Hesarin virolaisten nimistä oleva keskustelu hävisi
Liekö jotain asiatonta tullut ketjuun vai hävisikö siksi, kun Vauvakin on Sanoman tuote.
Summa summarum kuitenkin:
- lähetin valituksen
- perun huomennat tilauksen
- kaipaan edelleen Kaius Niemeltä kunnon anteeksipyyntöä viivästyneen pahoittelun sijaan
Kommentit (36)
[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 21:50"][quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 21:37"]
[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 21:35"]Eestipoikien trollitehdas laulaa tänään! Mitä isot edellä, sitä pienet perässä... vai miten se meni. [/quote] Eestipojilla on yleensä muutakin tekemistä kuin trollailla aaveella.
[/quote]
Aaa, tää onkin jonkun virolaisen rattijuopon muija!
Sano sille ukolles, että kasvattaa ballssit ja lopettaa nyyhkyttämisen. Ei maailma yhteen hesarin äänestykseen lopu. Tosin mitäpä sitä voi odottaa pojalta jos isoisä juoksi venäläisiä piiloon metsään.
[/quote] Mua hävettää olla suomalainen kun luen tollasta kakkaa!
En minäkään ole tavannut kuin mukavia ruotsalaisia, mutta silti "hurri" on ihan yleisesti käytössä. Venäläisistäkin minulla on vain positiivisia kokemuksia henkilökohtaisella tasolla ja silti "ryssä" on ihan ok kutsumanimi heille.
Ainoat jotka repivät perseensä kun vasta etsitään "haukkumanimeä" ovat virolaiset.
Mitä ihmettä Hesarissa oikein tapahtuu? Avointa rasismia ja vittuilua virolaisille. Kun lukijat älähtävät, päätoimittaja ei edes pyydä anteeksi. Mitähän seuraavaksi?
[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 22:01"]En minäkään ole tavannut kuin mukavia ruotsalaisia, mutta silti "hurri" on ihan yleisesti käytössä. Venäläisistäkin minulla on vain positiivisia kokemuksia henkilökohtaisella tasolla ja silti "ryssä" on ihan ok kutsumanimi heille.
Ainoat jotka repivät perseensä kun vasta etsitään "haukkumanimeä" ovat virolaiset.
[/quote] Siis valtakunnallinen sanomalehti etsii haukkumanimeä! Kyllä ihan me suomalaiset tunnemme mikä on tahdikasta ja mikä ei.
[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 22:01"]
En minäkään ole tavannut kuin mukavia ruotsalaisia, mutta silti "hurri" on ihan yleisesti käytössä. Venäläisistäkin minulla on vain positiivisia kokemuksia henkilökohtaisella tasolla ja silti "ryssä" on ihan ok kutsumanimi heille.
[/quote]
Ryssä ei kyllä todellakaan ole mikään ok kutsumanimi venäläiselle!
Hesarin päätoimittajalta olisi odottanut löytyvät edes jonkinlaista sivistystasoa, mutta näköjään ei! Potkut saisi minun puolestani tuollainen päätoimittaja saada! Löytyykö muita, jotka ovat kanssani samaa mieltä?
Ranskalaiset haukkuu saksalaisia, ruotsalaiset norjalaisia, britit ranskalaisia, belgialaiset.. Jatkanko listaa? Mitä sitten?
Pikkusen löysätkää pipoa, toi Bemmit ainakin osu muhun, ku Bemariin on rahaa, ostetaan se, ja asutaan vaik lehtiroskiksessa!
Ja mun puolesta saavat tehdä just niinkuin haluavat, mut voi siitä hieman huumoria viljellä.
[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 22:04"]
[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 22:01"]
[/quote]
Ryssä ei kyllä todellakaan ole mikään ok kutsumanimi venäläiselle!
[/quote]
Tarkoitinkin sitä, että se on Suomessa ihan yleisesti käytössä, eikä Putin ole siitä rusettiinsa meinannut tukehtua.
Mä luin Postimees-lehden lukijakommentteja noista nimistä, ja ihan hyvin ainakin alkupään kommenteissa näihin nimityksiin suhtauduttiin..
Voisko joku kertoo tai linkata, että mistä on kyse? Oon ihan selvästi ollu uutispimennossa :/
^Eiku kiitos vaan, osasin ihan ite käyttää googlea :D
En oo nähny, mitä kyselyyn on tullu tarjolle ja etenkin, mitä Hesari on julkassut. Mun mielestä ajatus olis ollut ihan kiva, mutta kun miettii, minkälainen rasismiaalto ja vieraspelko on tällä hetkellä pinnalla, en ois menny tommosta julkasemaan. Tuskin oli mitään herttasia hellittelynimiä tarjolla...
t. 26
Kyllä on tiukkapiposta jengiä. Mä ainakin nauroin tolle kyselylle.
[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 22:46"]
[/quote]
Niin näyttävät virolaisetkin nauravan.
http://www.postimees.ee/3145379/vaata-milliste-huudnimedega-kutsuvad-soomlased-eestlasi#comments
http://www.postimees.ee/3145379/vaata-milliste-huudnimedega-kutsuvad-soomlased-eestlasi#comments
http://maailm.postimees.ee/3145657/helsingin-sanomate-peatoimetaja-vabandas
[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 22:46"]
[/quote]
ensi viikolla sitten somaleista ja musuista samanlaiset. Sitten kaikki nauraa räkäisesti.
[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 21:18"]Se oli kyllä todellinen rimanalitus hesarilta. Ja kehtasivat vielä kutsua datajournalismiksi. Häpeäisivät! Tehdäänkö seuraavaksi samanlainen kysely venäläisistä tai somaleista?
[/quote] ehdotan jälkimmäistä!
Melko läpinäkyvää, ettei Hesaria saa kritisoida ISOSTA MOKASTA Sanoman omalla keskustelupalstalla.
Tämä pitäisi kai vaieta kuoliaaksi. Nythän se on poistettu HS:n luetuimpien uutisten listalta kokonaan, vaikka ei kai se voi sieltä noin vain hetkessä kadota ilman että se varta vasten sieltä poistetaan. Jos se on ykkösenä jonkin aikaa, miten sitä hetken päästä ei ole muutaman kymmenen luetuimman joukossa ollenkaan.
(Mikä panee kysymään, mitenhän luotettava sekin lista oikeasti on - ovatko oikeasti "luetuimpia".)