Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yritys päällä 2015 (II)

06.04.2015 |

Tervetuloa lämminhenkiseen vertaistukiryhmään, jossa kuumeillaan plussaa raskaustestiin. Joukossa on vasta yrityksen aloittaneita, pidempään yrittäneitä ja kaikkea siltä väliltä. Jännätään, toivotaan ja mietitään yhdessä, olisiko tämä nyt SE kierto, jossa onni osuu kohdalle! :)

Uusista ryhmäläisistä olisi kiva kuulla jotain taustaa (esim. ikäsi, mones lapsi toiveissa, millä mielin nyt lasta yrittämässä, mitä raskautta edistäviä keinoja käytössä..), mutta se ei suinkaan ole pakollinen. Mikäli haluat nousevaan listaukseen, ilmoitathan kiertopäiväsi (kp) sekä mones yrityskierto (yk) on menossa tai milloin yritys on aloitettu (ya).

Hedelmällistä vuotta 2015 kaikille! :)

Kommentit (2455)

301/2455 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo parin kilon painon muutos suuntaan tai toiseen voi vaikuttaa elimistön hormoonitoimintaan ja sitä kautta myös raskautumiseen joko positiivisesti tai negatiivisesti. Yksilöllisiä juttuja, varsinkin kun painon lisäksi moni muukin asia vaikuttaa hormoneihin, mm. stressi..

302/2455 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä oo ajatellut, että fibromyalgia voi olla syynä lapsettomuuteen. Pitää tutkia asiaa tarkemmin. Edellisen kumppanin kanssa en raskautunut vuoteen joten toiveet ei oo kovin korkeella nytkään. Ja toisekseen uus työ on vieny niin kaiken keskittymisen ettei oo mitää tietoo ees kiertopäivistä :D onneks on tää palsta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
303/2455 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka!
Minäkin taidan tänne teidän seuraan pikkuhiljaa siirtyä, vaikka yritys alkaa vasta ensi kuussa. Viimeinen päivä mulla on aika kapselien poistoon, ja siitä sitten jännäämään.

Minulla on ennestään kolme lasta, raskautunut olen helposti, mutta takana on myös yksi kohdunulkoinen raskaus jonka seurauksena minulta on toinen munanjohdin poistettu. Nyt myös eri mies mitä aiemmin, joten kyllähän sekin hieman jännitystä lisää. ;)

304/2455 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka. Minäkin taidan liittyä jännittämään... Toinen lapsi toiveissa ja menossa yk1 ja kp21/32. Hämilläni olen sen takia kun tässä kierrossa en ole bongannut ovista, kuten yleensä. Nyt mulla on vaan lieviä raskausoireita kuten kuvotusta ja väsymystä vaikka ovulaatio oli ehkä eilen, eli siis mun raskaus oireet on alkanu ennen ovulaatioo... Jos se oli eilen, jotain pistelyä tuntui. Hahhah, en muistanut että tää homma on näin vauhkoa heti alusta asti :P joo, nyt mulla on sitten alkanut menkkaoireet, eli vatsakivut ja niiden pitäis alkaa vasta 2 viikon päästä...

Puhuitte ylipainon vaikutuksesta raskauteen. minäkin olen ylipainoinen, olin jo ensimmäisen raskauden alkaessa ja nyt itseasiassa painan vähän vähemmän kuin silloin. Ennen ensimmäistä raskautta pudotin painoa samalla kun oli yritys päällä, tarkkoja kiloja en tiedä kun ei omistettu vaakaa silloin kun aloin laihduttaa mutta epäilisin että paino ehti tippua n.5 kg ennen raskaaksi tuloa. Silloin yk6 tuotti positiivisen raskaustestin. Ja laihdutin tosi rauhallisesti koska en halunnut sen vaikuttavan raskaaksi tuloon.

305/2455 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on pakko kysyä apua oman mielenrauhan ylläpitämiseksi. Onko kaikilla teillä jonkinlaisia "oireita" ovulaatiosta vai onko osalla ihan "oireeton" jonka saa bongattua vain tikulla? Itse en tästä kierrosta (enkä itseasiassa muista että aiemminkaan) ole bongannut mitään siihen liittyvää mm. kipua alavatsassa, runsaampaa valkovuotoa yms. Tikulla en saanut yhtään "plussaa", joskin taktiikassa ja päivissäkin oli ehkä jotain vikaa. Blaah. Jostain syystä mieli on muutenkin maassa ja olen varma ettei tässä kierrossa ole onnistanut (menin tekemään negatiivisen r- testinkin, vaikkei kierto ole edes lähellä loppua, koska malttamattomuus). Aurinkoinen sääkään ei tunnu auttavan, mikälie tiistain epätoivopuuska.

kiitos kun sain avautua ja pirteämpää päivää kaikille :)

Pioni1 kp 28/34, yk 2

306/2455 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä tänään kp1/25-30 ja yk 14 pyörähti käyntiin. Pettymys ja suru on iso. En ny jaksa muutta kirjoittaa. Kaikki tuntuu vaan niin epäreilulta!

307/2455 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testailtu on ja negaa näytti, syytän noita pillereitä ja odotellaan siis normalisoitumista..

308/2455 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekä että, Pioni. Jokainen kierto on erillainen. Mutta yleensä mulla särkee 3 päivää ristiluuta ja ovislima on kirkas ja venyvä. Muita oireita ei vissiin ole. Mutta vaikka oireita on ja tikut näyttää positiivista tulosta, ovulaatiota ei välttämättä tapahdu. Ovulaatio ja raskautuminen on niin ihmeellistä touhua ja tiedettä että ikinä ei voi mistään olla varma. Raskautuminen on kuin lottovoitto.
Mutta ehkä kannattaa harrastaa seksiä joka päivä ovisviikolla,-päivinä.

309/2455 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äh, nyt onkin vasta menossa kp19/32 eli syy siihen, että en ole bongannut ovista saattaa olla se, että sitä ei vielä ole ollut!

Pioni1: kannattaa kokeilla tikuttaa vaikka ihan koko kierron ajan. Itse ensimmäistä raskautta haaveillessani en löytänyt itsestäni minkäänlaisia ovulaatio oireita ja epäilinkin ovuloinko ollenkaan. Hankin ovulaatiotestejä ja eihän ne mitään plussaa näyttänyt. Sitten meni useampi päivä ja alko taas ne joka kierrosta tutut "raskausoireet" ja huvikseni taas otin ovulaatiotikut käyttöön ja kas vaan, plussa! eli mulla se ovulaatio oli myöhemmin kuin kuvittelinkaan ja joka kierrossa oltiin jo ehditty luovuttamaan silloin kun se ovulaatio oli. Seuraavassa kierrossa odotin niitä oireita ja varmistin tikuilla, että kyllä nyt on ovis käsillä ja tarkoitus oli, että seuraavassa kierrossa mennään vaan mun tuntemuksien mukaan, mutta seuraavaa kiertoa ei sitten tullutkaan vaan olin raskaana! Hitsi vieköön, hyvä että kysyit. Tämä vastaus selkeytti nyt mun omia ajatuksia, ei muutakun tänään peittoja heiluttelemaan, meikäläisen ovis taitaa olla käsillä! :D

Jannuli85: voin vain kuvitella pettymyksesi määrän. Tsemppiä!

310/2455 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista!! :) Otankin ensi kierrosta tukkupkkauksen tikkuja käyttöön ja alan testailemaan. Kierto on sen verran säännöllinen että uskoisin ovulaationkin tapahtuvan aina samoihin aikoihin. Tämä antaa siis toivoa (vaikkakin tässä kierrossa on saattanut mennä ovulaatio ohi). Ja hyvä Tiinu jos ajatukset selkenivät :D Toivottavasti unohdettu ahaa- elämys tuottaa pian tulosta! Onko teillä siis haaveissa toinen lapsi? :)

Finest, olen niin samaa mieltä!! Tämä koko lastentekohomma tuntuu olevan sellaista salatiedettä että ihmettelen miten koko ihmiskunta ei ole kuollut jo sukupuuttoon :D

Jannuli85 - iso halaus ja voimia. Voin vain kuvitella pettymyksen ja surun määrää :(

311/2455 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en yleensä ole tuntenut ovista mitenkään. En vaan oo osannut sillee edes miettiä. Nyt tässä kierrossa tunsin sen kunnon kipupiikin oikealla alamahassa. Kesti sen 5 sekkaa. Ovislimat on kyllä aina olleet sellaiset erittäin venyvät ja kedtäneet monta päivää. (Anteeksi lima kertomus.)
Nyt tässä kierrossa ovistestit näytti plussaa kp15-16. Eli olikohan se ovis sitten joskus kp16-18 tienoilla??
Nyt odotellaan testipäivää. Pahoinvointia ollut muutaman päivän ja yksi oksennus tullut kurkkuun. Jopa silmissä on pimennyt muutaman kerran. Joko nää on niitä raskausoireita!! (Mitä en kyllä vaan jaksa uskoa.) Mulla ei ikinä ole alussa ollut mitään oireita! Ehkänyt on taas rauta-arvot todella alhaalla ja pyörrytys johtuu kuopuksen huonosti nukutuista öistä. On tullut siis valvottua. :/ Viikonloppuna pääsee varmaan testauspuuhiin. :)

Aliisia kp25

312/2455 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pioni1: Jep, esikoiselle 1 v kaveri olis toiveissa. Ensimmäinen yk olis menossa, ehkäpä tässä pikkuhiljaa palautuu asiat mieleen kun pääsee taas kunnolla sisään tähän vauvantekohommaan. Vahvasti siis epäilen, että ei se tälläkään kertaa ensimmäisestä kierrosta tärppää :)

313/2455 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei.

Mahtuuko mukaan? :) Olen lueskellut kirjoituksianne jo jonkin aikaa, ja samojen asioiden äärellä vahvasti ollaan. Tässä miun "speksit":

konttri (32v.) kp 27/29-30 yk12

Elikkäs vuosi sitten jätimme pillerit pois, ja sen jälkeen kesti pari kuukautta että ovulaatioita alkoi tulla. Matkaan mahtuu yksi varhainen keskenmeno marraskuulta 2014. Minulla todettiin vuodenvaihteen jälkeen piilevä kilpirauhasen vajaatoiminta, ja olen syönyt pientä annosta kilpirauhashormonia nyt parisen kuukautta. Mies kävi pienen neuvottelun jälkeen siemennestetutkimuksissa, ja sieltä tuli ns. puhtaat paperit. Tosin, "nopean toiminnan joukkoja" näytteessä ei ollut yhtään, ja hitaasti eteneviä runsaasti. Meillä kummallakin on yksi lapsi edellisistä liitoista, joten senkin puolesta täytyisi olla toiveikkain mielin. Lääkkeitä en itse ole vielä syönyt, Chlomit odottelevat lääkekaapissa.

Kierron viimeisiä päiviä tässä elellään, ja luonnollisesti erittäin toiveikkaina (jälleen kerran). Ovulaatio oli kp 16. Selvänä erona edellisiin kiertoihin on se, että rinnat ovat tautisen kipeät. En edes muista milloin viimeksi olisi ollut tällaista..nähtäväksi jää että merkitseekö se jotain vai johtuvatko kivut kilpparilääkkeestä. Lisäksi kuukautiskivut alkoivat todella aikaisin; D-dayn pitäis siis olla tulevana sunnuntaina, ja oireet alkoivat jo viikkoa ennen. Yleensä tunnistan ne paria päivää ennen vuodon alkua. Että kyllä taas jännittää :)

Tsemppiä kaikille jännääjille, ja jaksamista yritykseen. Kyllä meidän kaikkien odotuksen odotus vielä palkitaan :)

314/2455 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Konttri: eiköhän tänne aina mahdu :) vaikka itsekin vasta pari päivää sitten tänne kirjoitin enkä edes kysynyt lupaa :D Sinulla onkin nyt ne jännimmät päivät menossa, toivotaan parasta, että oireesi eivät kerro pian alkavista menkoista! :)

Mietin tuossa, että eilen ei ollut koko päivänä mitään oireita eikä myöskään tänään. Eli epäilen, että ovis oli kp18, silloin tuntuikin alavatsassa hetken sellaista "sähköistä" nipistelyä. Johtuiko sitten munasolun irtoamisesta vai oliko joku suolen muljahdus, mutta mutta, todennäköisesti ovis on jo mennyt. Oletettuna ovispäivänä ei hommailtu, mutta sitä edellisenä kyllä. Muistelisin, että näin taisi olla myös esikoisen tärppäyskierrossa, eli toivoa on :) Nyt alkaakin sitten nämä jännät ajat kun mitään ei ole enää tehtävissä ja täytyy vaan jaksaa odottaa sitä päivää kun voi tehdä sen testin. Nyt ajattelin, että ihan tosissani teen sen testin vasta sitten, kun menkat on päivän myöhässä ja hankin sellaisen testin, missä lukee selkeällä suomen kielellä mikä on homman nimi. Ettei tarvitse taas alkaa niitä haamuviivoja analysoimaan ja ihmettelemään. Nähtäväksi jää, pystyykö odottamaan sitä että menkat on tosiaankin myöhässä vai tuleeko niitä negatiivisia testejä tehtyä taas pari tuntia ennen kun ne menkat alkaa niinkuin viimeksi :'D

Tiinu89 kp20/32 yk1

Vierailija
315/2455 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissan kaikki taas!
Täällä oli puhetta tosta oviksen tuntemuksista, mä en sitä tunne mitenkään, ei nippailuja, kipuja tms. Ei järjettömiä limojakaan & niitä on vaikea erottaa onko ovis limat vai "muutenvaan" limat :D Ainoa asia jonka ansiosta olen oviksen bongannut, niin limoista kun olen juonut greippimehua! Lima oli paljonkin runsaampaa & sen vaan ties että no nyt!
kp öö 27 (kai?!) menossa nyt, en ole jaksanut laskea kummemmin :D Pääsen varmaan vielä viikonlopun viettämään ilman hirveää kipua & ällöttävää menkka vuotoa *tuuletus*! Sitten alkuviikosta odottelenkin, että alkavatko.
Eipä oikeestaan väliä alkavatko, ei edes vituta/sureta tms. Rauhallisin mielin siis & kesää odotellen<3

316/2455 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bongaan itse ovulaation lisääntyneestä kirkkaasta limasta ja vähän aikaa kestävästä "tietynlaisesta" viiltävästä kivusta alavatsassa(jommalla kummalla puolella). Tässä kierrossa ovistesti näytti paksua viivaa sekä 9. että 10.pvä, ja sunnuntaina 12.pvä oli sitten ovulaatio. Tuo ovulaation ajankohta on heitellyt jonkin verran, kuukausi sitten tuli viikon myöhässä(!!!) ja tässä kierrossa siis normiaikataulua aikaisemmin..

317/2455 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiilis nyt jotenkin masis mut silti jaksaisin vielä hiukan toivoa! Tänään huomasin että valkovuoto oli jotenkin hitusen rusehtavaa ja sitä oli todella niukasti! (Viimepäivinä siis valkovuoto ollut hyvin runsas) Heti tietysti aattelin että menkat sitte alko! Mut nyt en oo ihan varma.. tullut siis hyvin vähän rusehtavaa vuotoa ja mulla kun yleensä menkat aluksi tosi runsaat! Ja nyt olis vasta kp24.. Mitäs mieltä ootte? Saapuko menkat vai voisko olla vaikka kiinnittymisvuotoa? Mä elättelen vielä toivetta mutta silti valmiiksi vähän pettyny fiilis :/

318/2455 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hennas, pessimisti ei pety :D Voihan tuo toki kiinnittymisvuotoakin olla, ei oikein auta kun odottaa kärsivällisesti että mihin suuntaan menee....

Positiivisia uutisia! Tai sit ei. Nega testattu ja menkkoja odotellaan. Mulla oli ihan hyvä päivä ja hyvä fiilis, koska tässä kierossahan ei oikein toi ovis tullut edes hyödynnetyksi. Että eihän työt ja kiireet minun vikani ole, hyvällä fiiliksellä eteenpäin ja keväästä nauttimaan... mut sit lähipiiristä tulvi vauvauutisia. Oon hokenu itelleni että "Ole iloinen. Ole iloinen. Sulla on tänään hyvä päivä." Ei auta. Nyt on vähän sellanen nirhaan kaikki-fiilis ja itku lähellä. Vaikka tiiän, että ollaan vasta kuitenkin suht hyvissä vesissä ja "alussa" tässä yrittämisessä, niin ÄRRRRR.

Noorav, kp 30, yk5

319/2455 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips!

Deneira: mulla on ollut jo pidemmän aikaa tiputteluvuotoa. Mulla se ei liittynyt pillereiden lopetuksen,  koska olin kerinnyt jo lähes 2 vuotta olla ilman pillereitä ja sitten alkoi vaan jostain syystä tiputtaa. Vuoto on sellaista rusehtavaa, yleensä melko vaaleaa eikä mitenkään erityisen runsasta. Yleensä tämä alkaa noin viikkoa ennen menkkoja,  välillä jo aikaisemminkin ja sitten siihen perään menkat. Välillä on kuitenkin todella vaikea erottaa mikä vuoto on mitäkin ja tämän vuoksi kiertokin on hyvin epäsäännöllinen. Liittyy jotenkin hormoneihin ja lääkäri epäili mulla syyksi tähän sitä että kierrot ovat melko pitkiä ja myös sitä ovuloimattomuutta. 

Nykyään en tunnista ovulaatiota mitenkään, edes niillä tikuilla :D kai tämä vauvan yrittäminen on mennyt vähän jo "pakko pullaksi" ettei enää tiedä mikä on mitäkin. silloin kun lopetin pillerit,  tunnistin ovulaation melko selvästi himojen lisääntymisestä. Silloin vain selvästi huomasi että tekee mieli ja näin myös unia sekstailuun liittyen. 

Omaa napaa sen verra, että täällä mennään kiertopäivässä 30. En ole testiä vielä viitsinyt tuhlata kun ei jaksa toivoa eikä mitään oireitakaan ole. Ajattelin jättää testailun viikonloppuun, jos siihen mennessä ei mitään ole kuulunut. Tähän mennessä on aina jo alkanu se tiputtelukin, mutta nyt sekin loistaa poissaolollaan. En osaa jotenkin iloita siitäkään vaikka se on varmasti vain hyvä asia. Kyllä odottavan aika on pitkä. 

Onnea kaikille plussanneille! Teitä on kyllä niin paljon, että josko se vaikka edesauttaisi meitä muita vielä yrittämässä olevia :) 

Stemppiä taas teille joilla on terveyden kanssa ongelmia. 

T. Wishes kp 30/ 35 yk v.2013

320/2455 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

NooraV, kuulostaapa harvinaisen tutulta tuo nirhaan-kaikki -fiilis. Tuntuu kanssa että ihan jokaikinen pariskunta joka vaan on jollain tavalla lisääntymisiässä, on sen tehnyt viimeisen vuoden aikana. Itseä myöskin turhauttaa se, että ei vaan kerta kaikkiaan osaa olla niin iloinen ja onnellinen toisten puolesta kun takaraivossa hakkaa ajatus että miksi ihmeessä meille sitä onnea suoda. Eihän se ole itseltä pois muttamutta..hankalaa.

Täytynee poksauttaa shampanja-pullo illalla, nimittäin tänään on 13.yrityskerran 1 vuotopäivä. Eli rintojen arkuus johtui luultavasti siitä kilpparilääkkeestä tms. Ollaan nyt onnellisia siitä, että sen perusteella voisi olettaa että ennen ehkä hieman laiskasti pelannut hormonitoimintani on herännyt. Illalla oli täysromahdus, nyt ei oikeastaan edes kiukuta. Turta olo mutta olkoon :D 3.kiertopäivä korkkaan Chlomifenit sitten, saas nähdä mitä siitä seuraa.