Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hesarin virolaisten nimistä oleva keskustelu hävisi

04.04.2015 |

Liekö jotain asiatonta tullut ketjuun vai hävisikö siksi, kun Vauvakin on Sanoman tuote. 

Summa summarum kuitenkin:

- lähetin valituksen

- perun huomennat tilauksen

- kaipaan edelleen Kaius Niemeltä kunnon anteeksipyyntöä viivästyneen pahoittelun sijaan

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
04.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 22:54"]

[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 21:18"]Se oli kyllä todellinen rimanalitus hesarilta. Ja kehtasivat vielä kutsua datajournalismiksi. Häpeäisivät! Tehdäänkö seuraavaksi samanlainen kysely venäläisistä tai somaleista? [/quote] ehdotan jälkimmäistä!

[/quote]Missaatte pointin. Kyse on veljeskansasta, ei mistä tahansa kansasta, vaan naapurista. Ilmeisesti suomalaisten on vaikeaa käsittää leikillisyyttä, tai sitten me vain vihaamme virolaisia jostain syystä.

Vierailija
2/36 |
04.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä näin virolaisena voin sanoa ettei tuossa ole mitää loukkaavaa ja ihan hauskahan tuo oli.. Ja nuo virolaislehdissä olevat kommentitkin oli positiivisa eikä kukaan ollu vetäny hernettä keuhkoihin, nyt suomalaiset rauhottukaa :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
04.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 23:05"]Minä näin virolaisena voin sanoa ettei tuossa ole mitää loukkaavaa ja ihan hauskahan tuo oli.. Ja nuo virolaislehdissä olevat kommentitkin oli positiivisa eikä kukaan ollu vetäny hernettä keuhkoihin, nyt suomalaiset rauhottukaa :D
[/quote]

Juurikin näin, t. Toinen virolainen

Vierailija
4/36 |
04.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 23:05"]

Minä näin virolaisena voin sanoa ettei tuossa ole mitää loukkaavaa ja ihan hauskahan tuo oli.. Ja nuo virolaislehdissä olevat kommentitkin oli positiivisa eikä kukaan ollu vetäny hernettä keuhkoihin, nyt suomalaiset rauhottukaa :D

[/quote]

Hei kerrankin saa haukkua hesaria, niin ei todellakaan rauhoituta!

Vierailija
5/36 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 23:10"]

[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 23:05"]

[/quote]

Hei kerrankin saa haukkua hesaria, niin ei todellakaan rauhoituta!

[/quote]

Näin just. Koko kohu oli piruilua Hesarille. Kyllä suomalaiset huumoria ymmärtää siinä kuin virolaisetkin, mutta se on vain niin hauskaa kun Hesarin kokoinen instituutio joutuu pyytelemään anteeksi heti kun rakkaan naapurimme valtionpäämies kohottelee kulmiaan.

EI kai se Ilves sentään ollut tosissaan? 

Vierailija
6/36 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 21:52"]

[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 21:28"]

Ja kehtaavat vielä selitellä lämminhenkisyydellä ystävien välisellä kiusoittelulla ja viitata siihen että virolaiset kutsuvat suomalaisia poroiksi. Se lempinimi ei ole hyväntahtoisuutta nähnytkään! Se on annettu kun on kyllästytty känniääliö-maailmanomistaja-suomalaisiin. Tehkää taustatyönne sanoma!

[/quote]

Mun on pakko sanoa tähän, että kun asuin Virossa, kysyin virolaiselta kämppikseltäni, miten paha haukkumanimi poro oikein on, eikä hän pitänyt sitä mitenkään erityisen halventavana, enemmänkin humoristisena. Mä olin aiemmin pitänyt sitä jotenkin ikävämpänä nimityksenä. Ja hän oli työskennellyt joskus nuorempana Tallinnassa hotellisiivoojana, joten oli kyllä päässyt ihan tarpeeksi asioimaan poroporukan kanssa.

[/quote]

Poro on saanut nimensä Lapin kulta-purkin porosta.

Vierailija
7/36 |
04.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

liian noloa paskaa :) 

sanoma sukkaa

Vierailija
8/36 |
04.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oli kyllä todellinen rimanalitus hesarilta. Ja kehtasivat vielä kutsua datajournalismiksi. Häpeäisivät! Tehdäänkö seuraavaksi samanlainen kysely venäläisistä tai somaleista? Ai miksi ei?

Vierailija
9/36 |
04.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

modet voisi selittää miksi Sanoman uutisista ei saa keskustella :) 

Nehän ovat maailman PARHAITA ja totuutta

Vierailija
10/36 |
04.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 21:18"]

Se oli kyllä todellinen rimanalitus hesarilta. Ja kehtasivat vielä kutsua datajournalismiksi. Häpeäisivät! Tehdäänkö seuraavaksi samanlainen kysely venäläisistä tai somaleista? Ai miksi ei?

[/quote]

Venäläisiäkö ei mielestäsi saa Suomessa haukkua?

He ovat ainoa kansa, jota nimenomaan saa ihan luvan kanssa. 

Vierailija
11/36 |
04.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kehtaavat vielä selitellä lämminhenkisyydellä ystävien välisellä kiusoittelulla ja viitata siihen että virolaiset kutsuvat suomalaisia poroiksi. Se lempinimi ei ole hyväntahtoisuutta nähnytkään! Se on annettu kun on kyllästytty känniääliö-maailmanomistaja-suomalaisiin. Tehkää taustatyönne sanoma!

Vierailija
12/36 |
04.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venäläisiäkö ei mielestäsi saa Suomessa haukkua?

He ovat ainoa kansa, jota nimenomaan saa ihan luvan kanssa.

En tiedä missä piireissä liikut mutta ainakaan minä en ole törmännyt hyväksyvään asenteeseen minkään kansallisuuden haukkumisen kohdalla.

Vierailija
13/36 |
04.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eestipoikien trollitehdas laulaa tänään!

Mitä isot edellä, sitä pienet perässä... vai miten se meni. 

Vierailija
14/36 |
04.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 21:35"]Eestipoikien trollitehdas laulaa tänään!

Mitä isot edellä, sitä pienet perässä... vai miten se meni. 
[/quote] Eestipojilla on yleensä muutakin tekemistä kuin trollailla aaveella.

Vierailija
15/36 |
04.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 21:37"]

[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 21:35"]Eestipoikien trollitehdas laulaa tänään! Mitä isot edellä, sitä pienet perässä... vai miten se meni.  [/quote] Eestipojilla on yleensä muutakin tekemistä kuin trollailla aaveella.

[/quote]

Näemmä. 

Vierailija
16/36 |
04.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä tainnut mennä virolaisille läpi pelkkänä hyväntahtoisena huumorina. Mulla on pari virolaistaustaista (toinen kokonaan ja toinen puoliksi) työkaveria ja kokivat loukkaavana tuon äänestyksen. Otettaisko seuraavaksi vaikka somaleista, briteistä tai romanialaisista tämä sama äänestys? Ai ei. No niin mä vähän arvelinkin.

Vierailija
17/36 |
04.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että hävisi, ei todellakaan jaksa tuota hesarijankutusta.

Minun virolainen ystäväni naureskeli koko jutulle. Olen hänen tyttärensä kummi, tunnen koko hänen sukunsa ja kukaan heistä ei ollut millänsäkään.

Vierailija
18/36 |
04.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 21:35"]Eestipoikien trollitehdas laulaa tänään! Mitä isot edellä, sitä pienet perässä... vai miten se meni.  [/quote] Eestipojilla on yleensä muutakin tekemistä kuin trollailla aaveella.

[/quote]

Aaa, tää onkin jonkun virolaisen rattijuopon muija!

Sano sille ukolles, että kasvattaa ballssit ja lopettaa nyyhkyttämisen. Ei maailma yhteen hesarin äänestykseen lopu. Tosin mitäpä sitä voi odottaa pojalta jos isoisä juoksi venäläisiä piiloon metsään. 

Vierailija
19/36 |
04.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 21:28"]

[/quote]

Mun on pakko sanoa tähän, että kun asuin Virossa, kysyin virolaiselta kämppikseltäni, miten paha haukkumanimi poro oikein on, eikä hän pitänyt sitä mitenkään erityisen halventavana, enemmänkin humoristisena. Mä olin aiemmin pitänyt sitä jotenkin ikävämpänä nimityksenä. Ja hän oli työskennellyt joskus nuorempana Tallinnassa hotellisiivoojana, joten oli kyllä päässyt ihan tarpeeksi asioimaan poroporukan kanssa.

Vierailija
20/36 |
04.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 21:50"]

[/quote]

Aaa, tää onkin jonkun virolaisen rattijuopon muija!

Sano sille ukolles, että kasvattaa ballssit ja lopettaa nyyhkyttämisen. Ei maailma yhteen hesarin äänestykseen lopu. Tosin mitäpä sitä voi odottaa pojalta jos isoisä juoksi venäläisiä piiloon metsään. 

[/quote]

Miksi Suomen suurimman sanomalehden pitäisi julkaista haukkumanimiä virolaisista? En tajua. Olen tavannut vain ihania virolaisia, eikä ole tarvetta haukkua tai nimitellä heitä. En nimittele ystäviänikään. Nimitteletkö sinä? Kuka tahansa järkevä suomalainen tuomitsee Hesarin kakka"journalismin".