Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vanhempi, joka antaa lapselleen jatkuvasti rahaa (väkisin)

Vierailija
05.04.2015 |

Eli sanotaan vaikka Maija on huonoissa väleissä vanhempiensa kanssa mm. tapahtuneen perheväkivallan ja narsismin vuoksi. Maija on sanonut ettei halua vanhemmiltaan rahallista avustusta ja yrittää pitää heihin muutenkin etäiset välit. Aina jos Maija käy vanhempiensa luona, hän kieltäytyy aina rahasta ja silloin usein rahaa laitetaan salaa laukkuun tai takin taskuun kun hän käy vessassa. Kun Maija päättää ettei enää käy vanhempiensa luona, he alkavat koko ajan siirtää rahaa tilille. Maija ilmoittaa että ei halua rahoja ja siirtää niitä välillä takaisin. Rahan siirtely kuitenkin jatkuu ja summat ovat välillä jo käsittämättömiä. Maija on tehnyt päätöksen katkaista välit kokonaan vanhempiinsa ja ajattelee että rahan laitto loppuu samalla. Pian rahaa alkaa kuitenkin taas tulla ja pankkisiirron viestikentässä lukee aina viestejä, koska vanhemmat eivät saa Maijaan enää muuta yhteyttä. Lopulta Maija kuolettaa tilinsä kokonaan ja avaa uuden käyttötilin, jota vanhemmat eivät tiedä ja ongelma ratkeaa. Mitä tuollainen rahan antaminen kertoo?

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 11:19"]Niin ja perinnön jakoon en ole menossa. En halua yhtään mitään sellaisilta ihmisiltä jotka on tehneet minulle tuollaisia asioita. Ap.
[/quote]

Kyllä se perintö sulle silti tulee. Oletpa kiittämätön.

Vierailija
22/48 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 11:19"]

Niin ja perinnön jakoon en ole menossa. En halua yhtään mitään sellaisilta ihmisiltä jotka on tehneet minulle tuollaisia asioita. Ap.

[/quote]

Paljon tsemppiä ap! Ihan oikein teit kun et ottanut rahaa vastaan. Täällä ilmeisesti joku hullu narsisti kommentoi ja alapeukuttaa viestejäsi, älä välitä! Itse kyllä ottaisin perinnön, sillä sinä ansaitset terapiaa ja rahallista apua siihen, että saat elämäsi kuntoon. Raha helpottaa siinä paljon. Mutta en minäkään ottaisi senttiäkkään vanhemmilta rahaa heidän eläessään, en antaisi heille sitä tyydytystä, kun kerta käyttävät rahaa vallan välineenä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 11:06"][quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 11:04"]No on sulla ongelmat...
[/quote]

Niin on , kun tässä on narsistin kanssa kamppailtu vuosia ja seuraavaksi lähestymiskiellon haku jos ei auta. Onneksi välien katkaisu ja tilin vaihto rauhoitti tilannetta. Ap.
[/quote]

Hohhoijaa. Luuletko saavasi lähestymiskiellon omille vanhemmillesi?

Vierailija
24/48 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 11:00"]Ja eikö ole loukkaavaa vainota niin kauan että toinen joutuu lopettamaan tilinsä, kun kielto ei auta?
[/quote]

Ei. Se on loukkaavaa että lakkautat tilisi, etkä ilmoita siitä.

Vierailija
25/48 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 11:23"]

Niin sitä juuri ajoin tässä takaa että voiko todella olla narsistin vallankäyttöä rahan antaminen väkisin, vai onko liioittelua että lopetin tilin kun kiellot ei auta. Näköjään vastausten perusteella rahan antaminen oli vilpitöntä ja minä olen se jolla on ongelmia. Niin toisaalta epäilinkin... ap.

[/quote]

Voi olla narsistin valalnkäyttöä ja selkeästi joku narsisti, ehkä jopa joku itsensä tunnistanut, täällä kommentoi sinulle ja puhuu todella paskamaisesti. Ei varmaan ole mitään vilpitöntä käytöstä!

Vierailija
26/48 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap älä ota rahaa vastaan, vanhempasi yrittää oikeuttaa sillä tavalla esim sen väkivallan. jos asiaan liittyy seksuaalista hyväksikäyttöä niin en ainakaan ottaisi rahoja, tuntuisi siltä kun antaisin anteeksi ja että vanhempien teot oli ihan okei. Oman alkoholisti isän kännissä antamat rahat otan itse vastaan koska olen rahaton opiskelija. Kysyt aiheesta vähän väärällä palstalla niin kuin huomaat, pelottavaa että osa vastaajista on itse vanhempia.

Vierailija
27/48 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 11:27"][quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 11:00"]Ja eikö ole loukkaavaa vainota niin kauan että toinen joutuu lopettamaan tilinsä, kun kielto ei auta?
[/quote]

Ei. Se on loukkaavaa että lakkautat tilisi, etkä ilmoita siitä.
[/quote]

En voi ilmoittaa kun tilanne on nyt se että jos otan yhteyttä niin tilanne pahenee. Parempi kun ei yhtään viestiä siihen suuntaan. Ja joku laittoi oolevansa pienituloinen yh jolle rahat tulisi tarpeeseen, minullakin on pienet tulot ja lapsi.. Mutta en silti voi noita rahoja ottaa vvastaan. Ap.

Vierailija
28/48 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi. Oletpa ahne. Kauan on rahat kelvanneet.

Vierailija
29/48 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 11:25"][quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 11:19"]Niin ja perinnön jakoon en ole menossa. En halua yhtään mitään sellaisilta ihmisiltä jotka on tehneet minulle tuollaisia asioita. Ap.
[/quote]

Kyllä se perintö sulle silti tulee. Oletpa kiittämätön.
[/quote]

Täh?! Kiittämätön? Miksi pitäisi olla kiitollinen? En ole ap, mutta miksi tuollaisille ihmisille pitäisi olla kiitollisia?! Siksi että ovat vanhemmat vai?

Vierailija
30/48 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 11:31"]

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 11:27"][quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 11:00"]Ja eikö ole loukkaavaa vainota niin kauan että toinen joutuu lopettamaan tilinsä, kun kielto ei auta? [/quote] Ei. Se on loukkaavaa että lakkautat tilisi, etkä ilmoita siitä. [/quote] En voi ilmoittaa kun tilanne on nyt se että jos otan yhteyttä niin tilanne pahenee. Parempi kun ei yhtään viestiä siihen suuntaan. Ja joku laittoi oolevansa pienituloinen yh jolle rahat tulisi tarpeeseen, minullakin on pienet tulot ja lapsi.. Mutta en silti voi noita rahoja ottaa vvastaan. Ap.

[/quote]

Ap älä välitä tän ketjun sua syyllistävistä ja haukkuvista viesteistä. Selkeästi ketjuun tuli joku narsistihullu, joka itse tekee samaa ja päättänyt täälläkin tehdä olostasi pahempaa. Oikein teet! Ihanaa ja aurinkoista kevättä sulle! :) 

Vierailija
31/48 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se vaikka elän tiukilla, niin saan siitä hyvän mielen itselleni kun lasken omat rahani, hallitsen omaa rahatilannettani, säästän ja saan rahat riittämään ihan omillani. Tulee tunne että hallitsen itse elämäni. Ap.

Vierailija
32/48 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 11:34"]Ja se vaikka elän tiukilla, niin saan siitä hyvän mielen itselleni kun lasken omat rahani, hallitsen omaa rahatilannettani, säästän ja saan rahat riittämään ihan omillani. Tulee tunne että hallitsen itse elämäni. Ap.
[/quote]

Et siis halua että raha käytettäisiin vaikka lapsesi hyvinvointiin?

Vierailija
33/48 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 11:15"][quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 11:10"]Joo ompas hirvee tilanne! Mä en ainakaan kestäisi jos mun tilille koko ajan tulisi rahaa!
Kuinka oot selvinnyt tilanteesta?
Tarvitko terapiaa asian takia?
:D
[/quote]

En mutta väkivallan, eristämisen ja seksuaalisen hyväksikäytön vuoksi tarvitsen. Fyysisten ja psyykkisten vammojen vuoksi joita väkivalta aiheutti. Ap.
[/quote]
No miksi et ota niitä rahoja korvauksena kaikesta pahasta?

Vierailija
34/48 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 11:34"]

Ja se vaikka elän tiukilla, niin saan siitä hyvän mielen itselleni kun lasken omat rahani, hallitsen omaa rahatilannettani, säästän ja saan rahat riittämään ihan omillani. Tulee tunne että hallitsen itse elämäni. Ap.

[/quote]

Juuri näin! Hyvä ap, olet pääsemässä irti narsistien valaankäytöstä ja saamassa takaisin omanarvon tunteitais! Jatka samaan malliin! Sinä olet vahva ja pärjäät kyllä! Ei kananata pitää elämässä ihmisiä, jotka vetävätä sinua alaspäin. Toivon paljon hyvää sinulle! :)

Vierailija
35/48 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 11:38"][quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 11:15"][quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 11:10"]Joo ompas hirvee tilanne! Mä en ainakaan kestäisi jos mun tilille koko ajan tulisi rahaa!
Kuinka oot selvinnyt tilanteesta?
Tarvitko terapiaa asian takia?
:D
[/quote]

En mutta väkivallan, eristämisen ja seksuaalisen hyväksikäytön vuoksi tarvitsen. Fyysisten ja psyykkisten vammojen vuoksi joita väkivalta aiheutti. Ap.
[/quote]
No miksi et ota niitä rahoja korvauksena kaikesta pahasta?

[/quote]

Tätä minäkin ihmettelen. Vanhemmat yrittää selkeästi korvata. Ja jos nuo väkivalta tapaukset olisi tai on käräjille menneet, niin rahaahan ap sieltä saa.

Vierailija
36/48 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 11:26"]

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 11:06"][quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 11:04"]No on sulla ongelmat... [/quote] Niin on , kun tässä on narsistin kanssa kamppailtu vuosia ja seuraavaksi lähestymiskiellon haku jos ei auta. Onneksi välien katkaisu ja tilin vaihto rauhoitti tilannetta. Ap. [/quote] Hohhoijaa. Luuletko saavasi lähestymiskiellon omille vanhemmillesi?

[/quote]

Tottakai voi saada lähestymiskiellon kenelle vain, joka käyttäytyy asiattomasti! Saahan aviomielleenkin lähestymiskiellon, miksi ei vanhemmilleen?

Vierailija
37/48 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä huomaa, että vastaajat eivät ole joutuneet vanhempiensa seksuaalisen väkivallan uhriksi. Kuulkaa ei siinä tilanteessa todellakaan halua niiltä rahaa. Se olisi ikään kuin oikeutus niille raiskauksille ja muulle pahuudelle.

Vierailija
38/48 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sitä rahaa ei voi vain ottaa vaikka ei olisi väleissä? Laittaa vaikka lapsen säästötilille tai hyväntekeväisyyteen.

Vierailija
39/48 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 11:41"]

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 11:38"][quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 11:15"][quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 11:10"]Joo ompas hirvee tilanne! Mä en ainakaan kestäisi jos mun tilille koko ajan tulisi rahaa! Kuinka oot selvinnyt tilanteesta? Tarvitko terapiaa asian takia? :D [/quote] En mutta väkivallan, eristämisen ja seksuaalisen hyväksikäytön vuoksi tarvitsen. Fyysisten ja psyykkisten vammojen vuoksi joita väkivalta aiheutti. Ap. [/quote] No miksi et ota niitä rahoja korvauksena kaikesta pahasta? [/quote] Tätä minäkin ihmettelen. Vanhemmat yrittää selkeästi korvata. Ja jos nuo väkivalta tapaukset olisi tai on käräjille menneet, niin rahaahan ap sieltä saa.

[/quote]

Juuri ruon takia Ap ei niitä rahoja halua eikä kannatakaan ottaa rahoja vastaan! Vanhemmat yrittävät ostaa ITSELLEEN hyvän olon. Eli eivät ole ollenkaan kinnostuneita Ap:n hyvinvoinnista ja toipumisesta, muuten olisivat uskoneet Ap:ta kun sanoi että ei halua ottaa rahaa vastaan.. 

Vierailija
40/48 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 11:43"]

Kyllä huomaa, että vastaajat eivät ole joutuneet vanhempiensa seksuaalisen väkivallan uhriksi. Kuulkaa ei siinä tilanteessa todellakaan halua niiltä rahaa. Se olisi ikään kuin oikeutus niille raiskauksille ja muulle pahuudelle.

[/quote]

Ylipäätään huomaa, että täällä monelta (tai sitten yhdelta hullulta) vastaajilta puuttuu jokin perusempatiataito. Itse en ole joutunut seksualisen väkivallan uhriksi, mutta silti ymmärrän ap:ta oikein hyvin! 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kolme