Yritys päällä 2015 (II)
Tervetuloa lämminhenkiseen vertaistukiryhmään, jossa kuumeillaan plussaa raskaustestiin. Joukossa on vasta yrityksen aloittaneita, pidempään yrittäneitä ja kaikkea siltä väliltä. Jännätään, toivotaan ja mietitään yhdessä, olisiko tämä nyt SE kierto, jossa onni osuu kohdalle! :)
Uusista ryhmäläisistä olisi kiva kuulla jotain taustaa (esim. ikäsi, mones lapsi toiveissa, millä mielin nyt lasta yrittämässä, mitä raskautta edistäviä keinoja käytössä..), mutta se ei suinkaan ole pakollinen. Mikäli haluat nousevaan listaukseen, ilmoitathan kiertopäiväsi (kp) sekä mones yrityskierto (yk) on menossa tai milloin yritys on aloitettu (ya).
Hedelmällistä vuotta 2015 kaikille! :)
Kommentit (2455)
Ehkäpä mun pari päivää kestäneet masujuilinnat oli sittenki ovisoireilua! Tänään tuli ihan selkeät ovislimat, vihdoin ;D ja eilen touhuiltiin, joten nyt on ainakin ollut hyvä ajoitus :) toivon niin kovasti, että tämä kierto tuottaisi tulosta!
Tulin vielä kertomaan.. josko sitten perehtyisin teidän muidenkin kirjoituksiin :)
Soittelin tänään neuvolaan.. Pääsen jo huomenna näytille.. Ultrataan ja katsotaan näkyykö mitään.. Neuvolan laskureita näytti että huomenna olisi jo rv 8.. Monta kertaa kyllä toistin että olen 2viikkoa sitten vasta saanut plussan testiinkin.. Enhän millään järjen juoksulla voi olla jo rv 8 kun just hiljattain plussannu???
Tilanne 21.7
NooraV kp 47/? yk 7
Norappi kp 25/23-29 yk4 (kkm 4/15)
Nuuskiksentytär kp 25/28-31 yk 5
Muffeli (29v) kp 24/30-33 yk 2
Tuulahdus kp 24/? yk 1
Mia94 (21v) kp 23/28(?) yk 1
EK0025 kp 22/32 yk3
Minniminni (22v) kp 21/32-36 ya 3/2015
Stardust (22v) kp 21/26-40 yk 4
Miuku Mauku (27v) kp 21/? yk 4
Pioni1 (27v) kp 20/34 yk 5
Kompuroiva Hylje (29v) kp 18/29 yk 2
Kikiii (20v) kp 18/30-35 yk 7
Kepuliina (29v) kp 17/28 yk 2
Laulurastas83 kp 16/29 yk 8
Dimou (26v) kp 15/? yk 10 (ya 7/14)
PinkkiDrinkki (35v) kp 14/27-30 yk 7
Lumilla kp 13/25-27 yk 9
Annuska (20v) kp 13/35-43 ya 12/14
Jannuli85 kp 12/24-30 yk 17 (ya 03/2014)
Konttri (33v) kp 10/27 ya 5/2014
Pallopaita kp 8/27-29 yk 2
Mimmie (30v) kp 5/25-28 yk 5
Heta87 kp 5/27-28 ya 2/2014
Sipriina (27v) kp 5/29-31 yk 4
Uusio Mamma kp 4/26
Dreamer15 (28v) kp 4/30-40 yk 3
muut kuumeilijat: Noelle (24v), Meriemilia, Kisuliini, Starling (40v), Supera (20v), Miimamuru
Tammikuussa 9 plussaa
Helmikuussa 12 plussaa
Maaliskuussa 13 plussaa
Huhtikuussa 5 plussaa
TOUKOKUUSSA PLUSSANNEET (4 plussaa)
Mizi (29v) yritystä yli vuosi, Hilkkak (30v) yk 4, Jenniferia (24v) yk 2, Miinuska15 (25v) yk 2
KESÄKUUSSA PLUSSANNEET (6 plussaa)
Mamalukki (22v) yk 3, Belime yk 2, Pumpuli87 yk 1, HennaS (21v) yk 2, Tinttu1989 yk 5, EllieP (30v) yk 1
HEINÄKUUSSA PLUSSANNEET
Aliisia (25v) yk 3, Canna (24v) yk 3, Finest (28v) yk 8, Kevättähti yk 2, Ambrosiaa yk 3, Sofia2016 (21v) ya 1/14. Tiinu89 yk 3
Ilmoita kiertopäiväsi niin pääset listalle!
Niiskuäiti, ei ole väliä milloin teit r-testin. Raskausviikkoja lasketaan viimeisistä menkoista (1.päivästä) ja kun sulla oli kuukautiset viimeksi 28.5, raskausviikkoja on kasassa vajaa 8. Ultrassa vasta selviää sikiön todellinen ikä.
Ja se että sait positiivisen r-testin vasta 2 viikkoa sitten, tarkoittaa että raskaushormonit nousee elimistössäsi hitaammin kuin muilla.
Onnea!
Minniminni: Toivottavasti teillä osui ja upposi ja ajoitus meni nappiin! ;)
Tiinu89 ja muutkin plussanneet ihan hirveän isot onnentoivotukset ja pikkusille rutkasti sitä vauvaliimaa! :)
Tervetuloa Mimmie :)
Dimou se jaksaa päivittää listaa ahkerasti, kiitos paljon :) Millä mielellä oot ollut? Kun ilmeisen allapäin olit tuossa jokunen aika sitten vielä :/
ON: ovis oli ja meni, satuttiin siinä taas vehtaamaan ennen ja jälkeen sillai sopivasti :) Viime kierrossa sama homma, mutta ei tärpännyt. Ehkä tässä kierrossa kävi flaksi? :p Hauskasta, kun on ite ollut tässä kierrossa enemmän jalat maassa enkä niinkään oo edes ajatellut koko asiaa niin ukko on enemmän höpissyt vauva-asioista ;D Ehkäpä sitä taas innostuu itsetarkkailuun lähipäivinä ja kuullostelee mahdollisia kiinnittymiskipuja ym. Tosin mulla niitä kipuja on aina joka kierrossa, että se on ihan yksi ja sama kipuileeko, en erota varmaankaan tuntoja toisistaan. En aio seota niin kuin viime kierrossa :p
Kepuliina dpo 3
Kiitos kysymästä Kepuliina, kyllähän täällä jollain tasolla pärjäillään. Yleisellä tasolla on tosiaan tullut oltua aika allapäin, suorastaan vittuuntunutkin jo parisen viikkoa, oikeastaan siitä asti kun kävi selväksi että vuoto pitää taas käynnistää lääkkeillä. Sen ja tämän päivän väliin on mahtunut kaikenlaista vähemmän kivaa, epähuomiossa lausuttuja loukkaavia sanoja, epäonnistuneita lohdutusyrityksiä joista tulee vain entistä huonommalle tuulelle, epäonnistunut aukiolotutkimus, lääkäri josta en yhtään tykännyt, mies joka ei aina vaan ymmärrä ja tietysti myös vuoden yrittämisen rajapyykki tuli täyteen. Mikään ei varmaan yksinään aiheuttaisi tällaista oloa, mutta kun kaikki kasaantuu.
Olen ollut kaiken näiden keskellä painiessa niin ei-oma-itseni etten ole itsekään viihtynyt omassa seurassani. Tunteetkin on kaikki ihan yhtä sykkyrää, enkä ota oikein mistään selvää, enkä tajua itseäni ja reaktioitani. Vaikka ne clomifenit, minulle määrättiin niitä nyt seuraavasta kierrosta lähtien, ja vaikka olen jo kuukausia tiennyt etten ovuloi ja olen toivonut saavani jotain lääkkeellistä apua siihen, niin nyt vain vituttaa ankarasti että joudutaan niihin turvautumaan.
Toivon todellakin että tämä tästä jossain vaiheessa helpottaa. Jos nyt vaikka saisi suht normaalipituisen kierron tästä itsekseen aikaiseksi, ja sitten hyvän vastineen clomeilla jne, niin luulisi taas näkevän valoa tunnelin päässä. Syksyllä jatkuu taas opiskelutkin, saa toivottavasti suunnattua ajatuksia ihan muihin juttuihin.
Vilpittömästi toivon teille joka ikiselle pikaista plussaa. Minusta ei juuri nyt ole aktiiviseksi kommentoijaksi, innostumaan ovisplussista ja jokaisesta mahan nippailusta, mutta elän hengessä mukana.
Dimou kp 15 ya 7/14
Kuuluuko ovisoireisiin tiputteluvuotoa ? Mulla tuli tänään vähän sellasta rusehtavaa vuotoa. Edellisessä kierrossa tuli kans. Ja voiko ovulaatio olla jo nyt kun menossa kp14/?. Kierto on mulla aika epäsäännöllinen.
Yleensä kierto kuitenkin vähintään 30päivää
Heippahei! Nyt vihdoin keskusteluun uskaltaudun kirjoittamaan.. Olen pitkään näitä keskusteluja lukenut, mutta en itse kirjoittanut.
elikkäs jos tänne mukaan vielä mahtuu, tässä vähän tietoa: 20 vuotta, mitään hormooniehkäisyä ei ole ollut 2 vuoteen (kondomi vain) ja viime tammikuussa jätetty sekin pois. Mieheni 23 vuotias. Ei olla yrittämällä yritetty vaan ollaan menty just niillä fiiliksillä että tulee kun tulee, mutta viime kuukausina noussut hirveä kuumeilu.. Kk kierto ei ole säännöllinen.. Vaihtelee 26-32 välillä. Onko ihan järkky vaihtelu? Tällä hetkellä kuukautiset ja massu ollut pari päivää tosi kipeä, särkylääkkeet ei ole auttaneet olleskaan.
voikohan stressistä johtua tämä kun ei ole tärpännyt? Vai pitäisikö alkaa kunnolla kalenteria pläräämään ja yrittämällä yrittää? On kumminkin jo 7. kuukausi?
- epätoivoinen
DIMOU: Nythän teillä varmasti vauvahaaveet voi taas paremmin toteutua, kun ovulaatio varmistetaan niiden clomien avulla. Toivotaan, että pian tärppää!
NINNNI: Mä olen kyllä sitä mieltä, että kannattaa joka toinen päivä yritellä, ainakin se pari viikkoa kierron puolivälissä. Sitten, jos alkaa maistumaan aivan puulta, niin suosittelen lämpimästi pientä taukoa...on kuitenkin tärkeää, ettei parisuhde kärsi liiallisesta yrityksestä. Meillä ainakin tuo muutaman kuukauden huilailu teki ihan hyvää! :) Ja sitten tietysti gynekologille voi aikaa varailla ja tarkistaa, että on kaikki ihan ok. Tämä ainakin on itsellä suunnitelmissaihan siitäkin syystä, kun ei täällä meillä mitään jälkitarkastusta ollut km:n jälkeen. :(
ANNUSKA: Ovisoireisiin voi kyllä kuulua sitä tiputtelua, varsinkin kp 14 voisi hyvinkin viitata tähän. ;)
Huomaa kyllä, että on taas alkukierto itsellä menossa, kun on niin positiiviset fiilikset. Mä olen alkanut epäillä, että mulla ovis oliskin jo varsin aikaisin, jotain kp 9 tietämillä. Näin ainakin viime kuussa oireita oli noihin aikoihin, mutta ei olla hommiin heti menkkojen jälkeen nyt kesällä päästy. Ehkäpä nyt sitten. ;) Onko täällä muita, joilla ovulaatio on jo aikaisin?
Kp 7/25-28, yk 5
Tänään on ollut alavatsa herkkä/kipeä, aamulla kipu tuntui enemmän oikealla puolella. Voisiko tämä olla merkki onnistuneesta hedelmöityksestä? Tietysti mietin että voi olla jotain suolistoperäistäkin mutta toivossa on hyvä elää? :) Harmittaa etten tajunnut tehdä ovistestejä tässä kuussa, voisiko noin rajut kuulua ovikseen? Minulla on kyllä jo kiertopäivä 17 ja menkkojen heittelykierto on 23-30 (kerran jopa 31). Joten ei kai ovis enää näin myöhään voi tulla?
Mut on näköjään poistettu kokonaan listalta! :/
Ei ole mitään kommentoitavaa omaan oloon ollut niin olen tyytynyt vaan lukemaan teidän juttuja. Ei tässäolla paljon ehditty yrittämäänkään kun ollut kiireitä. Siksi kai menkatkin vähän myöhässä :D Ovistikkuun sain kyllä jossain tuolla kp13 vahvan viivan mutta ei ollut vahvempi kuin testiviiva. Tuon vahvempaa en tosin ole ikinä saanutkaan. Sinäpäivää ja seuraavana ja seuraavana (kp13,14,15) talletettiin kyllä mutta eipä ole toiveikas olo yhtään kun ei mitään oireita.. Tuulimunassakin oli jo paljon enemmän oireita näillä kiertopäivillä, joten menkkoja ootellessa.
minea92071, kp32/28-36, yk5, tm 02/2015, ya11/2014
En oo ny jaksanu muutamaan päivään kirjoitella ku ollu mieli maassa menkkojen takia vaikka oudot menkat olikin :/ jos nyt alettais tekee talletuksia ku vuoto loppu :D ja tervetuloa mukaan uudet kuumeilijat :) paljon plussa tuulia kaikille ja vauvaliimaa plussanneille<3
En sit tiedä pitäskö tehdä testi varuiks ku menkat oli niin oudot. Ikinä ei oo ollu samanlaisia
Sipriina kp 6/29-31 yk 4
Minea92071, ei sut oo poistettu. Dimou tekee suursiivousta. Hän kirjoitti näin:
"Mää ajattelin nyt ottaa hommakseni ton listan päivittämisen. Koska sitä on viimeksi päivitetty joku kymmenen sivua sitten ja kaikkien muutoksien läpikäyminen olis ihan mahoton homma, niin jos jokainen kirjoittaisi tähän selkeästi omat tietonsa nyt niin rakentaisin sitten niitten pohjalta ihan uuden listan. Tulen illalla tekemään tuon listan, lisään siihen kaikki jotka ovat tämän päivän aikana kiertotilanteensa ilmoittaneet ja sitten tulevina päivinä lisätään ihmisiä listalle sitä mukaa kun ehtivät itsestään ilmoittaa. Ja yritän toki bongata mukaan myös kaikki jotka ovat viimeisen päivityksen jälkeen plussanneet, että pysyvät tilastot kunnossa :)"
//////
Minea, älä heitä kirvestä kaivoon. Oireettomuus saattaa usein olla isompi raskausoire kuin perusoireet. Mulla ei vieläkään mitään oireita, välillä jopa huolestuttaa mutta yritän pysyä rauhallisena ja ajatella, että raskauksia on erilaisia, jotkut oksentelee koko raskauden aikana, jotkut eivät ollenkaan.
//////
Laulurastas, kyllä ovis voi olla näin myöhään. Mulla oli jossain vaiheessa ovis kp18-19 ja kierron pituudeksi tuli silloin 26, eli luteaalivaihe jäi aika lyhyeksi. Mutta siitä kivusta en tiedä, hedelmöittyminen pitäisi olla kivuton, ei sitä voi mitenkään tuntea. Mutta kyllä voi tuntea munasolun irtoamisen ja sitäkään eivät kaikki naiset tajua.
Finest rv 5+6
Tilanne 22.7
NooraV kp 48/? yk 7
Minea92071 kp 32/28-36 yk5 (ya 11/14) tm 02/15
Norappi kp 26/23-29 yk4 (kkm 4/15)
Nuuskiksentytär kp 26/28-31 yk 5
Muffeli (29v) kp 25/30-33 yk 2
Tuulahdus kp 25/? yk 1
Mia94 (21v) kp 24/28(?) yk 1
EK0025 kp 23/32 yk3
Minniminni (22v) kp 22/32-36 ya 3/2015
Stardust (22v) kp 22/26-40 yk 4
Miuku Mauku (27v) kp 22/? yk 4
Pioni1 (27v) kp 21/34 yk 5
Kompuroiva Hylje (29v) kp 19/29 yk 2
Kikiii (20v) kp 19/30-35 yk 7
Kepuliina (29v) kp 18/28 yk 2
Laulurastas83 kp 17/29 yk 8
Dimou (26v) kp 16/? yk 10 (ya 7/14)
PinkkiDrinkki (35v) kp 15/27-30 yk 7
Lumilla kp 14/25-27 yk 9
Annuska (20v) kp 14/35-43 ya 12/14
Jannuli85 kp 13/24-30 yk 17 (ya 03/2014)
Konttri (33v) kp 11/27 ya 5/2014
Pallopaita kp 9/27-29 yk 2
Mimmie (30v) kp 6/25-28 yk 5
Heta87 kp 6/27-28 ya 2/2014
Sipriina (27v) kp 6/29-31 yk 4
Uusio Mamma kp 5/26
Dreamer15 (28v) kp 5/30-40 yk 3
muut kuumeilijat: Noelle (24v), Meriemilia, Kisuliini, Starling (40v), Supera (20v), Miimamuru, Ninnni (20v)
Tammikuussa 9 plussaa
Helmikuussa 12 plussaa
Maaliskuussa 13 plussaa
Huhtikuussa 5 plussaa
TOUKOKUUSSA PLUSSANNEET (4 plussaa)
Mizi (29v) yritystä yli vuosi, Hilkkak (30v) yk 4, Jenniferia (24v) yk 2, Miinuska15 (25v) yk 2
KESÄKUUSSA PLUSSANNEET (6 plussaa)
Mamalukki (22v) yk 3, Belime yk 2, Pumpuli87 yk 1, HennaS (21v) yk 2, Tinttu1989 yk 5, EllieP (30v) yk 1
HEINÄKUUSSA PLUSSANNEET
Aliisia (25v) yk 3, Canna (24v) yk 3, Finest (28v) yk 8, Kevättähti yk 2, Ambrosiaa yk 3, Sofia2016 (21v) ya 1/14. Tiinu89 yk 3
Ilmoita kiertopäiväsi niin pääset listalle!
Ninnni, eiköhän teillä yritys oo venähtänyt ensisijaisesti just sen takia, ettette ole ajoittaneet varmaan ainakaan joka kuukausi yhdyntöjä oikealle hetkelle. Muutenkaan raskauden alkamisen mahdollisuus ei ole kuin noin 20 % joka kuukausi, vaikka kaikki olisikin kunnossa. Stressin mahdollisuutta alkaisin miettimään vasta sitten, jos stressaa niin paljon että unet ja ruokahalu lähtee.
Laulurastas, ihan hyvin voi tuossa vaiheessa tulla ovis. 14 päivän luteaalilla sulle tulis 31 päivän kierto ja esim. 12 päivän luteaalilla, joka on sekin täysin normaalin rajoissa, 29 päivää pitkä kierto. Ennemmin tosiaan se ovis tuntuu kipuiluna kuin kiinnittyminen.
Tuun ihan hulluks näiden oireiden kanssa, testi näyttää vielä tällä hetkellä negaa, mutta luultavasti vasta dpo 10 menossa joten tuskimpa se nyt näin aikaisin näkyisikään.
On ollut reilu viikon nyt nännit tosi arat, välillä kipu hellittää ja välillä se on kovempaa. Alavatsassa juilintaa ja molemmat munasarjat välillä kipuilee. Pari päivää sitten kun puuhailtiin, seksi teki tosi kipeää, tuntui että "tökki" tosi syvälle ja samalla oikea munasarja huusi armoa, eli tosi kivuliasta, mutta sen jälkeen seksi ole tehnyt kipeää. Mulla myös naama kukkii, ylähuuleen tullut nyt yön aikana kamala määrä finnejä, ja finnejä mulla ei oikein koskaan ole ollut. Tissit ihan turvokissa ja tuntuu painavilta. Ilmavaivat on kyllä ärsyttävin oire tällä hetkellä, julkiset paikat ihan tuskaa kun joutuu pidätteleen :D Edellisessä raskaudessa oli kans ilmavaivat ihan kamalat!
Ja tosiaan mulla on ollut aika oireettomat menkat aina, ei ole ikinä ollut mitään huomattavia oireita ennen menkkoja.
Toivottavasti ei ole luulotautia! :D Miltä teijän korvaan kuulostaa? Onko jollain ollut samanlaisia oireita?
Heissan taas pienen hiljaiselon jälkeen!
Onnea kaikille plussanneille :) Voimahali negoista & menkoista<3
Anteeksi kun en nyt kaikille vastaa, paremmalla ajalla sitten.
ON; Ovis oli & meni jos edes oli. En minä noilla tikuilla saa mitään selvää, enkä ainakaan vielä halua tuhlata mihinkään ovis digitesteihin :D Epäilen kyllä, että oli koska rinnat on ollut nyt eilisestä asti ihan helvatun kipeät, tää ei ole mun perus oire, mutta yhessä kierrossa kipeyty myös n. pari vk ennen menkkoja.
Mennyt ihan sumussa tämä kierto, nyt jo kp 20, en ole edes oikeestaan miettinyt mitään vauva hommia & tosin peitotkaan ei ole varmaan koskaan heilunut näin vähän :D Tekee ehkä hyvää tällänen pieni ns. paussi. No mutta odotan menkkoja alkaviksi abouttia kahden viikon päästä niin "pääsen" soittelemaan lääkäriin.
Hyvät tulevat viikonloput kaikille<3
Kikiii kp 20/30-35 yk 7 (yk 10)
Mä plussasin ekasta pillerittömästä kierrosta!!!!! Apua! Oon onnellinen, mut peloissani. Voisko tää mennä näin hyvin? Olisiko mahdollista, ettei tapahtuiskaan mitään kamalaa? Ja tää närästys on kammottavaa. Aivan järkyttävää. Nyt vaan pelottaa joka hetki, onko tää unta vai totta?? Apua apua.
Oi ihanaa! Onnea kaikille plussanneille :)
Täällä menossa kp 24/?. 11dpo.
Ihan kauhea turvotus, rinnoissa edelleen verisuonet pinnassa (tätä ei ole siis koskaan ennen käynyt), etova olo ollut jo viikon ajan ja tulee ja menee miten lystää.
Pari päivää sitten alkoi menkkamaiset jomotukset ja eilen koveni. Tänään jo heti aamusta ollut aika kovat. Tuntuu kun toivo olisi jo nyt heitetty menemään. Vaikka tuntuu niin uskomattoman tyhmältä, kun toiset yrittää jo toista vuottaan.
Onko kellään ollut tällaista jomotusta? Ihan siis sitä perus kipua mitä tulee kun on kuukautiset. Tekisi mieli vaan mennä sänkyyn tyyny masun alla.
Tyhmät piinapäivät. (oon kyllä ihan varma, että kohta alkaa vuoto :()
Tuulahdus kp 24/? 11dpo yk1