Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vanhempi, joka antaa lapselleen jatkuvasti rahaa (väkisin)

Vierailija
05.04.2015 |

Eli sanotaan vaikka Maija on huonoissa väleissä vanhempiensa kanssa mm. tapahtuneen perheväkivallan ja narsismin vuoksi. Maija on sanonut ettei halua vanhemmiltaan rahallista avustusta ja yrittää pitää heihin muutenkin etäiset välit. Aina jos Maija käy vanhempiensa luona, hän kieltäytyy aina rahasta ja silloin usein rahaa laitetaan salaa laukkuun tai takin taskuun kun hän käy vessassa. Kun Maija päättää ettei enää käy vanhempiensa luona, he alkavat koko ajan siirtää rahaa tilille. Maija ilmoittaa että ei halua rahoja ja siirtää niitä välillä takaisin. Rahan siirtely kuitenkin jatkuu ja summat ovat välillä jo käsittämättömiä. Maija on tehnyt päätöksen katkaista välit kokonaan vanhempiinsa ja ajattelee että rahan laitto loppuu samalla. Pian rahaa alkaa kuitenkin taas tulla ja pankkisiirron viestikentässä lukee aina viestejä, koska vanhemmat eivät saa Maijaan enää muuta yhteyttä. Lopulta Maija kuolettaa tilinsä kokonaan ja avaa uuden käyttötilin, jota vanhemmat eivät tiedä ja ongelma ratkeaa. Mitä tuollainen rahan antaminen kertoo?

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

40, se tuottaisi mielihyvää näille vanhemmille ja ne kuvittelisi, että teot on kuitattu, että ei siinä nyt loppujen lopuksi mitään pahaa ollut, vaikka omaa lasta tulikin hakattua ja vähän isin munaakin uitettua lapsessa. Hyi vittu.

Vierailija
42/48 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 11:25"][quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 11:19"]Niin ja perinnön jakoon en ole menossa. En halua yhtään mitään sellaisilta ihmisiltä jotka on tehneet minulle tuollaisia asioita. Ap.
[/quote]

Kyllä se perintö sulle silti tulee. Oletpa kiittämätön.
[/quote]
Niin tulee joo, mutta ei sitä ole pakko pitää. Minä lahjoitin perinnöksi saamani rahat lapselleni kun oli perhettä perustamassa ja huonekalut ja astiat pelastusarmeijan konttiin. Huonokuntoisista huonekaluista ja kirjoista tuli hyvä juhannuskokko. Mulle oli ihan sama missä se perintö on kunhan mun ei tartte sitä katella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olisin ottanut rahat, korvauksena henkisestä kivusta ja särystä.

Vierailija
44/48 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellisuus on usein tarua ihmeellisempää, mutta nyt kyllä tuntuu, että taru on tarua eikä muuta. Niin että huomenta vaan Porvooseen! Ja hyvää pääsiäistä!

Vierailija
45/48 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluanNämä "olisit kiitollinen yhyy" eivät vain yksinkertaisesti ymmärrä ongelmaa heti kun rahasta kyse.

Raha on valtaa

Valta on voimaa. Antamalla rahaa sinun elämäsi ei ole sinun elämäsi, vaan heidän elämänsä. "Ai uuteen autoon käytit? Jaa me ajateltiin sulle tätä Nissania blaa blaa"

Vastaanottamalla rahaa vastaanotat samalla velvollisuuden olla tilivelvollinen kaikesta mitä teet sillä, mutta ennen kaikkea sinä et ITSE siinä päätä. Toi ei ole oikein, vaan todella väärin ja ahdistelua. Sinun vanhempasi selvästi yrittävät a)kontrolloida b) viestittää, ettet pärjää yksin vaan tarvitset holhoojan. Koska noinhan se menee. Alaikäiset lapset ovat riippuvaisia vanhempiensa varoista. He haluavat sinua tähän samaan koukkuun. Itse toki he näkevät itsensä pelastavina enkeleinä ja huokailevat kuinka raskasta on pitää susta "huolta". Siihen on syynsä, miksi naiset taistelivat itselleen oikeuden käydä töissä. Samoin sillä on syynsä, miksi kotirouvia ei yleisesti kunnioiteta. Kun tässä maailmassa ei vaan voi ostaa kaupasta maitoa arvostuksella tai hyvällä mielellä, vaan rahalla. Riippuvuisuus on vaarallista, ja johtaa lähes aina hyväksikäyttöön kuin toinen osapuoli tietää olevansa niskan päällä

Sen lauluja laulat kenen leipää syöt. Tuo on likaista rahaa, jota ei kannata vastaanottaa. Ilmeisesti nuo raha-ahbeet vinkujat eivät nää mitään moraalitonta esim. rahan vastaanottamisena seksistä. Sinulla on syysi mikset vanhempiasi halua nähdä, joten heidän rahansa on likaista rahaa. En jaksanut lukea kuin pari viestiä, joten sori jos meni isoja pointteja ohi. Tsemppiä!

Vierailija
46/48 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahan antaminen on tuossa kuviossa vain keino tuppautua ja yritys hallita eikä vanhempia kiinnosta tuon "Maijan" mielipide tai oma tahto ollenkaan. Ihan kuin "Maija" ei olisi mikään oikea henkilö edes, vaan edelleen jokin nukke tai lemmikki heille. Lemmikillekin ostetaan ja lahjoitetaan kaikkea kivaa ja hyvä niin, mutta se ei tarkoita, että lemmikkiä pidettäisiin aitona henkilönä.

On vaikeaa ymmärtää, mikä tuossa kuviossa on niin ällöttävää, jos itsellä on ollut ihan kohtuullisen täyspäiset vanhemmat, jotka ovat tukeneet lapsen kasvua aidoksi persoonaksi. Hyviltä vanhemmilta rahallinen apu olisikin aidosti välittämistä ja kiinnostusta siihen, että lapsi pärjää. Apu olisi hetkellinen kannustus.

Manipuloivat vanhemmat eivät halua, että lapsi pärjää itsenäisesti, vaan haluavat lapsen takaisin oman valtansa alle jonkinlaiseksi lemmikiksi. Oikein ruokitaan sellaista asetelmaa: "Voi kun et pärjää, mutta me kyllä aina autetaan sua. Aina voit tukeutua meihin." Vanhempi saa olla tärkeä auttaja, jota ilman se raukkaparka lapsi ei pärjäisi.

Vierailija
47/48 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on täysin sama ongelma. Rahan saaminen ahdistaa. Yhteydenpito on minimissä ja tekisi mieli sulkea tili ja lopettaa yhteydenpito kokonaan mutta olosuhteiden pakosta en voi sitä tehdä. Kotona on ollut aina henkistä väkivaltaa ja järkyttävää kontrollointia.

Vierailija
48/48 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 12:08"]Todellisuus on usein tarua ihmeellisempää, mutta nyt kyllä tuntuu, että taru on tarua eikä muuta. Niin että huomenta vaan Porvooseen! Ja hyvää pääsiäistä!
[/quote]
Liekö Rovaniemen Maija muuttanut Porvooseen, kävi mietittään kun yhä uusia rankkoja ongelmia vuolaasti samalla tyylillä julkaistaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän viisi