olo on tavallista parempi ja rauhallisempi kuin tavallaan ennen kuukautisia. Mies heittikin muutamia päiviä sitten sit et oletkohan raskaana, johon jyrkästi totesin et en varmaan ole. Olin melkein 100% varma että kyllä ne kuukautiset sieltä tulevat. Nännit ovat hieman aristuneet nyt, muuten ei oireita oikeastaan ole ainakaan vielä ollut hieman lisääntynyttä valkovuotoa ja iltapalelua lukuunottamatta. Peruslämpö ei ole ollenkaan koholla, melkeinpä päinvastoin.
Asiaa auttoi varmaankin raskaus asian/yrityksen unohtaminen. Unohtamatta myös rukouksen voimaa, luovutin henkisesti asian täysin Herran käsiin.
Toivon kovasti että raskaus jatkuisi, niin toivottu pikkuinen olisi meille.
Plussatuulia ja tsemppiä kaikille!:)
Minä en ole ikinä bongannut ovista, enkä ole sitä koskaan sen enempää koettanut bongaillakaan. Esikoisen aikana yk7 laskeskelin nettilaskurilla millon ovis voisi olla ja siitä kierrosta tulinkin raskaaksi. Luotan siis, että ovis tulee ja että kun seksiä harrastetaan normaaliin tahtiin niin kyllä se siitä joskus tärppää. Ovistesteihin en tule tarttumaan ainakaan ensimmäiseen vuoteen! :)