Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anopit/mummot/mummit

Vierailija
05.04.2015 |

Miten vältätte lapsenlikoiksi joutumisen? Taas puhelin pirisi kun pyhät iskivät päälle.. miniällä työkeikkaa, kampaajaa ja ties mitä "tyttöjen reissua". Poika täällä kyllä, auttaa isäänsä maatalon töissä, ei ehdi lapsia 3v ja 5,5v vahtimaan ja minullehan se jää.. Sillointällöin ok homma, mutta uuvuttavaa ja puuhaa olisi jo omasta takaa..

Miniä vaan loukkaantuu heti kun nätisti yrittää kieltäytyä.. ja välit haluan pitää hyvänä. Toiset isovanhemmat eivät auta lainkaan (kuulemma, varmaksi en sano). Poikani osallistuu mitä töiltään (oma firma+isän auttaminen) ehtii ja heidän elintasonsa on hyvä.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
06.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/27 |
06.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 22:41"]

Miten vältätte lapsenlikoiksi joutumisen? Taas puhelin pirisi kun pyhät iskivät päälle.. miniällä työkeikkaa, kampaajaa ja ties mitä "tyttöjen reissua". Poika täällä kyllä, auttaa isäänsä maatalon töissä, ei ehdi lapsia 3v ja 5,5v vahtimaan ja minullehan se jää.. Sillointällöin ok homma, mutta uuvuttavaa ja puuhaa olisi jo omasta takaa.. Miniä vaan loukkaantuu heti kun nätisti yrittää kieltäytyä.. ja välit haluan pitää hyvänä. Toiset isovanhemmat eivät auta lainkaan (kuulemma, varmaksi en sano). Poikani osallistuu mitä töiltään (oma firma+isän auttaminen) ehtii ja heidän elintasonsa on hyvä.

[/quote]

No mitä jos se poika hoitaisi omat hommansa, eli omat lapsensa. Sitten ei sinulla olisi tätä lapsenhoito-ongelmaa.

Vai olisiko se ihan kamalaa jos itse joutuisitte omat maatalon työnne tekemään.

Voi voi näitä ongelmia :(

Ihan selvästi miniän syytä koko homma.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
06.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 23:18"]

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 23:12"]Ehdotan että poika pysyy kotonaan ja lapset. Ette pyydä avuksi häntä, jos kerran hänellä on jo työ/firma niin riesatkin pysyvät kotonaan. [/quote] Tämä minunkin ehdotus. Muutenkin viestistäsi paistaa "hyvä ja ahkera poika, huono ja laiska miniä" - asetelma niin, että yököttää. Just tämän takia en ole pyytänyt anopiltani koskaan mitään. Ei ole hoitanut minuuttiakaan meidän muksuja niin, ettei päöse puukottamaan takanapäin.

[/quote]Minä yritin aina mennä miniänä auttamaan anoppia, kun lapset oli jo isoja, mutta jos palkattu vieras teki jonkun homman, niin se oli niiiin hyvin tehty, mutta minun tekemiset olivat ihan perseestä, joten saa nyt teettää kenellä haluaa. On suututtanut kaikki ilmaisavut, joten mieheni on ainoa, joka vielä jaksaa, kun on POIKAnsa, niin osaa toki kaiken.

t.Yli 40 v vittuilua kuunnellut miniä ja nyt itsekin avulias anoppi omalle miniälle.

Vierailija
4/27 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun lapsenlapset on niin ihania tapauksia että hoitaisin heitä joka päivä jos vaan voisin. Joten en ole joutunu kokemaan tuollaista. Puhu suoraan asiasta?

Vierailija
5/27 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika hoitaa omaa jälkikasvuaan ja sinä autat miestäsi hommissa

Vierailija
6/27 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sama tilanne eli maatila, jossa poika käy auttamassa palkkaa vastaan (verokirjalla, sivukulut maksetaan) ja miniä yrittää laittaa lapset samaan matkaan. Ja laittaakin olettaen, että minä vahdin. Soitan samantien tilalle muuta apua, poika jää vaille tärkeää lisätienestiä. Olkoot itse lastensa kanssa. Miniä jää vaille jotain kivaa, osamaksut jää maksamatta ja perhe on taas kerran lirissä. Mutta jos ei palkkatyö kelpaa niin ei sille mitään voi.

Vierailija
7/27 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 22:46"]

[/quote]

Tämä olisi ollut minunkin ratkaisuehdotus. Eli kukaan ei auta ketään, vaan kaikki hoitaa omat hommansa ihan itse.

Vierailija
8/27 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyn miniältä suoraa, paljonko hän  maksaa siitä, että olen pois töistä ja hoidan hänen lapsiaan. Muistutan, että tuntipalkkani on enemmän kuin 20 e, joten vähintään se + sivukulut on saatava.

Vierailija
9/27 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 22:48"]

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 22:46"]

[/quote]

Tämä olisi ollut minunkin ratkaisuehdotus. Eli kukaan ei auta ketään, vaan kaikki hoitaa omat hommansa ihan itse.

[/quote]

Silloin poika ja lapset voi pysyä kotona, miksi niiden pitää tulla vaivoiksi mummolaan? Siellähän on isäntäväki koko päivän töissä eikä ehdi piikomaan vieraille ruokaa pöytään.

Vierailija
10/27 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen alusta alkaen ollut mahdollisimman tumpelo lastenlasten kanssa. Olen tarjoamassa suklaata ja jäätelöä sylivauvalle, puen liian kuumasti, laitan vaipat väärinpäin jne. Ei miniä uskalla antaa lasta minulle hoitoon, joten kun alussa esittää tyhmää ja innokasta, ei tarvitse olla hoitajana vaan saa nauttia lapsenlapsista siten, että vanhemmat on haukkana vahtimassa vieressä.

Tyttären lasten kanssa sitä saa olla oma osaava itsensä.

Vierailija
11/27 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäi tosiaan aloitusviestistä pois että tosiaan palkkaa maksamme pojalle ja en minä niistä isännän puuhista mitään ymmärrä; apuna toki yritän olla.. ongelma vaan on se että miniä lykkää lapset mukaan oletuksella että "mummo hoitaa" ja kyllähän minä yritänkin; hakkaan polttopuita kun lapsenlapset touhuavat pihassa, keitän sopat ruuaksi..mutta pitäisi olla silmät selässäkin..ehtiväiset lapset ja ties mitä likokaivoja puhapiirissä.En ole ihan nuori, 58 jo ja väsyn.

Vierailija
12/27 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miniät ei ymmärrä, jos niille ei suoraa sano, että ei käy TAI sitten kohtelee lapsia mahdollisimman ikävästi tyyliin lapset navettaan karsinaan "turvaan".

Vierailija
13/27 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdotan että poika pysyy kotonaan ja lapset. Ette pyydä avuksi häntä, jos kerran hänellä on jo työ/firma niin riesatkin pysyvät kotonaan.

Vierailija
14/27 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että pojalla on velvollisuus auttaa sun perhettä, mutta sun perheellä ei ole velvollisuutta auttaa pojan perhettä? Kuulostaa todella reilulta. Palkan maksu nyt on yks hailee.

Vierailija
15/27 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä poikasi oppii kiikuttamaan lapset sinulle hoitoon. Älä laita ihan miniän syyksi tätä, kuinka paljon tällä pojallasi onkaan duunia? Oma työ+ vanhempien maatilalla auttaminen? Jääkö lasten äidille yhtään omaa aikaa tässä systeemissä?

Vierailija
16/27 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 23:13"]Että pojalla on velvollisuus auttaa sun perhettä, mutta sun perheellä ei ole velvollisuutta auttaa pojan perhettä? Kuulostaa todella reilulta. Palkan maksu nyt on yks hailee.
[/quote]

Voisihan ne palkata apupojaksi jonkun muunkin, mutta haluavat omaa poikaa auttaa (tarjoamalla vastikkeellistä työtä).. ei ap.

Vierailija
17/27 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 23:15"]

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 23:13"]Että pojalla on velvollisuus auttaa sun perhettä, mutta sun perheellä ei ole velvollisuutta auttaa pojan perhettä? Kuulostaa todella reilulta. Palkan maksu nyt on yks hailee. [/quote] Voisihan ne palkata apupojaksi jonkun muunkin, mutta haluavat omaa poikaa auttaa (tarjoamalla vastikkeellistä työtä).. ei ap.

[/quote]

Auttaa??? Ap kertoi, että miniän ja pojan taloudellinen tilanne on hyvä. Että tuskin on kiinni mistään hanttihommista faijan kanssa.

Vierailija
18/27 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 23:12"]Ehdotan että poika pysyy kotonaan ja lapset. Ette pyydä avuksi häntä, jos kerran hänellä on jo työ/firma niin riesatkin pysyvät kotonaan.
[/quote] Tämä minunkin ehdotus. Muutenkin viestistäsi paistaa "hyvä ja ahkera poika, huono ja laiska miniä" - asetelma niin, että yököttää. Just tämän takia en ole pyytänyt anopiltani koskaan mitään. Ei ole hoitanut minuuttiakaan meidän muksuja niin, ettei päöse puukottamaan takanapäin.

Vierailija
19/27 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 23:17"][quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 23:15"]

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 23:13"]Että pojalla on velvollisuus auttaa sun perhettä, mutta sun perheellä ei ole velvollisuutta auttaa pojan perhettä? Kuulostaa todella reilulta. Palkan maksu nyt on yks hailee. [/quote] Voisihan ne palkata apupojaksi jonkun muunkin, mutta haluavat omaa poikaa auttaa (tarjoamalla vastikkeellistä työtä).. ei ap.

[/quote]

Auttaa??? Ap kertoi, että miniän ja pojan taloudellinen tilanne on hyvä. Että tuskin on kiinni mistään hanttihommista faijan kanssa.
[/quote]

No jos se taloudellinen tila on hyvä just siks kun tekee työtä oman firman lisäksi myös vanhempien tilalla?

Vierailija
20/27 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapset ovat pieninä tottuneet siihen, että heidät on viety isovanhemmilleen hoitoon tämän tästä, tottakai hekin sitten vievät aikanaan omat lapsensa omille vanhemmilleen hoitoon.