Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Palstan epäsosiaalisille ihmisfoobikoille kysymys

Vierailija
31.01.2025 |

Millä kaikilla tavoin olette vältelleet ihmisten näkemistä? Itse olen muutellut kulkureittejäni etten vahingossakaan törmää tiettyihin ihmisiin,jäänyt piiloilemaan kaupassa hyllyväleihin ja koittanut kiemurrella pakoon jotten joutuisi tutun kanssa juttusille, toki perus rappuun kuikuilut ennen kotoa lähtöä ja metsässä olen lymynnyt pensaissa jos joku muu ulkoilija on ollut lähistöllä. Tiedän, olen sekopää mutta oisko vertaistukea? :D

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysyn kotonani.

Vierailija
2/41 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, olet mun idolini!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pysyn kotonani.

Kai sieltä joskus on lähdettävä johonkin?

Vierailija
4/41 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, olet mun idolini!

Miksi ihmeessä? Olen ihan dorka. :D ap

Vierailija
5/41 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pysyn kotonani.

Kotona voi olla turvassa

Vierailija
6/41 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä olet nolo,a

Vierailija
7/41 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No just huohottanut verhojen takana ja pensaan tai puun takana kaulaliinan läpi ettei höyry paljasta minua.

Sitten usein olen pelanut ihmis-pacmania marketissa vältellen niitä suuta aukovia ja juttua tulvivia tapauksia edes sen verran että pitäisi sanoa moi.

Kuuntelen rappukäytävää ettei ketään ole ja käytän aina rappusia, en koskaan hissiä.

Otan nopeita askelia varmuudeksi ja kuljen kellarin kautta kotiin. En etuovesta yms.

Katson kävellessä maahan huonolla ryhdillä ja pidän maskia tai kaulaliiinaa naamalla+ huppukombinaatiota ettei tunnisteta. Myös napit korvilla 24h7

Vierailija
8/41 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyyhötän turvassa...

Vierailija
9/41 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo samat kaikki. Koiralenkeistä tulee joskus pitkiä ihan siksi, että huomaan kaukaa puheliaan ihmisen olevan tulossa vastaan ja täytyy kiertää kaukaa :D 

Mutta lähiaikoina olen tekemässä sen kaikkien radikaaleimman: ostin isän suvun perikunnalta heidän lapsuudenkodin, maapaikan syrjäiseltä paikalta. Teen 100% etätyötä joten mun ei tarvi asua lähellä työpaikkaani joka on Helsingissä. Muutan sinne sitten suon laitaan, pikkuisen tien päähän 1800-luvulla rakennettuun taloon. 8 km lähimmästä kaupasta, 25 km lähimpään kaupunkiin. Eipä tartte enää sitten kierrellä ihmisiä eikä käydä viemässä roskia taloyhtiön roskakatokseen klo 4 yöllä, ettei vaan tarvisi törmätä siellä keneenkään. Erakkoelämä alkaa todella pian.

Vierailija
10/41 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenlaisia kummallisia pakoreittejä käyttänyt jos olen tiennyt että on porukkaa muualla. Esim ainoan oven,käytävän sijaan mennyt esim ikkunasta tai piytkiä reittejä kellarien kautta yms.

Vierailija
11/41 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis voitteko selittää miksi teette noin? En oikeasti ymmärrä mikä ihmisissä noin pelottaa?

Vierailija
12/41 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No just huohottanut verhojen takana ja pensaan tai puun takana kaulaliinan läpi ettei höyry paljasta minua.

Sitten usein olen pelanut ihmis-pacmania marketissa vältellen niitä suuta aukovia ja juttua tulvivia tapauksia edes sen verran että pitäisi sanoa moi.

Kuuntelen rappukäytävää ettei ketään ole ja käytän aina rappusia, en koskaan hissiä.

Otan nopeita askelia varmuudeksi ja kuljen kellarin kautta kotiin. En etuovesta yms.

Katson kävellessä maahan huonolla ryhdillä ja pidän maskia tai kaulaliiinaa naamalla+ huppukombinaatiota ettei tunnisteta. Myös napit korvilla 24h7

Nauroin tolle kaulaliinan läpi huohottamiselle. :D Hassu ajatus,kiitos vinkistä. T: toinen foobikko

Vierailija
13/41 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis voitteko selittää miksi teette noin? En oikeasti ymmärrä mikä ihmisissä noin pelottaa?

Ei ne pelota varsinaisesti mutta vievät energiaa ja aiheuttavat ärsytystä. Näin siis ainakin itselläni. ap

Vierailija
14/41 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mua edes pelota, en ole mitenkään sosiaalisten tilanteiden kammoinen tms. Jos joku pääsisi yllättämään, juttelisin sen kanssa ihan asiallisesti ja rauhassa. Mutta kaikki ihmiskohtaamiset kuormittaa minua kovasti, ja mieluiten vältän kuormitusta aina kun voin.

- 9

Vierailija
15/41 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pysyn kotonani.

Tämä. Kaupassakaan ei tarvitse ylimääräisiä ravata, kun tilaa kotiinkuljetuksella.

Vierailija
16/41 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se itsellä pelkoa ole, lähinnä sitä ettei kiinnosta ylipäänsä tavata ihmisiä.

Vierailija
17/41 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ihan samanlainen. Sitten samaan aikaan joskus valitan, että olen yksinäinen. Kuitenkin välttelen ihmisiä ihan hulluna, koska en halua joutua kohtaamaan ketään, koska sellaiset satunnaiset kohtaamiset vieraiden ja puolituttujen kanssa stressaa mua kauheasti. Ja kun työstä jo tulee liikaa sosiaalista kuormitusta päivän aikana, niin en enää jaksaisi yhtään ihmistä kohdata työpäivän jälkeen. Käytän automaattikassojakin aina kaupassa, koska en jaksa tervehtiä kassaa enkä sitä että se tervehti mua. Silloin siis, kun en tilaa ruokaa kotiin Alepa-robotilla.

Vierailija
18/41 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku tekee tollastakin? :O ootte outoja.

Vierailija
19/41 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauska nähdä että muillakin on juuri noin, ettei se varsinaisesti pelota se kohtaaminen, mutta jotenkin vaan voimakkaasti EI TAHDO. Se tosiaan jotenkin vie energiaa ja pilaa hyvät fiilikset joskus jopa koko illaksi, jos joutuu small talkaamaan jonkun ihmisen kanssa.

Vierailija
20/41 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nähnyt AP:n tapaisen henkilön. Olin talvella kävelemässä kaupasta kotiin ja oli pidempi tienpätkä, jossa toisella puolella autotie ja toisella metsikkö. Tämä vastaantulija selvästi panikoi kun ei ollut risteäviä reittejä päästä piiloon, mutta sopivasti oli aurauskasa ja pönki sen taakse piiloon umpihangessa. Kun olin mennyt ohi niin kuului kun tuli sieltä pois.