Fitness = syömishäiriö
http://pauliinafitworld.fitfashion.fi/2015/04/03/fitness-on-syomishairio-ja-muita-vaitteita/
Tässä postauksessa näkee surullisesti sen, että jotkut oikeuttavat fitneksellä syömishäiriöisen käytöksen ja pitävät sitä vielä ihan oikeana tapana. Postauksessa ja sen kommenteissa bloggari myös nostaa itsensa muiden yläpuolelle syömishäiriöisten tapaan.
Muita, joille tuli huono olo tuosta postauksesta? Kuinka monen, minun lisäkseni, ajatus fitnesin ja syömishäiriöiden yhteydestä vain kasvoi?
Kommentit (4)
Ihanaa, että edes joku muu on samaa mieltä! Onko muilla jotain sanottavaa aiheeseen ja blogipostaukseen liittyen?
t. ap
No minulla on ystävä joka on liikunta-alan ammattilainen, hän halusi myös kokeilla kisaamista bikini fitnessissä. Hänellä ei kyllä ole minkäänlaista syömishäiriötä, dieetin loppuvaihe on tottakai rankka mutta ihan kunnialla sekin meni. Hän kävi yhdet kisat, menestyi palkinnoille asti ja oli tyytyväinen. Se riitti, hän palasi normaaleihin (sporttisiin) mittoihinsa eikä kokenut mitään ongelmia asian suhteen jälkeenpäinkään.
Miten ihmeessä hän on järkevämpi kuin strippari?
Ehdottomasti. Ja ruuminkuvan häiriö samalla tavalla kuin anoreksia.
Itse harrastin nuorena aktiivisesti näitä salihommia. Kuten useimmat teinipojat, mutta enemmän tosissaan. Muistan miten valtava stressi siitä syömisestä oli. Useamman kerran söin pakonomaisesti niin paljon, että oksensin. Kalorimäärät oli kuitenkin saatava täyteen.
Puhumattakaan siitä, että koin itseni aina säälittävän pieneksi. Parhaimmillaan painoin kuitenkin n. 105 kg olematta läski, joten en mitenkään voinut olla kovin pieni lukioikäiseksi pojaksi.
Aivan mielipuolista touhua. Tyhjänpäiväisemmäksi homman tekee se, ettei kisoista edes tienaa mitään - useimpien urheilulajien kilpailijat voivat kuitenkin perustella terveydellään leikkimisen potentiaalisella massiivisella palkkiolla. Omalla kohdallani yksi käännekohta olikin kun isäni turhautuneena ajankäyttööni (suhde opiskelun ja harrastamisen välillä) sanoi, ettet sinä tuolla tule koskaan itseäsi elättämään. Raaka pudotus, mutta se sai ajattelemaan.