THL suosittelee vakavasti immuunipuutteisille neljättä koronarokoteannosta
https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000008495735.html
Ei riitä kolme piikkiä mihinkään!
Kommentit (244)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Israelissa on 4. piikitys täydessävauhdissa.
Israelilaiset voi tehä mitä vaan, mutta ei meidän tarvi tähän mukaan lähtä.
Ne meni leireillekin. Mä en mee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näiden kohderyhmä on se kenen pitäisi asioita kommentoida, ei perusterveiden, nää kellä on vakava immuunipuutos saa yleensä muitakin hoitoja siihen, joita terveihminen ei saa.
Täällä yksi synnynnäisesti immuunipuutteinen. Nämä perusterveet eivät tajua sitä, että immuunipuutteisen elämä vaatii huolellisuutta ja siitä huolimatta pitää käydä säännöllisissä tiputuksissa ilman pandemiaakin, ottaa rokotteet jne. Yksi tahmatassu tai ”työn sankari” voi aiheuttaa minulle osastohoitoreissun kun tulee töihin puolikuntoisena tartuttamaan tautiaan muihin.
Kai tajuat sen verran, että SINUN tulee pysyä eristyksessä ja välttää kontakteja? Ethän voi kontrolloida muiden käyttäytymistä ja sysätä vastuuta heille.
Saat varmasti ne säännölliset tiputukset kotiisi, jos kerran oikeasti olet immuunipuutteinen.
Eikä nämä koronarokotteet Sinua suojele normiflunssilta, influenssalta yms. Joten ikävä minusta kohdentaa syytä muihin. Oli rokotettu tai ei. Molemmat tartuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Kuka tämän kaiken maksaa?
Saisi kolmannesta piikistä alkaen olla maksullinen kaikille paitsi yli 60-vuotiaille ja muille selkeästi riskiryhmiin kuuluville.
Rokote annettiin keväänä vanhuksille ja hoitajille-että heidät on suojattu.
Mikä on tilanne nyt, minä joka olen perusterve työssäkäyvä ihminen-minua syyllistetään etten ole rokotteita ottanut! Muutamat ystävät ei halua enää tavata minua. Ensimmäinen kysymys kun kohtaan jonkun ystävän.:Oletko jo saanut 3 rokotetta. Pitää ruveta valehtelemaan,että joo, oon.
Rokotetut on vapaasti bilettäneet ja reissanneet. Minä en. Nyt korona leviää hullun lailla. Kuukausi sitten syyteltiin rokottamattomia-nyt ei enää kerrota että tautihan jyllää rokotetuilla jotka vapaasti sai juhlia. Minä en päässyt edes kotikuntani uimahalliin kun passia ei ollut.
Oudointa tosiaan, että rokotetut-joiden pitäisi olla suojassa- syyttelevät meitä rokottamattomia omista tartunnoistaan. Taitta syynä olla pelko, että mitä se rokote todellisuudessa aiheuttaa terveydelle.
Vierailija kirjoitti:
Kertokaas nyt te jotkut, miksi se on ongelma, että saa kolme rokotusta tai kuusi rokotusta? Onko riski, että rokotteet jotenkin kumuloituvat kehoon vai mikä se kauhee kriisi on, mikä useammasta rokotteesta tulee?
Otetaanhan päänsärkylääkkeitäkin enemmän kuin 1/elämä
Jos ne eivät kumuloidu kehoon, niin mitä järkeä niitä olisi tykittää jatkuvalla syötöllä edes? Eikö ne toinen toisensa jälkeen vahvista sitä ”estää vakavan taudin” -efektiä entisestään vai nollaantuuko rokote aina parin kuukauden välein ja piikkiä on siksi lyötävä lihaan vähän väliä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän niitä tarvita enemmänkin kuin vain 4. Influenssarokotuskin otetaan joka vuosi.
Meillä ei näyttäisi rokottajat riittävän tähän. Immuunivajeiset pitää rokottaa 3-4kk välein, muut 6kk välein.
Kirkolta on pyydetty myös diakoneja rokotusavuksi.
Vierailija kirjoitti:
Läheiseni on vakavasti immunipuutteinen ja hän on saanut neljännen rokotteen.
Ja kyllä, hän ottaa vaikka viidennen ja kuudennen ja vaikka kymmenenkin niin kauan kuin tämä pandemia meitä piinaa.
Ja kyllä, mikä tahansa normaali flunssa olisi myös hänelle hengenvaarallinen.
Ja ei, hän ei ole vanhus vaan aivan tavallinen työssäkäyvä ihminen, jonka sairaus ei sinulle päällepäin näy.
Miten tämä voi olla näin vaikeata jollekin ymmärtää? Hänen rokotuksensa ei ole sinulta pois, mutta meille läheisille ne antavat mahdollisesti vielä monta yhteistä vuotta yhdessä.
Ymmärrät sitten kun asia osuu omalle kohdallesi.
Tietenkin immuunipuutoslaisten täytyy ottaa piikkejä usein. Se on ihan selvä ja ymmärrettävää ja niin minäkin tekisin. Samoin iäkkäiden ja vahvasti riskiryhmäläisten. Mutta miksi ihmeessä rokotetaan nuoria ja terveitä ihmisiä jo kolmatta kertaa? Miten jo 5-vuotiaitakin perusterveitä rokotetaan?
"THL suosittelee vakavasti immuunipuutteisille neljättä koronarokoteannosta"
Tarkoittaa: kaikki joilla rokotus on neljä kuukautta tai vanhempi, koska viimeisten tutkimusten mukaan rokote on, ei vähentänyt, vaan poistanut luontaisen immuniteetin. Jokaisen on nyt syytä ottaa uusi tehoste, sillä samaisen tutkimuksen mukaan (4milj.otosta) korona ilmenee selkeästi vaikeampana rokotteen suoman turvan mentyä, tehosteen jälkeen taas 90% noin kuukauden ajan.
KAHDEKSAN PIIKKIÄ ON KULISSEISSA SOVITTU. MINISTERIT JA MUUT HILLOPÄÄLLIKÖT OVAT KAIKKI SIJOITTANEET LÄÄKEFIRMOILLE.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän niitä tarvita enemmänkin kuin vain 4. Influenssarokotuskin otetaan joka vuosi.
Meillä ei näyttäisi rokottajat riittävän tähän. Immuunivajeiset pitää rokottaa 3-4kk välein, muut 6kk välein.
Kirkolta on pyydetty myös diakoneja rokotusavuksi.
On pyydetty, juuri luin seurakunnan lehdestä.
Vierailija kirjoitti:
Kuka tämän kaiken maksaa?
Tietenkin veronmaksajat. Tämän varjolla on hyvä korottaa veroja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Israelissa on 4. piikitys täydessävauhdissa.
Israelilaiset voi tehä mitä vaan, mutta ei meidän tarvi tähän mukaan lähtä.
On jo lähdetty täysillä mukaan ja mukana pysytään, eihän meidän päättäjämme voi olla huonompia kuin muut. "Mitä ne siellä ulkomailla sitten ajattelee meistä..."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertokaas nyt te jotkut, miksi se on ongelma, että saa kolme rokotusta tai kuusi rokotusta? Onko riski, että rokotteet jotenkin kumuloituvat kehoon vai mikä se kauhee kriisi on, mikä useammasta rokotteesta tulee?
Jos ne eivät kumuloidu kehoon, niin mitä järkeä niitä olisi tykittää jatkuvalla syötöllä edes? Eikö ne toinen toisensa jälkeen vahvista sitä ”estää vakavan taudin” -efektiä entisestään vai nollaantuuko rokote aina parin kuukauden välein ja piikkiä on siksi lyötävä lihaan vähän väliä?
Jos tää oli vastaus mun kysymykseen, niin on niin epäselvästi muotoiltu, että en saa tästä mitään tolkkua.
Tulkintani on, että kukaan ei osaa vastata. Ja että ihmiset varmuuden vuoksi tuntevat epämääräistä kauhua useampaa piikkiä kohtaan syystä että pelkäävät, että sillä on jotain epäsuotavia vaikutuksia. Eivät tiedä, mitä vaikutuksia, mutta jotain voi olla.
Eikö kukaan osaa ymmärrettävästi selittää, mitä nää useamman piikin aiheuttamat riskit ovat? Tai edes että mitä te pelkäätte niiden olevan?
Olen itse rokottamaton enkä ole seurannut keskustelua, joten sillä(kin) kysyn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näiden kohderyhmä on se kenen pitäisi asioita kommentoida, ei perusterveiden, nää kellä on vakava immuunipuutos saa yleensä muitakin hoitoja siihen, joita terveihminen ei saa.
Täällä yksi synnynnäisesti immuunipuutteinen. Nämä perusterveet eivät tajua sitä, että immuunipuutteisen elämä vaatii huolellisuutta ja siitä huolimatta pitää käydä säännöllisissä tiputuksissa ilman pandemiaakin, ottaa rokotteet jne. Yksi tahmatassu tai ”työn sankari” voi aiheuttaa minulle osastohoitoreissun kun tulee töihin puolikuntoisena tartuttamaan tautiaan muihin.
Kai tajuat sen verran, että SINUN tulee pysyä eristyksessä ja välttää kontakteja? Ethän voi kontrolloida muiden käyttäytymistä ja sysätä vastuuta heille.
Saat varmasti ne säännölliset tiputukset kotiisi, jos kerran oikeasti olet immuunipuutteinen.
Ihan koulutettu töissäkävijä olen ja käyn sairaalassa tiputuksessa. Kuka minulle näin etätyöaikana toisi kotiin sen tiputuksen? Siinähän yksi hoitaja on useamman potilaan kanssa tekemisissä sairaalassa koko ajan.
EK:n halu palauttaa työntekijät konttoreille siksi, että saataisiin lisää shoppailijoita ja ruokailijoita kaupunkien keskustoihin oli susi jo syntyessään. Niinpä oli oikein PAKKO lähteä konttorille ja alle viikko siitä olinkin sairaalassa keuhkokuumeessa. Onneksi sen jälkeen oli taas järki palannut ja sain jatkaa etätöissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tää oli vastaus mun kysymykseen, niin on niin epäselvästi muotoiltu, että en saa tästä mitään tolkkua.
Tulkintani on, että kukaan ei osaa vastata. Ja että ihmiset varmuuden vuoksi tuntevat epämääräistä kauhua useampaa piikkiä kohtaan syystä että pelkäävät, että sillä on jotain epäsuotavia vaikutuksia. Eivät tiedä, mitä vaikutuksia, mutta jotain voi olla.
Eikö kukaan osaa ymmärrettävästi selittää, mitä nää useamman piikin aiheuttamat riskit ovat? Tai edes että mitä te pelkäätte niiden olevan?
Olen itse rokottamaton enkä ole seurannut keskustelua, joten sillä(kin) kysyn.
T-solut tunnistavat rokotetulla vihollisen aina riippumatta siitä, että ottaako kaksi vaiko kuusi rokotetta. Vasta-ainetasot laskevat niin sairastetun taudin kuin myös rokotteen jälkeen.
Esimerkiksi jäykkäkouristusrokote annetaan jokaiselle ruosteiseen naulaan kävelijälle jos rokotusstatuksesta ei löydy tietoa. Rokotteet ovat vuodesta 2009 lähtien digitaalisessa rekisterissä. Siksi vuonna 2008 saatua jäykkäkouristusrokotetta ei löydä mistään rekisteristä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli sinä et ymmärrä alkeitakaan, mitä se immuniteetti on. Ei se siihen perustu, että elimistöön jäisi jotain aineita niitä tulevia viruksia hävittämään vaan rokotteen antigeeni herättää sen elimistön oman immuniteetin eli vasta-aineet ja soluvälitteisen immuniteetin, jotka ovat ihan luonnonmukaista ja elintärkeää immunologiaa, jota ilman ihmiselämä ei oikein olisi mahdollistakaan. On jotenkin järkyttävää että ihmiset vastustavat rokotteita tuollaisilla perusteilla, jotka perustuvat täydelliseen ymmärtämättömyyteen.
Vierailija kirjoitti:
KAHDEKSAN PIIKKIÄ ON KULISSEISSA SOVITTU. MINISTERIT JA MUUT HILLOPÄÄLLIKÖT OVAT KAIKKI SIJOITTANEET LÄÄKEFIRMOILLE.
Tämäntyyppiset kommentit ovat niitä kaikkein lapsellisimpia tämän asian puitteissa.
Vierailija kirjoitti:
Tämä alkaa olla älytöntä. Eihän kukaan ehdi edes tutkia, mikä vaikutus noin tiheillä rokotuksilla on. Onko hyödyt edelleen suuremmat kuin haitat? Jopa Nohynek pohti jo, turruttaako jatkuva tehosteiden otto kehon omaa immuunivastetta.
Kyllä se on ihan helppoa tutkia. Näemme, että eniten rokottaneissa maissa Covid-kuolemat ovat vähentyneet sensaatiomaisesti. Näkeehän sen Suomessakin. Viime viikkoina ennätysmäärä tartuntoja, mutta tehohoitotarve vähenee ja kuolleisuus vähenee.
Kyllä on hyvä että johonkin saavat pistettyä ylimääräiset ”rokotteet”. Läskit ja vanhukset jonottaa mielellään mitä tahansa ilmaista.
Tämä lienee henkilökohtainen mielipiteesi. Miten pitkiin immunologian opintoihin mielipiteesi perustuu?