Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain kotitestistä väärän positiivisen tuloksen. Onko muille käynyt näin?

Vierailija
22.12.2021 |

Tein eilen apteekista ostetun koronapikatestin ja se oli positiivinen.
Kävin testin jälkeen kaupungin virallisessa koronatestissä ja sain siitä tänään negatiivisen tuloksen.
Onko muilla tullut vääriä positiivisia kotitesteistä?

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tuhlaa rahojani humpuukkiin.

Vierailija
2/33 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuossa mitään uutta ja yllättävää. Miksi edes kysyt tuollaista täällä? Luuletko että Suomessa ainoa jolle näin käy? Mikä tämän koko aloituksen tarkoitus on, huomion haku?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuossa mitään uutta ja yllättävää. Miksi edes kysyt tuollaista täällä? Luuletko että Suomessa ainoa jolle näin käy? Mikä tämän koko aloituksen tarkoitus on, huomion haku?

Haluaisin tietää onko minulla nyt sitten koronaa vai ei. Ap.

Vierailija
4/33 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on korona.

Mulla oli virallinen testi nega, kun sain sen tuloksen tein kotitestin heti ja se oli positiivinen, seuraavana päivänä uudestaan viralliseen testiin ja se olikin positiivinen.

Lapsella negatiivinen virallinen testi vaikka ksikki samat oireet kuin minulla.

Vierailija
5/33 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tiedät kumpi testi oli oikein tai kumpi väärin, jos kumpikaan? Se virallinen PCR testikin on ihan tarpeeksi epäluotettava.

Vierailija
6/33 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä tiedät kumpi testi oli oikein tai kumpi väärin, jos kumpikaan? Se virallinen PCR testikin on ihan tarpeeksi epäluotettava.

Virallisen ja hitaan PCR-testin pitäisi olla luotettava.

Vierailija
7/33 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä, että vihdoin kerroit mitä koko aloituksellasi haet. Kysymykseesi ei kuitenkaan saa vastausta täältä. Kotitesti antaa enemmän vääriä tuloksia kuin PCR testi. PCR testin tulos on siis selkeästi luotettavampi. Todennäköisesti sinulla ei ole koronaa. Tämän toki ymmärtää typeryskin, mutta kerroin siitä huolimatta, koska et taida kovin fiksu henkilö olla.

Vierailija
8/33 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Virallisen ja hitaan PCR-testin pitäisi olla luotettava.

Silti se ei ole täysin luotettava, kuten ei paljon mikään muukaan testi.

Vierailija
9/33 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi teette ja menette korona testiin?

Vierailija
10/33 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä, että vihdoin kerroit mitä koko aloituksellasi haet. Kysymykseesi ei kuitenkaan saa vastausta täältä. Kotitesti antaa enemmän vääriä tuloksia kuin PCR testi. PCR testin tulos on siis selkeästi luotettavampi. Todennäköisesti sinulla ei ole koronaa. Tämän toki ymmärtää typeryskin, mutta kerroin siitä huolimatta, koska et taida kovin fiksu henkilö olla.

En tiedä uskaltaisivatko kaikki elää ihan normaalisti positiivisen pikatestituloksen jälkeen. Jos eivät halua tartuttaa muita. Vaikka PCR-testi olikin negatiivinen. Ap.

Vierailija
11/33 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ainakaan anna latin latia pas.... kiinalaisille eli en osta maskeja enkä kotitestejä.

Vierailija
12/33 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä tekisin ihan sitä varten tarviiko lähteä virallisiin testeihin sairaulomaa varten, joka on pitempi kuin tavalliseen flunssaan. 

Vierailija
13/33 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä uskaltaisivatko kaikki elää ihan normaalisti positiivisen pikatestituloksen jälkeen. Jos eivät halua tartuttaa muita. Vaikka PCR-testi olikin negatiivinen. Ap.

En kyllä tuohon asiaan ottanut mitään kantaa. Mitä tarkoitat tällä vastauksellasi kommenttiini?

Vierailija
14/33 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin uuden pikatestin. Jos edelleen positiivinen, niin uuteen viralliseen testiin. Siis jos on jotain merkitystä, eli tarvitsee saikkua tai saa "leiman" koronapassiin. Itse kun nyt olen työtön ja rokotettu, en välttämättä menisi testiin, löytyy yksi pikatesti kotoa.

Vierailija
15/33 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tein lauantaina kotitestin tultuani kipeäksi, sain negatiivisen tuloksen. Tänään tein testin vielä uudestaan, koska en ole vieläkään täysin parantunut, edelleen negatiivinen. Kuinkahan todennäköistä on, että testi antaisi kaksi väärää negatiivista ja minulla onkin korona...

M32

Vierailija
16/33 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väärä positiivinen on tosi paljon harvinaisempi kuin väärä negatiivinen. Testi on reagoinut johonkin jota näytteessäsi on ollut. Sitä ei välttämättä ollut pcr-testissä.

Eli positiivinen vaati jotain mutta negatiivinen ei.

Vierailija
17/33 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oireisena pysyt kotona ja jos oireet pahenee, uusi testi. Ei ole ollenkaan tavatonta, että se virallinenkin testi saattaa olla väärässä, riippuu niin paljon testaajastakin.

Vierailija
18/33 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein kaksi kotitestiä ja toinen oli mega ja toinen positiivinen, joten se siitä testin uskottavuudesta.

Vierailija
19/33 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse halusin tietää. Ja halusin tietää myös lapsen tilanteen, nyt kun tiedän niin otan hänelle rokotuksen vasta puolenvuoden päästä.

Vierailija
20/33 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikemminkin kyseessä on väärä negatiivinen varsinaisessa testissä. Tein positiivisen kotitestin, saman päivän oikea testi negatiivinen. Seuraavana päivänä kotitesti taas positiivinen, oikeaan testiin ei saanut aikaa. Vasta kolmantena päivänä sain positiivisen virallisesta testistä.

Eli sulla on lähes varmasti korona, mutta se ei näytteenotossa vain jäänyt jostain syystä vielä kiinni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yhdeksän