saako sossulta
Saako sossulta raha-apua polkupyörään? Mulla ei ole korttia ja matka jo sossun luo viemään papereita on pitkä. Kiitos asiallisista vastauksista
Kommentit (14)
Kiitos vastauksesta. Miksi nuo alapeukut? Onko joku eri mieltä?
Voisiko ne postitttaa? Ja nykyään voi hoitaa netin kautta myös.
Saako sossulta jotain raha-apua harrastuksiin? Jos vetoat haluavasi harrastaa vaikkapa maantiepyöräilyä niin onnistuiskohan sitä kautta? Aika suht halvalla toimiviakin pyöriä kyllä käytettynä myydään, noin 20e ylöspäin.. Sellaiseen luulisi sossupummillakin olevan varaa, jos ei muuten niin muutaman kuukauden säästämisen jälkeen :).
Eikös sossuun voi paperit ja liitteet toimittaa sähköisestikin tai postittamalla, eikai niitä ole mikään pakko henkilökohtaisesti viedä jos se on niin rankkaa?
Voi saada harkinnanvaraisena. Ei sun auta kuin kysyä ja yrittää perustella hyvin. Mun lapsi sai vuosia sitten oliko nyt 100 vai 150 euroa pyörään, eli ei sillä kovin hyvää pyörää saanut, mut jonkinlaisen kuitenkin. Voithan sä sit laittaa jonkin verran itse lisää, jos pystyt. Ne kyl saattaa ehdottaa kirppareita, kierrätyskeskusta ym, mut kysy rohkeasti kuitenkin.
Mulle maksettiin 6v sitten satasen pyörä sossusta. Kysy sieltä, ei ne mitään tonnin maastopyörää maksa mutta jos oot pidempiaikainen asiakas niin uskon että maksavat jonkun käytetyn kuittia vastaan.
[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 00:40"]
Aika suht halvalla toimiviakin pyöriä kyllä käytettynä myydään, noin 20e ylöspäin.. Sellaiseen luulisi sossupummillakin olevan varaa, jos ei muuten niin muutaman kuukauden säästämisen jälkeen :).[/quote]
Mistä noin halvalla saa polkupyöriä? Tarttisin pyörän, muttei löydy kohtuuhintaista. Kierrätyskeskuksissakin saa pulittaa itsensä kipeäksi.
Nykyään on rahat tiukalla kaikkialla, myös sossussa. Ainahan voi laittaa perustellun hakemuksen, mutta se on tarveharkintainen asia/päätös. Harrastuksiin ei yleensä tukia heru. Niin me monet muutkin ne paperit joudutaan viemään sinne bussilla. Eikä niitä bussimatkoja lasketa erikseen kuluiksi, vaan kuuluvat siihen perusosaan.
Miks ihmeessä toisille maksetaan kaikki? Miksi et mene töihin
Laita rahaa, (vaikka vähäkin) kuukausittain säästöön ja osta sitten itse omilla rahoilla pyörä! Näin me muutkin tehdään!
[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 00:53"]
[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 00:40"]
Aika suht halvalla toimiviakin pyöriä kyllä käytettynä myydään, noin 20e ylöspäin.. Sellaiseen luulisi sossupummillakin olevan varaa, jos ei muuten niin muutaman kuukauden säästämisen jälkeen :).[/quote]
Mistä noin halvalla saa polkupyöriä? Tarttisin pyörän, muttei löydy kohtuuhintaista. Kierrätyskeskuksissakin saa pulittaa itsensä kipeäksi.
[/quote]
En ole keneltä kysyit, mutta vastaan omalta kohdalta. Olin Savonlinnassa töissä ja Prisman vieressä olevalta kirpputorilta ostin naisten pyörän 20€. No siitä nyt useampi vuosi aikaa, joten voi olla että hinnat on nousseet ja sitä kirppariakaan ei enää ole. Ei se nyt helmi ollut, mutta kyllä sillä sen ajele mitä siellä tarvitsin.
Mä pyysin just harkinnanvaraista polkupyörään. Vanha levis lopullisesti ja korjauskin maksais vähintään 150e. Koulu ja työmatkoihin menee kävellen yli tunti suuntaansa.
Jos pystyt perustelemaan että bussikortti maksaa enemmän kuin pyörä ja että käytät pyörää säännöllisesti kulkuvälineenä bussikorttien sijaan , niin saattaa onnistua.
Ei