Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
16.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla lyö taas ihan tyhjää - eilen oli niin paljon kommentoitavaa, mutta nyt pää on ihan tyhjä...

Iida-linnealta piti kysellä, että missä (päin) olet töissä? Hoitoalalla? Täällä Keravalla jossain?

Ja Amylle paljon tsemppiä asioiden selvittelyn suhteen; toivottavasti se sun munuaisesi jaksaa raskauden kunnialla, ettei EkaVekaran tarvitse ihan vielä siirtyä tälle puolelle kohdunseinämää... Vaikka olihan pikkuisella tosiaan jo ihan hienosti kiloja kasassa, ja jokaisella kuluvalla viikolla tulee paljon lisää.

Jääkiekosta piti vielä kommentoida, että inhoan sitä melkein yhtä paljon kuin formuloita ja rallia! Olen ehdoton jalkapalloihminen, joten lätkä on mun mielestä sekava ja brutaali laji, jossa miehillä on ihan liikaa vaatteita päällä ja liian vähän järkeä päässä :) Ja se koko nuuskakulttuuri on vastenmielinen. - No, miehenihän pelasi koko nuoruusikänsä lätkää (ja futista), ja fanittaa Jyppiä, joten välillä sitä joutuu vähintäänkin kuuntelemaan selostuksen pauhua telkkarista. Onneksi mies on nyt preferoinut futista lätkän kustannuksella, eli aika vähällä olen päässyt. Tosin täytyy myöntää, että jääkiekkoa voisi olla hauska pelata itse, ihan huvikseen vaan. Luistelu ja mailapelit ovat kuitenkin kivoja...

Jokohan sitä siirtyisi sohvalle köllöttelemään..?

Kandi & muhku 25+2

Vierailija
2/25 |
16.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun piti kysäistä Poppikselta vielä, että onko se sun otsis pitkä vai lyhyt, ja paksu vai ohut? Muakin kutkuttelisi sellainen pitkähkö ja paksu otsis, mutta sitä on kamalan vaikea saada kasvamaan pois sitten kun siihen kyllästyy...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
16.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä töissä ollaan jo pakerrettu 7 lähtien.. Kyllä olikin aamulla kylmä... 3 työvuoroa enää jäljellä, eli hymy on herkässä tällä tytöllä täällä työpaikalla. Saa asiakkaat ainakin hyvää palvelua jos ei muuta.

Kandivaihe: otsis kasvaa kyllä sitten yllättävän nopeasti pois. En joutunut, kuin hetken kärsimään siitä, ettei hiukset pysy missään.

tänä aamuna on ollut jotenkin raskas ja hiukan ehkä etovakin olo. Vauva potkii tai siis möyrii todella paljon, ja ehkä tuo aiheuttaa sellaista etovaa oloa mahassa.

Sain työpaikalta ilmaisia lippuja blues-tps otteluun joten sinne suunnataan sitten töiden jälkeen. Mukavaa ja ihanaa :)

Mukavaa ja rentouttavaa lauantaiat kaikille

heidi <3 Toukka 31+6

Vierailija
4/25 |
16.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin jo sepustukset kun pinon avasin mutta minutpa päätettiin heittää ulos :)

Avasin nyt kahden päivän pinon, kun ollaanhan me aika hiljaisia oltu viikonloppuisin! Nyt kuitenkin tää pino kasvaa ja kasvaa vaan ja kohta ei mukana pysy ;)

Eilen tuli tosiaan siivottua koko asunto ja kyllä on taas hyvä olla. Eilen jätin kyllä lenkkeilyt suosiolla väliin, kun tämä flunssa vähän vie voimia!

Me mennäänkin tänään miehen vanhemmille syömään, kun anoppi halusi harjoitella tehdä tortilloja :) Sieltä sitten suuntaammekin sinne paritanssikurssille :)

Vauva jatkaa rauhallista menoaan masussa. Välillä saattaa mennä pari, kolme tuntia ennenkuin liikkeitä tuntuu. Mahtaa olla aikasta ahdasta jo tuolla yksiössä, mutta ei kuitenkaan niin ahdasta etteikö siellä vielä viihtyisi ;) Nyt nimittäin tuntuu siltä, että synnytys ei ole vielä lähimaillakaan :)

Ja Poppis. Voitko laittaa sen sämpyläohjeen vielä uudestaan, kun minä jo ehdin sen hukata? :)

Hyvää lauantaita kaikille :)

MiaMik rv 38+3

Vierailija
5/25 |
16.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihanan aurinkoinen päivä näyttäis tulevan - mutta aika kylmä varmaan, hrr.

Huomenna on muuttopäivä, vihdoin! Saa kamat sinne uuteen kotiin. Vielä kun sais miehenkin sinne, ni muuta en toivo - paitsi tietysti sen vauvan helmikuussa :)

Kauhean hidasta tämä meikäläisen toiminta nykyään - nytkin oon tehny lähtöä suihkuun jo tuntitolkulla, mutta pers ei vaan irtoo penkistä!

Kivaa viikonloppua!!

Makkara rv18+0

Vierailija
6/25 |
16.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tänään on Laskettu aika eli nyt on viikot 40 kasassa! Eli yliaikaiseksi tässä mennään ellei tänään satu jotain tosi radikaalia.. :D

Täällä jatkuu pääkipu ja surkee vointi. Ei sentään pilkkuja näkökentässä oo, mutta muuten on hieman heikko olo. Ja ei oo tullut kuin muutama hassu supistus tässä aamusella, joten tuskin tänäänkään päästään ponnistelemaan.. Eilen yritin hieman vielä saunotella, jotta supistukset voimistuisi, mutta plaah, turhia nuo ässät taitaa olla...

Vierailija
7/25 |
16.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=D02090]Ihana päivä tulossa! Mies on poikkeuksellisesti vapaa koko viikonlopun ja siskokin on täällä Turussa käymässä! Kohta lähdetäänkin potukoiden luo piipahtaan jos sillä vaikka ois ihania tuliaisia! (sillä aina on=)) Jey! =)

Kandi kysy otsisksesta! Nyt saa kommentoida kun oli suora kyskä =D Se on sellanen semipaksu ja melkein kulmiksiin asti..Saa kyllä poiskin kun käyttää älyttömän määrän pinnejä ja se on sivuilta rispattu häviämään muiden joukkoon, ettei kasvattamisesta tule maanpäällistä helvettiä =)

Heidi on ahkeroinut töissä jo aikaisin! 3 vuoroahan tekee jo melkein vaikka käsillä seisten! =) Ihanaa varmaan odotella äippälomaa =)

MiaMikille tässä sämppisohje..Kopsasin sen suoraan tuolta vanhasta pinosta..=)

3 dl vettä

½ palaa hiivaa

2 rkl öljyä

1 rkl sokeria

2 tl suolaa

pippuria

2-3 dl kaurahiutaleita

jauhoja

2-3 porkkanaa raasteena

Mun kone on sellanen, että se toimii vasta kannen kanssa eli mä sekotan hiivan lämpimään veteen ensin lusikalla sinne astiaan sokerin kera, sit vasta koukut ja kansi päälle ja muut joukkoon järjestyksessä: suola, muutama rullaus pippuria (täysin vapaaehtoista, mutta hyvää), öljy, porkkanaraaste, hiutaleet ja sitten jauhoja niin paljon kun tarttee..Jauhoina käytän nyt vaan vehniksiä, mutta puolet voi olla sämppisjauhojakin..Jos oot oikein riehakkaalla päällä niin taikinaan ja sit leivontavaiheessa päälle voi heittää muutaman siemenen! (esim. auringonkukka) Porkkanaraasteen tilalle sopii kans muutama palanen sulatettua pinaattia..Tosta ohjeesta tulee pellillinen ja se on aika hyvä määrä kun ne ei oo hyviä kun just leivontapäivänä ja seuraavana, niin ei tartte heitellä pois =) Ohjetta voi muutella mielinmäärin ja heitellä joukkoon mitä lystää! =)

Makkaralle ihanaa muuttoa huomiseksi! =)

Icepiparilla LA!!!! Jeeee! Ei menne enää kauaa? Voi niitä VAUVOJA!!! (taas tuli mieleen, että meillekin tulee sellanen sitten tammikuussa..ÄÄÄÄÄÄ!) =D Paljon suppareita sinne!!!!

Amylle kamalasti jaksuja tutkimusten ym. kanssa. Toivottavasti ens viikon käynneillä asiat selkenee..Onneks vekaralla kuitenkin kaikki hyvin! Kunhan mamakin jaksaisi!

Essi: 1000 kilsaa? My God! Hatunnostoa vaan! =)

Nyt meen tekeen aamuleipää ja aletaan lähteä liikenteeseen..

Mainiota lauantaita kaikille! Voikaa hyvin!

t. poppis ja räpsy rv21+3

Vierailija
8/25 |
16.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai on se icepiparkakun LA jo tänään! Älä vielä lannistu, tässä on päivää jäljellä vielä vaikka kuinka, mitä hyvänsä voi vielä tapahtua! :)

Eilen oli kyllä saatu hyvä pino kokoon, mitenköhän käy viikonloppuna...

Tänään onkin sitten siivouspäivä. Oon ehtinyt jo käydä kaupungilla tälle aamua. Siellä oli jokin hihhulitapahtuma. Jokin kristillisten seurakuntien yhteinen kokoontuminen. Pelottavaa tuollaiset joukkokoontumiset :O Ei kukaan onneksi tullut tuputtamaan mitään.

Henkkamaukalta löysin kivan oloasun vauvalle, mutta oli niin saakelin pitkä jono, ettei meikätyttö jaksanut jäädä odottelemaan. Jätin ostokset hyllyyn odottamaan toista kertaa. Ja onhan noita vaatteita jo nyt ihan mukavasti kertynyt, mutta silti tuntuu, että vielä voisi ostaa vaikka mitä! Ja sitten tulee vielä se äitiyspakkaus... En varmaan ehdi kaikkia vaatteita edes lapsella käyttää :D

Omaan napaan ei uutta. Rumpali oli todella aktiivinen eilen illalla. Potki niin lujaa, että näkyi ja tuntui ulospäin ihan selvästi. Mieskin pääsi ensi kerran tuntemaan vauvansa potkuja! :) Melkoinen myllerrys siellä kävi muutenkin, kääntyili jatkuvasti. Rauhoittui sitten vähitellen. Aamulla alkoi uusi myllerrys joskus puoli yhdeksän aikaan. Hassu pikkuinen.

Han ja Rumpali-Pööpötin 20+3

Vierailija
9/25 |
16.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväunet odottaa mutta pari riviä kuulumisia tänne päin. Olin aamuvuorossa töissä ja lähteminen oli taas tosi nihkeää. Väsymys kun on niiiin valtaisa. Ajattelinkin siis ennen illan kiekkokierrosta torkkua hetken aikaa. =)

Eilisen alakuloisuus on vähän väistynyt. Ei auta hermoilla tässä vaiheessa, muutoin on tooosi pitkät viikot edessäpäin.

Sellaiseen kysyisin teiltä kokeneemmilta neuvoa, että oletteko onnistuneet raskauden aikana syömään tietämättänne/vahingossa ns. kiellettyjä ruokia? Kun kävi sillä lailla, että töissä onnessani söin tänään hyvän makuista kalaa ja jälkkäriksi marjasalaattia. Vasta syötyäni tajusin, että kalan täytteenä oli tuorejuusto-yrttisekoitus... Ja ne marjat. Ei mitään kuumennettuja vaan ihan vaan pakkasesta sulatettuja mansikka-vadelma-mustikka-sekoitusta. Oliko se niin, että tuorejuustotkin uunissa kuumennettuina tulevat " syöntikelpoisiksi" ? Nuo marjat ehkä olisi kyllä pitänyt muistaa jättää väliin...

Kandi kyselit mun työstäni. Olen sairaanhoitaja ja HUSin palveluksessa. Sen tarkemmin en täällä halua kertoilla.

Hmm, kelläs se nyt oli LA tänään.. Anteeksi kun en muista! Mutta onnea matkaan ja hyvää oloa! Toivottavasti pian pikkuisen saat syliin.

Hyvää viikonloppua! T. iida-linnea

Vierailija
10/25 |
16.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iida-linnea kyseli noista kielletyistä ruuista. Minä en edes tiennyt, ettei marjoja saisi syödä! :O

Ne kiellot yms. ovat paremminkin suosituksia mitä kannattaisi välttää tai ainakin syödä hillitysti. Itse olen syönyt kyllä ihan hyvällä omalla tunnolla esim. salmiakkia, mutta en tietenkään mitään kilon pusseja kerrallaan. Minulla on niin matala verenpaine, ettei se juurikaan ole tehnyt hallaa, vaikka olenkin salmiakkia syönyt välillä. Tuorejuustoa ei suositella sen listeriavaaran vuoksi, mutta ei sekään takoita, etteikö sitä voisi JOSKUS maistella. Samoin kaikkien muidenkin ruokien kohdalla. KOHTUUS kaikessa.

En usko vauvan paljoa kärsivän jos silloin tällöin syö myös niitä " kiellettyjä" aineita. Toki niitä kannattaa syödä hillitymmin ja harvemmin, mutta ei minusta niistä ole pakko kieltäytyä kokonaan. Sitäpaitsi, muistattekos kohun, kuinka sipseistä ja ranskiksista voi saada syövän?! Ja tänä kesänä puhuttiin siitä, että mansikoissa on jotain terveydelle haitallisia ainesosia!! KAIKESSA ruoassa on jotain, mikä VOI olla terveydelle haitaksi. Parhainta olla syömättä mitään, jos haluaa pysyä terveenä! :DD

Tarkoitan vain, että ei noista ruokajutuista kannata ottaa stressiä. Maailmaan on syntynyt jo vuosituhansien ajan terveitä vauvoja, vaikka äidit ovatkin syöneet ruokia, mitkä nykyään ovat pannassa kun on raskaana.

Vierailija
11/25 |
16.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips! Lähinnä siis muistelin, että ulkomaisista pakastemarjoista olisin kuullut olevan parempi syödä kuumennettuina. Enkä täällä ihan paniikissa ole. Mietin vaan jotta muiden kokemuksia ruoka-asioista on kiva lukea ja saada " vertaistukea" .

t. iida-linnea

Vierailija
12/25 |
17.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sitten jo sunnuntai!!

Kiitos Poppis tuosta ohjeesta! Jos tänään pyöräyttäisi parit sämpylät :)

Iida-Linnea: Minäkin olen syönyt n. 5 kertaa tämän raskauden aikana aurajuustodippiä ja juuri parisen viikkoa sitten söin kaverin tekemää mustikkapiirakkaa. Vasta jälkeenpäin ihmettelin että mistäs kaveri on niitä mustikoita löytänyt. Hän totesi vain että kaupan pakastealtaasta. En ole ollut yhtään huolissani. Eihän sitä koskaan tiedä missä tuorejuustossa esim se listeria piileskelee, siksi ehkä suositellaan välttämistä. Mutta onhan tuo Suomessa nykyään aika harvinainen!

Eilinen paritanssikurssi meni tosi hyvin. Se kesti 2½ tuntia ja ehdittiin harjoittelemaan foxia ja laatikkovalssia (se jatkuu siis joulukuulle asti). Ja ihme kyllä mies pysyi hyvin mukana ja osasi jopa viedä mua ;) Muutaman kivuttoman supistuksen tanssit sai aikaiseksi ja ehkä vähän alaselän kipeeksi, mutta ei muuta :)

Vauvauutisia odotellessa :)

MiaMik rv 38+4

Vierailija
13/25 |
17.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Icep.: Onneks olkoon... tosin se la oli jo eilen, mutta kuitenkin. =)

Iida-linnea: Emmäkään ottais stressiä syömisistä niin kauheesti... Kyllä mä ainaski söin töissä kaiken mitä eteen laittovat. :D Onhan tietty just ne jotku olemassa mitä kannattais välttää ja oonki niitä välttäny,mutta mitään stressiä en oo ottanu ja ihan hyvin on menny. =)

Makkara: Onnea nyt sitten uuteen kotiin!!! =) Toivottavasti sulla menee aika nopeesti, että saat sen mieheski sinne. :)

PikkuMilli: Olipa kiva kuulla, että se synnytys voi alkaa sillain " yllättäenkin" . Vaikka kyllähän sen oon tienny, mutta tuntuu ihan hullulta melkeen, että se ny vois alkaaa ihan tosta noin vaan koska vaan... ;)

ON: Meillä on ukon kanssa tänään 1-vuotis hääpäivä. =) Ja pennari on nyt sitten täysaikanen! Jey! (niinku poppis sanois :D) Mitään ihmeellisiä suunnitelmia ei tälle päivälle ole ainakaan vielä... sen verran eilen puhuttiin, että ainaski katteltais tänään häävalokuvia ja -videoo. :) Mitään lahjoja ei toisellemme ostettu, mutta mä oon vähän puhellu pennarille, että jos se vaikka syntyis meille yks vuotis hääpäivälahjaks. Mut ei se taida... :D

Hei muuten... en oo muistanu kertoo... Se mun tilaama TENS-laite tuli tällä viikolla. :D Saa nähä millanen se on sitten käytännössä ja onko siitä apua.

Eipä kai muuta tällä erää... Hyviä vointeja kaikille!

Burde ja Pennari 38+0 !!

Vierailija
14/25 |
17.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saikos sitä Tensiä käyttää jo raskauden aikana vai vasta synnytyksen kivun lievittäjänä? Tai siis kyllähän siinä synnyttäessäkin vielä raskaana ollaan, mutta tiät varmaan mitä tarkoitan? :)

Vierailija
15/25 |
17.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iida-linnea, sulle onkin jo moni kommentoinut marjoista. Sen verran lisäisin, että vaikka muuten voi syödä marjoja huoletta, yleensä varoitellaan ulkomaisista pakastevadelmista erityisesti. En muista oliko juuri listeriabakteeri vai joku toinen, mutta niissä joku itää kuulemma erityisen helposti. Eli niitä olen pyrkinyt itse välttelemään. Tuorejuustojakin on erilaisia, toiset tehty pastöroidusta maidosta ja toiset ei. Ainakin Viola-juustoja voi syödä kylmänäkin, ne on ihan suositusten mukaisia :) Creme Bonjoureista olen pysynyt erossa, vaikka se niiden valkosipuli onkin aivan taivaallista patongin kanssa!

Mun ruokahaksahdukset liittyy juuri kylmäsavustettuun loheen, sitä olen pari kertaa syönyt jossain tapas-annoksissa tai tuulihattujen täytteenä ihan onnellisen muistamattomana siitä, että sitähän piti vältellä... Sen sijaan en tajua mistä tuo monien katkarapukammo tulee, koska ainakin mun neuvolasta saamassani lapussa ei mainita katkarapuja " pahiksina" sanallakaan! Onkohan siitäkin sitten erilaisia ohjeita?! (" Helsinkiläiset odottajat saavat syödä katkarapua, sen sijaan oululaisille sikiöille se voi olla hengenvaarallista" ;))

Mulla olisi yksi GALLUPPI, mikä on aina jäänyt mietityttämään: eli mitä teidän miehet tekevät työkseen? Omat ammatithan nyt onkin jo suunnilleen tiedossa (eli lähes kaikki on opeja tai hoitoalalla), mutta mites miekkoset?

Mun avomies on tällä hetkellä Citymarketissa vapaa-ajan osastolla töissä täyspäiväisesti, mutta palannee ensi syksynä sosionomiopintojen pariin. Häntä kiinnostaisi erityisesti maahanmuuttajien parissa tehtävä työ.

Burdelle onnellista hääpäivää, ja toivottavasti ilta toisi tullessaan uuden perheenjäsenen! Vaikka eikös sulla ole tässä vielä nelisen viikkoa aikaa kanniskella Pennaria masussa, ennen kuin aletaan tehdä asialle mitään..?

Villatakin hiha on melkein valmis, eli menen jatkamaan sitä. Kun saan tuon valmiiksi, haluan tehdä jotain ihan pikkuiselle sopivaa. Tuosta villatakistakin piti tulla ihan pieni, mutta se näyttäisi olevan vähintäänkin kokoa 74... Eli sopiva Muhkulle juuri kun kesä tulee :/

Kandi & muhku 25+3

Vierailija
16/25 |
17.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=00868B]Vielä kokonainen päivä ennen uutta viikkoa! Ajateltiin tästä piakkoin lähteä katsomaan jos niitä sieniä ois putkahdellut ja iltapäivällä tehdään sitten perunarieskoja, kun jäi paljon muusia eilisestä..=)

Iida-linnea: pakastevadelmat pitäis tosiaan kuumentaa kun on listeriavaara niinkuin kandi sanoikin..Tuorejuustoja saa syödä kylmänäkin jos ei rasia ole ollut avattuna jääkaapissa viikkokausia..Ja lämmityshän tappaa kaikki hyväksi =)

MaiMikin tanssitunnit kuulostaa kivalta! Eikö sulta vaan mene turhaan niitä tunteja ' hukkaan' kun tota vauvaakin pukkaa? =)

Burdelle paljon onnea hääpäivän johdosta! Papruhäät!! JEY! =D Itekin niitä odotellessa..Viettäkää oikein ihana päivä! (varmaan odotitkin just, että mä sitä ehdotan, että käytännössä voit toteuttaa? XD) piupau.

Kandi: mä nään jo kylmäsavulohesta uniakin =) Se on NIIN hyvää! =)

Ja galluppiin: mun mies on ammattisukeltaja. On yleensä aina ensimmäisenä paikalla jos laivat ajaa karille tai tapahtuu muita vesionnettomuuksia, etsii välillä veteen tiputettuja tavaroita (jos tiputtajalla on varaa maksaa=)), tsekkailee ökyjahtien pohjia kun kaput raastaa kiviä pienessä maistissa ja ovat hysteerisiä, etsii ruumiita välillä (yhh), kesäsin harjailee kaikki liikennelautat (silja, viking, tallink, finnlink ym.), että ne jaksaa kulkea, hitsailee sinkkejä laivoihin, katsastaa laivoja ja päättää saako ne liikennöidä ym. ym. Tuntuu, että se on AINA menossa. Noh, ei kai sitä ikuisesti kestä kun nuo sukeltajat alkaa kai rappeutuun aika nuorella iällä jatkuvan paineen vaihtelun ym. takia =D No ei kai!!! Mutta tosiaan ainakin noilla oldschool-sukeltajilla on poikkeuksetta nivel- ja tärinävaivoja kun ne ei aikoinaan noudattanu mitään sukellusaikoja ym. Jos korvista tuli verta niin ne otti pari aspiriiniä ja painu takas veteen!! Onneksi nykyään ollaan tarkkoja kauanko siellä saa olla...piuh.

Hitsi mä oon muuten kateellinen ihmisille, jotka osaavat käsitöitä! Siis neulomista ja virkkaamista ja mitä niitä nyt on =D Katselin aamulla jotain kudontasivustoa ja hitto siellä oli kauniita nuttuja ja paitoja vauvoille ja hauskoja virkattuja laukkuja ym. mamalle ohjeineen. En mä tajunnut niistä ohjeistakaan mitään =/ Ja ei, en ala enää opettelemaan =)

No nyt pitää jo lähteä sienestään!! Oikein mukavaa ja rauhoittavaa sunnuntaita kaikille teille ihanaisille! =)

t. poppis ja räpätti rv21+4

Vierailija
17/25 |
17.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sunnuntain tervehdys teille enskoille! Ja kiitokset kun mieltäni rauhoittelitte ja vertaistukea jälleen tarjositte. =) Mun pitää lähtee ihan just töihin, joten ei kovin pitkiä juttuja nyt kerkiä.

Mutta sen verran kandivaiheen galluppiin, että mun mies on insinööri.

Niin joo, on pitänyt kysyä jo montakin kertaa, että miten paljon teidän puolisot on olleet mukana neuvola/lääkärikäynneillä? Mieheni työn vuoksi ja lähinnä työmatkan vuoksi hänen on aika hankalaa päästä mukaan.

Mutta, mukavaa, aurinkoista, leppoisaa sunnuntaita! Tämä enska lähtee nyt tuonne sairaalamaailmaan...

iida-linnea

Vierailija
18/25 |
17.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

MiaMik: Kyllä sitä mun mielestä voi käyttää jo raskausaikanakin. Kun sitä vois testatakin vähän etukäteen, mutta mä en oo rohjennu etten sitte pilaa niitä lätkiä mitkä tulee selkään.. en nimittäin ottanu niitä ku ne yhet mitkä sen laitteen mukana tuli. Niitä olis voinu tilata varallekin...

Kandi: No juu... onhan tässä vielä ainaski se 4 viikkoo max. =) Toisaalta mä juttelen penni-ennille, että " syntysit jo!" ja " koska sä meinaat sieltä oikeen tulla?" , vaikka ei toisaalta oo kiire sen suhteen... Olis vaan kiva tietää vaikka edes pvm ja kellonaika koska penni syntyy. ;D Heh... no ei vaan... tulee kun on tullakseen. :)

Poppis: Hyvää sienestysreissua! :D

Ketäs kaikkia viimesillään olevia täällä vielä on poksahtamatta?? Icep. ainakin, ellei jo oo päässy tosi toimiin, mut onkos muita??? Kun en nyt enää muista, että ketkä on jo vauvan saanu? Onks Karssuli ja pepsi vielä yhdessä kasassa? =)

Onks muuten muut jo pakannu sairaalakassin? MiaMik ja joku muu ainaki jutteli siitä tossa joku päivä sitten, mutta mites muut? Mä en oo laittanu sitä vieläkään, kun ei sitä oikeen käsitä, että se synnytys vois muka ihan tosta noin vaan yht´äkkiä alkaa.. ;D

Mut se on kyllä mulle tullu ihan tässä parin päivän sisään, että pitäis saada paikat kuntoon jne... että jos tuleekin yllättäen lähtö, ni ei oo tällä kaikki ihan levällään. Eilenki piti puolen yön aikaan vielä survoo puolukoita, että ne sai pakkaseen... :)

Taidan mennä tekee elämäni ekaa kertaa vispipuuroo... Saas nähä mitä siitä tulee?! :)

Burde ja penni-enni 38+0

Vierailija
19/25 |
17.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) Mun ukko on insinööri kans. Tosin nyt siis työtön, kun Perlos lopetti tehtaansa tossa Ylöjärvellä.

2) Alussa ukkeli oli joka neuvolassa mukana, paitsi lääkärineuvoloissa. Loppuvaiheessa se on ollu harvemmin, kun ei niissä oikeen mitään sille oo ollu ja on kokenu olevansa siellä tyhjän panttina. Tosin nyt viimeks kun ukko oli " pitkästä aikaa" mukana, ni oli kiva, kun se terkka kyseli meiltä synnytyksen lähestymis tunnelmista ym.!

Ultrissa mies on ollu aina, paitsi nyt viimeks siellä synnytysvastaanotolla, kun siellä ei voi olla mies mukana... eikä siinä kyllä mitään " katottavaa" olis ollukaan.

Mutta nyt sinne puuron tekoon... =)

B & P-E

Vierailija
20/25 |
17.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=104E8B] Ihana ilma taas ulkona! Tykkään niin kovasti näistä aurinkoisen syksyisistä ilmoista! [/color]

[color=BF3EFF] On ollut teillä puhetta noista kielletyistä ruoka-aineista. Itse kun kävin neuvolassa, niin neuvolatäti sanoi, että kaikkea oikeastaan saa syödä...ei tainnut kieltää mitään (paitsi raa' an kalan/lihan). Mutta tottahan se on, että niitäkin syömisiä löytyy, mitä ei niin kovasti suositeltaisi syötävän. En ole kyllä ihan hirmupaljon jaksanut stressailla syömisistäni, mutta yritän mm. kuitenkin pestä huolellisesti kaikki vihannekset/hedelmät yms. ja kuumentaa ruokaa riittävästi, jotta ilkeät pöpöt kuolisivat. [/color]

[color=104E8B] Eilen kävin ostamassa pari pitkähelmaista paitaa Seppälästä (näyttävät ihan äippäpaidoilta), sillä vanhat paidat tuntuvat jo niin pieniltä ja lyhyiltä (paljastavat mahan). Masu näyttää jo jotenkin tosi isolta tässä vaiheessa...hassua! Mies, oma perheeni, anoppi ja koulukaverinikin ovat sanoneet, että massukka alkaa jo näkyä ihan selvästi...iiks! Jos se jo tässä vaiheessa raskautta näkyy selvästi, niin pelottaa ajatella, minkälainen pötsi mulla on sitten myöhemmin! No masun kasvaminen/koko ovat niin yksilöllisiä juttuja, että jokaiselle tulee sen kokoinen maha kuin tulee...eipä sitä varmaan kannata etukäteen sen kummemmin miettiä ja murehtia:) Iso tai pieni maha, ihania molemmat:)! [/color]

[color=BF3EFF] Milloinkohan saamme kuulla taas lisää Enskojen vauvauutisia:)? Aika moni taitaa olla jo ihan loppumetreillä odotuksessaan! Mukavaa! [/color]

[color=104E8B] Jepsis, mies tuolla huutelee, että alettaisiinko tekemään päiväruokaa...ajateltiin tehdä tortilloja! Kylläpä onkin jo nälkä! Meillä on tapana tehdä monenlaisia eri täytteitä tortillojen väliin, joten ruuan valmistukseen menee aina tosi kauan ja kun pääsee sitten vihdoin syömään, on kerinnyt jo lähes nääntymään nälkään;) [/color]

[color=BF3EFF] Kaunista sunnuntaita kaikille! Mukava, kun olette olemassa! [/color]

[color=104E8B] ~ ♥ ~ Viipuli ja Piksuliini, rv 13+6 ~ ♥ ~ [/color]