Listataan arjen pieniä pakko-oireita
- Aamuisin palaan joka kerta tarkistamaan ulko-ovelta, ettei hella vain ole päällä. Joskus kotiin palatessa töistä kuvittelen savun hajua leijuvan meiltä päin ja tulee epämukava olo. Takana tuossa on varmastikin varhaislapsuuden tulipalotrauma.
- Yksi tuttava on jotenkin neuroottinen minkälaisen mukin tai lasin hänelle laitan kun siis keitän kahvia, tarjoan mehua ja otan mukit tai lasit valmiiksi kaapista. Ja ei johdu niiden likaisuudesta, kaikki ovat kyllä puhtaita. Joskus 15 vuotta sitten kun hän kävi eka kerran meillä, otin tavalliset juomalasit meille pöytään niin hän pyysi saada juoda lapseni pienestä muovimukista. Olin vähän 'wtf, kiinnitänkö nokan siihen myös' mutta enpä siitä sen enempää numeroa tehnyt. Pari päivää sitten hän kävi taas meillä pitkästä aikaa ja otin umpimähkään 2 mukia kaapista niin hän ei halunnut juoda tietynlaisesta mukista, vaan valikoi itselleen kaapista mieleisimmän kuvion. Ja tyyppi on siis liki 40 v.
Kommentit (6)
Silitysraudan pistoke juoksuttaa joskus tarkistamaan, samoin kahvinkeitin.
Matkalle lähdettäessä on tarkistettava moneen kertaan liput, passit ja rahakukkaro ja maksukortit.
[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 11:09"]Pitää tarkistaa noin 7 kertaa että avaimet on mukana ennen kuin laittaa ulko-oven kiinni. Mulla ei ole muuta pakko-oireita.
[/quote]
Mä tunnustan tämän myös. Pahimmillaan se meni siihen, että toistin sellaista "olen nyt oven ulkopuolella, avaimeni ovat tässä, laitan pian oven kiinni" -tyyppistä mantraa pääni sisällä. Olen siis ainakin kymmenen kertaa unohtanut avaimet kotiin, tästä lystistä on saanut maksaa (tai murtautua) niin monta kertaa, että olen jo viisastunut :)
Silloin kun kiharsin tukkaani, niin piti aina palata tarkistamaan, että olin irrottanut kihartimen seinästä. Joskus nimittäin oli jäänyt seinään. Tosin mitään vahinkoa ei ollut ehtinyt syntyä.
Nykyään palaan usein ovelta katsomaan, että olen todella sammuttanut kahvinkeittimen. Sekin saattaa joskus jäädä päälle. Ja avaimet aina ja ikuisesti. Minulla on ulkona vara-avain, mutta talvella se hakeminen on hankalaa lumen takia.
Jos lähden pidemmäkis aikaa pois kotoa, vetelen sähkölaitteet ja telkkarin pois seinästä.
[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 11:19"]
Silloin kun kiharsin tukkaani, niin piti aina palata tarkistamaan, että olin irrottanut kihartimen seinästä. Joskus nimittäin oli jäänyt seinään. Tosin mitään vahinkoa ei ollut ehtinyt syntyä.
Nykyään palaan usein ovelta katsomaan, että olen todella sammuttanut kahvinkeittimen. Sekin saattaa joskus jäädä päälle. Ja avaimet aina ja ikuisesti. Minulla on ulkona vara-avain, mutta talvella se hakeminen on hankalaa lumen takia.
Jos lähden pidemmäkis aikaa pois kotoa, vetelen sähkölaitteet ja telkkarin pois seinästä.
[/quote]
Tuo viimeinen onkin ihan aiheellista.
Luulen, että minulla on eräänlainen sarja pakko-oireita arkiaamuisin; jos teen aamupuuhat väärässä järjestyksessä tai jätän niistä jonkin tekemättä, oloni on jotenkin pikkuisen raiteiltaan pitkälle iltapäivään saakka. Sama koskee pukeutumista: sukat aina ennen housuja, muuten käy varmasti kalpaten.
Pitää tarkistaa noin 7 kertaa että avaimet on mukana ennen kuin laittaa ulko-oven kiinni. Mulla ei ole muuta pakko-oireita.