Miten hyvin joulunne onnistuisi jos et toimisi projektipäällikkönä?
Tulisiko joulu ajoissa, kinkku & laatikot pöydässä aattona klo 16:00, mummollekin lahjapaketti, muistiko kukaan joulukortteja, opettajalle joulukukka, koti kiiltää...
Kommentit (78)
Ei aavistustakaan, koska minä teen omanlaiseni joulun ja mies omanlaisensa. En tiedä, mitä tuo on ostanut lahjaksi sisaruksilleen tai lähettikö joulukortteja tai mitä aikoo syödä joulupöydässä. Minä en omaakaan jouluani projektoi, miksi määräisin miehen joulusta.
Onko tämä huumoria vai onko joissain perheissä oikeasti tuollaista?
Hyvin sujuisi. Olemme kaksi aikuista ihmistä, emme holhooja ja lapsi. Kumpikin osaa ilmaista, mitä haluaa joululta, ja sopia miten se toteutetaan. MInä lähetin joulukortin muutamalle kaikkein läheisimmälle ihmiselle, puoliso ei tietääkseni lähettänyt, mutta hän luultavasti jälleen soittelee joillekin aattona. Minä olen hankkinut lahjat omille läheisilleni, hän varmaan omilleen, jos aikoo heitä jotenkin muistaa.
Siivouksen hoiti siivooja. Ruoat hoidan minä, koska niin on sovittu. Puoliso on se, joka hakee tarvikkeet huomenna marketin noutopisteestä sovittuun aikaan.
Aattona syödään, ehkä myös saunotaan, sen jälkeen istutaan takan ääressä ja rentoudutaan viinin tai glögin kera.
Hyvin on onnistunut, aina on joulu tullut, vaikken mitään ole sen eteen tehnytkään. Mies on ollut ihan tyytyväinen, eikä itsekään pidä joulua muita juhlapyhiä kummempana kiitoksena.
Ostan joululahjat vanhemmilleni ja sisaruksieni lapsille. Mies ei tietääkseni osta lahjoja ollenkaan. Siinä kaikki valmistelut. Joulu on tullut joka vuosi.
Meillä tulisi totisesti erilainen joulu! Mies saattaisi hoitaa joitakin jouluvaloja ulos ja viedä haudoille kynttilät, mutta en tiedä, mitä tekisi esimerkiksi ruokien suhteen :D
Hoidan kaiken paitsi kinkun. Siksi olen väsynyt ja haaveilen että joskus vielä pääsisin valmiiseen pöytään jouluna.
Oikein hyvin onnistuisi, mutta aika siirtyisi noin pääsiäiseen.
Meille ei tulisi joulua. Tai no, kuusen mies ehkä hakisi aattona ja ostaisi varmaan lapselle yhden lahjan. Ja sekin olisi lapsen toivoman Lego-paketin sijasta Motonetin makkaratikku. Joulupöydässä olisi kinkku ja kaupan maksalaatikko, joita kumpaakaan lapsi ei syö.
Niinpä minä teen meille joulun. Mutta toivoa on aina: kymmenen vuoden kouluttamisen jälkeen mies pesi tänään saunan i h a n i t s e p y y t ä m ä t t ä !!!
Vierailija kirjoitti:
Hoidan kaiken paitsi kinkun. Siksi olen väsynyt ja haaveilen että joskus vielä pääsisin valmiiseen pöytään jouluna.
Eikö se Foodora vai mikä lie toimita ravintola-annoksia kotiin? Korona-ajan jälkeen ehkä ravintolatkin ovat taas normaalisti auki.
Joulusta tulisi kaaos, jossa mua mulkoiltaisiin pahasti ja miehen sukulaiset päivittelisivät seläntakana miten huono puoliso ja nainen olen kun en ole miehelle joulua loihtinut.
Vierailija kirjoitti:
Joulu on kyllä projektiksi melkoisen köykäinen. Jokainen porkkanaa älykkäämpi siitä suoriutuu.
Älä suotta itseäsi vähättäle, saatika muita.
Vierailija kirjoitti:
Hyvin sujuisi. Olemme kaksi aikuista ihmistä, emme holhooja ja lapsi. Kumpikin osaa ilmaista, mitä haluaa joululta, ja sopia miten se toteutetaan. MInä lähetin joulukortin muutamalle kaikkein läheisimmälle ihmiselle, puoliso ei tietääkseni lähettänyt, mutta hän luultavasti jälleen soittelee joillekin aattona. Minä olen hankkinut lahjat omille läheisilleni, hän varmaan omilleen, jos aikoo heitä jotenkin muistaa.
Siivouksen hoiti siivooja. Ruoat hoidan minä, koska niin on sovittu. Puoliso on se, joka hakee tarvikkeet huomenna marketin noutopisteestä sovittuun aikaan.
Aattona syödään, ehkä myös saunotaan, sen jälkeen istutaan takan ääressä ja rentoudutaan viinin tai glögin kera.
Niin teillä ei siis ole lapsia..
Hyvin. En minä paljon mitään tee, olen kirjoitellut kauppalistaa ja mies lisäilee siihen mitä huomaa puuttuneen. Jos joku lanttulaatikko jäisi hankkimatta - ei jää, kun just se on miehen suosikki - niin kukaan ei täällä nälkään kuole. Pipareita en tänä vuonna leivo. Leivonnaisia varmaan olisi vähemmän, mutta ei täällä niitä erityisemmin kaivata ja kaupasta osaavat niitäkin ostaa.
Joulua on viettämässä mies, aikuinen vasta opiskelunsa päättänyt ja uudessa työssä aloittanut perheetön poika joka tuli tänne eilen sekä toinen aikuinen perheetön, tällä hetkellä "koronatyötön" poika, joka asuu omillaan samassa kaupungissa viiden kilometrin päässä, mutta tulee jouluaattona jouluaterialle ja aikaa viettämään, muuten haluaa olla omalla asunnollaan. Kaikki osallistuvat, mies hoitaa suurimman osan. Minulla on tänään vielä täysi työpäivä, eikä vapaata ole ollut ennen joulua. Mies on tänään vapaalla, muuten ollut hänkin töissä. Minä siivoan illalla minkä jaksan, ei tässä stressiä oteta. Kyllä nuo täällä osaa perussiivouksen tehdä pyytämättäkin.
Lahjat hankkimatta, yhtään ei olisi joulua kotiin tehty ja aattona mies kyselisi, miksi en ole tehnyt ruokaa, missä kinkku on.
Jos sovittais etukäteen, että nyt mies saa järjestää, niin edellä mainitut toteutuisi silloinkin, paitsi joku kylmä, pinkki ja märkä kinkku nököttäisi pöydässä yhden kynttilän palaessa vieressä. Ja hän olisi todella ylpeä itsestään.
Ja kyllä, on eksä.
Mies ostaisi pihvit kaupasta ja valmisrisottoa kylkeen. Ei joulukoristeita, joulusiivousta. Juotaisiin kaljaa ja toinen pelaisi koneella. Jos en olisi kertonut mitä haluan lahjaksi tai ostaneeni lahjaa miehelle en varmaan saisi lahjaa vaan tilisiirron. :D
Me teemme yhdessä joulun. Mies hakee kuusen omatoimisesti, samoin lahjat lapsille hankimme yhdessä ennalta sovittuna ajankohtana, aikuisille sukulaisille emme lahjoja osta.
Ruuat ja kinkun hakee mies noutopalvelusta, minä siivoan ja koristelen lasten kanssa minkä tarpeelliseksi näen, en puunaa mitään sen kummemmin. En jaksa stressata joulusta, ihanaa yhdessäoloa ja rauhaa.
Mitä vähemmän joulun projektipäälliköitä, sitä onnellisempi joulu.
Lahjat ja kortit jäisi pois, muuten varmaan kaikki onnistuisi. Eikä pukkia tulisi, kun tähän havahtuisi aattoaamuna.. Meillä mies laittaa muutenkin ruoan, on laittanut aina koko suvullekin. Korona on vaan helpottanut asiaa, kun ollaan omalla porukalla.
Mies haluaa perinteisen joulun ja kyllä osallistuu sen laittamiseen, mutta hänen mielestään kaiken ehtii tehdä myöhemminkin. Eli jos hän saisi päättää aikataulun, niin vasta aattona siivottaisiin, ostettaisiin lahjat, käytäisiin kaupassa, ostettaisi kuusi, koska joulukortit jäivät lähettämättä niitä ja paketteja ajeltaisiin aattona ympäriinsä...Mistään ei kuitenkaan tingittäisi, kaikki pitää olla.
Joulupöytään istahdettaisiin rättiväsyneenä kello 23:00 ja joulupukki tulisi yhdeltä yöllä. Se voisi olla lapsille vähän liian myöhään.