Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anoppi tykkää huonoa kun ei näe lasta jouluaattona

Vierailija
22.12.2021 |

Onko teidän mielestä jotenkin väärin, että molemmat lapsen isovanhemmat eivät näe lasta aattona, vaikka kaikki asuu samassa kaupungissa?
Anopin mielestä on loukkaavaa, että ei näe lasta aattona. Ollaan kyllä joulupäivänä menossa anoppilaan, mutta tämä ei kuulema ole sama asia.
Ajattelin, että seuraavana jouluna oltaisiin anoppilassa eli vuorotellaan. En millään jaksaisi hypätä lapsen kanssa paikasta toiseen.
Mielipiteitä? Onko tämä loukkaantumisen arvoinen asia?

Kommentit (140)

Vierailija
121/140 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Läheiset isovanhemmat ovat rikkaus ja lahja lapselle, joten mä jätän suosiolla omat haluni vähemmälle. Mullakin anoppi herkästi pahoittaa mielensä, mutta lasten takia yritetään etsiä kompromisseja. Mun veli perheineen valittaa kun saa vähemmän joululahjoja kuin meidän lapset meidän vanhemmilta eikä näe syy-yhteyttä siinä, että käyvät kerran vuodessa ja soittavat ehkä 4 kuukauden välein. Mä soitan vanhemmilleni kerran päivässä ja nähdään viikoittain. Lapset soittavat mummulle aina ensimmäiseksi kertoakseen suruistaan ja iloistaan.

Uskomattoman törkeät isovanhemmat, eivätkä todellakaan mikään rikkaus! Kostetaan lapsenlapsille se, kun oma lapsi ei halua pitää yhteyttä. Tosin, kertoo hyvin paljon perheestä se, että toinen lapsi on halunnut ottaa selvän pesäeron vanhempiinsa, ja toinen on läheisriippuvainen. Onkohan isovanhemmat alkoholisteja, narsisteja, vai molempia? Tunnen yhden perheen, jossa on käynyt samoin, ja vanhemmat ovat alkoholisteja.

Erittäin tyypillinen narsistin kuvio.

Tuo kirjoittaja on kultalapsi ja toinen se syntipukki.

Olen aina ihmetellyt että eikö nuo kultalapset edes aikuisina näe kuviossa mitään väärää.

Ilmeisesti eivät. Opettavat sen omille lapsilleen ja kierre jatkuu.

Ei kai. Miehen sisko on lähemmäs neljäkymmentä, ja edelleen täysin takertunut vanhempiinsa, jotka eivät ole koskaan osoittaneet poikaansa kohtaan mitään lämpöä. Äitinsä ei pidä mieheen lainkaan yhteyttä, isänsä sentään pitää välejä yllä. Mutta minusta kumpikaan aikuisista lapsista ei voi oikeasti hyvin, ei se suosikki eikä hyljeksitty.

Ei tietenkään voi.

Vierailija
122/140 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä aattohulluutta en millään käsitä. Aikuiset ihmiset säntäilevät peräsuoli pitkällä ympäri Suomea, kun yhtenä päivänä pitää leikkiä joulua joka torpassa. Sitten joulu- ja tapaninpäivänä kuollaan tylsyyteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/140 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Läheiset isovanhemmat ovat rikkaus ja lahja lapselle, joten mä jätän suosiolla omat haluni vähemmälle. Mullakin anoppi herkästi pahoittaa mielensä, mutta lasten takia yritetään etsiä kompromisseja. Mun veli perheineen valittaa kun saa vähemmän joululahjoja kuin meidän lapset meidän vanhemmilta eikä näe syy-yhteyttä siinä, että käyvät kerran vuodessa ja soittavat ehkä 4 kuukauden välein. Mä soitan vanhemmilleni kerran päivässä ja nähdään viikoittain. Lapset soittavat mummulle aina ensimmäiseksi kertoakseen suruistaan ja iloistaan.

Uskomattoman törkeät isovanhemmat, eivätkä todellakaan mikään rikkaus! Kostetaan lapsenlapsille se, kun oma lapsi ei halua pitää yhteyttä. Tosin, kertoo hyvin paljon perheestä se, että toinen lapsi on halunnut ottaa selvän pesäeron vanhempiinsa, ja toinen on läheisriippuvainen. Onkohan isovanhemmat alkoholisteja, narsisteja, vai molempia? Tunnen yhden perheen, jossa on käynyt samoin, ja vanhemmat ovat alkoholisteja.

Erittäin tyypillinen narsistin kuvio.

Tuo kirjoittaja on kultalapsi ja toinen se syntipukki.

Olen aina ihmetellyt että eikö nuo kultalapset edes aikuisina näe kuviossa mitään väärää.

Ilmeisesti eivät. Opettavat sen omille lapsilleen ja kierre jatkuu.

Ei kai. Miehen sisko on lähemmäs neljäkymmentä, ja edelleen täysin takertunut vanhempiinsa, jotka eivät ole koskaan osoittaneet poikaansa kohtaan mitään lämpöä. Äitinsä ei pidä mieheen lainkaan yhteyttä, isänsä sentään pitää välejä yllä. Mutta minusta kumpikaan aikuisista lapsista ei voi oikeasti hyvin, ei se suosikki eikä hyljeksitty.

Minä olen narsistin tytär. Lapsuudessani olin kultalapsi minkä takia veljeni ja siskoni rääkkäsivät minua armotta kostoksi.

Nuorena kapinoin kuviota vastaan minkä takia äitini valitsi uuden kultalapsen.

Nyt minua kiusaavat edeöleen kostoksi veljeni ja siskoni lapsuutensa talia ja sen lisäksi äitini joka ei anna anteeksi sitä ettem anna hänen pyörittää minua ja lapsiani.

Lähestymiskielto on parhaillaankin päällä.

Ei, ei voi kukaan hyvin paitsi tietenkin narsisti joka vietttää joka vuosi ”viimeistå jouluaan”.

Vierailija
124/140 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen perhe tekee juuri niin kuin itse haluaa, kenenkään ei ole pakko reissata jouluna minnekään. Sama pätee ihan jokaista päivää vuodessa, ei ole pakko olla tekemisissä ihmisten kanssa, joista ei pidä. Ei edes silloin, kun ne ovat miehen sukulaisia.

Sama oikeus valita seuransa pitää suoda kaikille eikä pidä loukkaantua, jos on jouluna yksin tai vain oman perheen kanssa, vaikka kovasti kutsui väkeä paikalle.

Vierailija
125/140 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi voi hyvin sitten keskittyä appiukkonsa. Voisi ottaa appiukolta poskee. Ja leikkiä sisäkköä. Kyllä anoppi saa mukavasti joulun vietettyä appiukkonsa kanssa. Uusia roolileikkejä kehiin.

Vierailija
126/140 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perhe asutaan isoimmassa kodissa, kaikki tulee meille.

Mun vanhemmat tulevat jo huomenna, muut aattona.

Nyyttäreillä mennään.

Joulu on lasten juhla ja kyllä 12 v esikoinen nauttii yhtä paljon, kuin esim

2 v serkku.

Itse olin vuosia joulut ulkomailla ja ihmettelin aina miksei muut sisarukset pyydä vanhempiamme jouluksi kylään.

Nyt me ollaan joulu kotona ja pyydän kaikki

Kummankin vanhemmat, sisarukset perheineen ja veljeni vaimon äitikin on tervetullut, kun muuten olisi yksin.

Vierailija
127/140 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö nyt olisi parasta, että kutsut sekä omat vanhempasi että anopin teille jouluaatoksi! Järjestät oikein hyvän joulupöydän ja kaikki saavat syödä mahansa täyteen ja ihailla lasta samana päivänä. Problem solved! Teette tästä perinteen, eikä teidän tarvitse kierrellä missään.

Ja tällä lailla viestitään anopille, että miniä on kynnysmatto ja miniä miehineen saa hornamaiset jouluaatot riesakseen seuraavat 20 vuotta.

Niin, nythän ne hornamaiset jouluaatot ovat vanhojen isovanhempien riesana!

Vierailija
128/140 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö nyt olisi parasta, että kutsut sekä omat vanhempasi että anopin teille jouluaatoksi! Järjestät oikein hyvän joulupöydän ja kaikki saavat syödä mahansa täyteen ja ihailla lasta samana päivänä. Problem solved! Teette tästä perinteen, eikä teidän tarvitse kierrellä missään.

Ja tällä lailla viestitään anopille, että miniä on kynnysmatto ja miniä miehineen saa hornamaiset jouluaatot riesakseen seuraavat 20 vuotta.

Niin, nythän ne hornamaiset jouluaatot ovat vanhojen isovanhempien riesana!

Itsehän he haluaa ne jouluaattotapaamisey ja vielä tappelee niistä verissäpäin.

Eikä he kutsu toisia isovanhempia minkä takia koko ongelma syntyy.

Vierailija
129/140 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihan helvetin kypsä lukemaan noita "eipä anneta sitten lahjoja jos ette tottele" -kirjoituksia isovanhemmilta.

Luuleeko he aikuistenoikeasti että ne lahjat kiinnostaa yhtikäs ketään?

Ne on ihan helvetinmoinen riesa kaikkine esiasteineen ja jälkipyykkeineen.

Vierailija
130/140 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota noin joku jo sanoikin : aattohulluus. Lapsi on max.vuoden ei se siitä teiniksi yhdessä yössä muutu.

Lopetimme itse aikoinaan aattokyläilyn jo lapsettomana. Vanhemmillani, sama kaupunki , joulupäivänä ja appivanhemmat tapanina, 200km, mikäli oli saatu lomaa. Sama jatkui lapsen syntymän jälkeen.

Olen anoppi , ei lapsenlapsia, minun puolestani voivat viettää missä itse haluavat. Joku sanonee tähän, että odota vain . Joo voin odottaa, mutta uskon tuntevani itseni niin hyvin , ettei minusta ehtoisaa sukujoulun emäntää enää kuoriudu ilman lääkitystä. Tähän asti lapsi on ollut meillä aattona syömässä ja puolisonsa omilla vanhemmillaan toisessa kaupungissa joulun pyhät.

Eksyin aiheesta. Ap anoppillasi ei ole mitään syytä vedellä palkoja nenään !

Olen aina ihmetellyt tätä jouluaaton palvontaa, ihmisä voi tavata myös 28.12 tai 20.12 ei siitä mikään "pyhyys" katoa tai mistä nyt onkaan kyse.

Vierailija
131/140 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anoppi saa loukkaantua ihan rauhassa. Se on vain ihan tavallinen tunne ja siitä kyllä selviää. Hyvää vain tekee anopille, että oppii edes tuossa iässä, ettei tässä maailmassa kaikki mene niin kuin juuri hän haluaa.

Anoppi valitettavasti muistaa uutenavuotena, että hups, en kelvannut pojan perheen jouluun, joten en nyt otakaan lapsenlasta yökylään, että nuoret voivat mennä kavereiden kanssa ottamaan uutta vuotta vastaan. Miniän on hyvä oppia, että kaikki ei mene niin kuin hän haluaa.

Millä lailla ei kelvannut kun miniä on menossa JOULUPÄIVÄNÄ sinne anoppilaan JOULUNVIETTOON.

Ja eiköhän ne toiset isovanhemmat ota, jolloin saat taas kitistä vähän lisää, kun sua sorretaan.

Joo, en tiedä miksi toiset isovanhemmat eivät ota! Ehkä juhlivat myös itse! Anopin pitää ottaa, muuten on ihan anoppi helvetistä!

Vierailija
132/140 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anoppi saa loukkaantua ihan rauhassa. Se on vain ihan tavallinen tunne ja siitä kyllä selviää. Hyvää vain tekee anopille, että oppii edes tuossa iässä, ettei tässä maailmassa kaikki mene niin kuin juuri hän haluaa.

Anoppi valitettavasti muistaa uutenavuotena, että hups, en kelvannut pojan perheen jouluun, joten en nyt otakaan lapsenlasta yökylään, että nuoret voivat mennä kavereiden kanssa ottamaan uutta vuotta vastaan. Miniän on hyvä oppia, että kaikki ei mene niin kuin hän haluaa.

Millä lailla ei kelvannut kun miniä on menossa JOULUPÄIVÄNÄ sinne anoppilaan JOULUNVIETTOON.

Ja eiköhän ne toiset isovanhemmat ota, jolloin saat taas kitistä vähän lisää, kun sua sorretaan.

Joo, en tiedä miksi toiset isovanhemmat eivät ota! Ehkä juhlivat myös itse! Anopin pitää ottaa, muuten on ihan anoppi helvetistä!

Voi pientä uhria.

Vierailija
133/140 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä miniä menee omille vanhemmilleen, poika tulee meille. Kuulemma meillä on mukavampi joulu ja poika näkee samalla nuorempia sisaruksia ja vauva saa olla äidin vanhempien hemmoteltavana. Meille tämä sopii, miniä oli näreissään, kun poika päätti tehdä näin. Jokaisella on lupa omanlaiseensa jouluun, tuoreen isän ei tarvitse mennä juhlaan, jossa ei ole mukavaa.

Mihin sinun miehesi menee?

Ei taida pojallasi olla hyvä avioliitto, kun oma äiti kiinnostaa enemmän eikä vietä jouluaattoa oman lapsen kanssa.

Mies on töissä tänä jouluna kuten joka toisena jouluna muutenkin. Jouluna pojan anoppi omii lapsen itselleen, ei siinä mitään joulua oman lapsen kanssa olla viettämässä, joten poika tulee mieluummin meille, ei äidin vaan enemmän niiden sisarusten ja ehkä kavereittenkin takia. Jos ei saa viettää joulua lapsensa kanssa, niin voi ainakin viettää omanlaisensa joulun.  Niinhän nyt moni on vakuutellut, että ei tarvitse ajella edestakaisin jne. Poika tekee juuri niin ja se on hänen valintansa, ei kai se avioliiton tilasta kerro mitään, että tekee omat päätöksensä, niinhän miniäkin tekee.

Jos mies rakastaa vaimoaan ja lastaan niin kyllä hän niiden kanssa jouluaaton viettää. Onhan sitä kaikenlaisia miehiä, pettävät vaimoaan.

Ja jos vaimo rakastaa miestään, niin hän seuraa tätä anoppilan jouluun, vaikka oma äiti ei silloin saisikaan aattoa lapsenlapsen kanssa!

En yhtään ihmettele, että vaimo ei halua tuollaisen ilkeän anopin luo. Anoppi ja mies vastaan pienen lapsen äiti.

Vierailija
134/140 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä miniä menee omille vanhemmilleen, poika tulee meille. Kuulemma meillä on mukavampi joulu ja poika näkee samalla nuorempia sisaruksia ja vauva saa olla äidin vanhempien hemmoteltavana. Meille tämä sopii, miniä oli näreissään, kun poika päätti tehdä näin. Jokaisella on lupa omanlaiseensa jouluun, tuoreen isän ei tarvitse mennä juhlaan, jossa ei ole mukavaa.

Ei taida pojallasi olla hyvä avioliitto, kun oma äiti kiinnostaa enemmän eikä vietä jouluaattoa oman lapsen kanssa.

Mies on töissä tänä jouluna kuten joka toisena jouluna muutenkin. Jouluna pojan anoppi omii lapsen itselleen, ei siinä mitään joulua oman lapsen kanssa olla viettämässä, joten poika tulee mieluummin meille, ei äidin vaan enemmän niiden sisarusten ja ehkä kavereittenkin takia. Jos ei saa viettää joulua lapsensa kanssa, niin voi ainakin viettää omanlaisensa joulun.  Niinhän nyt moni on vakuutellut, että ei tarvitse ajella edestakaisin jne. Poika tekee juuri niin ja se on hänen valintansa, ei kai se avioliiton tilasta kerro mitään, että tekee omat päätöksensä, niinhän miniäkin tekee.

Jos mies rakastaa vaimoaan ja lastaan niin kyllä hän niiden kanssa jouluaaton viettää. Onhan sitä kaikenlaisia miehiä, pettävät vaimoaan.

Ja jos vaimo rakastaa miestään, niin hän seuraa tätä anoppilan jouluun, vaikka oma äiti ei silloin saisikaan aattoa lapsenlapsen kanssa!

En yhtään ihmettele, että vaimo ei halua tuollaisen ilkeän anopin luo. Anoppi ja mies vastaan pienen lapsen äiti.

Nuo on juuri niitä avioliittoja missä seksikään ei suju. Nainen synnyttää lapsen ja mies on juhlapyhät oman äitinsä kanssa.

Vierailija
135/140 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuo on juuri niitä avioliittoja missä seksikään ei suju. Nainen synnyttää lapsen ja mies on juhlapyhät oman äitinsä kanssa.

Äiti on varmaan tehnyt aikuiselle pojalleen lempi jouluherkkua.

Vierailija
136/140 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai, äiti on tärkeämpi kuin vaimo

Mammanpoika

Eikä miniälläkään ole napanuora vielä katkennut!

Vierailija
137/140 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minäkin tykkäisin huonoa, jos en näkisi lapsen lasta aattona kun samassa kaupungissa asutaan. Ei sitä tunti tolkulla tarvi kyläillä joka paikassa.

No kun ne lapset sen oman lapsensa kanssa haluavat juurikin olla tunti tolkulla yhdessä paikassa eikä tunti tolkulla istumassa autossa. Siinähän tykkäät huonoa, muilla on ihan yhtälainen oikeus itsekkyyteen kuin sinullakin, tai oikeastaan isompikin oikeus, sillä hehän ne uuvuttaisivat kulkemisella itsensä kun sinä taas istuisit ahterillasi ilman minkäänlaista vaivannäköä.

Suomessa ei kyllä ole niin isoa kaupunkia, jonka sisällä liikuttaessa pitäisi istua tuntitolkulla autossa! Paitsi tietenkin kuljettajasta riippuvaisista syistä.

Ohis.

Vierailija
138/140 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joulun viettäminen autoillen pitkin sukulaisia on perinteistä turhin ja hermoja raastavin. Itse en ole siihen lähtenyt enkä lähde. Mikä ihme juttu tämä on, että jos saa lapsia, on velvoitettu viettämään joulun omien vanhempien/anopin kanssa? Tai jos olet lapseton, niin silloinkin odotetaan jouluksi "kotiin".

Kun se edes joskus menisi niin päin, että ne eläkkeellä olevat, joilla ei ole pieniä lapsia ja kaikkea muuta kiirettä elämässään tulisivat joulun viettoon sinne lastenlasten luo.

Kyseessä on isovanhempien tyrannia ja haluttomuus ymmärtää, että muillakin on elämää. Tunnesyillä manipuloimalla tehdään käytännön elämästä h elvettiä.

No jos kerrankin kutsuttaisiin, niin hypyn kengässä menisin!

terv. eläkeläinen

Vierailija
139/140 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai, äiti on tärkeämpi kuin vaimo

Mammanpoika

Eikä miniälläkään ole napanuora vielä katkennut!

Anoppi on sen lapsenlapsen äiti niin sitä täytyy miehen miellyttää, miniä vaan synnytti lapsen.

Vierailija
140/140 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, onko sinun miehesi oman äitinsä luona aina sen joulun, kun ei ole töissä vai viettääkö hän joka toisen joulun sinun kanssasi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kuusi