Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jouluriita - mies on hankkinut meille koiranpennun

Vierailija
23.12.2021 |

Lapset on kinunnut jo 2 v koiraa. Nyt huomenna tuodaan kotiin ja mies kyllä tiesi että en ole koiraihminen ollenkaan. Miten ton vielä voi perua?

Kommentit (69)

Vierailija
1/69 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinällään hellyttävää mieheltä, mutta ikäni koirien kanssa eläneenä kyllä koiran hankinnan perheeseen tulee olla vanhempien yhteinen päätös, ilman muuta. Jos aloitus on totta, niin eikun vaan ilmoitus kasvattajalle, ettei otetakaan.

Vierailija
2/69 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei nyt koiraa voi noin vaan ottaa. No mies varmaan sitten hoitaa ja lenkittää sen koiran lasten kanssa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/69 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun vuoro joustaa. Sinä hankit ne lapset ja mies nyt sen koiran.

Vierailija
4/69 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olis ehkä kannattanut ostaa pehmolelu tms.

Vierailija
5/69 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No varmaan AP myös hoitaa ne lapset itse, joten mies hoitakoon koiran.

Vierailija
6/69 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

jätä se sika

Vierailija
7/69 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyydyt surkeaan elämääsi ja hoidat kakarat ja koiran sekä annat ukolles päivittäin kakkosta.

Vierailija
8/69 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakava keskustelu miehen kanssa ja yhteys kasvattajaan. Toki juttu lienee Porvoon torilta kuultu.

Vierailija
9/69 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo olisi jo eron paikka. Onneksi vaimo ei edes harkitse koiraa, vaikka lapset ovat sellaista vuosia kinunneet.

Vierailija
10/69 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisään : Kyllä koira sulatta sydämesi. Ja todella aijemmat päätökset olet itse tehnyt.Joten jousta jousta vuorostasi.

Vierailija
11/69 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tämä nyt totta niin yhteys kasvattajaan.

Ja miehen kanssa vakavan keskustelun paikka ettei tuollaisia päätöksiä tehdä yksipuolisesti.

Vierailija
12/69 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea :D Tästä lähin koti haisee karmealta paskalta (koirat haisevat ihan törkeän pahalta), paskaa/kusta lattialla jos ei vie ajoissa lenkille, ja liian typeriä hoitaakseen asiat laatikkoon kuten kissat. Ärsyttävintä on se rakin seuraaminen joka paikkaan kun nämä avuttomat eliöt ei osaa itseään viihdyttää. Niin ja se haukkuminen, argh.

Joo, tuli puolison bonuksena koira itselle, ja koiravihani vain moninkertaistui kun näki käytännössä kuinka prseestä koirat ovat. Haluaisin joka päivä vain heittää sen parvekkeelta alas. No en oikeasti, mutta tunkea johonkin kenneliin tai pihalle pysyvästi.

Mutta kissat <3 Ihania, tuoksuvia pehmeitä karvapalloja jotka osoittavat läheisyyttä aidosta halusta, eikä siksi että saa keksin, osaavat huoltaa itsensä ja paskoa laatikkoon.

Vierailija
13/69 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vakava keskustelu miehen kanssa ja yhteys kasvattajaan. Toki juttu lienee Porvoon torilta kuultu.

Porvoostapa hyvinkin.

Ei ollut ap:lla kekseliäisyyttä laatia parempaa provoa.  Eikö sua nolota noin heikkotasoinen provoilu?

Minua nolottaisi.

Vierailija
14/69 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se mies sitten ole koiraihminen? Ei kukaan ota koiraa pelkästä lasten pyynnöstä, ellei ole itse valmis ottamaan koirasta vastuuta. 

Ap voisi katsoa YouTubesta videoita aiheesta, tai melkein aiheesta. Hakuun "dads who didn't want dogs" niin löytyy ihania videoita siitä, miten koirat ovat pehmittäneet perheen isät puolelleen. 

Meillä ei ole koiraa, enkä minäkään aiemmin ollut koiraihminen. Mutta tytär hankki koiran ja sitä kautta olen nyt yhteen koiraan tutustunut. En vieläkään väitä että oikein ymmärtäisin koiria, mutta kyllä tämän yhden koiran kautta olen oppinut ymmärtämään, miksi ihmiset niitä haluavat. Vielä en ole siinä pisteessä, että olisin valmis ottamaan koiraa itselleni (se kakkakasoissa kieriminen on vaan liian ällöä, en halua pestä kakalta haisevaa koiraa), mutta tyttären koiraa on aina kiva nähdä ja mökillä on vietetty paljonkin aikaa yhdessä. 

Tietenkin mies ja lapset hoitavat koiran, mutta uskoisin että ajan myötä myös ap lämpenee ja saattaa alkaa touhuta koiran kanssa itsekin. Näin minullekin kävi ja olen myös alkanut suhtautua koiriin eri tavalla. Aiemmin suhtautuminen oli neutraalia, nyt se on positiivista. Olen alkanut ajatella, että koirat ovat symppiksiä ja itkin, kun luin uutisia saksanpaimenkoirien rääkistä tietyissä suojelukoiraharrastajapiireissä. Koirat on minulle nykyisin "hän" eikä haittaa, jos koira vähän nuolee minua naamasta.

Vierailija
15/69 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän se mies sitten ole koiraihminen? Ei kukaan ota koiraa pelkästä lasten pyynnöstä, ellei ole itse valmis ottamaan koirasta vastuuta. 

Ap voisi katsoa YouTubesta videoita aiheesta, tai melkein aiheesta. Hakuun "dads who didn't want dogs" niin löytyy ihania videoita siitä, miten koirat ovat pehmittäneet perheen isät puolelleen. 

Meillä ei ole koiraa, enkä minäkään aiemmin ollut koiraihminen. Mutta tytär hankki koiran ja sitä kautta olen nyt yhteen koiraan tutustunut. En vieläkään väitä että oikein ymmärtäisin koiria, mutta kyllä tämän yhden koiran kautta olen oppinut ymmärtämään, miksi ihmiset niitä haluavat. Vielä en ole siinä pisteessä, että olisin valmis ottamaan koiraa itselleni (se kakkakasoissa kieriminen on vaan liian ällöä, en halua pestä kakalta haisevaa koiraa), mutta tyttären koiraa on aina kiva nähdä ja mökillä on vietetty paljonkin aikaa yhdessä. 

Tietenkin mies ja lapset hoitavat koiran, mutta uskoisin että ajan myötä myös ap lämpenee ja saattaa alkaa touhuta koiran kanssa itsekin. Näin minullekin kävi ja olen myös alkanut suhtautua koiriin eri tavalla. Aiemmin suhtautuminen oli neutraalia, nyt se on positiivista. Olen alkanut ajatella, että koirat ovat symppiksiä ja itkin, kun luin uutisia saksanpaimenkoirien rääkistä tietyissä suojelukoiraharrastajapiireissä. Koirat on minulle nykyisin "hän" eikä haittaa, jos koira vähän nuolee minua naamasta.

Just joo. Ei se mieskään välttämättä ole koiraihminen. Jos sinä olet lämmennyt koirille niin ei tarkoita että kaikille niin kävisi, etenkin kun et elä sen koiran kanssa 24/7.

Meilläkin on koira ja en todellakaan anna koiran nuolla naamaani.

Vierailija
16/69 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira pitää kouluttaa ja se vaatii perehtymistä, johdonmukaisuutta ja pitkää pinnaa. Kouluttamattomat koirat ovat kamalia. Voiko tuommoisessa tilanteessa luottaa siihen, että mies viitsii ja osaa hoitaa kouluttamisen? Pelkät ulkoiluttamiset ja hoitamiset eivät riitä.

Missään nimessä koiraa ei voi ottaa ilman koko perheen yhteistä päätöstä! 

Vierailija
17/69 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onnea :D Tästä lähin koti haisee karmealta paskalta (koirat haisevat ihan törkeän pahalta), paskaa/kusta lattialla jos ei vie ajoissa lenkille, ja liian typeriä hoitaakseen asiat laatikkoon kuten kissat. Ärsyttävintä on se rakin seuraaminen joka paikkaan kun nämä avuttomat eliöt ei osaa itseään viihdyttää. Niin ja se haukkuminen, argh.

Joo, tuli puolison bonuksena koira itselle, ja koiravihani vain moninkertaistui kun näki käytännössä kuinka prseestä koirat ovat. Haluaisin joka päivä vain heittää sen parvekkeelta alas. No en oikeasti, mutta tunkea johonkin kenneliin tai pihalle pysyvästi.

Mutta kissat <3 Ihania, tuoksuvia pehmeitä karvapalloja jotka osoittavat läheisyyttä aidosta halusta, eikä siksi että saa keksin, osaavat huoltaa itsensä ja paskoa laatikkoon.

Kateilla ei oo mitään virkaa, ne vasta tyhmiä onkin. Aina kun mahdollista katit laitetaan kaulakiikkuun

Huomaa hyvin sinun älykkyysosamäärän. Anteeksi, tarkoitin sen puuttumisen. Olet typerämpi kuin koirat ja katit. Sinulla ei ole mitään virkaa. Kaulakiikkuun vaan.

Vierailija
18/69 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole ikinä mitään lupia kysellyt, ostan koiran tai hevosen ihan sillon kun itse haluan.

Vierailija
19/69 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyydyt surkeaan elämääsi ja hoidat kakarat ja koiran sekä annat ukolles päivittäin kakkosta.

Pidätkö itseäsi nokkelana?

Vierailija
20/69 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos aloitus on totta, ymmärrän Ap:tä oikein hyvin. Meillä oli vuosia sitten sama tilanne. Minä en halunnut koiraa, muu perhe halusi. Ja minullehan sen koiran hoito sitten loppupeleissä lankesi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kuusi