Jälleen yksi tehohoitaja lähtee Norjaan: matkat maksetaan, asuminen maksetaan, tuntipalkka 42€
Saa myös 5000€ kun allekirjoittaa vakituisen työsopimuksen.
https://twitter.com/minna_paivinen/status/1473678624402423812?t=OW5se71…
Ottakaahan hoitajat mallia, paljon parempaakin on tarjolla kuin mitä Suomella on antaa.
Kommentit (186)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljon uhotaan mutta hyvin harva kuitenkin lähtee koska pitää jättää kaikki tuttavat ja sukulaiset taakseen.
Kuka välittää jostain sukulaisista?
Minä. 20-30 vuotta ulkomailla, huomaa kuinka ystävyyssuhteet tulee ja menee, sukulaiset ja lapsuudenystävät kotimaassa muuttuvat koko ajan tärkeämmiksi. Onneksi olen pitänyt yhteyttä, nuorempana tämän merkitystä en minäkään ymmärtänyt.
Enköhän minä tässä keski-iässä jo ymmärrä ettei niillä ole mitään väliä. En ole vieläkään jaksanut opetella minkä nimisiä ovat. Lapseni tiedän ja se riittää. Niitäkään en tapaa kuin kerran vuodessa vaikka asuvat lähellä.
Vierailija kirjoitti:
Maasta muuttavilta korkeakoulututkinnon saaneilta pitäisi veloittaa maastamuuttomaksuna tutkinnon arvo täysimääräisenä. Kiittämättömiä kuppareita ja oksettavia maanpettureita.
Pohjoismaistahan/Euroopastahan voi vastavuoroisesti tulla porukkaa Suomeen töihin (jos joku jostain ihmeen syystä haluaisi). Kansainvälisten sopimusten tarkoituksena on, että porukka voi liikkua maasta toiseen Ota yhteyttä persuedustajaasi, eiköhän myös liikkuvuuteen liittyvät sopimukset saada peruttua helposti ja rajat suljettua myös niin, ettei Suomesta pääse kukaan ulos.
Harkitsin sairaanhoitajan opintoja, mutta sitten mietin, että 70 % työelämästä on työkaverit ja ilmapiiri.
Tiedän, että pitäisin sairaanhoidosta, ja olisin hyvä siinä. Olen näppärä käsistäni ja kestän eritteitä. Olen empaattinen ja samalla analyyttinen.
Mutta sitten työkaverit. Masentuisin päivässä siinä uhriutuvassa ilmapiirissä. Kokoajan napinaa palkasta ja työn raskaudesta! Alkaisin itsekin toistaa sanoja ja kuukauden päästä irtisanoisin itseni. Eli se siitä.
Olisi kiva kuulla mitä se eläminen Norjassa maksaa ja sujuu. Verot, työterveys jne. Jos tuonne jää pidemmäksi aikaa niin eiköhän asumisestakin pidä alkaa maksamaan jossain vaiheessa. Jos kyseessä joku pieni tuppukylä keskellä ei mitään niin kuinka nuoret aikuiset siellä viihtyvät. Isoissa kaupungeissa varmasti kalliimpi asua.
Varmasti hyvä homma mutta olisi silti mukava kuulla niistä menoistakin eikä vaan tuntipalkasta.
Vierailija kirjoitti:
Olisi kiva kuulla mitä se eläminen Norjassa maksaa ja sujuu. Verot, työterveys jne. Jos tuonne jää pidemmäksi aikaa niin eiköhän asumisestakin pidä alkaa maksamaan jossain vaiheessa. Jos kyseessä joku pieni tuppukylä keskellä ei mitään niin kuinka nuoret aikuiset siellä viihtyvät. Isoissa kaupungeissa varmasti kalliimpi asua.
Varmasti hyvä homma mutta olisi silti mukava kuulla niistä menoistakin eikä vaan tuntipalkasta.
Asun yhdessä Norjan suurimmista kaupungeista. En ole hoitaja enkä lääkäri, mutta sairaalassa töissä työssä josta saisin Suomessa palkaa noin 4-5000 euroa kuussa. Täällä kuukausipalkkani on 8300 euroa, verojen jälkeen tulee käteen keskimäärin 5600 kuussa (ottaen huomioon verottoman palkan kesäkuussa ja puolet pienemmän verotuksen joulukuussa). En tee vuorotyötä. Asun omistusasunnossa lähellä sairaalaa ja keskustaa, kolmio, josta maksan asuntolainaa 1200 kuussa. Ruokaan käytän sinkkuna noin 3-400 kuussa, mukaan lukien kanttiinilounaat töissä. Autoon ja liikkumiseen menee noin 300 kuussa, vaikka siis auto ei olisi arjessa välttämätön. Pakollisten menojen ja kulujen jälkeen minulle jää noin 3000 kuussa hupirahaa, mutta säästöön/sijoitukseen laitan 1000-1500 kuussa.
Tuohan on vanha juttu jo. Kuvasta päätellen OF on kutsunut, kuinkas muuten kun on kyseessä suomalainen eukko. Ja numeroita ei kukaan usko.