Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on tärkein opetus, jonka olet oppinut koronapandemian aikana?

Vierailija
22.12.2021 |

Mikä on tärkein opetus, jonka olet oppinut koronapandemian aikana?

Kommentit (621)

Vierailija
241/621 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomuspersumedian oksentelua on ollut hauska seurata. Läpinäkyvä kohu joka viikko eikä vieläkään tuot tulosta. Mikä on kun ei taidot riitä, mikä on kun ei onnistu?

Vierailija
242/621 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokoomuspersumedian oksentelua on ollut hauska seurata. Läpinäkyvä kohu joka viikko eikä vieläkään tuot tulosta. Mikä on kun ei taidot riitä, mikä on kun ei onnistu?

Sun kaltaiset vihervassari-wokettajat ovat täysiä nollia ja typeryksiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/621 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen oppinut, että on aika vähän asioita, joita voin kontrolloida. Ja oon oppinut hyväksymään sen ja oikeastaan jopa nauttimaan siitä. Oon oppinut myöskin olemaan paljon armollisempi itseäni ja muita kohtaan. Ja toisaalta kuuntelemaan omaa sydäntäni vaikka näyttäisi siltä, että kaikki muut ajattelisivat aivan toisin.

Oon oppinut antamaan ihmisten tehdä omat valintansa, vaikka kuinka ne omasta mielestä olisikin vääriä. Mutta olen myös oppinut olemaan sellainen kuin olen riippumatta siitä mitä muut ajattelevat.

Olen oppinut elämään rakkaudessa enemmän, totuudenmukaisena itseäni ja muita kohtaan.

Vierailija
244/621 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilökohtaisesti ehkä sen, että selviän monenlaisista asioista, vaikka mielenterveyteni onkin hajalla (oli jo ennen koronaa siis). Keväällä 2020 pelkäsin kuolemaa ja läheisten kuolemaa hulluna ja en melkein uskaltanut käydä edes kaupassa koronapelossani, mutta nyt en ole enää ollenkaan hysteerinen. Noudatan tietysti ohjeita ja olen ottanut rokotteet jne. mutta en panikoi.

Maailmasta taas...ei se ole varsinaisesti opetus, mutta on ollut mielenkiintoista seurata, miten esimerkiksi Suomen päättäjät toimivat tällaisissa tilanteissa. Tämä ei varmaankaan ole ainut eikä pahin tulossa olevista epidemioista, joten mitenhän käy sitten, kun tulee joku oikeasti TODELLA tappava. Siis sellainen, jossa on ihan absoluuttisen pakko tehdä vielä rankempia rajoitustoimia ja pakkoja. Silti varmaan jossain on sittenkin valittavia vänkyröitä, jotka eivät suostu rajoituksiin vaan välittävät vain omasta vapaudestaan. Sitä ajatellen on hyvä, että on tämä korona ikään kuin harjoituskappaleena, kun tämä ei ole suunnattoman vakava tauti suurimmalle osalle kuitenkaan. Se on vähän kummeksuttanut, kuinka hitaasti ja kankeasti rajoituksia ym. on välillä tehty. Vaikka Suomessa onkin hyvät lait noin ylipäänsä, niin vähän on sattunut omaan nilkkaan niiden muuttamisen kankeus.

Vierailija
245/621 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä pane paljaalla

Vierailija
246/621 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen, että minkään kivojen asioiden toteuttamisen kanssa ei pidä odotella yhtään. Koskaan ei voi tietää, onko se seuraavalla viikolla kielletty tai onko koronalukujen nousu tai uusi variantti muuttanut sen liian riskialttiiksi. Ja jos jotain asiaa ei ole uskaltanut tehdä kahden rokotuksen jälkeen, sitä ei luultavasti uskalla tehdä enää ikinä, koska korona ei tule tästä maailmasta kokonaan poistumaan.

Vierailija
247/621 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisten tyhmyydellä ei ole näköjään mitään rajaa, mikään ei jaksata enää yllättää. Tämän olen oppinut.

Vierailija
248/621 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että nää iltalehdet yms kirjoittelee mielellään kohujuttuja, tyyliin välttelimme kontakteja ja silti kaksivuotiaamme sai mystisesti koronan. Sitten jutussa tulee ilmi että kaupassa on käyty ka kaksivuotias ehkä nuoli kärryjen työntökahvaa. Että kappas vain.

Luen nykyään lähinnä thl:n sivuja.

Vierailija
249/621 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että kun itsemääräämisoikeuttani aina puolustaneena jouduin teho-osastolle koronan takia, ja minua käänneltiin niin että tunsin olevani osa ruokareseptiä, kokemus itsemääräämisoikeudesta laimeni. Aloin arvostaa lääketiedettä ja lopetin omien tutkimusteni tekemisen.

Vierailija
250/621 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että suomalainen hallinto on täysin halvaantunut ja kykenemätön tekemään päätöksiä. Kolmasosa suomalaisista on ihan käsittämättömän kuutamolla olevia hörhöjä, jotka uskovat mieluummin jotain ääliöjengiä salaliittoineen kuin korkeasti koulutettuja alansa eksperttejä.

Omavaraisuus ja resilienssi on täysin kadonnut ihmisten arkitaidoista.

Kunpa tulisi sota ja saisimme taas muuta mietittävää kuin pakettimatkat turistirannoille ja baarien aukiolot sekä etäkoulujen ”haitat”

Vierailija
251/621 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Henkilökohtaisesti ehkä sen, että selviän monenlaisista asioista, vaikka mielenterveyteni onkin hajalla (oli jo ennen koronaa siis). Keväällä 2020 pelkäsin kuolemaa ja läheisten kuolemaa hulluna ja en melkein uskaltanut käydä edes kaupassa koronapelossani, mutta nyt en ole enää ollenkaan hysteerinen. Noudatan tietysti ohjeita ja olen ottanut rokotteet jne. mutta en panikoi.

Maailmasta taas...ei se ole varsinaisesti opetus, mutta on ollut mielenkiintoista seurata, miten esimerkiksi Suomen päättäjät toimivat tällaisissa tilanteissa. Tämä ei varmaankaan ole ainut eikä pahin tulossa olevista epidemioista, joten mitenhän käy sitten, kun tulee joku oikeasti TODELLA tappava. Siis sellainen, jossa on ihan absoluuttisen pakko tehdä vielä rankempia rajoitustoimia ja pakkoja. Silti varmaan jossain on sittenkin valittavia vänkyröitä, jotka eivät suostu rajoituksiin vaan välittävät vain omasta vapaudestaan. Sitä ajatellen on hyvä, että on tämä korona ikään kuin harjoituskappaleena, kun tämä ei ole suunnattoman vakava tauti suurimmalle osalle kuitenkaan. Se on vähän kummeksuttanut, kuinka hitaasti ja kankeasti rajoituksia ym. on välillä tehty. Vaikka Suomessa onkin hyvät lait noin ylipäänsä, niin vähän on sattunut omaan nilkkaan niiden muuttamisen kankeus.

Olen kyllä äärimmäisen onnellinen, että me "kansalaiset" aikoinamme olemme säätäneet itseämme suojaamaan Perustuslain. Ilman sitä olisimme sätkynukkeja. Pidetään tästä kiinni kynsin ja hampain eli valitaan valtaan vain kansanvaltaa kunnioittavia päättäjiä! Me maksamme päättäjien palkan, heidän pitää toimia meidän etujemme ajajina.

Perustuslaki on kaiken lainsäädännön ja julkisen vallan käytön perusta. Perustuslaista löytyvät suomalaisen kansanvallan keskeisimmät pelisäännöt, arvot ja periaatteet.

Perustuslaki määrittää yksilön ja julkisen vallan välisen suhteen perusteet. Se sisältää myös säännökset julkisen vallan käytön periaatteista, valtion järjestysmuodosta ja ylimpien valtioelinten suhteista. 

Vierailija
252/621 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että vauvapalsta on täynnä syrjäytyneitä persuja, joiden mielestä 'valtamedia' valehtelee ja jotka uskovat mieluummin joidenkin kouluttamattomien sekopäiden salaliittoteorioita kuin tutkittua tietoa. 

Johan on.  ookko joku salanäkijä, nyt liikkestä vai? haha

Vierailija
253/621 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

dfgdfg kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kyllä äärimmäisen onnellinen, että me "kansalaiset" aikoinamme olemme säätäneet itseämme suojaamaan Perustuslain. Ilman sitä olisimme sätkynukkeja. Pidetään tästä kiinni kynsin ja hampain eli valitaan valtaan vain kansanvaltaa kunnioittavia päättäjiä! Me maksamme päättäjien palkan, heidän pitää toimia meidän etujemme ajajina.

Perustuslaki on kaiken lainsäädännön ja julkisen vallan käytön perusta. Perustuslaista löytyvät suomalaisen kansanvallan keskeisimmät pelisäännöt, arvot ja periaatteet.

Perustuslaki määrittää yksilön ja julkisen vallan välisen suhteen perusteet. Se sisältää myös säännökset julkisen vallan käytön periaatteista, valtion järjestysmuodosta ja ylimpien valtioelinten suhteista. 

Perustuslakimme on näköjään rakennettu niin, että todellisen hätätilan tullen, meitä ei pystytä suojelemaan ääliökäyttäytymiseltä.

Jos esim. yhtäkkiä tulisi virus, johon kuolleisuus olisi vaikkapa rapsakat 20%, niin yhteiskuntaa ei saataisikaan lukkoon meidän suojaksemme, vaan tautia levittävät vapausääliöt saisivat vapaasti kulkea toreilla ja turuilla huutelemassa, että ”ei ole mitään pandemiaa” ja levittelisivät tokentubelinkkejä.

Samoin maahamme saisi tulla ja mennä kansalaisuudesta huolimatta miten huvittaa, koska perustuslaki.

Jos itänaapuri lähettäisi vihreitä miehiä, niin varmasti silloinkin tutkittaisiin perustuslakia, saako rajan laittaa aseellisesti kiinni.

Vierailija
254/621 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että kun on katto pään päällä, kaapissa ruokaa, hanassa vettä ja töpselissä sähköä etätyöskentelyyn, niin asiat on hyvin. Kaikki muu on bonusta, ja sitä malttaa odotella ihan rauhassa.

Vierailija
255/621 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon oppinut olemaan luottamatta Sanna Mariniin tai oikeastaan hallitukseen.  Ovat koko ajan 2-3 kk myöhässä.

Vierailija
256/621 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kreikan lomalle ei lähdetäkään enää nyt joka kesä..yli 10 vuotta sitä tehtiin, siitä koko perhe nautittiin, mutta nyt se katkesi... 2 kesään Kreikassa ei olla käyty. Mutta nyt nautitaankin sitten joulusta, toki pikku Kreikka twisti siihenkin :) , meillä on kaikki jouluruoat pöydässä, niin perinteiset kun olla ja voi, eli kinkku, kalat, laatikot jne. Nyt tänään on myös todella iso kulhollinen Kreikkalaista salaattia lisäksi :)

Vierailija
257/621 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen oppinut tämän pandemian aikana sen että ihmiset ei osaa ajatella omilla aivoilla.

Olen myös oppinut sen että ihmiset ovat julmia ja Suomessa on väki melkolailla jakautunut kahtia.

Vierailija
258/621 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokotevastaisuus, jota perustellaan ulkomaisilla huuhaasivustoilla. Jos olisi rehellisesti rokotusta vastaan, niin se olisi paljon älykkäämpää. Mutta jos vastustus perustuu foliosivustojen valheisiin, niin se on uskomatonta. Luotetaan ihan järjettömiin "tosiasioihin".

Opetus on se, että suuri joukko ihmisistä uskoon propagandaan. Jolloin Venäjän propaganda näyttäytyy entistä vaarallisempana. Luultavasti Suomessakin on suuri joukko, joka uskoo Putinin puheisiin.

Vierailija
259/621 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomen valtiovallan ja viranomaisten lupauksiin ei kannata ikinä luottaa.

Luota sinä vaan Putiniin. Minä luotan suomalaisiin, koska me olemme maailman parhaimpien joukossa korruptiovertailussa.

Vierailija
260/621 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisten korona hulluus. Korona on tullut jäädäkseen! Ei mitkään rajoitukset sitä pysäytä. Rajoitukset estävä ihmisiä elämästä ja haittaavat taloutta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi neljä