Onko muita jotka eivät äänestä?
Miksi et?
Joo joo tiedän ettei sit sais valittaa mistään jos ei äänestä jne..
Kommentit (28)
[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 11:04"][quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 10:43"]
Todennäköisesti en äänestä, koska yksikään puolue ei vastaa minun mielipiteitäni. Olen muuten melko vihervasemmistolainen, mutta en pidä vihreiden ulkomaalais- ja maahanmuuttopolitiikasta. Olen myös hyvin pienituloinen, mutta varakas, ja koen ettei yksikään puolue aja minun asiaani.
[/quote]
Entäpä jos äänestäisit sellaista puoluetta, joka mielestäsi ajaa parhaiten koko Suomen asiaa. Hylkäisit ajatuksen, että haluat eduskuntaan oman edunvalvojan, ja ajattelisit kokonaisuutta. Itse teen juuri niin. Edunvalvojana minulla on ammattiliitto, mutta puolueen valitsen ajamaan kokonaisuuden etua.
[/quote]
Puoluetta minäkin ensiaijaisesti äänestä. Sieltä vasta valkkaan jonkun henkilön.
[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 11:18"]
[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 11:04"][quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 10:43"] Todennäköisesti en äänestä, koska yksikään puolue ei vastaa minun mielipiteitäni. Olen muuten melko vihervasemmistolainen, mutta en pidä vihreiden ulkomaalais- ja maahanmuuttopolitiikasta. Olen myös hyvin pienituloinen, mutta varakas, ja koen ettei yksikään puolue aja minun asiaani. [/quote] Entäpä jos äänestäisit sellaista puoluetta, joka mielestäsi ajaa parhaiten koko Suomen asiaa. Hylkäisit ajatuksen, että haluat eduskuntaan oman edunvalvojan, ja ajattelisit kokonaisuutta. Itse teen juuri niin. Edunvalvojana minulla on ammattiliitto, mutta puolueen valitsen ajamaan kokonaisuuden etua. [/quote] Puoluetta minäkin ensiaijaisesti äänestä. Sieltä vasta valkkaan jonkun henkilön.
[/quote]
Olen löytänyt jo puolueen, joka vastaa arvo- ja muuta maailmaani. Olin epävarma jo aikaiseminkin siitä, että äänestäisin persuja. Nyt asia on vahvistunut ja itse asiassa olenkin nyt hyvin varma, mitä puoluetta äänestän. Meitä liikkuvua äänestäjiähän on paljon ja moni puolue ei tajua, miten he karkoittavat mahdollisia äänestäjiä vaalipropagandallaan
[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 11:27"]
[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 11:18"]
[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 11:04"][quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 10:43"] Todennäköisesti en äänestä, koska yksikään puolue ei vastaa minun mielipiteitäni. Olen muuten melko vihervasemmistolainen, mutta en pidä vihreiden ulkomaalais- ja maahanmuuttopolitiikasta. Olen myös hyvin pienituloinen, mutta varakas, ja koen ettei yksikään puolue aja minun asiaani. [/quote] Entäpä jos äänestäisit sellaista puoluetta, joka mielestäsi ajaa parhaiten koko Suomen asiaa. Hylkäisit ajatuksen, että haluat eduskuntaan oman edunvalvojan, ja ajattelisit kokonaisuutta. Itse teen juuri niin. Edunvalvojana minulla on ammattiliitto, mutta puolueen valitsen ajamaan kokonaisuuden etua. [/quote] Puoluetta minäkin ensiaijaisesti äänestä. Sieltä vasta valkkaan jonkun henkilön.
[/quote]
Olen löytänyt jo puolueen, joka vastaa arvo- ja muuta maailmaani. Olin epävarma jo aikaiseminkin siitä, että äänestäisin persuja. Nyt asia on vahvistunut ja itse asiassa olenkin nyt hyvin varma, mitä puoluetta äänestän. Meitä liikkuvua äänestäjiähän on paljon ja moni puolue ei tajua, miten he karkoittavat mahdollisia äänestäjiä vaalipropagandallaan
[/quote]
Hei sorry, vastasin nyt "väärään" kommenttiin, en siis ole edellinen kommentoija. Jatkakaa keskustelua
En äänestä, ei ole mitään väliä ketä äänestäisi, yksittäinen ihminen ei voi vaikuttaa mihinkään eduskunnassa.
[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 10:43"]Todennäköisesti en äänestä, koska yksikään puolue ei vastaa minun mielipiteitäni. Olen muuten melko vihervasemmistolainen, mutta en pidä vihreiden ulkomaalais- ja maahanmuuttopolitiikasta. Olen myös hyvin pienituloinen, mutta varakas, ja koen ettei yksikään puolue aja minun asiaani.
[/quote]
Vasemmistoliitto vaikuttaisi aatepohjaltaan puolueeltasi, mutta ymmärrän jos et koe minkään puolueen "ajavan asiaasi". Äänestän ensiksi puoluetta ja sitten sopivinta ehdokasta; Ylen vaalikone ja ehdokashaastattelut ovat hyvä apu valinnassa yhdessä HS:n vastaavan. Samalla tulee testattua omat arvot yms.
Ymmärrän helvetin hyvin miksi nukkuvat on suurin puolue. Hyvää ehdokasta ei löydy mistään. On vain huonoja ja vielä huonompia. Politikkojen valehtelu, luvataan yhtä ja tehdään toista. Jotain ajattelin kuitenkin äänestää vaikka en usko että sillä on mitään merkitystä.
Se kyyninen näkemys että jos äänestämällä voisi vaikuttaa niin sehän kiellettäisi on aika uskottavan kuuloinen.
[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 11:42"]En äänestä, ei ole mitään väliä ketä äänestäisi, yksittäinen ihminen ei voi vaikuttaa mihinkään eduskunnassa.
[/quote]
Jos kansan enemmistö ajattelisi noin ja äänestysprosentti jäisi liian alhaiseksi ollakseen edustava otos niin saataisiin "toimiva ja kansaaedustava" virkamieskoneisto Arkadianmäelle. Poliitikko =/= kansanedustaja IMO, joten äänestämään tavallisia Matti ja Maija Meikäläisiä sinne eduskuntaan konkari kansanedustajien (~poliitikkojen) lisäksi. Kompromissit ja konsensus kuuluvat kansanedustukseen.
Harkitsin äänestää perussuomalaisia, mutta palstavouhkaamisen takia jätän äänestämättä. Tai sitten katson uuden ehdokkaan jostakin muusta puolueesta. Todennäköisesti näin ja olenkin itseasiassa päättänyt jo puolueen, jota en tässä kerro