Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oon ihan loppu näihin joulun valmisteluihin…

Vierailija
22.12.2021 |

Vaikka joulua vietetään vain perheen kesken. Lahjan hankinnat jääneet viime tippaan. Äsken laitoin lohen graaviin. Kaupassa juossut monta päivää. Eilen tein joulupullat. En ymmärrä miten te muut jaksatte vielä väsätä laatikot ja kaikki itse. Tänään siivosin. Mä oon ihan poikki. Mukavasti sujuu nämä ”lomapäivät”. Töissä pääsis helpommalla. Onko muita jouluun uupuneita?

Kommentit (306)

Vierailija
21/306 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka ihmeessä ihmisillä on varaa joihinkin siivoojiin ja kaupan kotiinkuljetus palveluihin..

Et ole koskaan kuullut että ihmisillä on erilaisia koulutuksia ja ammatteja, ja joillain jopa perittyä omaisuutta? 

Tai rahankäyttö hanskassa. Kauppa ottaa kaupunkialueella 9,95 kotiinkuljetuksesta, tuskin se ketään paremminkaan palkattua konkurssiin vie.

Siivoustyössä, käyttää kotiinkuljetuksia

Vierailija
22/306 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joululahjat ostin jo marraskuussa netistä (ostan vain lapsille, joten ei ole iso homma). Viikonloppuna tein isommat ruokaostokset ja siivosin. En todellakaan leivo mitään pullaa, mutta ruuat laitan itse. Huomenna on jotain ohjelmassa, mutta suurimman osan teen aattona. Ei ole stressiä. Tänään alkoi joululoma ja ilta on kulunut valkkarilasin kanssa sohvalla lapsen kanssa leffaa katsoen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/306 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka ihmeessä ihmisillä on varaa joihinkin siivoojiin ja kaupan kotiinkuljetus palveluihin..

Siten, että on aikoinaan opiskellut hyväpalkkaisen ammatin, käynyt vuosia töissä ja osannut hoitaa talouttaan järkevästi. Perheen tuloista jää joka kuukausi vähintään satasia säästöön, monesti enemmänkin.

Vierailija
24/306 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piparit ja tortut jätän tekemättä. Leivon Taateli- ja porkkanakakun. Laatikot valmiina kaupasta. Kinkun paistan ja teen sienisalaatin ja luumuvaahdon. Mitään kalajuttuja ei joulupöydästämme löydy. Vähän riisuttu pöytämalli, mutta kaikki ruoat on hyviä ja kaikki niitä syö. Kaupasta suklaata ja karkkia lisäksi. Muutama lahja.

Siivous on hoitunut normaalilla viikkosiivouksella.

Vierailija
25/306 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähäiset lahjat hyvissä ajoin, joulukuun alussa. Siivoilua ja järjestelyä pikkuhiljaa. Kuusi kuistille jo itsenäisyyspäiväksi. Pullaa ei leivota, eikä kakkuja, ei torttuja. Lakkajäädykkeet (aaton jälkkärit) tein eilen pakkaseen, kävin myös kaupassa. Pakkasessa on sisäfileepihvejä, kalaa ym. suoraan tuottajilta haettuna hyvissä ajoin. Tänään illasta tehtiin miehen kanssa yhdessä viimeisiä siivouksia, vaihdettiin lakanoita ja tuuletettiin petivaatteita. Mies haki Irish coffee ainekset tänään. Huomenna töistä tullessa haen tilaamani savukalat. Sitten vaan ollaan ja nautitaan vapaista.

Vierailija
26/306 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmmm... Kun yksin istuu himassa toisen joulun putkeen, niin ei kovin läheiseltä tunnu otsikot pöydistä jotka on "taas täynnä ruokaa" tai huolet säätämisestä, juoksemisesta, kokkailujen ajoittamisesta, valmisteluista, Ei nää päivät ole yhtään sen kummempia kuin muutkaan vuoden päivät. Vapaata hetken, se on ihan kiva. Koittakaa nyt oikeesti nauttia siitä, että on joku jonka kanssa, tai jota varten valmistella. 

Vierailija
27/306 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voin "lohduttaa" omalla tilanteellani: tänään piti käydä ostamassa kinkku, lohet, laatikot ja muut herkut.

No, aamu alkoi rajulla vatsataudilla, jonka loppua ei sitten varmaan näy ennen tapaninpäivää 🤗

Että hyvää joulua 🎄

Onko vatsatautia nyt liikkeellä? Sisko perheineen kanssa kovassa taudissa ja suree puhelimessa kun kaikki jää tekemättä.

Vierailija
28/306 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siivooja otti 45 euroa tunti ja sai paikat kuntoon kolmessa tunnissa. 135 euroa, ei todellakaan paha hinta siitä, että kunnon välineillä ja taidoilla hoidettiin hommat, joihin itselläni ja puolisollani olisi mennyt kolme tuntia kahdestaan (eli kuusi työtuntia).

Kotiinkuljetusta emme osta, koska lähimmästä marketista on meille yli 20 km, sen sijaan keräilyn eli haemme valmiin ruokalaatikon noutopalvelusta. Keräily maksaa noin 5 e.

Todella pieni hinta siitä, ettei tarvitse puskea ihmispaljoudessa ympäri hypermarkettia ja altistua koronalle.

Ruoat teen itse, koska tykkään siitä. Osa on jo tehty, huomenna jatkan. Laitan joululaulut soimaan, kaadan itselleni lasin viiniä, laitan ruokaa ja laulaa hoilotan musiikin mukana.

Vierailija
29/306 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voin "lohduttaa" omalla tilanteellani: tänään piti käydä ostamassa kinkku, lohet, laatikot ja muut herkut.

No, aamu alkoi rajulla vatsataudilla, jonka loppua ei sitten varmaan näy ennen tapaninpäivää 🤗

Että hyvää joulua 🎄

Onko vatsatautia nyt liikkeellä? Sisko perheineen kanssa kovassa taudissa ja suree puhelimessa kun kaikki jää tekemättä.

Tällä viikolla on kaksi tuttavaani kertonut Facessa sairastavansa koronaa, molemmilla yhtenä oireena vatsatauti.

Vierailija
30/306 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime viikonloppuna tehty perus viikkosiivous ja tänään heti töiden jälkeen siivosin vielä kerran.

Laatikot, leivät ja pullat tehty pakkaseen. Kuusi haettu ja koristeltu viime viikonloppuna. Huomenna haemme kaupasta loput ruuat ja teen vielä tuorejuustokakun.

Lahjat tilattu Black Fridayna ja paketoitu sitä mukaan, kun saapuivat.

Ei siis stressiä. Nyt glögiä ja saunaan.

Vierailija
31/306 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Että hyvää joulua 🎄

Tällä viikolla on kaksi tuttavaani kertonut Facessa sairastavansa koronaa, molemmilla yhtenä oireena vatsatauti.

Niin ripuli. Mutta sisko kuulemma vain yrppää.

Vierailija
32/306 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse vietän joulun vanhan omaiseni kanssa. En ole vielä käynyt edes kaupassa. Käyn aattoaamuna, kun on rauhallista, hakemassa ruoat. Miksi joulusta täytyy tehdä hirveä stressi, yhden päivän tähden?

Vierailija
33/306 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ole koskaan kuullut että ihmisillä on erilaisia koulutuksia ja ammatteja, ja joillain jopa perittyä omaisuutta? 

Tai rahankäyttö hanskassa. Kauppa ottaa kaupunkialueella 9,95 kotiinkuljetuksesta, tuskin se ketään paremminkaan palkattua konkurssiin vie.

Siivoustyössä, käyttää kotiinkuljetuksia

Olen osa-aikatyötön yh ja minullakin oli varaa tilata jouluruoat kotiinkuljetuksella. Priorisointikysymys.

Vierailija
34/306 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän siivouskerta maksaa verovähennyksen jälkeen vähemmän kun naapurikerrostalon yh-mamman tekoripsihuolto ja irtolisäkkeiden kiinnittäminen. 

Väitän, että ostaminen on harkitsevampaa jos ostaa ruokatarvikkeet netistä, kaupassa on kaikenlaista mitä huomaa "tarvitsevansa" , jotain uutuutta tms. 

Vierailija
35/306 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Että hyvää joulua 🎄

Ilmeisesti, aivan kamalana itsellä 😔

Mielessä oli ollut jo niin visiot hienosta joulusta, mutta menee nyt sitten vähän toisin.

Vierailija
36/306 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet leiponut pullaa, hakenut kaupasta lohen ja olet puhki??

Vierailija
37/306 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama tilanne! Lahjat jääneet viime tippaan, joka vuosi päätän että ensi vuonna ostan lahjat ajoissa ja kuitenkin löydän itseni jouluviikolla ryntäilemässä kaupoissa. Kaikki muu hoituu kyllä, koti koristellaan ajoissa, tykkään laittaa ruokia ja leipoa, siivota voisi tietysti aina vielä enemmän, mutta lahjat stressaa.

Mies ei osallistu mihinkään valmisteluihin ja sekin ärsyttää. Olisi kiva valmistella joulua yhdessä, maistella samalla glögiä, laittaa takkan tuli ja jutella mitä kivaa hankitaan tänä vuonnna lpsille. Lasten kanssa on kuitenkin kiva laittaa joulua, leipoa ja koristella kuusi.

Vierailija
38/306 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me syömme ihan tavallisia ruokia jouluna koska suomi jouluruoat on ihan kamalia.

Vierailija
39/306 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitse taistelusi.

Tee joko pikkuhiljaa tai jos jää viime tinkaan niin kirjoita top 10 lista ja tee niistä 5 asiaa ja sillä selvä.

Meillä olisi ollut aikaa muttei viitsimistä tässä joulun alla tehdä oikein mitään joten päätettiin että tehdään tänään mitä kerätään ja mitä ei niin jää tekemättä. Ei olla ennen näin myöhään jätetty mitään.

Lapset koristeli kuusen, leipoi piparia ja torttuja, pesi saunan, vaihtoivat petivaatteet. Minä siivosin ja pesin pyykkiä. Mies valmisteli ruokia.

Nyt ei tehdä enää mitään, huomenna vaan ollaan ja käydään moikkaamassa vanhuksia.

Vierailija
40/306 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka vuosi ennen joulua tässä huushollissa on täys mayhem. Mulla on vuosien kuluessa hyväksi hioutunut tietty joululista, jonka mukaan etenemme. Silti on ajoittain hermo pinnassa. Erityisesti nyt, kun on poikkeustilan poikkeustila ja muuttujia tässä enemmän kuin rutiinijoulussa. Jos tästä joulusta järjissään selvitään niin mikä tahansa on mahdollista ja jossain on jumala joka kuuntelee. Mua ei yhtään haittaisi vaikka joulu skipattaisiin kokonaan ja siirryttäisiin nyt suoraan tammikuuhun. En ole yhtään jouluihminen, viduddaa kaikki kulkuslaulut, jouluruoka on pahaa, olen ääri-introvertti, inhoan siivoamista eikä kaiken tämän sietämiseksi saa edes napanteria ottaa. Pääasia tuntuu olevan, että muilla on kivaa ja sen (minun) tunteilla, joka kaiken tekee ja maksaa ei ole mitään väliä. Ja tähän tuhlaantuu kokonainen lomaviikko. Kyllä, olen lisäksi marttyyri. Kivittäkää.