Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pahimmat päivystyslääkärimokat

Vierailija
05.04.2015 |

Päivystys pisti kotiin "ota Buranaa ja mene seuraavana arkipäivänä hammaslääkäriin, hammas irti" pe illan tuoksinassa nyrkin iskun saaneelle. Todellisuus: leukamurtuma ja monta kuukautta sidottuna hampaat kiinni

Kommentit (500)

Vierailija
81/500 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 01:44"][quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 22:30"]Jos on oikeasti hätä niin menkää yksityiselle hoitoa hakemaan!!Hävettää että Suomessakin voi näin paskaa hoitoa saada.Aion itse hakea lääkäriksi lukemaan ja nämä saa niin pahalle mielelle.En ikinä voisi toimia noin huonosti että en potilasta kuuntelisi!!Valitettavasti joukkoon mahtuu aina noita jotka eivät välitä paskaakaan:(
[/quote]

Ei kaikilla ole varaa mennä yksityiselle!!!!
[/quote]
Ei niin, koska ihmiset ensin verotetaan köyhiksi ja sitten sääntelyllä ja vapaan kilpailun puuttumisella nostetaan "yksityisen" hinnat pilviin. Kiitos valtio!

Vierailija
82/500 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 01:33"]Tämä ei ollut lääkärin moka, mutta viime tammikuussa sairastuin norovirukseen. Olen ykköstyypin diabeetikko, 20-vuotias, ja vatsataudin iskiessä olen saanut ohjeet mennä heti päivystyksen kautta tippaan (koska en saa insuliinia laitettua kun ruoka eli hiilihydraatit tulevat ulos). Virus oli erittäin ankara ja kahdessa tunnissa olin oksentanut ja paskonut kaiken sisältöni ulos, en pystynyt nousemaan pytyltä minnekään. Mies soitti päivystykseen, kertoi tilanteen ja minua pyydettiin hetken päästä puhelimeen. Siinä suu oksennuksessa sitten toistin nämä samat, mieheni kertomat asiat taudistani ja tilanteestani. Hoitaja(?) sanoi että terveyskeskuksessa oli niin täyttä, että ottavat vain vakavia tapauksia vastaanotolle. Kerroin hänelle edelliskerrasta jolloin olin vatsataudissa ja olin joutunut teholle sen ja diabetekseni yhdistelmän vuoksi, ja että siksi lääkärit määräsivät minut jatkossa hetimmiten päivstykseen vastaavassa tilanteessa, sanoin myös istuvani ihan missä paikassa vain, etten tarvitsisi sänkyä ollenkaan. Hoitaja kuitenkin toisti että vatsatauti ei ole kiireellinen kenenkään kohdalla ja että tilat ovat täynnä. Ymmärrän täysin, vaikka sillä hetkellä asia vatuttikin. Sain kuitenkin ajan, joka oli iltayhdeksältä (kello oli silloin kolme päivällä) eli kuusi tuntia minun tuli odottaa.

Jotain meni kuitenkin pieleen ja kehoni kuivui totaalisesti siihen kuntoon 45 minuutissa, että menetin tajuntani ja sain lisäksi insuliinishokin pitkästä insuliinittomuudesta. En muista siitä mitään, mutta mieheni kertoi ambulanssin tulleen alle viidessä minuutissa, laittaneen minuun välittömästi tipan sekä hätäinsuliinin, vieden paareilla ensiapuun. Ambulanssin saavuttua parkkipaikalle, tulin tajuihini ja kuulin kuinka toinen ensiapuhoitajista korotti ääntään puhelimessa kanssani puhuneelle hoitajalle ja sanoi, että ykköstyypin diabeetikko tulee ehdottomasti aina ottaa vastaan vatsataudissa ja että kiireisinä päivinä tila on löydyttävä tipalle vaikka lattialta, mutta että näin rauhallisena iltana ei pitäisi odotuttaa potilasta yhtään. Hoitaja vastasi että hän ei tiennyt tätä.

Ymmärrän, että virheitä sattuu, mutta kun tosiaan hoitaja tiesi sen, sillä kerroin hänelle mitä lääkärit olivat sanoneet ja seitsemästä päivystyksen sängystä neljä oli vapaana, kahdella niistä makasi itsensä kolhimaa juoppoa ja yhdessä vatsatautinen vanhus, loput tyhjiä. No, ehkä ne olivat tyhjenneet sinä aikana kun minua heräteltiin ambulanssissa. Selvisin kahdeksalla tippapussilla kolmen päivän päästä kotiin.
[/quote]
Insuliinittomuudesta ei voi saada insuliinishokkia! päinvastoin sen saa liiasta insuliinista. Ja shokkitilanteessa ei todellakaan laiteta mitään "hätäinsuliinia", sehän tappaisi potilaan. Keksitkö koko tarinan vai miksi sinulla on perustieto sairaudestasi niin puutteellinen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/500 |
06.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivystyksessä epäiltiin psykoosia, lähetettiin sairaalaan tutkittavaksi. Kolmetuntisen odotusajan aikana kuitenkin vointini parani ja aloin ihmettelemään, mitä oli tapahtunut. Sairaalassa sitten lääkäri jutteli kanssani hetken ja totesi, että olen tarpeeksi kunnossa kotimatkaa ajatellen.

Oli sunnuntai-ilta, sairaala 20km päässä kotoani ja minä liikkeellä ilman rahaa.

Jouduin osastohoitoon vähän myöhemmin uudestaan. Sama lääkäri päivysti kun minut kirjattiin sisään, ilmeensä oli ihan näkemisen arvoinen.

Vierailija
84/500 |
06.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 22:17"]Poikani loukkasi kätensä lasiin. Pyysin rtg-kuvaa, että onko vielä lasinpalasia haavassa. Lääkäri kysyi, minkä väristä lasi oli.

Niin kuin sillä nyt olisi mitään merkitystä. Lasi tehdään mm. hiekasta, joka aivan varmasti näkyy on se sitten minkä väristä tahansa.
[/quote]
Kaikki lasi ei ole röntgenpositiivista. Osa näkyy kyllä kuvissa, esim kristalli, jossa on lyijyä enemmän kuin normilasissa. T. Rönäri

Vierailija
85/500 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 03:31"]Fakta on vain se, että kyllä meitä suomalaisia hoidetaan suh hyvin.

Vaikka Jokelan johtava terveyskeskuslääkäri 90 luvulla sanoikin asiakkaileen, nuha lähtee niistämällä ja yskä yskimällä.

Kävin siellä kerran ja valitin unettomuuttani, resepti oli yö kävely ja sipulimaito.

No päätin kokeilla reseptiä ja se ei toiminut, joten rupesin lääkitsemään itseäni yö myssyillä. Se tepsi, mutta nyt pitäisi päästä irti yö myssyistä.
[/quote]

Ja saada kiinni yhdys sanoista, luulen?

Vierailija
86/500 |
06.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 14:51"]Äitini meni päivystykseen kynnen reunassa olevan ihottuman vuoksi! Käskettiin vain laittaa Bepanthenia ja mennä kotiin. Uusi päivystysreissu: antibiootti, uusi reissu: kynsi otettiin pois. Meni puoli vuotta ja hoidettiin ties millä voiteella! Lopulta vasta otettiin koepala ja siihenkin piti jonottaa kuukauden. Lopputulos: päänahassa olleen vaalean melanooman etäpesäke! Ei mennyt kauaakaan kun äitini kuoli! Tätä on suomalaisen päivystyksen taso!
[/quote]
Syövän selvittely ei kuulu päivystykseen. He laittoivat kuitenkin asian eteenpäin, näin ymmärsin? Nopeampi biopsia ei olisi äitiäsi pelastanut. Levinneestä melanoomasta ei parannu missään tapauksessa.

Vierailija
87/500 |
06.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hoitaja isossa sairaalassa. Olen kerran ottanut yhteyttä esimieheeni että osastolla toimiva lääkäri ei ole työkykyinen (alkava dementia kenties?). Hoitajat joutuvat paikkaamaan hänen tekemiään virheitä ja pelkäsin potilasturvallisuuden puolesta. Minua uhattiin oikeussyytteellä kunnianloukkauksesta, ja toki potkuilla. Eipä tehnyt mieli enää puuttua asiaan. Muut lääkärit kyllä tunnistivat tilanteen ja pyrkivät siirtämään ko. henkilön vaarattomampiin tehtäviin. Töissä siis toki edelleen. Mikään ei tässä maailmassa ole niin vahva voima kuin lääkäreiden "hyvä veli" systeemi.

Vierailija
88/500 |
06.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni meni pahan yskän vuoksi päivystykseen. Annettiin vain antibioottia ja käskettiin lopettaa tupakointi. Keuhkot kuvattiin, mutta mitään ei löytynyt. Yskä vain jatkui viikkotolkulla. Lopulta keuhkopolille lähete, jossa otettiin tietokonekuvat ja syöpähän sieltä löytyi! Että olisi pitänyt heti laittaa eteen päin!

Vierailija
89/500 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 00:23"]

[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 21:03"]Tää taitaa olla se tyttö Kannuksesta, kuoli kun joi lasinpesunestettä tms. Lesta muuten vaikka ei se ko. asiaa kuulu. [/quote] Keskussairaalan lääketieteen kandille ja hoitajalle tuli sakot, noin 5000€ ja 400€, kuolemantuottamuksesta kun ei reagoitu tarpeeksi nopeasti.

[/quote]

Itseasiassa oli ihan lääketieteen lisensiaatti eli valmistunut lääkäriksi. Sakoilla pärjäsi. 

Vierailija
90/500 |
06.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 21:12"]Isäni meni pahan yskän vuoksi päivystykseen. Annettiin vain antibioottia ja käskettiin lopettaa tupakointi. Keuhkot kuvattiin, mutta mitään ei löytynyt. Yskä vain jatkui viikkotolkulla. Lopulta keuhkopolille lähete, jossa otettiin tietokonekuvat ja syöpähän sieltä löytyi! Että olisi pitänyt heti laittaa eteen päin!
[/quote]
Mutta kun... Näinhän ne syövät löytyy. Harvoin tauti saadaan kiinni ihan heti oireiden alettua. Ei ketään lähetetä päivystyksestä "heti eteenpäin" pelkän yskän takia.

Vierailija
91/500 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 20:53"][quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 19:18"][quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 16:06"]

Vatsatauti ja mene kotiin ja parantele ittes siellä ja ota vaikka osmosalia. Todellisuus: Munasarjassa kysta (kylläkin sinänsä ihan vaaraton) puhjennut vatsaan ja tuli vatsakalvontulehdus jonka seurauksena potilas joutui suureen leikkaukseen ja virui teholla kolmatta viikkoa tulehdusarvot taivaissa.

Munasarjakystan puhkeaminen ei aiheuta vatsakalvontulehdusta, tämä juttu ei voi pitää paikkaansa...

[/quote]
[/quote]Minulla on endometrioosi ja minulla puhkesi munasarjassa ollut "suklaakysta" ja vuoti verta ja tulehdusnestettä juurikin vatsaonteloon. Sain kyllä heti hoitoa kun kivut oli niin kovat.
[/quote]
Mulla puhkesi kerran yöllä suklaakysta, kivut oli ihan uskomattoman kovat. Jostain syystä en lähtenyt lääkäriin, vasta parin kk päästä eräässä toisessa yhteydessä löydettiin endometrioosi ja siis nuo kystat. Mulla oli aina ollu kovat kuukautiskivut, joten olin alkanut pitää kaikkia alapään kipuja luonnollisina. Nyt vasta tajuan että kystan puhkeamisella voi olla vakaviakin seurauksia.

Vierailija
92/500 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesittekö, että Tyksin päivystyksessä sairaanhoitaja toimii lääkärin paikalla antamassa diagnooseja ja reseptejä. Mulle kävi niin.... Seuraavana päivänä menin mehiläiseen. Onneksi minulla on vakuutus, muuten ei todellakaan olisi varaa mennä yksityiselle

Vierailija
93/500 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivystyksessä saattaa olla sairaanhoitaja nykyään ottamassa vastaan. Ei ihme että sai tuollaista kohtelua. On totta myöskin, että lääkäritkin toimivat nykyään vasta kun tilanne on hyvin paha, eikä ehkäiseviä toimenpiteitä tehdä ollenkaan, sillä ne MAKSAA.... Herranjumala kansalaisten terveydestä kyllä nyt verotetaan ja kunnolla.

Vierailija
94/500 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 02:04"][quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 01:44"]

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 22:30"]Jos on oikeasti hätä niin menkää yksityiselle hoitoa hakemaan!!Hävettää että Suomessakin voi näin paskaa hoitoa saada.Aion itse hakea lääkäriksi lukemaan ja nämä saa niin pahalle mielelle.En ikinä voisi toimia noin huonosti että en potilasta kuuntelisi!!Valitettavasti joukkoon mahtuu aina noita jotka eivät välitä paskaakaan:( [/quote] Ei kaikilla ole varaa mennä yksityiselle!!!!

[/quote]

No ei se yksityinenkään mikään autuas paikka ole, samat lääkärit ja sähläys, kun yksityiseltä joudutaan pallottelemaan vakavassa tapauksessa julkiselle...
[/quote]
no ei se auta kun päivystyksessä saattaa ottaa vastaan sairaanhoitaja, mikä riippuu ihan siitä miten toinen hoitaja hoidon kiireen arvioinnissa on arvioinut. Tälläinen toiminta on kohtalokasta. Itselleni kävi näin.... Nyt mulla on vakava kohtutulehdus tämän takia.... Ja suurimmalla osalla suomalaisista ei todellakaan ole varaa mennä yksityiselle! Minulla on juuri ja juuri varaa mennä vakuutuksen takia mehiläiseen.

Vierailija
95/500 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverilla (Nainen +30v) hoidettiin melkein kolme vuotta (ala)selkäkipuja välilevynpullistumana, koska eihän nuorella muuten terveellä naisella mitään vakavaa voi olla. Lopulta lähti jalat alta ja vasta sitten kuvattiin ja löydettiin virtsarakon syöpä, joka oli levinnyt jo. Kaverini kuoli n.vuosi diagnoosista. Mikäli hänet olisi heti tutkittu (kuvattu) näiden selkäkipujen vuoksi, hän olisi melko varmasti elossa.

Vierailija
96/500 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 05:24"][quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 01:33"]Tämä ei ollut lääkärin moka, mutta viime tammikuussa sairastuin norovirukseen. Olen ykköstyypin diabeetikko, 20-vuotias, ja vatsataudin iskiessä olen saanut ohjeet mennä heti päivystyksen kautta tippaan (koska en saa insuliinia laitettua kun ruoka eli hiilihydraatit tulevat ulos). Virus oli erittäin ankara ja kahdessa tunnissa olin oksentanut ja paskonut kaiken sisältöni ulos, en pystynyt nousemaan pytyltä minnekään. Mies soitti päivystykseen, kertoi tilanteen ja minua pyydettiin hetken päästä puhelimeen. Siinä suu oksennuksessa sitten toistin nämä samat, mieheni kertomat asiat taudistani ja tilanteestani. Hoitaja(?) sanoi että terveyskeskuksessa oli niin täyttä, että ottavat vain vakavia tapauksia vastaanotolle. Kerroin hänelle edelliskerrasta jolloin olin vatsataudissa ja olin joutunut teholle sen ja diabetekseni yhdistelmän vuoksi, ja että siksi lääkärit määräsivät minut jatkossa hetimmiten päivstykseen vastaavassa tilanteessa, sanoin myös istuvani ihan missä paikassa vain, etten tarvitsisi sänkyä ollenkaan. Hoitaja kuitenkin toisti että vatsatauti ei ole kiireellinen kenenkään kohdalla ja että tilat ovat täynnä. Ymmärrän täysin, vaikka sillä hetkellä asia vatuttikin. Sain kuitenkin ajan, joka oli iltayhdeksältä (kello oli silloin kolme päivällä) eli kuusi tuntia minun tuli odottaa.

Jotain meni kuitenkin pieleen ja kehoni kuivui totaalisesti siihen kuntoon 45 minuutissa, että menetin tajuntani ja sain lisäksi insuliinishokin pitkästä insuliinittomuudesta. En muista siitä mitään, mutta mieheni kertoi ambulanssin tulleen alle viidessä minuutissa, laittaneen minuun välittömästi tipan sekä hätäinsuliinin, vieden paareilla ensiapuun. Ambulanssin saavuttua parkkipaikalle, tulin tajuihini ja kuulin kuinka toinen ensiapuhoitajista korotti ääntään puhelimessa kanssani puhuneelle hoitajalle ja sanoi, että ykköstyypin diabeetikko tulee ehdottomasti aina ottaa vastaan vatsataudissa ja että kiireisinä päivinä tila on löydyttävä tipalle vaikka lattialta, mutta että näin rauhallisena iltana ei pitäisi odotuttaa potilasta yhtään. Hoitaja vastasi että hän ei tiennyt tätä.

Ymmärrän, että virheitä sattuu, mutta kun tosiaan hoitaja tiesi sen, sillä kerroin hänelle mitä lääkärit olivat sanoneet ja seitsemästä päivystyksen sängystä neljä oli vapaana, kahdella niistä makasi itsensä kolhimaa juoppoa ja yhdessä vatsatautinen vanhus, loput tyhjiä. No, ehkä ne olivat tyhjenneet sinä aikana kun minua heräteltiin ambulanssissa. Selvisin kahdeksalla tippapussilla kolmen päivän päästä kotiin.
[/quote]
Insuliinittomuudesta ei voi saada insuliinishokkia! päinvastoin sen saa liiasta insuliinista. Ja shokkitilanteessa ei todellakaan laiteta mitään "hätäinsuliinia", sehän tappaisi potilaan. Keksitkö koko tarinan vai miksi sinulla on perustieto sairaudestasi niin puutteellinen?
[/quote] http://www.diabetes.fi/diabetestietoa/tyyppi_1/verensokeri/ensiapu Pitkästä insuliinittomuudesta voi seurauksena hyvinkin olla matala verensokeri, sillä se laittaa elimistön täysin epätasapainoon ja lisäksi jos henkilö on esim. urheillut aamulla ja ollut sen jälkeen insuliinitta, keho voi reagoida matalalla verensokerilla. Tuossa linkissä puhutaan glukoosipiikistä, jota puhekielessä myös hätäinsuliiniksi kutsutaan, ja sitä piikitetään potilaaseen kun tämä on tajuton matalasta verensokerista.

Vierailija
97/500 |
06.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 21:12"]Isäni meni pahan yskän vuoksi päivystykseen. Annettiin vain antibioottia ja käskettiin lopettaa tupakointi. Keuhkot kuvattiin, mutta mitään ei löytynyt. Yskä vain jatkui viikkotolkulla. Lopulta keuhkopolille lähete, jossa otettiin tietokonekuvat ja syöpähän sieltä löytyi! Että olisi pitänyt heti laittaa eteen päin!
[/quote]

Jokainen tupakkayskä johtaisi magneettikuviin vai? Halleluja! Nytkin ollaan Suomessa jo konkurssin partaalla.

Vierailija
98/500 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 14:51"][quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 08:59"]

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 18:48"]

Näin Vantaalla: Hammas kipeä, muka pieni reikä, joka "korjattiin". Hammas edelleen kipeä, porataan vähän syvemmältä. Hammas vieläkin kipeä, tehdään juurihoito, joka ei merkittävästi poistanut kipua. Potilas on "vainoharhainen", röntgenissä ei näy mitään. Paikka avattiin vielä monta kertaa tämän jälkeen. Potilas "esittää" ettei voi syödä hammaskivun takia, vihdoin lähete TT-kuvaan, joka paljasti hampaan haljenneen juureen saakka. Hammas poistetaan. Ensimmäisestä paikkauksesta poistoon kesti 5 vuotta, johon mahtui litania erilaisia kipulääkkeitä, rauhoittavia sekä masennuslääkkeitä. Ja hammaslääkärikammo, josta olen nyt päässyt melko hyvin eroon. Nyt poistetun hampaan kohdalla on hermovaurio ja jatkuvat kivut, joiden lopulliseen toteamiseen (ja vainoharhaisuuden kumoamiseen) sekä oikean lääkkeen etsintään on mennyt julkisella puolella järkyttävä määrä rahaa ja aikaa. Ensimmäisestä paikkauksesta on nyt 11 vuotta aikaa ja viimeisen puolen vuoden aikana erikoishammaslääkäriin on mennyt noin 700€.

[/quote] 

tarvitsit hammaskivun takia rauhoittavia ja masennuslääkkeitä? Onhan tuossa toimittu väärin, sitä en suinkaan halua vähätellä. Liittyykö noiden lääkkeiden käyttö yleisestikin kroonistuneeseen kipuun?

[/quote]

siis monia masennuslääkkeitä käytetään hermokipuun. Rauhoittavat auttamat nukkumaan jos on todella kovat kivut ja meinaa kipu lyödä läpi liikaa.
[/quote]

Ensimmäinen lääke joka määrättiin koulun hammashoitolasta hammaslääkärikammoon, oli Dormicum! Olin 15-vuotias!
Mikäli joku ko. lääkettä tuntee, niin tietää, että sitä ei todellakaan tulisi määrätä hyvin pienikokoiselle teinille, saati sitten ensimmäiseksi lääkkeeksi lievittämään hammaslääkärikammoa.

Masennuslääkkeiden yksi merkittävimmistä määräämisperusteista olivat nämä minun "kuvitellut" jatkuvat kivut.

Unilääkkeitä sain mm. siksi koska en pystynyt nukkumaan kipujen takia, mutta psyyke alkoi myös musertua jatkuvan epäilyn alla. Vuosia kipujani väitettiin mieleni tuotteeksi ja aloin itsekin pitää itseäni täysin hulluna, jota kukaan ei voi ottaa tosissaan.

Ollessani muista syistä hoidossa sairaalassa, minua pidettiin luulotautisena, huomionhakuisena, lääkkeitä kerjäävänä väärinkäyttäjänä. Toleranssini kipu- ja rauhoittaviin lääkkeisiin oli tässä vaiheessa noussut aivan poskettomaksi ja aloin olla aika voimaton todistelemaan. En edes jaksa alkaa luettelemaan ja muistelemaan lukuisia tilanteita vuosien varrelta, joissa kaivetaan vanhat kipuvainoharhat esiin, niin turhauttavaa.

Voi että sitä voiton päivää, kun tuuletin TT-kuva kädessäni juureen asti haljennutta hammasta! :D En olisi uskonut riemastuvani moisesta. Tosin hampaanpoisto aiheutti hermovaurioita, jolloin kipu vain muutti muotoaan ja pysyy kurissa vain oikealla lääkityksellä.

Tällä hetkellä syön vain yhtä lääkettä säännöllisesti, sellaista, joka nostaa kipukynnystä ja toimii hyvin kroonisiin hermokipuihin ja purennastani johtuviin lihaskipuihin kasvoissa. Saan itse nostaa ja pudottaa annostusta tarpeen mukaan.

Poikkeuksetta potilaskertomuksissani lukee tänäkin päivänä: taustalla ahdistuneisuutta. Ai miksiköhän? :D

Synnytystarina onkin sitten toinen juttu, ehkä kerron senkin joskus. Huh huh tätä elämää.

Vierailija
99/500 |
06.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 21:09"]Olen hoitaja isossa sairaalassa. Olen kerran ottanut yhteyttä esimieheeni että osastolla toimiva lääkäri ei ole työkykyinen (alkava dementia kenties?). Hoitajat joutuvat paikkaamaan hänen tekemiään virheitä ja pelkäsin potilasturvallisuuden puolesta. Minua uhattiin oikeussyytteellä kunnianloukkauksesta, ja toki potkuilla. Eipä tehnyt mieli enää puuttua asiaan. Muut lääkärit kyllä tunnistivat tilanteen ja pyrkivät siirtämään ko. henkilön vaarattomampiin tehtäviin. Töissä siis toki edelleen. Mikään ei tässä maailmassa ole niin vahva voima kuin lääkäreiden "hyvä veli" systeemi.
[/quote]

On tuo sairasta, ei korppi korpin... Miten uskaltavat, häpeäisivät. Joku yrittää poistaa ongelman niin kunniasyytteellä uhrataan. Ei saatana.

Vierailija
100/500 |
06.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtaako terveyden- ja sairaanhoitohenkilökunta saada erilaista palvelua lääkäreiltä, kuin tavalliset pulliaiset, -todennäköisesti. Koska he ymmärtävät alasta enemmän. Kuka ymmärtää tavista, joka on saanut välinpitämäntöntä palvelua/"apua"?