Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oon ihan loppu näihin joulun valmisteluihin…

Vierailija
22.12.2021 |

Vaikka joulua vietetään vain perheen kesken. Lahjan hankinnat jääneet viime tippaan. Äsken laitoin lohen graaviin. Kaupassa juossut monta päivää. Eilen tein joulupullat. En ymmärrä miten te muut jaksatte vielä väsätä laatikot ja kaikki itse. Tänään siivosin. Mä oon ihan poikki. Mukavasti sujuu nämä ”lomapäivät”. Töissä pääsis helpommalla. Onko muita jouluun uupuneita?

Kommentit (306)

Vierailija
1/306 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

no ei,tilasin kaikki viime viikolla prismasta,laitoin jääkaappiin ja odotan joulua...siinä kaikki

Vierailija
2/306 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsetehty ongelma. Kaiken saa halutessaan myös valmiina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/306 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sitten uuvutat itsesi? Outo olet.

Vierailija
4/306 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin ostamassa pari valmisruokaa tänään. Siinä jouluvalmistelut.

T. Poikamies

Vierailija
5/306 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää en ymmärrä näitä joulusta valittajia. 

Joulu on lähinnä lasten juhla. Aikusten sekoilu on iah turhaa. 

Vierailija
6/306 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset leipoo tortut ja piparit, kala on suolattu kaupassa, lanttulaatikon tekaisen huomenna ja täytetyt kananmunat aattoaamuna porukalla. Siinäpä se. Siivoiltu on jo pitkin viikkoa eikä meille ketään tule niin samapa tuo.

Löysää hyvä ihminen!

Vierailija
7/306 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiljaa hyvä tulee

Vierailija
8/306 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmiit ruoat tilattuna kotiinkuljetuksella, siivooja kävi eilen. Netistä tilannut muutaman lahja.

Vierailija
9/306 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensi vuonna osta valmista ja unohda stressi.

Vierailija
10/306 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole mitään valmistelua.

Vierailija
11/306 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin "lohduttaa" omalla tilanteellani: tänään piti käydä ostamassa kinkku, lohet, laatikot ja muut herkut.

No, aamu alkoi rajulla vatsataudilla, jonka loppua ei sitten varmaan näy ennen tapaninpäivää 🤗

Että hyvää joulua 🎄

Vierailija
12/306 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulee joulun ruokaostokset vasta huomenna aamulla. Voin onneksi lopettaa työpäivän jo klo 13. Sen jälkeen vähän laitan tavaroita järjestykseen, vien roskia, pyyhin pölyt ja imuroin. Kylpyhuoneet pesin jo viime viikonloppuna. Ei siihen hommaan mennyt kuin noin 30 minuuttia. Lavuaarit ja vessanpöntöt pesuaineella, seinät ja lattia höyrypesurilla. Huomenna lantut ja porkkanat kiehumaan (voivat kiehua aamupäivällä, kun teen etätöitä), soseeksi ja laatikot paistamista vaille valmiiksi jääkaappiin.  Perunalaatikkoa meillä ei syödä. Riimihärän tein jo muutama viikko sitten, se odottaa pakastimessa viipalointia.  Samoin teen huomenna töiden jälkeen ne ruokavalmistelut, jotka voi jo huomenna tehdä.  Lahjat olen tilannut jo aiemmin, tänään jossain vaiheessa paketoin ne. Jouluaattona riisipuuroa aamiaiseksi (puurokin kiehuu ihan itsekseen), loppujen ruokien valmistelua, sitten katson joulurauhan julistuksen ja sen otan mukillisen glögiä ja pari kaupan valmista piparkakkua. Joulutorttuja leivon vasta joulupäivänä. Ai niin, kuusi täytyy nostaa huomenna sisälle ja koristella. 

Mä luulen, että sulla menee kaupoissa juoksemisiin niin paljon aikaa, ettet kotona ehdi tai jaksaisi tehdä mitään muuta. 

Vierailija
13/306 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan kaupasta kaiken mitä en jaksa itse väsätä. Tilasin hyvissä ajoin joulusiivouksen. Jouluvalot laitetaan vasta huomenna, aika myöhään mutta entä sitten. Leivotaan valmiista taikinasta tortut ja piparit. En kerta kaikkiaan suostu stressaamaan.

Ei lapset muista oliko sauna pesty tai lanttulaatikko itse tehtyä, vaan sen tunnelman ja onko aikuiset onnellisia vai kireitä suorittajia.

Vierailija
14/306 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen vain normaalin viikkosiivouksen ja siivoilen kaappeja ym. välipäivinä kun olen ensin levännyt ja jopa hieman tylsistynyt. Sitten on ihan mukavaakin ryhtyä vuoden rästihommiin. Näin myös lasten osalta. Ensin levätään väsy pois ja perusteellisemmat huoneiden siivoukset joulun jälkeen. Vanhoja pinttyneitä tapoja ei ole pakko noudattaa.

Vierailija
15/306 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tehdä se mistä itse nauttii, eikä muuta.

Vierailija
16/306 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka ihmeessä ihmisillä on varaa joihinkin siivoojiin ja kaupan kotiinkuljetus palveluihin..

Vierailija
17/306 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka ihmeessä ihmisillä on varaa joihinkin siivoojiin ja kaupan kotiinkuljetus palveluihin..

Maksoi noin satasen, kerran vuoteen se on hyväkin teettää ammattilaisella - minun valintani on joulu. Olen vaikeasti riskiryhmää ja kolmatta rokotetta en saa ennen tammikuuta, ei vaihtoehtoja, ryysikseen en mene.

Vierailija
18/306 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käydään töissä ja priorisoidaan elämää helpottavat palvelut.

Vierailija
19/306 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole varaa mielenterveysongelmiin, jos pitäisi itse perheellisenä tehdä kaikki.

Vierailija
20/306 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ole koskaan kuullut että ihmisillä on erilaisia koulutuksia ja ammatteja, ja joillain jopa perittyä omaisuutta?