Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jälleen yksi tehohoitaja lähtee Norjaan: matkat maksetaan, asuminen maksetaan, tuntipalkka 42€

Vierailija
23.12.2021 |

Saa myös 5000€ kun allekirjoittaa vakituisen työsopimuksen.

https://twitter.com/minna_paivinen/status/1473678624402423812?t=OW5se71…

Ottakaahan hoitajat mallia, paljon parempaakin on tarjolla kuin mitä Suomella on antaa.

Kommentit (186)

141/186 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun exä on asunut NOrjassa joparikymmentä vuotta ja viihtyy tosi hyvin. Hyvä työ hyvä eläke tulossa.Korkea palkka.

Vierailija
142/186 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho, siivoojan peruspalkka oli norjassa yli 3000e jo 2016. Mitä mahtaa nykyisin olla? Mitä meistä kukaan tekee täällä? Muutetaan Norjaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/186 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulevat vielä häntä koipien välissä takaisin.

Missähän vaiheessa tulen; pian 30 vuotta täällä enkä todellakaan hetkeäkään ole katunut lähtöäni.

Tulin Norjaan 90-luvun laman aikaan, ajatus oli kokeilla ensin vuosi miten menee. Ovi entiseen työpaikkaan oli auki kun otin vuoden virkavapaan. Eipä tarvittu kuin muutama kuukausi kun päätös oli selvä; tänne jään.

Ihan tosissaan olen tsemppaamassa kaikkia jotka vain voivat lähteä! Täällä arvostetaan suomalaisia hoitajia korkealle. Koulutus parempi ja suomalaisilla työmoraali korkea. 

Ja nyt kun Suomea on alettu toden teolla tuhota, en todellakaan ikinä voisi ajatella sinne paluuta.  

Täällä on kotimaa ja oma koti ja elämä. Kahdella lapsellani turvallinen tulevaisuus mitä en olisi koskaan Suomessa voinut heille taata. Täältä löysin aviomiehen ja täällä perustettiin perhe. Kerran vuodessa yleensä kesäkuussa käyn Suomessa yksin, pienempänä lapsetkin oli mukana enää eivät ole niin halukkaita lähtetään. Samoin mies.

Nyt taas kesäkuussa olen suunnitellut tulla, tosin olen kahden vaiheilla haluanko enää. 

Minulla on siellä vanhemman sisaren aikuiset lapset joita tapaan, ei ketään muuta. Vanhemmat kuolleet, muuhun sukuun ei yhteyttä.

Vierailija
144/186 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairaanhoitaja saa Suomessa ilmaisen koulutuksen, työterveyshuollon jne. Kannattaa nekin hakea sitten muualta.

Kyllä nuo Norjassakin ovat ilmaisia - kuten kaikissa Pohjoismaissa.

Vierailija
145/186 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Norjassa on kaikille kaikki paremmin, kun on rahaa. Kulttuurialan ihmisille ihan hirveästi apurahoja ja galleriat ovat ilmaisia taiteilijalle. Kuulostaa paratiisilta. Ihmisiä arvostetaan. Mitä me vielä tehdään Suomessa? Muutetaan kaikki Norjaan! 

Väitöskirjantekijöiden apuraha on 4000 - 5000 € kuussa. Tuplaten kuin Suomessa. 

Vierailija
146/186 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulevat vielä häntä koipien välissä takaisin.

Missähän vaiheessa tulen; pian 30 vuotta täällä enkä todellakaan hetkeäkään ole katunut lähtöäni.

Tulin Norjaan 90-luvun laman aikaan, ajatus oli kokeilla ensin vuosi miten menee. Ovi entiseen työpaikkaan oli auki kun otin vuoden virkavapaan. Eipä tarvittu kuin muutama kuukausi kun päätös oli selvä; tänne jään.

Ihan tosissaan olen tsemppaamassa kaikkia jotka vain voivat lähteä! Täällä arvostetaan suomalaisia hoitajia korkealle. Koulutus parempi ja suomalaisilla työmoraali korkea. 

Ja nyt kun Suomea on alettu toden teolla tuhota, en todellakaan ikinä voisi ajatella sinne paluuta.  

Täällä on kotimaa ja oma koti ja elämä. Kahdella lapsellani turvallinen tulevaisuus mitä en olisi koskaan Suomessa voinut heille taata. Täältä löysin aviomiehen ja tääll

Nämä on viimeiset hetket käydä. Kun hallitus pääsee oikein vauhtiin niin tämä on pohjoisen euroopan venäjä kerjäläisineen ja kurjuus on masentavaa katsottavaa.

Vierailija
147/186 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaimmat typöntekijät jättävät uppoavan suomilaivan jonka pohja tulpan uusi hallituksemme tuhosi ja ei löydy korvaavaa tulppaa enää.

Vierailija
148/186 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairaanhoitaja saa Suomessa ilmaisen koulutuksen, työterveyshuollon jne. Kannattaa nekin hakea sitten muualta.

Kyllä nuo Norjassakin ovat ilmaisia - kuten kaikissa Pohjoismaissa.

Kertokaa minulle miten mikään koulutus Suomessa on ilmaista? Ei oppivelvollisuuskaan toteudu talkoovoimin.

Vierailija
149/186 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kun Norjassa on sitä öljyä. Rahaa riittää. Suomessa vaan lakkoilevia  valittajia.

Vierailija
150/186 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin haaveilen myyväni kulttuurituotteitani Norjalaisille, siellä on rahaa. Hinnat on triplat Suomeen verrattuna. Norja on taiteilijan paratiisi. Apurahoja suorastaan tyrkytetään ja galleriat on ilmaisia. 

Vierailija
151/186 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka Norjassa on kalliimpaa elää, niin on palkkakin ihan toista kuin Suomessa. Uskon myös että siellä hoitajiakin arvostetaan enemmän kuin täällä.

Ap

Hoitajaa ei nähdä Norjassa menoeränä, kuten Suomessa jotkut urpot näkevät, vaan yhteiskunnan tukipilarina.

Vierailija
152/186 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Norja on rikas maa, Suomi ei. Siinä se ero.

Vierailija
153/186 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, onhan noita lähtijöitä.

Mutta kaikki eivät voi lähteä.

Varsin monilla on perhe; lapset ja mies jolla on vakituinen työpaikka täällä kotimaassa.

Ja oma asunto maksettavana.

Sinkuilla on helppo vaihtaa maisemaa aina kun haluavat ja mistä mieluisaa työtä löytyy.

Ja toisin kuin voisi luulla, edelleen on paljon niitä sairaanhoitajia, jotka viihtyvät omassa työssään, eivätkä ole lähdössä mihinkään.

Tuollaisilla perustellaan pakkoruotsia mutta kaikki suomalaiset eivät taatusti ole menossa Pohjoismaihin töihin,käytännössä se kielitaitokin on iso rajoite tuonne muuttoon.

Vierailija
154/186 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka Norjassa on kalliimpaa elää, niin on palkkakin ihan toista kuin Suomessa. Uskon myös että siellä hoitajiakin arvostetaan enemmän kuin täällä.

Ap

Hoitajaa ei nähdä Norjassa menoeränä, kuten Suomessa jotkut urpot näkevät, vaan yhteiskunnan tukipilarina.

Ei pidä paikkansa. Minä taiteilija maksan itse kaikki täällä Suomessa, vaikka luon kulttuuria. Minä olen yhteiskunnan valonkantaja. 

Sapettaa hoitajien ylemmyydentunto. Kuvitteletko olevasi muita parempi tai tärkeämpi tälle yhteiskunnalle kuin moni muu? 

Vierailija
155/186 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehohoitoa lakkauttamalla säästetään hyvin.

Vierailija
156/186 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ei pidä paikkansa. Minä taiteilija maksan itse kaikki täällä Suomessa, vaikka luon kulttuuria. Minä olen yhteiskunnan valonkantaja. 

Sapettaa hoitajien ylemmyydentunto. Kuvitteletko olevasi muita parempi tai tärkeämpi tälle yhteiskunnalle kuin moni muu? 

Yhteiskunta on kokonaisuus, kaikkia tarvitaan. Ei yksi ole sen tärkeämpi kuin toinen. 

Vierailija
157/186 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti lähtijällä on hyvä kouluruotsin taito. Siitä on kovasti apua Norjassa, vaikka aluksi kielen kanssa voi ollakin ihmettelemistä.

T. Norjassa asunut ja kouluruotsilla pärjännyt

Vierailija
158/186 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti aloittaja osaa Norjan-kieltä. 

Homman paradoksi on se että pakkoruotsi käytännössä vähentää eikä lisää ruotsin osaamista.

Vierailija
159/186 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tehohoitoa lakkauttamalla säästetään hyvin.

Täältä loppuu kohta kaikki, kun ei ole rahaa. Kiitos huonojen hallituspäätösten. 

Vierailija
160/186 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveydenhuoltoalalla minäkin Norjassa töissä, palkka on tuplasti se jonka Suomessa saisin. Ja olen siis ihan vakityössä isossa kaupungissa, en tekemässä keikkatyötä sijaistoimiston kautta.

Vielä joitakin vuosia sitten oli Norjassa eläminenkin huomattavasti kalliimpaa kuin Suomessa. Viimeisen parin vuoden aikana minusta tämä on muuttunut ja hinnoissa/kuluissa ei ole enää yhtä suurta eroa. Ihmetyttää väliin, että kuinka ihmiset jotka tienaavat jotain 2000-4000 kuussa Suomessa tulevat toimeen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kuusi