Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain kotitestistä väärän positiivisen tuloksen. Onko muille käynyt näin?

Vierailija
22.12.2021 |

Tein eilen apteekista ostetun koronapikatestin ja se oli positiivinen.
Kävin testin jälkeen kaupungin virallisessa koronatestissä ja sain siitä tänään negatiivisen tuloksen.
Onko muilla tullut vääriä positiivisia kotitesteistä?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tein kaksi kotitestiä ja toinen oli mega ja toinen positiivinen, joten se siitä testin uskottavuudesta.

Tai sitten et vaan eritä vakiona virusta limakalvoillesi eli olet samanlainen kuin kaikki muutkin. Testi ei siihen auta.

Vierailija
22/33 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä tein lauantaina kotitestin tultuani kipeäksi, sain negatiivisen tuloksen. Tänään tein testin vielä uudestaan, koska en ole vieläkään täysin parantunut, edelleen negatiivinen. Kuinkahan todennäköistä on, että testi antaisi kaksi väärää negatiivista ja minulla onkin korona...

M32

Fiftisiksti 🤷🏼‍♀️

Otitko näytteen niin, että se puikko meni tarpeeksi syvälle, niin, että se tuntui vähän epämukavalta jo?

Nyt on tosi paljon muutaki flunssaa liikkeellä, mitkä sun oireet on?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toistakymmentä kotitestiä tehnyt ja aina negaa näyttänyt. Ja oikeasti kaivan syvältä ja pitkään. Jos ei aivasta nenän kaivelun jälkeen, niin ei ole ottanut näytettä tarpeeksi syvältä, sanoi lääkäri.

Vierailija
24/33 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toistakymmentä kotitestiä tehnyt ja aina negaa näyttänyt. Ja oikeasti kaivan syvältä ja pitkään. Jos ei aivasta nenän kaivelun jälkeen, niin ei ole ottanut näytettä tarpeeksi syvältä, sanoi lääkäri.

No miksi niiden kotitestien ohjeessa lukee, että näyte oteyaan nenän etuosasta, 2,5 cm syvyydestä?

Vierailija
25/33 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärtääkseni kotitestissä väärä neg. on mahdollinen, mutta väärä pos. lähes "mahdoton".

Puikkoa tulee myös hieman pyöräyttää (ei vaan "tökätä") ja minusta on okein otettu silloin kun tulee saman kaltainen tunne kuin olisi mennyt "vettä nenään".

Vierailija
26/33 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tuhlaa rahojani humpuukkiin.

Niin. Laitat rahasi mielummin lähibaariin.

Vierailija
27/33 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen viime päivinä kuullut useammalta samaa, että positiivisen pikatestin jälkeen pcr näyttää ensin negaa, mutta ovat vaatineet uuden pcr testin ja se on ollut posi. Voisikohan olla, että Omicron näkyy huonommin pcr testissä?

Vierailija
28/33 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi teette ja menette korona testiin?

Ei huvita olla kotona karanteenissa. Koska karanteenissa on oltava, jos ei tiedä, sairastaako koronaa vai ei.

Vierailija
29/33 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Positiiviseen testiin kannattaa luottaa, väärä negatiivinen on yleinen testitulos, väärä positiivinen hyvin harvinainen. Kolmasosa pcr-testien tuloksista on virheellisiä.

Vierailija
30/33 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä tein lauantaina kotitestin tultuani kipeäksi, sain negatiivisen tuloksen. Tänään tein testin vielä uudestaan, koska en ole vieläkään täysin parantunut, edelleen negatiivinen. Kuinkahan todennäköistä on, että testi antaisi kaksi väärää negatiivista ja minulla onkin korona...

M32

Fiftisiksti 🤷🏼‍♀️

Otitko näytteen niin, että se puikko meni tarpeeksi syvälle, niin, että se tuntui vähän epämukavalta jo?

Miksi kommenttiani on pitänyt alapeukuttaa?

Otin. Aika tyypillisiä flunssan oireita on, makuaisti ei ole mennyt eikä ole ollut poikkeavaa väsymystä tai päänsärkyä.

M32

Vierailija
31/33 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen viime päivinä kuullut useammalta samaa, että positiivisen pikatestin jälkeen pcr näyttää ensin negaa, mutta ovat vaatineet uuden pcr testin ja se on ollut posi. Voisikohan olla, että Omicron näkyy huonommin pcr testissä?

Tätä ajattelinkin että ei mikään testi 100 % varma ole. Pitää yrittää huomenna vaatia uutta testiä. Ap.

Vierailija
32/33 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M32

Fiftisiksti 🤷🏼‍♀️

Miksi kommenttiani on pitänyt alapeukuttaa?

Otin. Aika tyypillisiä flunssan oireita on, makuaisti ei ole mennyt eikä ole ollut poikkeavaa väsymystä tai päänsärkyä.

M32

No jos se tuntuu vaan perus räkätaudilta niin sitä se varmaan sitten onkin.

Itselläni tämä tuntuu ainakin jotenkin erilaiselta, esim nuhaa ei ole kuin hetkittäin. Yskä on se päällimmäinen oire ja outo tunne keuhkoputkessa.

Kuitenkaan sillä ei ole oikeestaan väliä kun flunssasena pitää kuitenkin pysyä kotona, kunnes on täysin oireeton.

Vierailija
33/33 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohan mielenkiinnosta, jos kotitesti on luotettavampi kuin pcr, miksi pcr-testejä edes terveydenhuollossa tehdään?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yksi