Viihdyn paremmin miesten kanssa.
Kyllä, olen av:lla vihaa herättävän kaltainen nainen, joka tulee paremmin toimeen miesten, kuin naisten kanssa. Miesten kanssa välttyy turhalta draamalta, eikä tarvitse toimia kenenkään kuuntelijana ja terapeuttina saamatta koskaan mitään takaisin. Miehet osaavat siis myös kuunnella, eivätkä jauha aina vain itsestään ja omista ongelmistaan. Haluatko kysyä jotain?
Kommentit (71)
Samaa mieltä. Miehet saattavat olla jopa pahempia ja ahdasmielisempiä... t naisDI
[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 16:30"][quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 16:16"]
Sekin on totta ja moneen kertaan todettu, että "hyvinä jätkinä" itseään pitävät naiset ovat aika usein ilkeitä ja kovia puhumaan paskaa niistä, jotka heidän mielestään eivät ole hyviä jätkiä. En tiedä liittyykö tämä ap:hen, mutta usein noin muutoin on näin. Se paskan puhuminen on suoraa puhetta selän takana, eli haukutaan aika rajuin sanoin.
[/quote]
No AP ei haukkunut selän takan vaan päin naamaa. Eli tekee naisia kritisoivan aloituksen palstalle, missä 90% lukijoista on naisia. Eli aloittaja sanoi lähes jokaiselle lukijalle: "Sinä tarvitset pelkkää terapeuttia etkä anna koskaan mitään takaisin. Sinun kanssasi on vain turhaa draamaa. Et osaa kuunnella ja jauhat vain omista ongelmistasi." Ei kovin rajua, mutta loukkaavaa ilman muuta.
[/quote] Kolahtiko? Ap
[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 16:36"]
Samaa mieltä. Miehet saattavat olla jopa pahempia ja ahdasmielisempiä... t naisDI
[/quote]
Näinhän se varmaan on, että kun koko ajan sekä vapaalla että töissä on enimmäkseen miesten kanssa tekemisissä, niin tosiasiat alkaa nähdä vasta elämänkokemuksen karttuessa. Kyllähän näin jälkeenpäin ajatellen jo opiskeluaikoina oli paljon nähtävissä näitä miesten huonoja piirteitä, mutta silloin oli vielä naiivi ja nuori ja halusi ajatella sen mielikuvan mukaan, minkä itsellensä oli luonut. -naisinsinööri.
Kyllä niitä löytyy miehistäkin, jotka vain jauhavat itsestään ja eivät kykene minkäänlaiseen vastavuoroisuuteen ja tasavertaisuuteen. Yleensä kuitenkin jos seura pännii, niin kannattaa kysyä itseltään että mites tämä oma käytös? Vedänkö joitain tietynlaisia ihmisiä puoleeni. Parempi on lähteä lätkimään, kuin valittaa sitä kuinka vituttaa kuunnella jonkun miehen tai naisen monologia omasta elämästään.
Ikävää, ettet arvosta omaa sukupuoltasi tai oloasi naisena. Sitähän se kertoo.
Jostakin syystä, en vain koskaan ole kuullut vastaavaa miehen suusta, ettei viihtyisi oman sukupuolen seurassa, vaan päinvastoin. Lieneekö heillä sitten parempi itsetunto, kun viihtyvät niin miesten kuin naistenkin seurassa.
[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 16:03"]
Miehet on pelottavia. Ja samalla tavalla ne puhuu itsestään, haukkuu puolisoitaan ja pomojaan kun naiset.
[/quote]
Ja puhuvat toisista miehistä pahaa selän takana siinä missä naiset toisistaan. Kaikki työpaikkani ovat olleet vahvasti mies- tai naisvaltaisia, joten kokemusta on molemmista. Miehillä pahan puhuminen saattaa olla erityyppistä kuin naisten keskinäinen pahanpuhuminen, mutta perimmäinen viesti on sama. "Se on kyllä ihan tyhmä mies", "Täys taukki, ei ymmärrä autoista/jääkiekosta/jalkapallosta/urheilusta yleensä/tekniikasta/ym. yhtään mitään", "Yks v:n pelle se on kun tommosen auton osti" ja "Kyllä on elämäänsä kyllästyny muija joka sille antaa" autenttisina esimerkkeinä.
"Miesten kanssa välttyy turhalta draamalta, eikä tarvitse toimia kenenkään kuuntelijana ja terapeuttina saamatta koskaan mitään takaisin. Miehet osaavat siis myös kuunnella, eivätkä jauha aina vain itsestään ja omista ongelmistaan."
Kuulostat todella itsekeskeiseltä, itse ainakin kuuntelen ja autan ystäviäni mielelläni aina kun voin, sukupuolesta riippumatta. Kolmevuotiaille joutuu vielä selittämään, ettei sukupuoli määritä henkisiä ominaisuuksia, en olisi uskonut että aikuisillekin!
Mutta kyllä täytyy sanoa, että ne on oikeasti niitä kovia muijia ja äijiä jotka ei tarvi mitään noita työpaikkojen kahvipöytäkeskusteluja tai muita marttakerhoja oman itsetunnon kohotukseen! Ihan aidosti ja oikeasti olen tätä mieltä ja olen enemmän kuin hyvilläni että mun ei tarvi enää välittää mitä muut minusta ajattelee, saati toisaalta juoruta kenestäkään toisesta ihmisestä. Se että ihan aidosti ja oikeasti ei tarvi funtisa mitä muut minusta miettii, niin vapauttaa elämään energiaa ja iloa hirvittävästi. Saa olla just semmoinen kuin on, eikä tarvi jostain porukoista hakea itselleen hyväksyntää. Sitähän ne jotka siellä juoruavat juuri tarvitsee. Kyllä niitä on meinaan miehissäkin ihan samanlaisia paskanpuhujia ja perseennuolijoita, vaikka luullaan että pelkästään naiset on niitä juoruämmiä.
Minä poika se vaan tulla menen niin kuin tähänkin asti. Puhukoot muut ihan mitä huvittaa.
[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 16:44"]
[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 16:03"]
Miehet on pelottavia. Ja samalla tavalla ne puhuu itsestään, haukkuu puolisoitaan ja pomojaan kun naiset.
[/quote]
Ja puhuvat toisista miehistä pahaa selän takana siinä missä naiset toisistaan. Kaikki työpaikkani ovat olleet vahvasti mies- tai naisvaltaisia, joten kokemusta on molemmista. Miehillä pahan puhuminen saattaa olla erityyppistä kuin naisten keskinäinen pahanpuhuminen, mutta perimmäinen viesti on sama. "Se on kyllä ihan tyhmä mies", "Täys taukki, ei ymmärrä autoista/jääkiekosta/jalkapallosta/urheilusta yleensä/tekniikasta/ym. yhtään mitään", "Yks v:n pelle se on kun tommosen auton osti" ja "Kyllä on elämäänsä kyllästyny muija joka sille antaa" autenttisina esimerkkeinä.
[/quote]
Näinpä. Joku työkaverin rättisitikka, silloin kun tämä ei itse ole paikalla, voi olla hyvin pitkäänkin kesto-naurunaiheena. Niin pitkään, ettei tavan tallaaja tajua, miten yhdestä aiheesta jatketaan jauhaakin niin paljon. Tai jonkun,voi olla nainen tai mies, paino, nenä, tms. haukutaan, kun tämä ei ole paikalla. Opiskeluajoilta oikein säälitti yksi nainen, joka koetti olla niin kovaa jätkää ja kaveria, ja jota selän takana, jopa meidän tavistyttöjen kuullen, haukuttiin nimenomaan tätä tyttöä todella rajusti. Hänelle keskittiin jopa aika rankka haukkumasanakin, mutta ei toki koskaan itselle sanottu. En sano mikä se oikeasti oli, mutta se oli jotain sellaista, joka tarkoittaa sukupuoletonta olentoa.
[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 16:40"]
[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 16:36"]
[/quote]
Näinhän se varmaan on, että kun koko ajan sekä vapaalla että töissä on enimmäkseen miesten kanssa tekemisissä, niin tosiasiat alkaa nähdä vasta elämänkokemuksen karttuessa. Kyllähän näin jälkeenpäin ajatellen jo opiskeluaikoina oli paljon nähtävissä näitä miesten huonoja piirteitä, mutta silloin oli vielä naiivi ja nuori ja halusi ajatella sen mielikuvan mukaan, minkä itsellensä oli luonut. -naisinsinööri.
[/quote]
Saman huomannut. Olisi aika jännä mennä nykyisellä elämänkokemuksella takaisin opiskelemaan... Silloin aikoinaan saattoi jopa ajatella hieman, kuten ap, mutta nyt tuo ajatusmaailma tuntuu lapselliselta.
Toki edelleenkään en nauti "puhun vain meikeistä ja ai että jos sanot jotain hiemankaan normaalista poikkeavaa, niin pidän sinua kauheana ihmisenä"-naisista, mutta suurin osa naisista ei tuollaisia ole, joten....
[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 16:03"][quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 15:48"]
[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 15:27"][quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 15:16"] [quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 15:09"]Miten uskot oikeasti oppivasi tuntemaan ketään, kun lokeroit ihmiset noin yksinkertaisesti? Haluatko edes oppia tuntemaan ketään? Oikeasti, jaat koko ihmiskunnan kahteen luonnetyyppiin. Kuinka tylsää. Enkä tarkoita mitään tunteista puhumista, vaan enemmän ihmisluonteen tutkiskelua. Itse en tiedä mitään kiinnostavampaa, mutta sinä heität sekä miehet että naiset kahteen valtavaan laatikkoon sikin sokin, kiinnostumatta kummastakaan. [/quote] En ehkä halua, sillä olen saanut aiemmin niin paljon takkiini ihmissuhteissa. Nimenomaan kaverisuhteissa. Ap [/quote] No olet sitten aika heikkoa tekoa jos luovut puolesta ihmiskunnasta tuon vuoksi. Jokainen on saanut takkiinsa kaverisuhteissa. Äläkä nyt pidä minua ilkeänä kun näin suoraan sanon, yritän vain kirjoittaa miehekkääseen tyyliin joka sinua tuntuu miellyttävän. Eli hiero siihen multaa ja lopeta uikutus. En usko että ne arvostamasi mieskaverit oikein jaksaisivat kuunnella kun jauhat tunteistasi, eli pakko tehdä se täällä? [/quote] En syrji ketään sukupuolen perusteella. Naiset ovat kuitenkin olleet kohdallani niitä, jotka ovat imeneet minut kuiviin eivätkä ole olleet tukena silloin kun sitä itse olisin kaivannut. Tämä on minun kokemukseni. Ap
[/quote]
Et syrji? Luitko edes tekemääsi aloitusta? Mikä ihme sitten on syrjimistä jos ei tuo?
Eli poikakaveri ei ole sinua koskaan pettänyt eikä jättänyt? Kukaan kallisarvoisista mieskavereistasi ei olekaan jutellut kanssasi vain saadakseen seksiä? Isäsi ja veljesi ovat aina olleet mukavia sinulle?
Vai onko niin, että odotat sitä tukea vain naisilta? Millaista tukea odotat ja olet saanut miespuolisilta kavereiltasi?
[/quote] En syrji, olen ystävällinen sukupuolesta riippumatta, mutta kokemuksieni mukaan voin paremmin tutussa miesporukassa, kuin yhdenkään naisen seurassa. Naiset ovat olleet liian takertuvia ja omista ongelmistaan kiinnostuneita. En enää jaksa sellaista. Inhoan samojen ongelmien vatvomista ja yksipuolisuutta ihmissuhteissa. Olenko väittänyt ettei kukaan mies olisi koskaan kohdellut minua väärin? Kyllä on. Se ei poista kumminkaan sitä, että miehet ovat olleet yleisesti ottaen parempia kavereita juuri minulle. Asioista voi keskustella, mutta niitä ei tarvitse ottaa esiin aina vain uudestaan. Tykkään enemmän rennosta meiningistä kuin asioiden vatvomisesta ja ylianalysoimisesta, jota aika moni nainen tuntuu harrastavan. Ap