Mikä on tärkein opetus, jonka olet oppinut koronapandemian aikana?
Mikä on tärkein opetus, jonka olet oppinut koronapandemian aikana?
Kommentit (621)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomen valtiovallan ja viranomaisten lupauksiin ei kannata ikinä luottaa.
-
Kerro nyt, mikä "lupaus" on muka rikottu; vai oisitkohan vaan ymmärtänyt asian ihaNihan väärin alkujaan?
-
Rokotteet ottamalla saa elää normaalia elämää. Koronapassilla vapautuu koronarajoituksista.
-
No niinhän se menikin ennen Omikronia, mistä jäit muka paitsi. Tiedän tuttuja kun kävivät jo Thaimaassa ja itse olen yhden kerran käynyt syömässä ravintolassa.
-Pitäisikös mielestäsi mennä ihan vaan vanhoilla sopimuksilla, vaikka tilanne muuttuu oleellisesti?
Että ihmisten olisi loogista luottaa siihen mitä maailman tiedeyhteisö kertoo, eikä siihen mitä muutamat amerikanpellet ja nigerianpastorit videoillaan valehtelevat kerätessään itselleen rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Että suomalainen hallinto on täysin halvaantunut ja kykenemätön tekemään päätöksiä. Kolmasosa suomalaisista on ihan käsittämättömän kuutamolla olevia hörhöjä, jotka uskovat mieluummin jotain ääliöjengiä salaliittoineen kuin korkeasti koulutettuja alansa eksperttejä.
Omavaraisuus ja resilienssi on täysin kadonnut ihmisten arkitaidoista.Kunpa tulisi sota ja saisimme taas muuta mietittävää kuin pakettimatkat turistirannoille ja baarien aukiolot sekä etäkoulujen ”haitat”
Annatko esimerkin jostain muunmaalaisesta hallinnosta, jonka haluaisit tämän suomalaisen tilella? Sellaisen hallinnon, joka on hoitanut Covid-pandemiaa merkittävästi paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että on kahdenlaisia ihmisiä, sellaisia jotka ottavat muut huomioon ja sitten sellaisia, joita kiinnostaa vaan oma napa. En viittaa tässä rokotteisiin vaan ihan ihan yleiseen elämänasenteeseen.
Olet väärässä. On paljon ihmisiä, jotka kyllä ottavat muut huomioon tietyissä asioissa, mutta eivät sitten joissain toisissa asioissa.
-
Olen samaa mieltä, asia ei kokonaisuutena ole mielestäni noin mustavalkoinen.
-
Kannattaa olla maanviljelijä ja karjatilallinen sillä ruokaa tarvitaan aina ja omaan työhön sekä arkeen korona ei vaikuttanut juuri mitenkään.
Yhteiskunta saattaa keikahtaa päälaelleen koronoissa, kansalaislevottomuuksissa, ekokatastrofissa ym. mutta itsellä ja läheisillä on mahdollisuus pärjätä vaikka vain omavaraistaloudessa ruuan, asumisen ja lämmityksen suhteen jos ei muuta.
Vierailija kirjoitti:
opin sen kun sairstin koronan jotta rokotus ei auta mitään
Miten sinä sellaista voit päätellä? Etkö ymmärrä, että ilman rokotusta olisit voinut kuolla? THLn viimeisimmät tilastot osoittavat täysin selvästi, miten paljon suurempi riski sairaalahoitoon, tehohoitoon tai kuolemaan on niillä joilla on 0 rokotusta tai 1 rokotus verrattuna 2 kertaa rokotettuihin. Luvut ovat täysin yksiselitteiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että Suomessa on paljon yksinkertaisia kouluttamattomia ihmisiä, joiden lukutaito ja ymmärrys on hyvin heikkoa. Ennen koronaa naureskelin vastaaville Yhdysvalloissa, enkä olisi uskonut, että peruskoulun suorittamalla voisi olla niin tieteenvastainen maailmankuva.
Sinun ymmärryskykysi riittää vain tietylle, hieman keskivertoa alemmalle tasolle. Siksi et voi käsittää itseäsi fiksumpien ihmisten näkemyksiä - ne yksinkertaisesti menevät käsityskykysi yli. Tiedevastaisuutta ei juuri esiinny, mutta kriittisyyttä kyllä, koska taloudelliset intressit määräävät hyvin usein mitä tutkimusdataa julkaistaan ja mitä jätetään julkaisematta.
Et liene akateemisesti koulutettu tai et ainakaan tiedä paljoakaan tutkimusten teosta lääketieteessä. Kun tutkimussuunnitelma tehdään ja tutkimus tehdään, niin se tulos pitää kyllä julkaista riippumatta tuloksesta. Tällaisten vippaskonstien käyttö on kyllä monin tavoin estetty.
Ns." hyvien ja empaattisen" ihmisten pahuuteen. Joudun ikävä kyllä olemaan paljon tekemisissä hyvinvointialojen,wellness ym.alojen "asiantuntijiden " kanssa. Pohjimmiltaan nämä empaattiset hyvinvointi ihmiset ovat todella pahoja. Kenelläkään muulla ei ole merkitystä jooga-ohjaajalla ja hänen räkäisellälapsella. Eli muut kuolkoot.
Kun on tarpeeksi rahaa ja tahtoa, on mahdollista manipuloida valtioita toimimaan oman etunsa mukaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Sen, että minkään kivojen asioiden toteuttamisen kanssa ei pidä odotella yhtään. Koskaan ei voi tietää, onko se seuraavalla viikolla kielletty tai onko koronalukujen nousu tai uusi variantti muuttanut sen liian riskialttiiksi. Ja jos jotain asiaa ei ole uskaltanut tehdä kahden rokotuksen jälkeen, sitä ei luultavasti uskalla tehdä enää ikinä, koska korona ei tule tästä maailmasta kokonaan poistumaan.
Todella hyviä oivalluksia. Saako uskaltaa ilman rokotteita vai onko se jo yli?
Mä olen oppinut, että meillä ihmisillä on vielä paljon opittavaa sen asian kanssa, että jokainen meistä valitsee ihan itse oman kokemuksensa täällä ihmisolentona - ja nimenomaan tämän hyväksyminen tuntuu olevan itse kullekin iso kynnys ylittää. Meidän täytyy antaa ihmisten valita itse, vain jokaisen oma sydän kertoo totuuden ja oikean vaihtoehdon. Joskus joku voi näyttää tehneen väärän valinnan, mutta se olikin tärkeä oppiläksy joten ei väärä ollenkaan.
Rauhaa ja rakkautta, jos se ei ole pyyteetöntä se ei ole rakkautta vaan jotain muuta.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen oppinut tämän pandemian aikana sen että ihmiset ei osaa ajatella omilla aivoilla.
Olen myös oppinut sen että ihmiset ovat julmia ja Suomessa on väki melkolailla jakautunut kahtia.
Miten niin jakautunut kahtia - tuo viittaisi Nykäsen fifty-sixtyyn ? Jos viittaat suhtautumiseen koronarokotteisiin, eiköhän se ole 9/10 versus 5/1000 ?
Vierailija kirjoitti:
Kun on tarpeeksi rahaa ja tahtoa, on mahdollista manipuloida valtioita toimimaan oman etunsa mukaisesti.
Ei päivääkään ilman salaliittokommenttia.
Itsekkäitä ihmisiä on yllättävän paljon. Omien etujen tavoittelu menee edelle. Ei ole halua ja kärsivällisyyttä noudattaa suosituksia, joiden avulla voitaisiin puhaltaa yhteen hiileen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei päivääkään ilman salaliittokommenttia.
Näin, ja vielä tuollainen kommentti ilman järjen häivää - BIg Pharma on iso tekijä, mutta ei niin iso, että se voisi lahjoa / uhkailla / kiristää kaikkia valtiojohtajia, lääkäreitä, tutkijoita yms yms
Ihmisiin ei toden totta voi luottaa - ei niiden arviointikykyyn eikä sanomisiin. Itsekkyys on rajatonta ja valtaosan äo heikkolahjaisten tasolla.
Jatkossa tulen etsimään toimivamman parisuhteen... vanha kaatui kesällä, kun "korona" tuhosi sen...
Opetti sen et jos joutuu olee paljon neljän seinän sisällä, niin ei enää ikinä kylmää, itsekeskeistä, kiukuttelevaa, ahistunutta, rikkinäistä, exän lapsenhoito ongelmaista, nillittävää, arvostelevaa, alkoholisoitunutta naista vaan sellainen, joka osaa näyttää tunteensa, myös hellät ja on myös tunteellinen välillä edes, huumorintajuinen, arvot kohtaa edes osittain, sellainen ,jonka kanssa viihtyy myös kotona tai mökillä kun ei voi matkustella ja ei joka käänteessä dissaa jostain.
Niin komppaan sua... munkaan elämään ei mahdu enää ikinä kylmiä naisia
Suomessa korruptio on rakenteissa!