Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minua syytetään varkaaksi - mitä teen?

Vierailija
04.04.2015 |

Aivan järkyttävään tilanteeseen olen joutunut. En tiedä mitä teen ja olen itkenyt silmät päästäni koko päivän.

Olen pitkään yhdessä miesystäväni kanssa auttanut hänen sairasta 70v tätiään. Täti asuu itsenäisesti mutta on osin dementoitunut aivoinfarktin seurauksesta. Olemme noin vuoden ajan auttaneet tätä tätiä joka ikinen viikko arkipäivän askareissa, käyneet seuraakin muutenvain pitämässä. Täti on täysijärkinen mutta toisissa asioissa huolimaton. Kuten raha-asioissa. On toistuvasti unohtanut lompakon kaupan kassalle, seteleitä pudonnut lompakosta ulos tielle ym. Erittäin hajamielistäkin käytöstä. Kaikennlisäksi täti on erittäin rikas. Ja tämän tietävät aivan kaikki sukulaiset. Siis tädin hajamielisyyden ja myös varallisuuden.

Sain tänään soiton oudosta numerosta. Siellä oli eräs miesystäväni sukulainen joka oli vihainen ja mesosi että olen jäänyt kiinni ja nyt käy kalpaten. Sanoi että minä olen kavaltanut kumppanini tädiltä rahaa. Tädiltä on kuulemma toistuvasti kadonnut kotoaan jostain piilosta rahaa sen jälkeen kun minä ja mieheni ollaan käyty tädin luona. Olin äimistynyt ja kysyin kuka kehtaa väittää niin. Puhelimessa ollut sukulainen vastasi että hän väittää muttei voi näyttää kiistatta toteen mutta kuulemma minä yksin olen tämön takana ja nyt on loruni loppu koittanut ja minulla on ikuinen porttikielto kaikkien miesteni sukulaisten luo.
Olin... järkyttynyt. En ollut ikinä aiemmin edes kuullut että tädiltä olisi rahaa kavallettu.
Mieheni raivostui väitteestä ja soitti sukulaisiaan ympäri ja halusi selvittäö asioita. Mieheni muutamat sukulaiset osasivat kertoa että tädiltä oli kuin oli rahaa hävinnyt joitakin kertoja mutta syyllistä ei ollut selvitetty tai ylipäänsä oliko täti itse hukannut rahat. Sukulaiset voivottelivat tilannetta ja totesivat että ikävä jos se sinun naisesi on varas että paha juttu. Eli kukaan ei ainakaan ilmaissut puolustavansa minua.
Mies soitti tädilleenkin joka myönsi tietävänsä saamastani sukulaisen soitosta mutta kuulosti kovin aralta sanomaan asiaan mitään "omalla suullaan" muutakuin että rahaa oli kadonnut kuulemma 2vrk aikana siittä kun minä ja mies viimeksi kyläiltiin ja muita vieraita ei käynyt.

En tiedä mitä teen. Kamalaa. Kaikki se mitä tädin hyväksi olen ilman rahaa pyyteettömästi tehnyt. Ihana kiitos kaikesta. Ja se että muuutkin sukulaiset..... uskovat?!??! Paskapuheita. Mulla ja miehelläkin on vain yhteinen tili ja rahat ja ollaan oltu yhdessä 10v jo....

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
04.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, papallani alkoi dementia samalla tavalla. Jemmaili käteistä ties minne, hukkasi ja unohti niitä, ja aina ne oli hänen mukaansa varastettu.

Vierailija
42/45 |
04.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidät puolesi ja kunnianloukkaussyyte menemään. Ketään ei voi haukkua syyttä varkaaksi. Surullista että sait moisen palkkion siitä, kun autoit vanhaa ihmistä. Miksi kunnallinen kotihoito ei huolehdi hänestä? Tai käykööt nämä varkaaksi sinua parjaavat henkilöt vanhusta itse auttamassa. Äkkiä alkaa varmaan hävitä heidänkin vierailuitten jälkeen rahaa, dementia on sellainen sairaus. Tsemppiä sulle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
04.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku muu jatkaa mummelin auttamista ja saa uudet syytökset niskaansa. Kukin vuorollaan.

Vierailija
44/45 |
04.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tollasen asian takia monet vanhukset jää yksin.

Minäkin aikoinaan tykkäsin vierailla isomummini luona. Äkkiä huomasin tavaroihin ja etenkin rahaan liittyvät epäilykset (siis mummi itse kertoi), välillä miniä, välillä poika "varasti" rahaa.

Rahan käyttö liittyikin laskujen maksuun (joita mummi ei itse kyennyt hoitamaan).

Tavaroita taas poika oli raivaillut roskiin, koska ne oli särkyneet (mummi itse oli pudottanu). Kyse ei ollut mistään rahallisesti arvokkaista esineistä.

Suvun aiheuttaman "hälinän" takia, en enää vieraillut mummini luona.

Vierailija
45/45 |
04.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailimme äidin ja hänen miehensä luona. Äitiä 20 vuotta vanhemmalla isäpuolella oli lompakko kateissa ja hän tuijotti meitä vieraita syyttävästi. Hän löysi lompakkonsa eteisestä housujensa taskusta. Uusi, syyttävä katse ja kommentti, ettei hän ole itse laittanut lompakkoaan kyseiseen taskuun.

Seuraavaksi hän syytti minua siitä, että olen saanut häneltä 450 euroa, mutta en ole maksanut rahoja takaisin. En ole saanut häneltä rahaa.

Tilanne helpotti, kun hän sai mielialaa parantavat lääkkeet sairastaessaan Alzheimeria. Turhat syytökset loppuivat ja voin jutella kiltin ja ystävällisen vanhan miehen kanssa.

Ymmärrän, että syytökset tuntuvat sinusta todella pahalta. Kyseessä on dementiaa sairastava henkilö, joka luulee, että häneltä viedään rahaa. Monilla muistisairailla on vastaavia harhoja.

Te olette kilttejä auttaessanne vanhusta. Auttamista kannattaa jatkaa ja turhat syytökset tulee unohtaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kolme