Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pahimmat päivystyslääkärimokat

Vierailija
05.04.2015 |

Päivystys pisti kotiin "ota Buranaa ja mene seuraavana arkipäivänä hammaslääkäriin, hammas irti" pe illan tuoksinassa nyrkin iskun saaneelle. Todellisuus: leukamurtuma ja monta kuukautta sidottuna hampaat kiinni

Kommentit (500)

Vierailija
41/500 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keuhkokuume, ensi diagnoosi terveyskeskuksessa astma! Lääkäri oli noin 15 vuotias hoono soomi idän ihme.
Toisella kertaa aivolisäkkeen vajaatoiminta... Puoli vuotta ramppasin terkassa ja aina sanottiin että mahatautia se vain on. Yksikin lääkärä sympaattisesti lohdutti, että mahatauti voi tuntua siltä kuin kuolisi.
Kummallakin kerralla sain avun vasta yksityiseltä puolelta. Ja kummallakin kerralla yksityisen puolen lääkärit pyörittelivät päätään kun kerroin kokemuksista arvauskeskuksissa.

Vierailija
42/500 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 19:22"]

Voi hohhoijjaa teitä ihmiset... Onneksi ette itse tee työssänne koskaan virheitä. 

[/quote]

Tietenkin teen virheitä. Siksi valitsinkin alan, jossa en ole vastuussa pahimmillaan ihmishengestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/500 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 19:40"]Miksi te täällä ruikutatte? Jos haluatte parempaa palvelua, toimikaa! Kuinka moni teistä on toimittanut väärän diagnoosin tehneelle lääkärille oikean diagnoosin? Niin ja samalla johtavalle lääkärille. Jos näitä ilmoituksia tulisi riittävästi, niin eiköhän jotain tapahtuisi. Täällä saatte vinkua ihan kaikessa rauhassa. Ei lääkärit tälle palstalle juurikaan eksy. Ja nimettömiä tapauksia on huono selvitellä.
[/quote]

Kokemusten jakoa ei ruikutusta. Kyllä varmasti ainakin osasta on laitettu asia eteenpäin.

Vierailija
44/500 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 19:40"]

Miksi te täällä ruikutatte? Jos haluatte parempaa palvelua, toimikaa! Kuinka moni teistä on toimittanut väärän diagnoosin tehneelle lääkärille oikean diagnoosin? Niin ja samalla johtavalle lääkärille. Jos näitä ilmoituksia tulisi riittävästi, niin eiköhän jotain tapahtuisi. Täällä saatte vinkua ihan kaikessa rauhassa. Ei lääkärit tälle palstalle juurikaan eksy. Ja nimettömiä tapauksia on huono selvitellä.

[/quote]

No tässä ketjussahan nimenomaan kysyttiin pahimpia (päivystys)lääkärimokia. Mistä sinä tiedät näiden juttujen perusteella kuka on valittanut lääkäristä ja kuka ei? Sitä ei tässä kuitenkaan kysytty.

Vierailija
45/500 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli virtsatietulehdus ja siihen hain ab-kuurin. Ei mennyt ohi, joten menin uudelleen. Lääkäri määräsi samaa antibioottia, vaikka esitin epäilykseni sen toimivuudesta kun tulehdus ei viimeksikään mennyt sillä ohi. Eipä mitään, samaa vaan. No entäs estolääkitys, kun näitä tulehduksia on tässä ollut. Ei tarvetta. Tämä oli perjantai.

Viikonloppuna oloni paheni ja soitin useita puheluita päivystykseen. Ei tarvitse tulla. Sunnuntaina nousi kova kuume ja törmäilin seiniin horkassa, alaselässä kova kipu. Vihdoin sain luvan mennä päivystykseen, jossa mut otettiin melko tylysti vastaan, kun turhaan "pelkän pissatulehduksen" takia sinne tulin. Kerroin että mulle oli määrätty siihen antibiootit jotka eivät auttaneet, todennäköisesti mennyt munuaisiin. Höpsis ja ei kun jonon hännille odottamaan ei-kiireellisenä. Istuin/makasin päivystyksessä 11 tuntia, josta kyllä suurimman osan ajasta vaelsin vaikeroiden pitkin käytäviä, kun sattui munuaiseen niin perkeleesti. Aneltuani monta kertaa särkylääkettä sain yhden 500 mg panadolin, joka ei tietenkään auttanut pätkääkään. Katselin kun ihmisiä tuli päivystykseen ja pääsi pois ennen minua. Kävin 2 lääkärillä kun siinä 11 h aikana ehti tietty vuoro vaihtua, "Onko sinulla ennen ollut virtsatietulehdusta?" ja muut kysymykset he molemmat tietenkin kysyivät ja näytteitä annoin monta kertaa. Pika-crp oli 120, kotiin vaan ja vähän tujumpi ab-kuuri vaan mukaan ja kontrolli keskiviikolle.

Seuraavana päivänä aloin oksentaa. Soittelin terkkariin niin kuulemma johtuu vain ab-kuurista, syö maitohappobakteereja. Vointi oli melko surkea. Sinnittelin kuitenkin keskiviikon kontrolliin. Kävin oksentamassa vähän väliä. Tunnin-parin päästä tuosta käynnistä lääkäri soittaa, että heti sairaalaan, crp noussut. Sairaalassa selvisi, että mulla oli verenmyrkytys, toinen munuainen turvonnut ja crp oli 600. Bakteeri, joka tulehduksen aiheutti, oli resistentti usealle antibiootille. Olin 19 päivää sairaalassa ja söin puoli vuotta tulehduksenestolääkettä.

Vierailija
46/500 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö viedään sairaalaan myrkytyslähetteellä. Päivystyksessä odotetaan 6h ilman minkäänlaisia toimenpiteitä, kunnes tytön tila lopulta romahtaa. Tunteja myöhemmin julistetaan aivokuolleeksi.

Vierailija
47/500 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ihka oma "kotilääkäri". Tehnyt 25 v töitä yksityisellä puolella, ja on firmassaan se luotetuin & kokenein päivystäjä. Jätän firman nimen tässä nyt sanomatta. Yleislääkäristä on kyse, eli aikas lailla kaikkea tuo on jo uransa aikana nänyt.

Olen pahoillani: kokemuksesta, pätevyydestä ym. ei näytä olevan mitään apua.

Diagnosoi mulle ensin masennuksen, kun unettomuus paheni ja väsyin koko ajan lisää. Vetelin siinä sitten Cipralexiä muutaman kk:n ajan - ei mitään apua - kunnes älysin painua toiselle lääkärille tutkimuksiin ja löytyi kaikenmoista häikkää kilpirauhasesta.

Kokemukseni huipentuivat seuraavaan: kärsin TODELLA pahasta "vatsataudista" oltuani sairauslomalla ahdistuneisuus- ja stressihäiriön vuoksi jo 4 kk putkeen, eli aikas lailla ihmisrauniona. Olin laihtunut 55 kgstä 43 kiloiseksi (pituutta 175 cm). Paljon riitoja kotona, ja stressi sen kuin paheni. Lisää riitoja hoidoksi. Olisin halunnut vain puhua pahasta olostani, mutta mies halusi nukkua, oli klo suunnilleen mitä tahansa. Lopulta mies alkoi herättelemään minua kesken katkonaisten yöunieni, ja naureskeli vieressä, että "tolta se mustakin tuntuu", kun olin erehtynyt joskus yölläkin avautumaan karmeasta olotilastani.

Seuraus -> Oksensin viikon ajan kaiken ulos, mitä suuhuni laitoin (neste tai kiinteä), enkä uskaltanut enää puhuakaan. Kunnes viimeisenä tekonani (tajuissani) ennen teholle päätymistä avauduin miehelle siitä, että nyt ei pysy enää mikään sisällä ja tuntuu, että kuolen kohta: päässä huimaa ja ahdistus on mieletöntä.

Seuraus -> Mies painui nukkumaan (yllätys? no ei enää). Mulla lähti taju ja oksentelin siinä pari pv asuntomme lattialla maaten - mies huomaavaisesti hyppi ylitseni töihin mennessään - taju kankaalla. Tilasi tuo sitten vihdoin ambulanssin "pahan vatsataudin vuoksi", ja päädyin Jorvin teholle hoitoon suoraan tiputukseen. Miestä ei kumma kyllä näkynyt edes vierailuilla, kun "osaavat kyllä työnsä Jorvissa".

Vatsataudista ei siis ollut kyse, vaan alati pahenevien riitojen myötä nurkkaan ahdistetusta psyykestä, joka ei lopulta löytänyt mitään muuta ulospääsyä, kuin psykoosinomaisen dissosiaation, jonka seurauksena oksensin ja tajunta meni täysin. Sanoivat Jorvissa, että "puolikin päivää vielä, niin henki olisi jo mennyt". Kotiin eivät olisi päästäneet millään, kun siellä oli se lääkäri...

Vierailija
48/500 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 20:32"]Mulla on ihka oma "kotilääkäri". Tehnyt 25 v töitä yksityisellä puolella, ja on firmassaan se luotetuin & kokenein päivystäjä. Jätän firman nimen tässä nyt sanomatta. Yleislääkäristä on kyse, eli aikas lailla kaikkea tuo on jo uransa aikana nänyt.

Olen pahoillani: kokemuksesta, pätevyydestä ym. ei näytä olevan mitään apua.

Diagnosoi mulle ensin masennuksen, kun unettomuus paheni ja väsyin koko ajan lisää. Vetelin siinä sitten Cipralexiä muutaman kk:n ajan - ei mitään apua - kunnes älysin painua toiselle lääkärille tutkimuksiin ja löytyi kaikenmoista häikkää kilpirauhasesta.

Kokemukseni huipentuivat seuraavaan: kärsin TODELLA pahasta "vatsataudista" oltuani sairauslomalla ahdistuneisuus- ja stressihäiriön vuoksi jo 4 kk putkeen, eli aikas lailla ihmisrauniona. Olin laihtunut 55 kgstä 43 kiloiseksi (pituutta 175 cm). Paljon riitoja kotona, ja stressi sen kuin paheni. Lisää riitoja hoidoksi. Olisin halunnut vain puhua pahasta olostani, mutta mies halusi nukkua, oli klo suunnilleen mitä tahansa. Lopulta mies alkoi herättelemään minua kesken katkonaisten yöunieni, ja naureskeli vieressä, että "tolta se mustakin tuntuu", kun olin erehtynyt joskus yölläkin avautumaan karmeasta olotilastani.

Seuraus -> Oksensin viikon ajan kaiken ulos, mitä suuhuni laitoin (neste tai kiinteä), enkä uskaltanut enää puhuakaan. Kunnes viimeisenä tekonani (tajuissani) ennen teholle päätymistä avauduin miehelle siitä, että nyt ei pysy enää mikään sisällä ja tuntuu, että kuolen kohta: päässä huimaa ja ahdistus on mieletöntä.

Seuraus -> Mies painui nukkumaan (yllätys? no ei enää). Mulla lähti taju ja oksentelin siinä pari pv asuntomme lattialla maaten - mies huomaavaisesti hyppi ylitseni töihin mennessään - taju kankaalla. Tilasi tuo sitten vihdoin ambulanssin "pahan vatsataudin vuoksi", ja päädyin Jorvin teholle hoitoon suoraan tiputukseen. Miestä ei kumma kyllä näkynyt edes vierailuilla, kun "osaavat kyllä työnsä Jorvissa".

Vatsataudista ei siis ollut kyse, vaan alati pahenevien riitojen myötä nurkkaan ahdistetusta psyykestä, joka ei lopulta löytänyt mitään muuta ulospääsyä, kuin psykoosinomaisen dissosiaation, jonka seurauksena oksensin ja tajunta meni täysin. Sanoivat Jorvissa, että "puolikin päivää vielä, niin henki olisi jo mennyt". Kotiin eivät olisi päästäneet millään, kun siellä oli se lääkäri...
[/quote]

Hurja juttu :(

Vierailija
49/500 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 19:18"][quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 16:06"]

Vatsatauti ja mene kotiin ja parantele ittes siellä ja ota vaikka osmosalia. Todellisuus: Munasarjassa kysta (kylläkin sinänsä ihan vaaraton) puhjennut vatsaan ja tuli vatsakalvontulehdus jonka seurauksena potilas joutui suureen leikkaukseen ja virui teholla kolmatta viikkoa tulehdusarvot taivaissa.

Munasarjakystan puhkeaminen ei aiheuta vatsakalvontulehdusta, tämä juttu ei voi pitää paikkaansa...

[/quote]
[/quote]Minulla on endometrioosi ja minulla puhkesi munasarjassa ollut "suklaakysta" ja vuoti verta ja tulehdusnestettä juurikin vatsaonteloon. Sain kyllä heti hoitoa kun kivut oli niin kovat.

Vierailija
50/500 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 13:02"]Tyttö viedään sairaalaan myrkytyslähetteellä. Päivystyksessä odotetaan 6h ilman minkäänlaisia toimenpiteitä, kunnes tytön tila lopulta romahtaa. Tunteja myöhemmin julistetaan aivokuolleeksi.
[/quote]

Mikä on myrkytyslähete? Mitä lähetteen kirjoittanut lääkäri teki ensiapuna? Mistä myrkytyksestä oli kyse? Lääke? Kemikaali? Muu?

Vierailija
51/500 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kova kuume ja selkäkipu. Päivystyksessä lääkäri totesi flunssan (ei ollut flunssan oireita), koputteli selkää ja totesi lihaskivuksi. Kun valitin tosi huonoa oloa, määräsi "ihan sinun oman mielenrauhan takia" verikokeet ja laittoi kotiin. Kun tulokset valmiit (seuraavana päivänä) soitettiin tk:sta ja käskettiin suoraan osastolle crp ja munuaisarvot pilvissä. Munuaisaltaan tulehdus ja suonensisäinen antibiootti vajaan viikon ajan...

Vierailija
52/500 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohdusta poistettiin polyyppi päiväkirurgisena toimenpiteenä. Seuraavana aamuna lämpöä 37,2 joka kuulemma voi olla normaalia leikkauksen jälkeen. Pari päivää ihmettelin ja soitin päivystykseen sairaalaan jossa leikattiin. Ei tarvii tulla jos ei kuumetta yli 38 eikä laske lääkkeillä. Menin tk:een kiska en jaksanut töihin. Otettiin crp sekä vuotonäytteet. Kaikki ok. Vuoto vaan jatkui ja lämpöily ja selkäsärky sekä tärinäarkuus. Soittelin taas päivystykseen. Ei tarvii tulla ja samat litaniat.
Painuin yksityiselle gynelle, diagnoosi selkeä kohtutulehdus. Pari antibioottia (viikko kahta lääkettä sekä vielä viikko toista) kehiin sekä pikalähete samaan sairaalaan munasarjakasvaimen poistoa varten.
Viikon päästä vuoto loppunut mutta olo edelleen kuumeinen ja huono. Soitto gynelle joka passitti heti lähetteen turvin päivystykseen. Menin ja edelleen kaikki kokeet ok ja munasarjakasvaimesta ei tietoakaan.
Olo koheni viikon aikana.
Olisi siis päivystyksen mukaan odottaa että tulehdusarvot tapissa ja kuume korkealla ja tulehdus pahana että olis päässyt näytille. Taatusti olis jäänyt osastolle tippaan suinä vaiheessa.

Vierailija
53/500 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Potilas passitetaan kotiin hyvin heikkokuntoisena, seuraavana päivänä takaisin ambulanssilla, verenmyrkytys. Äitini menehtyi. Että kiitos saatanan murhaajat. Ja lääkäri pääsi kuin koira veräjästä.

Vierailija
54/500 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 21:03"][quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 13:02"]Tyttö viedään sairaalaan myrkytyslähetteellä. Päivystyksessä odotetaan 6h ilman minkäänlaisia toimenpiteitä, kunnes tytön tila lopulta romahtaa. Tunteja myöhemmin julistetaan aivokuolleeksi.
[/quote]

Mikä on myrkytyslähete? Mitä lähetteen kirjoittanut lääkäri teki ensiapuna? Mistä myrkytyksestä oli kyse? Lääke? Kemikaali? Muu?
[/quote]

Kemikaali. Ensiapua annettiin silloin 6h myöhemmin teholla. Siinä vaiheessa ei ollut enää mitään tehtävissä.

Vierailija
55/500 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 19:22"]

Voi hohhoijjaa teitä ihmiset... Onneksi ette itse tee työssänne koskaan virheitä. 

[/quote]

No ei todellakaan mokailla. 

Täydellisyyteen pyritään, vaikkei ole edes ihmisten vaivoista kysymys.

Valelekuri, tai kuka vaan voisi hoitaa hoitaa toisinaan hommat paremmin.

Asennevamma pitäisi LL:stä hoitaa pois.

Vierailija
56/500 |
06.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 17:26"][quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 16:50"][quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 15:49"][quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 15:20"][quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 10:35"]

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 21:03"][quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 13:02"]Tyttö viedään sairaalaan myrkytyslähetteellä. Päivystyksessä odotetaan 6h ilman minkäänlaisia toimenpiteitä, kunnes tytön tila lopulta romahtaa. Tunteja myöhemmin julistetaan aivokuolleeksi. [/quote] Mikä on myrkytyslähete? Mitä lähetteen kirjoittanut lääkäri teki ensiapuna? Mistä myrkytyksestä oli kyse? Lääke? Kemikaali? Muu? [/quote] Mikä myrkytys kyseessä?

[/quote]

Tuolla vastattiin jo että kemikaalimyrkytys. Mistä tuli, miksei ensiapua annettu ennen kuin 6 tunnin päästä, kuka sen myrkytyslähetteen kirjoitti, mutta ei tehnyt itse mitään?
[/quote]

Tuli pienemmästä tksta lähetteellä keskussairaalaan. Tk-lääkäri toimi oikein, ja antoi asiallista hoitoa. Ilmeisesti tuon tk-lääkärin hoidon ansiosta keskussairaalassa katsottiin kiireettömäksi, vaikka hoito olisi pitänyt aloittaa välittömästi. Hoitamattomana johtaa kuolemaan, kuten tässäkin tapauksessa.
[/quote]

Millaista alkuhoitoa sai? Mikä kemikaali kyseessä?
[/quote]

Muakin kovasti kiinnostaa tämä... Kyselin noita aiempia kysymyksiä. Jos on joku kemikaali jonka tiedetään hoitamattomana aiheuttavan kuoleman niin millaista hoitoa siellä pienessä tk:ssa on annettu jotta on ei kiireellinen kun tulee lähetteellä keskussairaalaan... Joko jossain on nyt informaatiokatkos tai todellinen heitteillejättö...
[/quote]

Annettiin etanolia. Tämän enempää en enää halua paljastaa. Asia on käsitelty, eikä tästäkään kukaan saanut kuin huomautuksia.

Vierailija
57/500 |
06.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 18:48"][quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 17:26"][quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 16:50"][quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 15:49"][quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 15:20"][quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 10:35"]

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 21:03"][quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 13:02"]Tyttö viedään sairaalaan myrkytyslähetteellä. Päivystyksessä odotetaan 6h ilman minkäänlaisia toimenpiteitä, kunnes tytön tila lopulta romahtaa. Tunteja myöhemmin julistetaan aivokuolleeksi. [/quote] Mikä on myrkytyslähete? Mitä lähetteen kirjoittanut lääkäri teki ensiapuna? Mistä myrkytyksestä oli kyse? Lääke? Kemikaali? Muu? [/quote] Mikä myrkytys kyseessä?

[/quote]

Tuolla vastattiin jo että kemikaalimyrkytys. Mistä tuli, miksei ensiapua annettu ennen kuin 6 tunnin päästä, kuka sen myrkytyslähetteen kirjoitti, mutta ei tehnyt itse mitään?
[/quote]

Tuli pienemmästä tksta lähetteellä keskussairaalaan. Tk-lääkäri toimi oikein, ja antoi asiallista hoitoa. Ilmeisesti tuon tk-lääkärin hoidon ansiosta keskussairaalassa katsottiin kiireettömäksi, vaikka hoito olisi pitänyt aloittaa välittömästi. Hoitamattomana johtaa kuolemaan, kuten tässäkin tapauksessa.
[/quote]

Millaista alkuhoitoa sai? Mikä kemikaali kyseessä?
[/quote]

Muakin kovasti kiinnostaa tämä... Kyselin noita aiempia kysymyksiä. Jos on joku kemikaali jonka tiedetään hoitamattomana aiheuttavan kuoleman niin millaista hoitoa siellä pienessä tk:ssa on annettu jotta on ei kiireellinen kun tulee lähetteellä keskussairaalaan... Joko jossain on nyt informaatiokatkos tai todellinen heitteillejättö...
[/quote]

Annettiin etanolia. Tämän enempää en enää halua paljastaa. Asia on käsitelty, eikä tästäkään kukaan saanut kuin huomautuksia.
[/quote]

Metanolimyrkytys siis.

Vierailija
58/500 |
06.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ilmeni muutama vuosi sitten ennen täysin terveeseen ihoon kutisevia näppylöitä. Menin lääkäriin, ja lääkäri määräs enenpää katsomatta Aqualan L perusvoidetta, iho muka kuiva (keskellä kesää, ei muualta kuivaa). Ei auttanut, ja varasin uuden lääkäriajan. Sama taas, lääkäri ei katsonut, määräsi kutinaan allergialääkettä ja kortisonia. Tämäkään ei tietty auttanut, ja ihottuma oli levinnu jo jalkoihin, käsiin, kaulaan, mahaan, käytännössä koko kroppaan. Kolmas kerta lääkärille, sain Aqualan L perusvoidetta ihon kuivuuteen, suihkussa käytettäväksi. Ei auttanut. Yhtenä kesäiltana päätin lähteä päivystykseen, v*ttuuntuneena, huonosti kutinan takia monta kuukautta nukkuneena, iho verta valuen. Päivystyksessä pääsin vihdoin lääkärille, nuori, venäläisittäin suomea puhuva naislääkäri. Kuuntelee minua, tutkii ihon ja toteaa; 'selvä syyhy'. Syyhylääkkeet mukaan apteekista, kortisoonia haavoihin. Pari viikkoa, niin kutina loppui kokonaan, ja haavatkin paranivat pikkuhiljaa. Arvet on kyllä vielä, näkyvät.

Vierailija
59/500 |
06.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapaturmavakuutus ei paljoa maksa, ei aikuisille eikä lapsille ja monella sellainen saattaa olla esim. harrastuksen tai ammattiliiton puolesta.  Murtumia tulee yleensä tapaturmien seurauksena ja kun on vakuutus voit ottaa taksin ja ajaa lähimpään yksityislääkäriin.  Olen huomannut, että yksityisissä lääkäri keskuksissa ei maksavia asiakkaita jätetä tutkimatta!

Itsellä murtui olkapää ja noin 60 euroa vuodessa maksava vakuutus maksoi 2 magneettikuvaa, useamman käynnin ortopedillä ja omt-fysioterapian.

Terkkarikokemukset ovat saaneet minutkin skeptiseksi, syvällä rintalastan alla ollut struuma kirjattiin papereihin luulotautisuudeksi, onneksi toisen vaivan takia pääsi yliopistosairaalaan endokrinologille > koko kilpirauhanen poistettiin.

Vierailija
60/500 |
06.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärit todellakin tekevät töitä kiireessä. Lääketieteessä täytyy muistaa, että yleiset tapaukset ovat yleisiä. Kaikkia potilaita ei voi mitenkään lähettää pillit ulvoen sairaalaan, jos vähän epäilyttää. Virhediagnooseja tulee varmasti kaikille lääkäreille. Mitä enemmän potilaita ottaa vastaan, sitä suurempi todennäköisyys virheille on pitkällä tähtäimellä. Lääketiede kun harvoin on selkeää, ja ne klassiset sairaustapaukset ovat usein vain jäävuoren huippu. Hyvin hälyttäviltä kuulostavat oireet voivat olla täysin hyvänlaatuisia, ja vastaavasti vakava sairaus ei oireile aina välttämättä mitenkään.