Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos tuleva miehesi olisi ammatiltaan (vaihtoehtoja)

Vierailija
05.04.2015 |

1.poliisi
2.näyttelijä
3.pappi
4.lastentarhanopettaja
5.risteilyisäntä
6.siivooja
7.poliitikko
8.parturikampaaja

Miltä kukin vaihtoehto kuulostaa? Entä jos ammatin perusteella pitäisi valita, niin kuka olisi kiinnostavin?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Voi olla monenlaisia poliiseja eri tehtävissä
2.Mielenkiintoista? Varmaan ihan tavallista.
3. Ei, jos on voimakkaat kristilliset arvot
4. Käy hyvin.
5.Ei
6.Ei työ miestä tee vaan mies työn.
7. Jos olisi erittäin tunnettu poliitikko niin en tiedä.
8. Mikäs siinä. Ilmainem hiustenleikkuu päälle.

Vierailija
2/22 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

1.poliisi: ihan ok muuten, mutta pelkäisin miehen puolesta. Riippuu millainen poliisi olisi
2.näyttelijä: kunhan ei mikään julkkis niin ok.
3.pappi: ei. Liialliset näkemyserot.
4.lastentarhanopettaja: hyvin sopisi. Oltaisiin samalla alalla :)
5.risteilyisäntä: mitä ne edes tekee? Reissutyö harmittaisi.
6.siivooja: sopisi hyvin
7.poliitikko: jos olisi oikeassa puolueessa, eikä mikään supertunnettu, niin ihan jees. Voisinpahan itsekin vaikuttaa asioihin mieheni kautta.
8.parturikampaaja: passaisi hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki voivat tietysti olla todella ihania, mutta esitän tässä nyt hieman ennakkoluulojani:

1. Poliisi: Suuri osa tietämistäni poliiseista on ärsyttäviä. Lisäksi haluaisin 100% varmistua, että hänelle esimerkiksi pilvenpoltto silloin tällöin bileissä on OK.

2. Näyttelijä: Mieluummin ei. Harrastan itse teatteria, mutta en oikeasti jaksaisi minkään näyttelijän kanssa.

3. Pappi: En usko Jeesukseen, joten luulen elämänkatsomuksemme olevan ratkaisevasti erilainen. En haluaisi seurustella edes tapakristityn kanssa.

4. Lastentarhanopettaja: OK!

5. Risteilyisäntä: OK!

6. Siivooja: OK!

7. Poliitikko: Vasemmiston, Vihreiden ym. edustajana voisin harkita. Luulisin kyllä, että ongelmia tulee jos jutut telkkarissa on ihan eri maata kuin kotona.

8. Parturikampaaja: OK!

Vierailija
4/22 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostavuudesta en osaa ammatin perusella sano mitään, mutta noidta vain sivoojan ja parturikampajan ammatit ei vaadi perheeltä, puolisolta ja parisuhteelta suurta sopeutumista, ajankäyttöä ja jopa ammatillista roolia. Joten ne muut tuskin olisivat unelmamieheni ammatteja. Saattaisin silti voida sietää niitäkin, jos mies sinänsä olisi erityisen ihana.

Vierailija
5/22 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 18:03"]1.poliisi
2.näyttelijä
3.pappi
4.lastentarhanopettaja
5.risteilyisäntä
6.siivooja
7.poliitikko
8.parturikampaaja

Miltä kukin vaihtoehto kuulostaa? Entä jos ammatin perusteella pitäisi valita, niin kuka olisi kiinnostavin?
[/quote]

Mitä väliä, mikä on ammatiltaan? Ei mulle ainakaa ollu väliä kun elämänkumppania itelleni valitsin, enkä ketään kenen siivellä elää. Kunhan tykkää itse työstään ja siinä viihtyy. Niin ja siis mieheni on kiinteistönhuoltaja.

Vierailija
6/22 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

1.poliisi Ehkä ok.
2.näyttelijä. Todennäköisesti liian eri luonteinen kuin minä.
3.pappi Ei missään nimessä, olen ateisti.
4.lastentarhanopettaja Ehkä ok.
5.risteilyisäntä Todennäköisesti liian eri luonteinen kuin minä.
6.siivooja Ehkä ok, vähän arveluttaisi mahdollinen ammatillisen kunnianhimon puute mutta voihan hän olla oikeasti innostunut siivoustyöstä.
7.poliitikko Ehkä ok, luonne mietityttäisi hiukan
8.parturikampaaja Ehkä ok.

Jos noista pitäisi valita yksi, ottaisin poliisin tai lastentarhanopettajan mieluiten. Mutta en tuomitse ammatin perusteella, koska omalla miehellä on ammatti, jonka edustajaa en olisi todellakaan kuvitellut ottavani aviomieheksi. Mies vaan sattuu olemaan luonteeltaan epätyypillinen ammattinsa edustaja.

Vierailija
7/22 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin miehenä vastaten parturikampaaja ja ristelyisäntä ehkä luultavimmin olisi miehistä kiinnostunut. Minä en tosin heistä, mutta olisihan se hyvä että kiinnostusta olisi edes yhteen suuntaan. Jos valita pitäisi niin ehdottomasti se laivahomo.

Vierailija
8/22 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttelijä on kaikki illat näytöksissä kuutena iltana viikossa. En suosittele kenellekään. Poliisin puolesta saisi pelätä. Ei sopisi minulle, kun huolehdin liikoja. Pappi voi olla liian etäällä ns. oikeasta elämästä. Muita vaihtoehtoja en edes harkitsisi.

Vierailija
9/22 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

1.poliisi, rikostutkija kävisi, peruspollari ei välttämättä.
2.näyttelijä Ehkä. Luultavasti ei.
3.pappi EI KOSKAAN. Ei missään nimestä.
4.lastentarhanopettaja Ehkä. Luultavasti ei
5.risteilyisäntä EI!
6.siivooja Ei ammatikseen, joo opintojen ohessa.
7.poliitikko, kyllä kai, jos ei ole kovin tunnettu, ajaa samoja arvoja kanssani ja omistaa jonkun muun ammatin.
8.parturikampaaja Ei.

Ei kukaan ammattinsa puolesta puolisoksi. Kaveriksi kaikki kelpaisi :)

Vierailija
10/22 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 20:18"]1.poliisi, rikostutkija kävisi, peruspollari ei välttämättä.
2.näyttelijä Ehkä. Luultavasti ei.
3.pappi EI KOSKAAN. Ei missään nimestä.
4.lastentarhanopettaja Ehkä. Luultavasti ei
5.risteilyisäntä EI!
6.siivooja Ei ammatikseen, joo opintojen ohessa.
7.poliitikko, kyllä kai, jos ei ole kovin tunnettu, ajaa samoja arvoja kanssani ja omistaa jonkun muun ammatin.
8.parturikampaaja Ei.

Ei kukaan ammattinsa puolesta puolisoksi. Kaveriksi kaikki kelpaisi :)

[/quote]

Mä sanoin ennen aina EI KOSKAAN pappia ;-). Ja papin kanssa oon nyt!

Vierailija
11/22 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muu toki, mutta näyttelijä ja risteilyisäntä ei. Näyttelijä tekee iltatyötä ainakin teatterissa, ja risteilyisännän kanssa on sama kuin olisi yh. Siivojalla on huono liksa.

Vierailija
12/22 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

3. Kaikki tuntemani papit ovat juoppoja irstailijoita ja olen aina tuntenut heihin vetoa. Siis pappi aivan ehdottomasti.

Vierailija
13/22 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noista ehdottomasti lastentarhaope:)

Vierailija
14/22 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

1.poliisi - EHKÄ, jos ei tekisi sellaista työtä, missä perhe on vaarassa joutua kiristyksen tms. uhriksi ja missä ei tarvi pelätä jatkuvasti miehen puolesta.

2.näyttelijä - EI. Vaatii tietynlaista luonnetta, joka ei kiinnosta minua yhtään. Olisin myös mustasukkainen ja elämä olisi aika kamalaa näyttelijämiehen kanssa.

3.pappi - EHKÄ, sillä varauksella että hän hyväksyy muunlaiset elämänkatsomukset eikä hänen uskontonsa vaikuta merkittävästi koko perheen elämään.

4.lastentarhanopettaja - KYLLÄ, tästä ei ole mitään pahaa sanottavaa. Uskoisin, että on luonteeltaan mukava ja maanläheinen, kun on valinnut tällaisen ammatin.

5.risteilyisäntä - EI, en tahdo miestä jonka työ liittyy bilettämiseen, alkoholiin, matkusteluun jne. Olisin mustasukkainen eikä elämä muutenkaan olisi sellaista kuin tahdon.

6.siivooja - KYLLÄ, tästäkään ei olisi mitään pahaa sanottavaa.

7.poliitikko - EI, en usko että minun arvojani vastaavaa poliitikkoa löytyisi, enkä tahdo miestä jonka työ liittyy julkisuuteen, matkusteluun yms. Uskoisin, että poliitikon perheellä on myös aika ikävää, jos mies on mukana tekemässä vaikeita päätöksiä.

8.parturikampaaja - KYLLÄ, ei mitään pahaa sanottavaa.

Näistä mieluisin olisi lastenhoitaja.

Vierailija
15/22 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

1.poliisi
- Ihan ok, tosin miinusta työvuoroista ja välillä "vaarallisesta" työstä. Jos olisi ns. kunnollinen poliisi, olisin helpottunut ettei usuttaisi mihinkään laittomuuksiin sitten ainakaan. :D Aarnio nro2:sta en kaipaisi.

2.näyttelijä
- Kyllä, ei valittamista. Toimeentuloa miettisin, en ryhtyisi elättäjäksi.

3.pappi
- Jos ei ole arvoiltaan vanhanaikainen ja ehdottoman kristillinen, niin mikä ettei. Itse en ole koskaan kuulunut kirkkoon enkä katsele jessenpalvontaa joten pitäisi olla nykyaikainen pappi.

4.lastentarhanopettaja
- Mikäs siinä, kunhan saa niistä lapsista kyllikseen töissään eikä halua mun kanssa omia.

5.risteilyisäntä
- Riippuu työaikatauluista ja työtehtävistä. Ei mielellään.

6.siivooja
- Siivoojat tekee arvokasta työtä, enkä pidä heitä huonoina ihmisinä. Koska olen hedonisti, haluaisin myös miehen täyttävän tarpeitani. Jos mies ei ole käynyt mitään kouluja ja ajautunut siivoojaksi, niin jäisin valitettavasti kaipaamaan akateemista/koulutettua puhetapaa ja sivistynyttä keskustelua. Ei sillä etteikö siivoojat siihen pystyisi, mutta jos ei ole elänyt korkeakoulumaailmassa, tietyt elementit jää puuttumaan. En silti sano "ei" siivoojille.

7.poliitikko
- Tuskin. AHdistaisi liikaa joutua negatiivisessa valossa julkisuuteen poliitikon naisena.

8.parturikampaaja
- Mikäs siinä, tosin ks. kohta 6.

En osaa sanoa kenet ottaisin. Lto tai näyttelijä voisivat osua.

Vierailija
16/22 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

1.poliisi - suvussa on poliiseja, kiitos ei, työajat todella hankalat ja työt seuraa kotiin ("kaikki" tietää, että tuossa on  poliisin poika tms.
2.näyttelijä - palkat ihan surkeat, ei kiitos
3.pappi -minulle sopiva vaihtoehto, kävisimme pitkiä teosofis-filosofisia keskusteluja
4.lastentarhanopettaja - ei ikinä, onneton palkka ja miehet tällä alalla etenevät pelkällä sukupuolella, ei osaamiselle
5.risteilyisäntä - tunnen muutaman, viikko töissä ja viikko kotona -työaika olisi mukava, mutta palkat on näilläkin olemattomat
6.siivooja - näitäkin on niin monenlaisia, esim. erityissiivooja tehtaalla on erikoisammattilainen
7.poliitikko - ehdottomasti tämä, näillä kun on siviiliammattikin
8.parturikampaaja - en voisi kuvitella puolisona, hiukseni saisi kyllä laittaa

Vierailija
17/22 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 12:54"]

nostan

[/quote]

Vierailija
18/22 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

1.poliisi
- tavallaan vois olla kova juttu, mä tykkään miehistä univormuissa, mutta toisaalta aina sais pelätä sydän syrjällään

2.näyttelijä
- koska siitä tietäisi olevan aidosti paikalla?

3.pappi
- ei helvetissä

4.lastentarhanopettaja
- kunhan ei toisi töitään kotiin.

5.risteilyisäntä
- ei lääninpässiä mulle. Papin täysi vastakohta eikä mua kyllä kiinnosta

6.siivooja
- se taas sais tuoda työnsä kotiin :)

7.poliitikko
- sama ongelma kuin näyttelijän kanssa

8.parturikampaaja
- vähänkö mulla olis hiukset hyvin ja tietäisin kaikki uusimmat juorut.

[/quote]

Vierailija
19/22 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

1.poliisi

- En pistäis pahakseni vaikka riippuu kuinka orjallisesti noudattaa lain kirjaa :D

2.näyttelijä

- Vähän ahdistava kuva, ehkä turhan ulospäinsuuntautunut minulle. Näyttelijäpiirillä on usein ne "omat jutut" ja ei kiva jos tyypistä ei ota selvää aina että milloin tosissaan/puhuu totta.

3.pappi

- Ei sinänsä haittaisi mutta olen agnostikko ja olis ehdoton este jos yrittäisi taivutella minua uskoonsa. Ja toisaalta en usko että pystyisin arjessa elämään ja täysin kunnioittamaan häntä jos olisi kiihkeästi uskova. Jos ei ole tuputtajatyyppi ja olis paljon muuta yhteistä niin miksipä ei.

4.lastentarhanopettaja

- Ei estettä, pelkkää plussaa koska rakastan lapsia. Mutta haluaisin ison perheen (joka ei tosin ole läpihuutojuttu nykyisessäkään parisuhteessani) ja jotku Lto:t eivät ehkä halua elää sitä samaa sekä töissä että kotona.

5.risteilyisäntä

- Pitkät työreissut ei olisi ongelma, minulla on nytkin päävastuu lapsistamme ja tiedän että pärjään hyvin sen vastuun kanssa. Toki ikävää ettei mies olisi päivittäisessä arjessa aina mukana mutta pärjäisin. Risteilyisännän täytyy kuitenkin olla aika ulospäinsuuntautunut ja energinen ja se voisi olla aika kuluttavaa ja ahdistavaa tällaiselle "introvertille" kuten palstalla sanotaan. Rauhallisempi mies on makuuni.

6.siivooja

- Olen itsekin tehnyt siivoojan ja laitoshuoltajan töitä joskus. Ei kovin miehinen työ mutta en keksi muuta huonoa. Paitsi palkka mutta kaikki ei voi olla johtajia.

7.poliitikko

- Joo jos ei olis umpikiero tai etsiytyisi muiden puutarhoihin. En myöskään voisi olla ihmisen kanssa joka olisi täysin eri kannalla kanssani. Enkä haluaisi olla julkkiksen kanssa.

8.parturikampaaja

- No joo ei kovin miehekäs tämäkään ja mielikuvakaan ei ole kovin miehekkäästä miehestä mutta jos todistaisi odotukseni vääräksi niin miksi ei ;)

Antaisin miehelle varmaan mahdollisuuden, oli ammatti mikä hyvänsä, enkä tuijota palkkapussiakaan kunhan edes yrittää. Ihanne on varmaan rehellinen duunari (kuten mieheni onkin) mutta näistä ehkä se LTO olisi kuitenkin lähimpänä elämänkatsomustani :) Tärkeintä tosiaan millainen on, ei työpaikka.

Vierailija
20/22 |
06.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kolme