Anoppi tykkää huonoa kun ei näe lasta jouluaattona
Onko teidän mielestä jotenkin väärin, että molemmat lapsen isovanhemmat eivät näe lasta aattona, vaikka kaikki asuu samassa kaupungissa?
Anopin mielestä on loukkaavaa, että ei näe lasta aattona. Ollaan kyllä joulupäivänä menossa anoppilaan, mutta tämä ei kuulema ole sama asia.
Ajattelin, että seuraavana jouluna oltaisiin anoppilassa eli vuorotellaan. En millään jaksaisi hypätä lapsen kanssa paikasta toiseen.
Mielipiteitä? Onko tämä loukkaantumisen arvoinen asia?
Kommentit (140)
Vierailija kirjoitti:
Miten se joulu voi olla niin helkkarin tärkeä mummoikäisille jotka ovat jo nähneet vähintään sen 50+ joulua, joulut omien lasten kanssa yms? :D eikö ole aika antaa seuraavien sukupolvien juhlia omalla tavallaan ja olla tyytyväinen jos mummoakin haluavat jossain välissä tavata.
Saanko kääntää tätä asiaa? Kun olin pieni, vietettiin joulut mummolassa. Sinne tuli serkkujanikin, ja sedät ja tädit tietysti. Se oli ihan huippua. Sitten, kun olin jotain kymmenen, tämä jäi. Joulut perheen kanssa eivät olleet läheskään yhtä tunnelmallisia kuin suvun kanssa. Kaveripiiristänikin olen kuullut samoja kokemuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten se joulu voi olla niin helkkarin tärkeä mummoikäisille jotka ovat jo nähneet vähintään sen 50+ joulua, joulut omien lasten kanssa yms? :D eikö ole aika antaa seuraavien sukupolvien juhlia omalla tavallaan ja olla tyytyväinen jos mummoakin haluavat jossain välissä tavata.
Saanko kääntää tätä asiaa? Kun olin pieni, vietettiin joulut mummolassa. Sinne tuli serkkujanikin, ja sedät ja tädit tietysti. Se oli ihan huippua. Sitten, kun olin jotain kymmenen, tämä jäi. Joulut perheen kanssa eivät olleet läheskään yhtä tunnelmallisia kuin suvun kanssa. Kaveripiiristänikin olen kuullut samoja kokemuksia.
Ne sukujoulut loppui, kun isoäiti ei enää jaksanut laittaa joulua koko suvulle. Ilmeisen työläs pesti, koska yksikään lapsista ei halunnut ottaa sitä hoitaakseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anoppi saa loukkaantua ihan rauhassa. Se on vain ihan tavallinen tunne ja siitä kyllä selviää. Hyvää vain tekee anopille, että oppii edes tuossa iässä, ettei tässä maailmassa kaikki mene niin kuin juuri hän haluaa.
Anoppi valitettavasti muistaa uutenavuotena, että hups, en kelvannut pojan perheen jouluun, joten en nyt otakaan lapsenlasta yökylään, että nuoret voivat mennä kavereiden kanssa ottamaan uutta vuotta vastaan. Miniän on hyvä oppia, että kaikki ei mene niin kuin hän haluaa.
Sitten muistaa. Noin itsekäs ja epäystävällinen ihminen saakin olla omissa oloissaan. Anoppihan siinä menettää mahdollisuuden viettää aikaa lapsenlapsensa kanssa. Lastenhoitajia löytyy kyllä aina.
Maksuttomia lapsenhoitajia tuntuu olevan aika vähän!
Jos anoppi ensin menettää mahdollisuuden olla lapsenlapsen kanssa jouluaattona, niin onko anopilla oikeastaan mitään intressiä olla lapsenlapsen kanssa muutenkaan? jos ei kelpaa juhlaan mukaan, niin miksi olla arjessakaan apuna? jos näkee isoäidin pelkkänä ilmaisena lastenhoitajana, niin lapsenlapsikin oppii, että mummi on pelkkä piika.
Juujuujuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anoppi saa loukkaantua ihan rauhassa. Se on vain ihan tavallinen tunne ja siitä kyllä selviää. Hyvää vain tekee anopille, että oppii edes tuossa iässä, ettei tässä maailmassa kaikki mene niin kuin juuri hän haluaa.
Anoppi valitettavasti muistaa uutenavuotena, että hups, en kelvannut pojan perheen jouluun, joten en nyt otakaan lapsenlasta yökylään, että nuoret voivat mennä kavereiden kanssa ottamaan uutta vuotta vastaan. Miniän on hyvä oppia, että kaikki ei mene niin kuin hän haluaa.
Millä lailla ei kelvannut kun miniä on menossa JOULUPÄIVÄNÄ sinne anoppilaan JOULUNVIETTOON.
Ja eiköhän ne toiset isovanhemmat ota, jolloin saat taas kitistä vähän lisää, kun sua sorretaan.
Jep, anoppi ottaa vauvan hoitoon UUDENVUODENPÄIVÄNÄ eikä aattona, niin ollaan tasoissa, eikös? Eikä ne toiset isovanhemmat aina jaksa, työelämä on täynnä uupuneita isoäitejä, jotka kahvitauolla kyselevät, mitä voi tehdä, kun ei jaksa kaikkea vapaa-aikaansa olla lapsenlapsen hoitajana.
Joulupäivän jälkeen on kyllä edelleen yksi pyhäpäivä.
Mutta jos oikeasti haluaa oikuttelulla ja kiukuttelulla vieraannuttaa itsensä niin fine. Minä kuuntelin tuota loputonta temppuilua kolme vuotta äidiltäni. Siitä on nyt 13,5 vuotta kun viimeksi hänelle kukaan meistä puhui. Nyt saa levätä uupumustaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne sukujoulut loppui, kun isoäiti ei enää jaksanut laittaa joulua koko suvulle. Ilmeisen työläs pesti, koska yksikään lapsista ei halunnut ottaa sitä hoitaakseen.
Harmi, että se oli isoäidin vastuulla ensin, ja sitten kai olisi haluttu jonkun muun vastuulle. Kunpa asiat voitaisiin tehdä yhdessä. Minusta sukujoulut ja -juhannukset ovat kivoja juuri siksi, koska eri perheet tuovat kaikkea, ja sitten sitä kaikkea on paljon
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulis anopin tietävän että oikea joulu on vasta joulupäivänä ja silloin anoppi näkee lapsenlapsensa.
Mutta muista toki rauhassa. Se toinen mummo ottaa varmasti ilomielin lapsenlapsensa yökylään
Vierailija kirjoitti:
Meillä miniä menee omille vanhemmilleen, poika tulee meille. Kuulemma meillä on mukavampi joulu ja poika näkee samalla nuorempia sisaruksia ja vauva saa olla äidin vanhempien hemmoteltavana. Meille tämä sopii, miniä oli näreissään, kun poika päätti tehdä näin. Jokaisella on lupa omanlaiseensa jouluun, tuoreen isän ei tarvitse mennä juhlaan, jossa ei ole mukavaa.
Ai, äiti on tärkeämpi kuin vaimo
Ja minä tykkään huonoa ku nään anopin jouluna:D Kutsu ittensä kylään katsomaan kun lapset aukoo paketteja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä miniä menee omille vanhemmilleen, poika tulee meille. Kuulemma meillä on mukavampi joulu ja poika näkee samalla nuorempia sisaruksia ja vauva saa olla äidin vanhempien hemmoteltavana. Meille tämä sopii, miniä oli näreissään, kun poika päätti tehdä näin. Jokaisella on lupa omanlaiseensa jouluun, tuoreen isän ei tarvitse mennä juhlaan, jossa ei ole mukavaa.
Mammanpoika
Vierailija kirjoitti:
Mihin sinun miehesi menee?
Ei taida pojallasi olla hyvä avioliitto, kun oma äiti kiinnostaa enemmän eikä vietä jouluaattoa oman lapsen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Kun me saatiin lapset, ilmoitettiin että me emme sitten joulunpyhinä aiota hikisinä ajella, vaan että jos joku meidät haluaa nähdä, tulee meille käymään.
Ai kun kivasti ajateltu.
Kutsut mummot ja vaarit jouluaterialle.
Sopiiko heidän istua samassa pöydässä
No miksi ette mene aattona anopille ja joulupäivänä sun vanhemmille kun sun äitiä ei vissiin haittaa jos ei näe lapsenlastaan aattona.
Johan on lapsellinen anoppi jos ei joulupäivä kelpaa .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä lailla ei kelvannut kun miniä on menossa JOULUPÄIVÄNÄ sinne anoppilaan JOULUNVIETTOON.
Ja eiköhän ne toiset isovanhemmat ota, jolloin saat taas kitistä vähän lisää, kun sua sorretaan.
Jep, anoppi ottaa vauvan hoitoon UUDENVUODENPÄIVÄNÄ eikä aattona, niin ollaan tasoissa, eikös? Eikä ne toiset isovanhemmat aina jaksa, työelämä on täynnä uupuneita isoäitejä, jotka kahvitauolla kyselevät, mitä voi tehdä, kun ei jaksa kaikkea vapaa-aikaansa olla lapsenlapsen hoitajana.
Se uudenvuodenaatto voi olla ainoa kerta, kun lapselle kaivataan hoitajaa yöksi. Minä kyllä ottaisin silloin lapsen yökylään.
Minä en. Juurihan joku sanoi, että lastenhoitajia kyllä riittää, uutenavuotena kannattaa kysellä kavereita eikä isovanhempia.
Miksi et kutsu molempia isovanhempia jouluaatoksi teille? Hoitaisit 2 kärpästä yhdellä iskulla ja joulupäivät voisitte viettää omalla porukalla ja kaikki olisivat tyytyväisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin sinun miehesi menee?
Ei taida pojallasi olla hyvä avioliitto, kun oma äiti kiinnostaa enemmän eikä vietä jouluaattoa oman lapsen kanssa.
Mies on töissä tänä jouluna kuten joka toisena jouluna muutenkin. Jouluna pojan anoppi omii lapsen itselleen, ei siinä mitään joulua oman lapsen kanssa olla viettämässä, joten poika tulee mieluummin meille, ei äidin vaan enemmän niiden sisarusten ja ehkä kavereittenkin takia. Jos ei saa viettää joulua lapsensa kanssa, niin voi ainakin viettää omanlaisensa joulun. Niinhän nyt moni on vakuutellut, että ei tarvitse ajella edestakaisin jne. Poika tekee juuri niin ja se on hänen valintansa, ei kai se avioliiton tilasta kerro mitään, että tekee omat päätöksensä, niinhän miniäkin tekee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vai oma äiti on tärkeämpi kuin anoppi? Eihän se oma vaimokaan tuossa tunnu kotona pysyvän ja viettää joulun mieluummin isänsä kuin miehensä kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi et kutsu molempia isovanhempia jouluaatoksi teille? Hoitaisit 2 kärpästä yhdellä iskulla ja joulupäivät voisitte viettää omalla porukalla ja kaikki olisivat tyytyväisiä.
koska osalle isovanhemmista on tulossa aattona lapsia syömään ja avaamaan paketteja, ei sieltä ennätä yhden lapsen minä-minä -jouluun.
Omat lapsuuden joulut meni siinä autossa suhatessa paikasta toiseen. Kotona sit illaksi, ihan väsyneenä. Kun omia lapsia syntyi, sanoin että me ollaan kotona, tänne saa tulla mutta me ei tulla muualle. Ei jaksanut enää sitä että pieni loma menee autossa, junassa tms.
Nykyään joulu tuntuu joululta ja saa levätä.
Se uudenvuodenaatto voi olla ainoa kerta, kun lapselle kaivataan hoitajaa yöksi. Minä kyllä ottaisin silloin lapsen yökylään.