Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen proriteetit: 1. Juhliminen, kaverit , alkoholi 2. minä

Vierailija
05.04.2015 |

On tehnyt alusta asti selväksi että ei halua luopua jokaviikkoisesta baareilusta ja juhlimisesta eli suhteemme on sen mukainen. Ei siis kovin vakava, eikä varsinaista seurustelua, tapailua lähinnä. Tätä on nyt kestänyt yli vuoden ja tilanne ei ole muuttunut. Mies sanoo minun olevan tärkeä ja viihtyy selvästi kanssani mutta jos joku tarjoaa alkoholia ja juhlimista ohjelmaksi, se menee aina miun edelle. Olen tullut siihen tulokseen että mies rakastaa alkoa enemmän kuin minua. En itsekään halua mitään sellaista suhdetta jossa kokoajan ollaan vierivieressä mutta kyllä tää tilanne alkaa ottaa päähän kun häviän aina kuningas alkoholille. Itse voin hyvin olla viikonloput juomattakin mutta hänelle se ei ole vaihtoehto. Välitän miehestä ja hän on selvinpäin ihana. Mitä tekisin?

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäisiä te olette?

Vierailija
22/38 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 13:16"]

No niin no. Minulla oli aivan presiis täsmälleen sama homma, teksti voisi olla minun kirjoittamani. Muutaman vuoden katselin ja uskoin että muka olen tärkeä, sitten tajusin että tuossa touhussa en saa muuta kuin katkeran mielen. Alkoholia vastaan ei ihminen pärjää, ei mitenkään. Päädyin eroon, mikä oli aivan mahtava päätös.

[/quote]

Myös kuin omasta elämästäni. Miksi kaikuu varoitus kuuroille korville? Sama tunne kuin näyttäis työkkärissä lääkärintodistuksia, ei mitään vaikutusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet tekemisissä alkoholistin kanssa, pitää paikkansa. Ja koska alkoholismi on etenevä sairaus, meno vain pahenee tuosta. Hyppää pois heti niin sydämesi särkyy vähemmän...

Vierailija
24/38 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan kannata jäädä odottelemaan miehen muuttumista. Entä, jos siihen menee 10 tai 20 vuotta? Tai jos se ei tapahdu ikinä?

Vierailija
25/38 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 13:20"]

Olet tekemisissä alkoholistin kanssa, pitää paikkansa. Ja koska alkoholismi on etenevä sairaus, meno vain pahenee tuosta. Hyppää pois heti niin sydämesi särkyy vähemmän...

[/quote]

Niin, tämä kai se perimmäinen kysymys on mitä mietin mutta en uskalla ääneen sanoa. Missä menee se raja normalin ja epänormaalin alkonkäytön kanssa. Miehen mielestä jos vetäisi yksin kotona pullonsuusta Kossua niin olisi alkoholisti mutta nythän on kyse vain juhlimisesta. Vaikka se minun mielestäni on ihan pakonomaista. 

Vierailija
26/38 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen eroa, koska olette alkoholinkäytön suhteen noin eri linjoilla. Kumpikaan ei ole ns. oikeassa, mutta ette sovi toisillenne. Miksi miehen pitäisi luopua viihteellä käymisestä, jos ei kuitenkaan ole muuten alkoholin kanssa ongelmaa? Miksi taas sinun pitäisi kokea pettymyksiä ja ehkä katkeruutta siitä, että koet olevasi toissijainen miehelle?

Olen itse alkoholistiperheen lapsi ja niin vaan otin puolisoksenikin alkoholistin. Tosin tämä oli mallia tuurijuoppo ja minulla kesti liian kauan avata silmät. Meillä tärkeysjärjestys oli työ, alkoholi, auto, tietokone, harrastukset, minä. Tiedän tunteen, kun itse laittaa toisen ykkössijalle ja itselle jää jämäsija. Omaa syytäni minä tuossa kärsin. Hyvä, että erosin.

Vierailija
27/38 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miltä tuntuu, kun aikanaan tulevaisuudessa mietit teidän seurustelua, muistoja ja yhteisiä aikoja? Saldo? Mies juhlinut kavereiden kanssa silloin, kun teillä olisi voinut olla elämän ihaninta aikaa yhdessä, ennen perhettä ja lapsia. Romanttisia muistoja? Näinkö haluat ja toivot?

Vierailija
28/38 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montako annosta menee miehellä kerralla juhliessa? Entä montako viikossa?

Vierailija
29/38 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos juominen on miehelle tärkeämpää kuin sinä, niin alkoholi on ongelma. Ei sillä oikeastaan ole väliä, onko mies alkoholisti vai ei, kyse on vain määrittelystä. Minun veikkaukseni on että tuosta se vain pahenee. Ei alkoholismi tarkoita sitä että sillan alla vetäisi kossua tai lasolia pullonsuusta. Tärkeintä on nyt tosiaan se mitä sinä itse haluat omalta elämältäsi. Minä valitsin tuossa tilanteessa alkoholistin jättämisen. Kipeäähän se teki, koska rakastin niin kovasti ja luovuttaminen otti päähän. Sain kuitenkin ihan uuden elämän, jossa ei tarvitse kilpailla viinan kanssa, ehkä jonain päivänä vielä rakastankin taas.

Vierailija
30/38 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="melba" time="05.04.2015 klo 13:31"]

[/quote]

Perinteinen suomalainen juomatyyli eli juodaan kunnes taju menee. Montakohan annosta se sit on...

Vierailija
31/38 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 13:37"]

[quote author="melba" time="05.04.2015 klo 13:31"]

[/quote]

Perinteinen suomalainen juomatyyli eli juodaan kunnes taju menee. Montakohan annosta se sit on...

[/quote]

Tarkoittaa siis sitä, että on vähintään alkoholin suurkuluttaja ellei jo alkoholistikin.

Vierailija
32/38 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäisiä olette?

Vierailija
33/38 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko Lappeenrannasta

Vierailija
34/38 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erotkaa.

Vierailija
35/38 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytä ap vaikka tämä testi:

http://www.paihdelinkki.fi/fi/testit-ja-laskurit/alkoholi/alkoholin-kayton-riskit-audit

Ehkä se paljastaa tilanteen?

Vierailija
36/38 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai vuosi kesti sulla tajuta että mies rakastaa alkoholia enemmän? Eiks ton nyt nää jo parissa kuukaudessa

Vierailija
37/38 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 13:17"]

Minun ongelmani ei siis ole se että haluaisin nyyhliä "miten jään yksin ja miten sitoisin miehen itseeni". Minulla on kyllä muutakin elämää ja nimenomaan haluan olla sellaisen ihmisen kanssa jolla on omia kavereita ja menoja. Ärsyttää tässä vaan tuo alkoholin liiallinen korostus. En jaksa kuunnella valituksia krapuloista ja kännimokailuista, tulee tunne että olenko jonkun alkkiksen kanssa tekemisissä...Alkoholi myös muuttaa ihmisen persoonaa kun sitä isoja määriä kuluu. Välillä en tunne koko ihmistä. 

[/quote]

Eikö sitten ole selvää mitä sinun tulisi tehdä? Tämän perusteella tiedät kyllä, että olette liian erilaisia ja teidän tulisi erota. Mutta kenties tottumus, eron hetkinäinen vaikeus tms vielä pitää sinua kiinni huonossa suhteessa? 

Vierailija
38/38 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 13:01"]Alat tekemään lapsia tukkaputkella ja kädet ristissä toivot, että mies sitten jää kotiin sinun kainaloon. Eli ihan tämä peruskuvio, minkä naiset tekevät kun eivät ole tärkeitä miehelle.
[/quote]
Peruskuvio? Kyllä mä tuossa vaiheessa laitan äijän kävelemään enkä mitään lapsia ala puskemaan :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän seitsemän