Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vanhempi, joka antaa lapselleen jatkuvasti rahaa (väkisin)

Vierailija
05.04.2015 |

Eli sanotaan vaikka Maija on huonoissa väleissä vanhempiensa kanssa mm. tapahtuneen perheväkivallan ja narsismin vuoksi. Maija on sanonut ettei halua vanhemmiltaan rahallista avustusta ja yrittää pitää heihin muutenkin etäiset välit. Aina jos Maija käy vanhempiensa luona, hän kieltäytyy aina rahasta ja silloin usein rahaa laitetaan salaa laukkuun tai takin taskuun kun hän käy vessassa. Kun Maija päättää ettei enää käy vanhempiensa luona, he alkavat koko ajan siirtää rahaa tilille. Maija ilmoittaa että ei halua rahoja ja siirtää niitä välillä takaisin. Rahan siirtely kuitenkin jatkuu ja summat ovat välillä jo käsittämättömiä. Maija on tehnyt päätöksen katkaista välit kokonaan vanhempiinsa ja ajattelee että rahan laitto loppuu samalla. Pian rahaa alkaa kuitenkin taas tulla ja pankkisiirron viestikentässä lukee aina viestejä, koska vanhemmat eivät saa Maijaan enää muuta yhteyttä. Lopulta Maija kuolettaa tilinsä kokonaan ja avaa uuden käyttötilin, jota vanhemmat eivät tiedä ja ongelma ratkeaa. Mitä tuollainen rahan antaminen kertoo?

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle myös vanhemmat tyrkyttivät rahaa, ei tuhansia, mutta kympeistä satasiin aina kun nähtiin. Rahaa en pyytänyt enkä halunnut, mutta kieltäyessä aloitettiin syyllistäminen. Jos en siihenkään taipunut, äiti itku silmässä pyysi, että ottaisin rahat, kun muuten isä suuttuu. Isä on suuttuessaan ihan holtiton ja todella pelottava.

Rahaa antamalla vanhemmat yrittivät saada päätäntävallan meidän elämään. Sitä ja tätä pitää tehdä, kun me annettiin rahaa. Sitä tai tätä ei saa tehdä, kun me annettiin rahaa. Vai tuollaiseen olette rahaa laittaneet, ei se raha meillekään puussa kasva jne. Oli kyllä kovan työn takana lopettaa rahan tuputtaminen. Nykyisin on paljon helpompi hengittää, kun vanhemmat ovat henkisestikin kauempana.

Vierailija
2/48 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja eikö ole loukkaavaa vainota niin kauan että toinen joutuu lopettamaan tilinsä, kun kielto ei auta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on sulla ongelmat...

Vierailija
4/48 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä voin ottaa ne rahat.

Vierailija
5/48 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulle ainakin raha kelpaisi vaikka en olisi vanhempieni kanssa missään tekemisissä.

Vierailija
6/48 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 11:04"]No on sulla ongelmat...
[/quote]

Niin on , kun tässä on narsistin kanssa kamppailtu vuosia ja seuraavaksi lähestymiskiellon haku jos ei auta. Onneksi välien katkaisu ja tilin vaihto rauhoitti tilannetta. Ap.

Vierailija
7/48 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maija on tyhmä. Viisas ottaisi rahat vastaan ja kartuttaisi omaisuuttaan.

Vielä Maija tulee toisiin aatoksiin kun uhma laantuu. Viimeistään perinnönjaossa on ensimmäisenä käsi ojossa.

Vierailija
8/48 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kertoo siitä, että Maijalla on suurehko ongelma. Hänen olisi kannattanut nostaa ne vanhempien antamat rahat pankista, ottaa mukaan 2 todistajaa, mennä vanhempien luo rahojen kanssa ja todistettavasti palauttaa ne ilmoittaen, että tili on suljettu, rahaa sinne ei voi syytää.

Vierailija
9/48 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 11:05"]Kyllä mulle ainakin raha kelpaisi vaikka en olisi vanhempieni kanssa missään tekemisissä.
[/quote]

Uskon että tekisit narsistille hyvän palveluksen ottamalla rahat vastaan. Kokeile vaan ja katso mitä siitä seuraa. Saat rahaa ja olet aina kiitollisuuden velassa. Hän osaa kyllä pelata sinulla niin ettet itse sitä edes ymmärrä. Ap.

Vierailija
10/48 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ompas hirvee tilanne! Mä en ainakaan kestäisi jos mun tilille koko ajan tulisi rahaa!
Kuinka oot selvinnyt tilanteesta?
Tarvitko terapiaa asian takia?
:D

Vierailija
11/48 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistin vallankäytöltähän tuo kuulostaa. Ja siltä että hän voi sitten selitellä muille että "Voi ei se Maija enää meillä käy, mutta joka viikko rahaa joudun hänen tililleen laittamaan". Oikein teki Maija kun katkaisi välit ja poisti tilin!

Vierailija
12/48 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vaikka ottaa rahat vastaan, voi silti olla epäkohtelias ja välinpitämätön, kun ei ole niitä rahoja pyytänyt.

Vierailija
13/48 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 11:10"]Joo ompas hirvee tilanne! Mä en ainakaan kestäisi jos mun tilille koko ajan tulisi rahaa!
[/quote]

En mutta väkivallan, eristämisen ja seksuaalisen hyväksikäytön vuoksi tarvitsen. Fyysisten ja psyykkisten vammojen vuoksi joita väkivalta aiheutti. Ap.

Vierailija
14/48 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 11:04"]mä voin ottaa ne rahat.
[/quote]

Ihan oikeasti haluaisit tuollaista rahaa, ilman että tulee likainen olo? Ap

Vierailija
15/48 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 11:15"][quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 11:10"]Joo ompas hirvee tilanne! Mä en ainakaan kestäisi jos mun tilille koko ajan tulisi rahaa!
[/quote]

En mutta väkivallan, eristämisen ja seksuaalisen hyväksikäytön vuoksi tarvitsen. Fyysisten ja psyykkisten vammojen vuoksi joita väkivalta aiheutti. Ap.
[/quote]

Kannattaa todella hakea ammattiapua, kuulostaa pahoilta noi kokemukset. Ja hyvä ettet ota rahaa vastaan.

Vierailija
16/48 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja perinnön jakoon en ole menossa. En halua yhtään mitään sellaisilta ihmisiltä jotka on tehneet minulle tuollaisia asioita. Ap.

Vierailija
17/48 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 11:16"]

Pidä turpa kiinni. Kiittämätön lutka. Kiittäisit vanhempiasi.

[/quote]

Taidat itse olla narsisti? Jokin persoonallisuushäiriö sinulla varmasti on. Narsistivnahempia pitäisi kiittää kun tekevät asioistamitä otinen ei halua? Pliis...

Vierailija
18/48 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä selittelet. Moni olisi rahasta kiitollinen. Pahemman luokan mt-ongelmainen olet.

Vierailija
19/48 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin sitä juuri ajoin tässä takaa että voiko todella olla narsistin vallankäyttöä rahan antaminen väkisin, vai onko liioittelua että lopetin tilin kun kiellot ei auta. Näköjään vastausten perusteella rahan antaminen oli vilpitöntä ja minä olen se jolla on ongelmia. Niin toisaalta epäilinkin... ap.

Vierailija
20/48 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin ottaisin rahat, niillä saisi kustannettua terapiat.

Hyväksikäytöstä rikosilmoitus.

Tietääkö molemmat vanhemmat seksuaalisesta hyväksikäytöstä? Miten asia on käsitelty perheessänne?

Kuka sinua käytti hyäksi? Oletko kertonut lapsuutesi kaltoinkohtelusta kenellekään? Jos et niin miksi? Tekijät vastuuseen.

Ihminen tarvitsee rahaa koko elämänsä. Minulla on ollut aina rahasta pulaa ja siksi ajattelen että ottaisin rahat vastaan. Jos sinulle ei raha kelpaa voisit antaa ne minulle, olen yh joka kamppailee päivittäin rahojen riittävyyden kanssa.

Haluaisin lapsilleni jotain extraa mutta ei se onnistu koskaan.