Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pelkään miestäni ja pelkään, että hän kostaa minulle pelkoni

Vierailija
05.04.2015 |

Pelkään, että mies jotenkin kiusaa minua nukkuessani, sillä herätessäni usein toinen puoli kasvoistani on puutunut, käsiini särkee ja kaulalla on punoittavia jälkiä. Tätä ongelmaa on jatkunut jo muutaman vuoden ajan. Sen seurauksena nykyään nukun toisessa huoneessa ja laitan ovien eteen tuolin sekä tavaroita, jotka pitävät meteliä, jos mies yrittäisi tulla tietämättäni sisään nukkuessani.

Mies suuttuu jok'ikinen kerta, kun kerron, että taas on huono olo herätessä ja jälkiä kaulalla sekä sydän reistailee (rytmihäiriöitä ja vastaavaa). Viimeisin juttu oli eilen illalla, kun hän uhkasi alkaa taas heitellä mua (painavillakin) tavaroilla sekä lyödä, jos enää otan asian puheeksi. Mulla on kaikki oireet, mutta en saisi mainita niistä halaistua sanaa tai mies saa raivokohtauksen, sillä hän väittää olevansa syytön (tosin toisaalta hän on myös patologinen valehtelija, joten en voi luottaa häneen).

Viime yönä en uskaltanut mennä nukkumaan (etsin melkein koko yön asuntoja, jotta pääsisin muuttamaan miehen luota pois), joten meninkin pariksi tunniksi nukkumaan aamuviiden jälkeen. Nukuin sitten ehkä nelisen tuntia, jolloin mies tuli herättämään (heräsin meteliin, jonka laittamani tavarat sekä lukitus aiheuttavat) ja jätti sen normaalisti yöllä suojaamani oven auki. Olin niin tyhmä, että väsyneenä ja univelkaisena menin nukahtamaan uudelleen, vaikka ovi jäi ilman suojausta. Mies muutenkin vaikutti jotenkin ystävällisemmältä, joten luotin häneen ja ajattelin, että voisin turvallisesti nukkua vielä hetken.

Noh, heräsin sitten noin tunnin päästä tuosta siten, että taas on punainen painauma kaulalla, vasen puoli kasvoista puoliksi puutunut ja käsiin särkee. Mies tuolla väitti koko ajan sillä välin pelanneensa konsolipelejä ja nytkin kiroilee siellä niiden ääressä. Mutta pelkään ihan sairaasti. Toisaalta pelkään myös, että nämä oireeni ovat psykosomaattista liittyen järjettömään pelkooni. Haluaisin vain pois miehen luota, sillä hän on muutenkin julma minulle (olen täysin rahaton, sillä maksan pienestä summasta hänen koko vastikkeen ja muita maksujaan ja loput menevät ruokaan ja eilen hän uhkasi tuhota paremman patjani, jonka sain viimein monen kuukauden jälkeen, kun olin nukkunut huonolla ohuella rullapatjalla lattialla). Koen oloni onnelliseksi vain silloin, kun hän on poissa kotoa.

Järjestin pari kuukautta sitten kaiken valmiiksi muuttoa ajatellen, mutta mies muuttikin käytöstään ystävälliseksi ja lupaili kaikkea mukavaa, joten pyörsin suunnitelmani. Koin itse huonoa omaatuntoa, kun olin muuttamassa. Kun vahvistin, että en ota asuntoa, mies muuttui takaisin julmaksi lähes välittömästi. Kamala tilanne kaiken kaikkiaan. Ehkä mussa on se pahin vika, mutta on miehenikin outo ja mun pitäisi saada itsestäni voimaa muuttaa hänen luotaan pois, mutta miten?

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 14:35"]

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 13:25"]

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 13:19"]

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 13:04"]Mene hoitoon. Juttusi vaikuttavat skitsofreenikon vainoharhaisuudelta. Sinä tässä olet se narsisti ja patologinen valehtelija. Ainakin mitä juttujesi lävitse näin. T. Psykologi [/quote] Yksikään ammattimainen PSYKOLOGI ei tee diagnooseja, varsinkaan netin välityksellä ja lyhyehkön tekstin perusteella. Huono yritys siis, luihu ihminen, hanki ensi kerralla taustatietosi paremmin. Ap, nuo oireesi saattavat tosiaan olla psykosomaattisia, mutta tilanne on silti sinulle uhkaava. Lähde heti, kun vain voit, ja aloita toipuminen omissa oloissa. Miehelläsi tuskin on toivoa paranemisesta, ellei hän ymmärrä edes toimivansa väärin.

[/quote]

Ai että miehen tässä pitäisi "parantua" jostakin kun skitsofreenikko ämmä luulee pahoinpitelyksi sitä kun käsi kihelmöi kun nukkuu sen päällä ja veri ei kierrä? Onneksi hoitohenkilökunta tietää nopeasti kumman pitää "parantua".

[/quote]

Kuka tässä taas on sanonut miehestä mitään? Otatko kaiken itseesi, koska ehkä itse olet toisia ahdinkoon ajava epäluuloinen nainen/mies?

[/quote]

Mitä nyt taas sekoilet? Ota ne lääkkeesi. Ymmärrän että mielisairaalan hoitajat ovat pääsiäisen vietossa ja ovat unohtaneet atk-luokan oven auki. Onneksi huomenna palaavat ja hoitavat lääkityksesi kuntoon.

Vierailija
2/35 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas tämä sama provo, ties monettako kertaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 17:36"]

Taas tämä sama provo, ties monettako kertaa.

[/quote]

Hullu tämä aloittaja on. Ei mikään provo.

Vierailija
4/35 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

666

Vierailija
5/35 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 12:51"][quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 12:01"]

Siis, on ihan normaalia että kun herää sikeästä unesta, kasvoissa ja kaulalla on painaumia tyynystä ja jokin kohta voi olla puutunut. 

[/quote]

Ei varmasti ole ihan normaalia, että puolet kasvoista ja kädet puutuu jatkuvasti.
[/quote[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 12:51"][quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 12:01"]

Siis, on ihan normaalia että kun herää sikeästä unesta, kasvoissa ja kaulalla on painaumia tyynystä ja jokin kohta voi olla puutunut. 

[/quote]

Ei varmasti ole ihan normaalia, että puolet kasvoista ja kädet puutuu jatkuvasti.
[/quote]
No mulla samoja oireita ja ne johtuvat ihan lihasjumeista hartioiden/niskan seuduilla,samoin on joskus nielemis ym vikeuksi ja tuntemuksi kaulalla. Ei ole tullut mieleen ruveta niistä ketään syyttelemään.

Vierailija
6/35 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mikään ihme, että tulee psykosomaattisia oireita tuollaisen narsistimiehen kanssa. Vainoharhaiseksihan siinä kuka tahansa tulee, kun mies ei yhtään välitä naisesta vaan tahtoo tälle pahaa. Narsistille on myös tyypillistä syyttää uhriaan hulluksi ja vainoharhaiseksi, vaikka on itse omalla käytöksellään saanut aikaan kyseiset oireet. 

Voimia sinulle ap! Et ole tyhmä, mutta oman arvon tunteesi on saanut kolhuja sairaassa suhteessa. Älä välitä joidenkin empatiakyvyttömien hullujen kommenteista. Olethan hakenut jo apua? Jos sinulla ei ole lemmikkieläimiä, niin turvakoti olisi oikea paikka sinulle.  

Olen itse vähän samankaltaisessa tilanteessa ja minullakin on yöunet menneet, kun selaan asuntoja. Toivottavasti me molemmat löydämme asunnon pian! Eikä sitten mennä takaisin, vaikka mies kuinka hyvittelisi. Se on tyypillistä narsistin käytöstä. 

Vierailija
7/35 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis, on ihan normaalia että kun herää sikeästä unesta, kasvoissa ja kaulalla on painaumia tyynystä ja jokin kohta voi olla puutunut. Jos miehesi todella tekisi sulle jotain väkivaltaista, mitä tahansa, heräisit siihen kyllä. Kannattaisiko ensiksikin hakeutua juttelemaan jonnekin ja toiseksi päättää parisuhde, joka ei nähtävästi toimi kovinkaan hyvin vaan tekee sinut onnettomaksi?

Vierailija
8/35 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 19:17"]

Onko mikään ihme, että tulee psykosomaattisia oireita tuollaisen narsistimiehen kanssa. Vainoharhaiseksihan siinä kuka tahansa tulee, kun mies ei yhtään välitä naisesta vaan tahtoo tälle pahaa. Narsistille on myös tyypillistä syyttää uhriaan hulluksi ja vainoharhaiseksi, vaikka on itse omalla käytöksellään saanut aikaan kyseiset oireet. 

Voimia sinulle ap! Et ole tyhmä, mutta oman arvon tunteesi on saanut kolhuja sairaassa suhteessa. Älä välitä joidenkin empatiakyvyttömien hullujen kommenteista. Olethan hakenut jo apua? Jos sinulla ei ole lemmikkieläimiä, niin turvakoti olisi oikea paikka sinulle.  

Olen itse vähän samankaltaisessa tilanteessa ja minullakin on yöunet menneet, kun selaan asuntoja. Toivottavasti me molemmat löydämme asunnon pian! Eikä sitten mennä takaisin, vaikka mies kuinka hyvittelisi. Se on tyypillistä narsistin käytöstä. 

[/quote]

Kuule. Epäilen ettei ne miehet paljoa jää teidän hullujen perään itkemään.

Vierailija
9/35 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viesti 32. Siis narsisti saa toisen ihmisen kädet puutumaan ja särkemään telepaattisesti kun pelaa pleikkaria viereisessä huoneessa? Nyt teidän hullujen jutut menee jo yli ymmärrykseni.

Vierailija
10/35 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D

Vierailija
11/35 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitun idiootti! EI voi muuta sanoa. Jos oisin mies, niin kyllä heräis halu vetää ympäri korvia.

Vierailija
12/35 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komppaan ensimmäistä vastaajaa. 1) Hae itsellesi apua ja b) lähde lopullisesti.

Minun ex-miesystäväni osasi myös vakuuttaa minut muutaman kerran siitä, että kaikki on hyvin ja parisuhde on ihana asia. Toisaalta taas hän teki jatkuvasti omituisia temppuja, joiden vuoksi minun oli oltava koko ajan varpaillani ja tarkkailtava sitä, milloin miehen mieliala alkoi muuttua. Noihin temppuihin kuului muun muassa se, että hän pelotteli minut vierashuoneeseen nukkumaan ja aamuyöllä kävi heittämässä silpuksi leikkaamansa kenkäni naamalleni. Ja aamulla oli taas kuin ei mitään olisi tapahtunut.  Ja kohta taas kaikki suloisesti hyvin. Pahimmillaan hän paiskoi tavaroita seiniin ja kerran työnsi kasvojani vasten erästä kallista ja särkyvää tavaraansa ja käski huutamalla minua heittämään sen seinään; tarkoitus oli ilmeisesti saada jokin syy sille, että hän voisi käydä minuunkin käsiksi. Minulle ei ollut koskaan huudettu enkä oikein kestä riitelyä, joten reagoin yleensä olemalla ihan hiljaa melkein hengitystä pidätellen ja tarkkailemalla, mitä oli tulossa. Hän kuitenkin nautti pelon aiheuttamisesta sai sai muutaman kerran huutoraivarin ihan siitä, että minä näytin pelokkaalta. Ja jälkeenpäin hän taas leperteli, silitteli ja joskus pyyteli anteeksi, joskus ihmetteli minun oikullista luonnettani.

Olimme asuneet yhdessä noin kolme kuukautta. Tätä käytöstä alkoi esiintyä ensimmäisten parin viikon kuluessa. Minä jouduin miettimään, halusinko elää tuolla tavalla vielä yhden viikon, vuoden vai loppuelämäni. Kukaan ei halunnut uskoa, että niin charmantti, ihana ja antelias mies pystyisi edes suuttumaan tosissaan, joten olin aivan omillani. Lopulta lähdin vähin äänin ilman mitään tukea ja apua. Mies soitteli perääni viikkokausia ja lähetteli kavereitaan ja yhteisiä tuttaviamme taivuttelemaan minua takaisin. Sain häneltä vielä silloin tällöin monen vuoden ajan siirappisia sähköpostiviestejä (naisystävien välissä), joissa hän kaipasi minua ja halusi minut takaisin.

Hae apua ammatti-ihmisiltä ja vaikka turvakodista ja ota heiltä henkinen tuki lähtemiseen, vaikka lähteminen pelottaakin. Tilanne paranee vain lähtemällä lopullisesti.

Vierailija
13/35 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aika epätodennäköistä, että miehesi satuttaa sinua nukkuessasi. Kuulostaa enemmin, että puutuminen voisi olla oire jostain hermostosairaudesta, on ainakin se oire, jolla ms-tautia usein lähdetään epäilemään. Oletko ollut lääkärillä? Tätä on jatkunut vuosia, olisiko aika?

http://www.iltalehti.fi/terveys/2013071217258570_tr.shtml
http://www.terve.fi/terveyden-abc/vahingoittunut-hermo-aiheuttaa-kipua-ja-puutumista

Miestä varmaan myös loukkaa/turhauttaa se, että syyttelet häntä terveydentilastasi ja satuttamisestasi. Suhteenne kuulostaa muutenkin aika kamalalta ja epätoimivalta, siitä kannattaa lähteä välittömästi. Ota ensimmäinen vapaa asunto kuin saat.

Vierailija
14/35 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 12:34"]

Vitun idiootti! EI voi muuta sanoa. Jos oisin mies, niin kyllä heräis halu vetää ympäri korvia.

[/quote]

Miksi? Avaa hieman kommenttiasi.

Vierailija
15/35 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 12:01"]

[/quote]

Vierailija
16/35 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies on muutenkin sairas ja väkivaltainen, niin ei mikään ihme että tekee jotain millä saa noi oireet aikaan, jos kerran niitä ei koskaan tule kun on yksin nukkunut, mutta kyllähän ne kannattaa lääkärille kertoa jotta tutkitaan ettei ole joku sairaus kyseessä. Miehen väkivallan ja pelon takia pitää lähteä heti, siitä ei ole mitään epäilystä. Ja kun pääset omillesi, mene ammattiauttajan puheille jotta pääset pikkuhiljaa pelostasi, muuten tämä mies on onnistunut pilaamaan koko elämäsi.

Vierailija
17/35 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On todella epätodennäköistä, ettet heräisi miehen satuttaessa sinua. Muelesi tekee nyt tepposet. Kannattaisi hakea apua, se voisi selkiyttää ajatuksiasi muutenkin

Vierailija
18/35 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lla on jotain vakavia ongelmia kyllä fyysisesti ja henkisesti. Ja mikä ihmeen suhde tommonen on. Mitä

Vierailija
19/35 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene hoitoon. Juttusi vaikuttavat skitsofreenikon vainoharhaisuudelta. Sinä tässä olet se narsisti ja patologinen valehtelija. Ainakin mitä juttujesi lävitse näin.

T. Psykologi

Vierailija
20/35 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet hullu. Toivottavasti miehesi ymmärtää lähteä karkuun kaltaistasi sekopäätä.