Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pieniä siivouskysymyksiä-ketju

Vierailija
22.12.2021 |

Ap aloittaa, millä pidätte hanat kiiltävinä päivän ajan? Itse otan käsipyyhkeen koukusta ja suljen sillä hanan ennen kuin kuivaan käteni, muuten siihen tulee vesijälkiä. Onko tähän helpompia konsteja?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanojen kiiltävyys on kyllä varmaan vihoviimeinen asia mun tärkeyslistalla....

Vierailija
2/17 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi? Minulla on kaunis koti ja nautin asioiden puhtaudesta ja ulkonäöstä. Olen panostanut itselleni tärkeisiin asioihin kuten ihanaan kotiin ja kivoihin esineisiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi? Minulla on kaunis koti ja nautin asioiden puhtaudesta ja ulkonäöstä. Olen panostanut itselleni tärkeisiin asioihin kuten ihanaan kotiin ja kivoihin esineisiin.

Itsekin tykkään pitää kodin siistinä, mutta ei ne mun hanat ole koskaan mitenkään silmään pistänyt erityisen tahraisina. Pikemminkin se tiskipöydän taso on se missä jäljet näkyvät selvemmin ja niitä sitten poistelen etikkaliuoksella.

Vierailija
4/17 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsekin tykkään pitää kodin siistinä, mutta ei ne mun hanat ole koskaan mitenkään silmään pistänyt erityisen tahraisina. Pikemminkin se tiskipöydän taso on se missä jäljet näkyvät selvemmin ja niitä sitten poistelen etikkaliuoksella.

Eikö sinulla jää sellaisia vesijälkiä esim vessan hanoihin kun suljet ne märin käsin?

Vierailija
5/17 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö sinulla jää sellaisia vesijälkiä esim vessan hanoihin kun suljet ne märin käsin?

Pikkaisen jää, mutta ei ne nyt niin pahasti silmään pistä, että viitsisin niitä koko ajan olla pyyhkimässä. Täydellisyyden tavoittelu tuo mielestäni vaan lisää turhaa stressiä elämään. 

Vierailija
6/17 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sen hanan voi sulkea vaikka käsivarrella painaen? Niin minä teen. Toki, jos hana on "ruuvattavaa" mallia, niin sitten vähän hankala.

Vierailija
7/17 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin pidän hanat kiiltävinä - samalla konstilla. Kyllä sillä vaan on suuri merkitys siisteysvaikutelmaan. Vaikka muuten olisi siisti kylppäri, vessa tai tiskipöytä, vesiläikkäinen hana saa tilan vaikuttamaan epäsiistiltä.

Se on vaan tottumiskysymys. Hanan pyyhkäiseminen vesijäljistä samalla kun kuivaa kädet ei vie kuin sekunnin! Opin kuivaamaan hanat ulkomailla asuessani. Siellä vesi oli niin kovaa ja kalkkista, että niistä kuivuneista tipoista jäi kammottava harmaa karsta.

Vierailija
8/17 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uppia

Vierailija
9/17 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhoja ihmisiä haastateltiin ja heiltä kysyttiin, mitä he elämässä katuvat. Eräs sanoi, että kaduttaa liiallinen siivous.

Vierailija
10/17 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puuteripilvi-Annika?

Vierailija
11/17 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öööö... Kun hanaan roiskuu vettä, kuivaan sen. Jos kosken rasvaisilla käsillä, pyyhkäisen rasvajäljen pois.

Muistan, kun joku täällä palstalla aikoinaan (äskettäin) kysyi minulta ivallisesti, että kiillotanko hanatkin. Ööö... Kyllä kiillotan. Ensinnäkään se ei ole vaiva eikä mikään, toiseksi miksi EN kiillottaisi? Sehän kuuluu siivoukseen.

Kiillotan myös peilit, eikä sekään ole vaiva eikä mikään. Paitsi kun on peiliovet. Ne aion kyllä vaihdattaa joskus, ovat liian työläät pitää puhtaina. Mutta pienemmät peilipinnat kiillottaa ihan hetkessä eikä siitä ole mitään vaivaa. Minusta olisi outoa olla kiillottamatta.

Vierailija
12/17 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhoja ihmisiä haastateltiin ja heiltä kysyttiin, mitä he elämässä katuvat. Eräs sanoi, että kaduttaa liiallinen siivous.

Okei. Minua ei kaduta.

-12

Vierailija
13/17 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

PS. Nautin siitä kiillotuksesta myös. Kirkastuva peilipinta on ihana ja tuo tyydytyksen tunnetta.

Vierailija
14/17 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos lasket keittiössä vettä lavuaariin niin sehän on sitten märkä..... kuivaatko ja kiillotat?

Vierailija
15/17 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä oikein kiillotatte ne hanat ja peilit? Minä vain pyyhkäisen nopeasti lavuaarin/tiskialtaan pesun yhteydessä. Enkä todellakaan pyyhkäise niitä joka päivä.

Vierailija
16/17 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jos lasket keittiössä vettä lavuaariin niin sehän on sitten märkä..... kuivaatko ja kiillotat?

Kuivaan. Samallahan se menee kun kuivaan vesiroiskeet tiskipöydästä. En kiillota yleensä kuin kerran viikossa.

Vierailija
17/17 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä oikein kiillotatte ne hanat ja peilit? Minä vain pyyhkäisen nopeasti lavuaarin/tiskialtaan pesun yhteydessä. Enkä todellakaan pyyhkäise niitä joka päivä.

Minä pesen peilit päivittäin ikkunanpesusuihkeella. Lapsilta roiskuu päivittäin peiliin hammastahnaa ja peilioviin jää jälkiä avaamisesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi neljä