Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten hyvin joulunne onnistuisi jos et toimisi projektipäällikkönä?

Vierailija
22.12.2021 |

Tulisiko joulu ajoissa, kinkku & laatikot pöydässä aattona klo 16:00, mummollekin lahjapaketti, muistiko kukaan joulukortteja, opettajalle joulukukka, koti kiiltää...

Kommentit (78)

Vierailija
41/78 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas täällä naiset kehuu kilpaa kuinka ovat ottaneet koko perheen joulun suorittamisen harteilleen. No aina voi kysyä, että kuka tässä on fiksu ja kuka ei :) Mutta hyvää joulua kaikille projektipäälliköille. Tässä teille sädekehä. Olkaa hyvät.

Vierailija
42/78 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tämä huumoria vai onko joissain perheissä oikeasti tuollaista?

Varsinkin av-suhteissa pariskunta ei koskaan keskustelu mistään ja vaimo hoitaa kaiken mukaanlukien metatyön.

En lähetä joulukortteja, Kukin ostaa ne lahjat jotka haluaa antaa joillekin. Opettajien lahjat hoitui joko luokan yhteisenä tai yläkoulussa ei annettu mitään. Kodin siivous tänään kotoilevien lasten toimesta ja ruuat mukaan ruokakaupasta. Ei tästä tarvitsen sen suurempaa projektia tehdä kuin ei itse halua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/78 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä , nainen kyllästyin kerran hoitamaan KAIKKI.  Mies sanoi " ei kannata stressata joulusta ollenkaan , ota iisisti". No minä otin iisisti. Jouluaattona mies oli yhtä kysymysmerkkiä " kai MEILTÄ nyt ainakin on joulutervehdykset lähteneet vaikka jouluruokia ei näy". Siskot kokeilkaa , muuttui meillä meininki seuraavana jouluna.

Onko sen arvoista, että lasten joulu pilaantuu samalla?

Eikä pilaannu. Ei joulusta todellakaan kannata stressata jos ei halua. Eri

Oletko tosiaan sitä mieltä, että lapsille se on ihan sama vietetäänkö perheessä joulua?! Ethän varmaan voi olla tosissasi.

Minulla on lapsuudesta omaa kokemusta ja paskaa se oli. Ihan vanhempien itsekkyyttä ku emmää viitti. Ja sekin oli siis paskaa, vaikka sama toistui ja siihen oli tottunut, eikä silloin ollut älypuhelimia, joista saada jatkuvaa infoa miten kivaa muilla on.

Mut viepä joulu veks sellaiseen tottuneelta lapselta kuusineen, pipareineen, ruokineen, lauluineen, lahjoineen... jne. Ja tule kertomaan, että hyvin pyyhkii.

Älä viitsi.

Lapsi ei syö jouluruokaa juurikaan ja sen vähän pakolla tai puolipakolla, eli syödään jotain valmista. Lapset tykkää pipareista joten valmistaikina ei aiheuta harmaita hiuksia. Kuusi, vaikka sitten muovikuuse jonka saavat koristella ja vähän pakettia. Ei pidetä kaikkia valoja päällä, niin on hämärää. Jouluvalot voi laittaa tai sitten ei. Lapsille huomiota ja aikaa, siinä se joulu sitten on. Loppu joulusta ja kaikesta häsläyksestä on aikuisia varten, ja jotkut haluaa sen tehdä,mutta missään nimessä pakko ei ole. Pienempi joulu tarkoittaa myös pienempää hiilijalanjälkeä.

Vierailija
44/78 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varsinkin av-suhteissa pariskunta ei koskaan keskustelu mistään ja vaimo hoitaa kaiken mukaanlukien metatyön.

En lähetä joulukortteja, Kukin ostaa ne lahjat jotka haluaa antaa joillekin. Opettajien lahjat hoitui joko luokan yhteisenä tai yläkoulussa ei annettu mitään. Kodin siivous tänään kotoilevien lasten toimesta ja ruuat mukaan ruokakaupasta. Ei tästä tarvitsen sen suurempaa projektia tehdä kuin ei itse halua.

Mutta kun osa haluaa ja sitten uhriutuu jos muut eivät halua. Siitähän tämä kiikastaa, mutta peiliin ei sovi katsoa, koska Joulu ja kaikki kuuluu olla niin ku mä haluan.

Vierailija
45/78 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä , nainen kyllästyin kerran hoitamaan KAIKKI.  Mies sanoi " ei kannata stressata joulusta ollenkaan , ota iisisti". No minä otin iisisti. Jouluaattona mies oli yhtä kysymysmerkkiä " kai MEILTÄ nyt ainakin on joulutervehdykset lähteneet vaikka jouluruokia ei näy". Siskot kokeilkaa , muuttui meillä meininki seuraavana jouluna.

Onko sen arvoista, että lasten joulu pilaantuu samalla?

Eikä pilaannu. Ei joulusta todellakaan kannata stressata jos ei halua. Eri

Oletko tosiaan sitä mieltä, että lapsille se on ihan sama vietetäänkö perheessä joulua?! Ethän varmaan voi olla tosissasi.

Minulla on lapsuudesta omaa kokemusta ja paskaa se oli. Ihan vanhempien itsekkyyttä ku emmää viitti. Ja sekin oli siis paskaa, vaikka sama toistui ja siihen oli tottunut, eikä silloin ollut älypuhelimia, joista saada jatkuvaa infoa miten kivaa muilla on.

Mut viepä joulu veks sellaiseen tottuneelta lapselta kuusineen, pipareineen, ruokineen, lauluineen, lahjoineen... jne. Ja tule kertomaan, että hyvin pyyhkii.

Älä viitsi.

Lapsi ei syö jouluruokaa juurikaan ja sen vähän pakolla tai puolipakolla, eli syödään jotain valmista. Lapset tykkää pipareista joten valmistaikina ei aiheuta harmaita hiuksia. Kuusi, vaikka sitten muovikuuse jonka saavat koristella ja vähän pakettia. Ei pidetä kaikkia valoja päällä, niin on hämärää. Jouluvalot voi laittaa tai sitten ei. Lapsille huomiota ja aikaa, siinä se joulu sitten on. Loppu joulusta ja kaikesta häsläyksestä on aikuisia varten, ja jotkut haluaa sen tehdä,mutta missään nimessä pakko ei ole. Pienempi joulu tarkoittaa myös pienempää hiilijalanjälkeä.

Luepa ensin mitä kirjoitin ja mihin vastasin... Vastasin ihmiselle, joka kehottaa jättää kaiken (?) tekemättä opetuksena miehelle. Lapset ovat siinä kuvioissa sijaiskärsijänä. Ihan pimahtanutta touhua. Kostakaa ja antakaa opetuksia sitten puolisollenne sydämenne kyllyydestä, kun lapset lentävät pesästä. Mutta antakaa lasten nauttia elämästä ja saada hyviä muistoja lapsuudesta.

Vierailija
46/78 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on hoitanut meille kuusen, valot, kinkun, oman osansa lahjoista, varannut pukin, suklaata ostanut paljon. Eli kyllä oikein hyvä joulu tulisi vaikka itse en olisi tehnyt mitään.

Vierailija
47/78 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No näköjään hemmetin hyvin. Olen itse tällä hetkellä koronassa ja ollut melkolailla pelistä pois viimeiset 10 päivää. Mies terve eikä edes karanteenissa. Kaikki jouluruuat näkyy olevan jo jääkaapissa, en ole ainakaan vielä huomannut että mitään oleellista puuttuisi. Karjalanpiirakoita talkoilivat lasten kanssa eilen. Ja juuri äsken mies lähti kiertelemään sukulaisten ovia jättääksensä sinne sukulaislapsille hankkimansa lahjat. Jossain vaiheessa lähetti meidän perheen whatsappiin viestin, missä kysyi "Sopisiko kaikille tällainen aikataulu aattona". Siinä näytti olevan herätys klo 8 ja sen jälkeen aattomme perinteiset ohjelmanumerot tiettyihin kellonaikoihin.. tsiisus, siinä meillä todellinen projektipäällikkö. Kodin ehdin sentään itse laittaa joulukuntoon ennen sairastumistani, ja se on oman makuni mukainen: rauhallinen ja värimaailmaltaan harmoninen. Ties millaista vatupassilla mitattua iloittelevaa feng shuita joutuisin täällä muuten katselemaan..

Vierailija
48/78 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä olen luokkien whatappeja seurannut, niin joku meistä äideistä ehdottaa yhteislahjaa. Äidit keskustelevat lahjasta ja sen summasta. Muutama mieskin sentään maksaa lapsensa osuuden, sille naiselle joka sen käy hommaamassa. Olisipa mahtavaa nähdä isät aktiivisina ja aloitteellisina näissä, eikä sitä ainaista vapaamatkaamista, vink vink.

Vierailija
49/78 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee mieleen että onko mammojen puolisot jotenkin jälkeenjääneitä kun normaaliin elämään liittyvät asiat ovat mahdottomia? Siis ettei voi luottaa siihen että puoliso hoitaisi jouluna ruuan pöytään. Miten kukaan täysjärkinen jaksaisi katsoa tollasta menoa?

Vierailija
50/78 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies on hoitanut meille kuusen, valot, kinkun, oman osansa lahjoista, varannut pukin, suklaata ostanut paljon. Eli kyllä oikein hyvä joulu tulisi vaikka itse en olisi tehnyt mitään.

Ottiko hän itse pukin puheeksi ja kertoi aikatauluideansa ja mistä aikoo varata, vai avasitko sinä keskustelun siitä, että se pukki pitäisi muuten taas hommata?

Vierailija
51/78 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulee mieleen että onko mammojen puolisot jotenkin jälkeenjääneitä kun normaaliin elämään liittyvät asiat ovat mahdottomia? Siis ettei voi luottaa siihen että puoliso hoitaisi jouluna ruuan pöytään. Miten kukaan täysjärkinen jaksaisi katsoa tollasta menoa?

Omani on ihan fiksu mies mutta itselleni ns. tunnelmallinen perinteinen joulu on paljon tärkeämpi asia kuin hänelle. Haluan nauttia joulutunnelmaa ja laittaa kodin kuntoon kun taas mies viettäisi joulun mielellään ilman koristeita ja ihmeellisyyksiä ja olisi oikein tyytyväinen. Mies on kyllä sanonut että joulusisustuksemme on oikein kiva. Kait tässä on kyseessä vaan perinteinen ns. naisten juttu. Mies sitten suhtautuu intohimoisesti auton puunaukseen ja siistinä pitämiseen kun taas itse en pidä sitä kovin tärkeänä vaan itselle kelpaisi se että ajetaan autopesusta läpi aika-ajoin.

Vierailija
52/78 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä olen luokkien whatappeja seurannut, niin joku meistä äideistä ehdottaa yhteislahjaa. Äidit keskustelevat lahjasta ja sen summasta. Muutama mieskin sentään maksaa lapsensa osuuden, sille naiselle joka sen käy hommaamassa. Olisipa mahtavaa nähdä isät aktiivisina ja aloitteellisina näissä, eikä sitä ainaista vapaamatkaamista, vink vink.

Meillä ainakin tuntuu, että se yhteisvöyhötys on pakollinen paha, johon kyllä sitten osallistuu (rahojen siirtäminen) ihan yhtä paljon äidit kuin isät. Mutta ei ole mitenkään innokasta touhua yleensä. Toisella luokalla ei koskaan ole mitään yhteisjuttuja ja hyvä niin. Tuntuu et kaikki aina inhoaa niitä.

Vierailija
53/78 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehdään nytkin se mitä sattuu huvittamaan tehdä joulun eteen joten onnistuisi hyvin muutenkin. Sitten vain ostettaisiin käytännössä kaikki valmiina tai mentäisiin ulos jouluaterialle jota vaihtoehtoa taannoin harkittiinkin.

Vierailija
54/78 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En paljonkaan osallistu ruokajuttuihin, mies miettii mitä syödään ja käy kaupassa ja kokkaa. Tälle joululle ei taida vielä olla suunnitelmaa, tai en ole kysynyt. Eilinenhän oli vielä vahvasti työpäivä, tänään on paremmin aikaa miettiä, mitä hankitaan jouluksi. 

Aikuisten lahjoja ei ole ostettu vuosikausiin ja lahjottavat lapsetkin alkaa olla sen ikäisiä, että ymmärtävät rahan päälle. On päästy siis lahjarumbasta, mutta se oli kyllä enempi minun heiniä silloin kun sitä oli. Ostin lahjat kaikille ja kerroin miehelle mitä olen ostanut meidän lapselle. Miehellä oli silti oma jouluperinne, että säntäsi aina 23. päivä ostamaan lisää lahjoja meidän lapselle. En sitä pahanakaan osannut pitää.

Miehelle on ollut aina tärkeää, että jouluna olisi edes suurin piirtein siistiä. Normaalioloissa meillä vallitsee sotku ja kaaos. Nyt kyllä olen tässä jo pidemmän aikaa siivoillut ja näyttää siltä, ettei tarvitse jouluaattona raivosiivota miehen vaatimuksesta. Ehdottomasti kaikkein paras siivousaine on amfetamiini, ilman ADHD-lääkettä ei tule siivouksesta yhtään mitään! Kaksi kertaa on lähdetty perheen kanssa jouluksi ihan ulkomaillekin, ettei tarvitsisi siivota :-) Ihan kivoja jouluja olivat nekin. 

Lapsi on jo omillaan ja viettää sukujoulua miehensä vanhempien luona. Heillä on siellä täysimääräiset jouluhössötykset isommalla porukalla. Olen iloinen, että lapsi pääsee sellaiseen mukaan. 

Itsellä kolme viimeistä joulua on mennyt töissä. Ilmoittauduin vapaaehtoiseksi, että perheelliset saisivat olla lastensa kanssa. Tuo oli vähän minun oma jouluperinne ja nyt kun olen tuon työn lopettanut, niin olen vähän kysymysmerkkinä, että mitäs tässä nyt tekisi, kun en ole jouluna töissä :-D

Vierailija
55/78 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa suorittamisjoululta kun siihen tarvitaan projektipäälikkö. Hyi helkkari voin kuvitella millainen aikataulutettu pakko sitä, tätä ja tuota. 

Vierailija
56/78 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas täällä naiset kehuu kilpaa kuinka ovat ottaneet koko perheen joulun suorittamisen harteilleen. No aina voi kysyä, että kuka tässä on fiksu ja kuka ei :) Mutta hyvää joulua kaikille projektipäälliköille. Tässä teille sädekehä. Olkaa hyvät.

Tärkeintä näille on päästä pätemään kuinka MINÄ hoidan kaiken. Muu perhe tottelee tai itkee ja tottelee. Hyvä joulu, no ehkä ei?

Vierailija
57/78 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on niin löysä joulu, että kyllä sen joku "hoitaa".

Yhdessä aina sovitaan ruuat.

Itse käyn kaupassa, koska käyn useimmiten muutenkin.

Kortteja lähetellään, jos muistetaan. Tänä vuonna ei lähetetty.

Siivotaan mitä jaksetaan ja lopulta syödään mitä on. Jos kotain puuttuu niin sitten kauppaan. Onhan noita huoltiksia ja 24/7 kauppoja.

Meillä ei stressata. Ei jouluna eikä muulloinkaan.

Meilläkin on 24h Alepa vieressä ja hyvä 24h Citymarket 1,5km päässä. Ei siellä tietenkään palvelutiski ole yöllä auki, mutta voi sinne sännätä etsimään jouluherkkuja vaikka aattoiltana, kun hätäisemmät ovat jo joulupöydässä. 

Me ollaan tosiaan jo miehen kanssa kahdestaan, tytär ja vävy ovat yleensä käyneet joulun jälkeen meillä syömässä. Kinkkua ei meillä harrasteta, mutta kyllä jouluna aina jotain hyvää syödään. En pysty tajuamaan miten mies vieläkin saa menemään Citymarkettiin sen 500€/joulu. Se on ihan käsittämätöntä.

Viime joulunakin oli käynyt ensin yhden ostoskierroksen ja sanoi että nyt on kaikki kalleimmat hankittu. Melkein 200€ meni niihin. Sitten seuraavana päivänä hän meni tekemään "pienet täydennysostokset" ja tuli kotiin yli 300€ lastin kanssa. Onko kellään muulla tällaista miestä? Tiedän kyllä että siellä Citymarketissa on vaikka mitä houkutuksia, mutta miten voi olla että joka kerta lähtee laukalle noin pahasti? 

Vierailija
58/78 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvi toimia, eikä stressata, vaimo hoitaa valmistelut… naisten hommia!

Vierailija
59/78 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoidan kaiken paitsi kinkun. Siksi olen väsynyt ja haaveilen että joskus vielä pääsisin valmiiseen pöytään jouluna.

Miksi hoidat? Taidat itse haluta tietynlaisen joulun ja siksi hoidat. Itsensä uhri.

Valmiiseen pöytään pääsee kun menee vaikka jouluristeilylle tai johonkin hotelliin, jossa on joulu. Sinne voi mennä vaikka yksinkin, jos niin kovasti keljuttaa ettei raaski koko perhettä maksaa. Tai voi mennä lasten kanssa ilman miestä, jos mies on se joka ei laita tikkua ristiin ja siksi keljuttaa.

Vierailija
60/78 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan aika jännä joulu tulisi.

Miehellä on jouluhommina kinkku, jouluvalot, joulukuusen sisään tuominen, sinappi.

Mut siis toi kinkku. Miehen mielestä hän tekee jouluaterian, koska hän valmistaa pääruuan eli kinkun. Minä hoidan sitten vain ”lisukkeet” pöytään.

Eli laatikot, kalat, rosollit, kakut, tortut…