Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmiset pysähtyvät ottamaan kuvia onnettomuuden uhreista?

Vierailija
05.04.2015 |

Olin Espanjassa ja ilm. oli tapahtunut jokin jalankulkijan ja auton kolari. Jotkut paikalla olevat ottivat kuvia onnettomuuden uhrista, jolle ambulanssimiehistö antoi ensiapua. Onko tämä nykyään ihan normaalia käytöstä vain lähinnä välimerellistä käytöstä?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa Suomessakin olla, että ensin lähetetään lukijan kuva ip-lehteen ja sitten vasta soitetaan hätänumeroon. 

Vierailija
2/14 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua järkytti ihmisten tapa toimia. Ei olisi kiva joutua onnettomuuteen ja loukkaantuneena vielä kuvattavaksi. Eikö ihmisillä ole mitään hienotunteisuutta enää? -ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on älytöntä. Satuin kesällä onnettomuuspaikalle, jonne tuli parin ensiaputaitoisen auttajan lisäksi valtava määrä ihmisiä pällistelemään ja ottamaan kuvia, kun tytöllä on melkein kaikki raajat poikki ja henki ei meinaa kulkea.

Vierailija
4/14 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
5/14 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 16:34"]

Olin Espanjassa ja ilm. oli tapahtunut jokin jalankulkijan ja auton kolari. Jotkut paikalla olevat ottivat kuvia onnettomuuden uhrista, jolle ambulanssimiehistö antoi ensiapua. Onko tämä nykyään ihan normaalia käytöstä vain lähinnä välimerellistä käytöstä?

[/quote]

Jos ei oteta kuvaa, niin ainakin pysähdytään toljottamaan tai hidastetaan, jos ajetaan ohitse. Ihan tavallinen ilmiö Suomessakin.

Vierailija
6/14 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aasiassa ja etelä-amerikassa normikäytäntö

Vierailija
7/14 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 16:51"]

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 16:34"]

[/quote]

Jos ei oteta kuvaa, niin ainakin pysähdytään toljottamaan tai hidastetaan, jos ajetaan ohitse. Ihan tavallinen ilmiö Suomessakin.

[/quote]

Eikö ole kuitenkin vähän eri asia katsoa vs. ottaa kuvia? Mihin niitä kuvia edes tarvitaan? Laitetaan Facebookiin tai Instagrammiin? "Ohhoh, tämmöisen onnettomuuden uhrin näin tänään, ehhehhee."

Vierailija
8/14 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helkkari jos ite näkisin jonkun ottamassa kuvia onnettomuudesta/uhrista niin varmasti kävisin vetämässä lättyyn. Törkeää tuollainen!

Vierailija
9/14 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajoin pahan kolarin vuonna 1989 (!). Pääsin sairaalasta kotiin noin kuukauden kuluttua ja aika pian tuli yksi paikalle sattunut tuttava tuomaan valokuvaa, jossa minua nostetaan niskatuettuna ambulanssiin. Ja tämä siis tapahtui todella jo vanhaan filmikamera-aikaan. Tuttu oli miettinyt, että voisin ilahtua kuvasta, jos jään henkiin!!!

Hän oli laittanut kuvan myös omaan valokuva-albumiinsa asianmukaisine kuvateksteineen "Kaisa Kolari pahassa auto-onnettomuudessa 9-tiellä, selvisi hengissä".

Vierailija
10/14 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en tiedä mitä muut tekee, mutta minä en todellakaan ota kuvia tuollaisessa tilanteessa. Jos jollekin on sattunut jotain niin olen siellä auttamassa kyseistä henkilöä ja soittamassa apua. Jos siellä on muita ihmisiä auttamassa eikä minua tarvita niin en siltikään ota kuvia.

Vierailija
11/14 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 17:01"]

Ajoin pahan kolarin vuonna 1989 (!). Pääsin sairaalasta kotiin noin kuukauden kuluttua ja aika pian tuli yksi paikalle sattunut tuttava tuomaan valokuvaa, jossa minua nostetaan niskatuettuna ambulanssiin. Ja tämä siis tapahtui todella jo vanhaan filmikamera-aikaan. Tuttu oli miettinyt, että voisin ilahtua kuvasta, jos jään henkiin!!!

Hän oli laittanut kuvan myös omaan valokuva-albumiinsa asianmukaisine kuvateksteineen "Kaisa Kolari pahassa auto-onnettomuudessa 9-tiellä, selvisi hengissä".

[/quote]

Anteeks mutta mua tää kyllä nauratti. :DD voi elämä mikä tyyppi hahahah

Ei tulis itelläni mieleenkään ottaa kuvia jostain onnettomuuden uhrista ja vasta sitten auttaa tms. Ei tulisi kyllä avun antamisen jälkeenkään mieleen näpsästä kuvaa.

Vierailija
12/14 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama juttu Suomessa. Seurasin vierestä kuinka nuoret miehet kuvasivat autokolarissa autoon jumiin jäänyttä naista vierestä kännyköillä. Teki niin mieli kysyä, että alkaako teillä seistä tai ihan vaan vetää turpaan niitä..

Vierailija
13/14 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 17:06"]

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 17:01"]

[/quote]

Anteeks mutta mua tää kyllä nauratti. :DD voi elämä mikä tyyppi hahahah

Ei tulis itelläni mieleenkään ottaa kuvia jostain onnettomuuden uhrista ja vasta sitten auttaa tms. Ei tulisi kyllä avun antamisen jälkeenkään mieleen näpsästä kuvaa.

[/quote]

10 tässä edelleen. Saamassani kuvassa näkyy myös noin 50 - 60 paikalle pysähtynyttä töllistelijää. Homma siis oli hoidossa, mua nostetaan jo kyytiin eli ohiajaneiden ns. apua ei tarvita, kun ammattilaiset jo asialla.

Lähimmät tirkistelijät ovat noin 2 metrin päässä minusta. Ei kyllä tuntunut hyvältä katsoa ko kuvaa, kun itse on ihan riekaleina ja toiset tölläävät.

Vierailija
14/14 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, tuo on ollut yleistä jo kauan aikaa Suomessa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yhdeksän