Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ahdistaa, taas edessä kesä läskinä. BMI 37. Mistä saatte motivaatiota laihduttaa?

Vierailija
22.12.2021 |

Itkettää ja ahdistaa, taas repsahdin elämäntapamuutoksessa, eilen päivän kalorit 3500.
Tänään jo 2000 täynnä ja kello ei edes 11.

Mistä saatte voimaa vastustaa ruokaa?

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle laihduttaminen on nyt helppoa, kun olen erittäin vähäkalorisella dieetillä. Syön joka päivä 2-4 annosta VLCD-pirtelöitä/keittoja (Nutrilett ym.) ja lisäksi proteiinia ja kasviksia niin, että päivän kalorit jää alle 800. Pari ekaa päivää oli vaikeita, mutta sitten nälkä hävisi ja kohta 3 viikkoa on mennyt täysin ongelmitta. Tarkoitus jatkaa kuuria yhteensä 10 viikkoa, kunhan vointi pysyy hyvänä. Sen jälkeen jää nähtäväksi, kuinka hyvin pystyn vastustamaan nälkää ja mielitekoja sitten kun on aika palata takaisin normaaliin ruokaan.

Vierailija
42/56 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En anna sulle dieettivinkkejä vaan kehotuksen hyväksymään itsesi sellaisena kuin olet, ei se aina ole painosta kiinni.

Mä olen itse hoikka, mutta angstaan silti kehoani enkä uskalla kesäisin pukeutua kuten haluaisin. Paras kaverini on en tiedä kuinka paljon ylipainoinen, mutta reilusti. Hän taas vetää rohkeasti bikinit päälle ja nauttii kesästä ja ilmoista muista välittämättä ja itseensä tyytyväisenä ❤️

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, päätä nyt vain YKSI PIENI asia, jonka muutat elämässäsi/ruokavaliossasi ja pidät muut vakiona. Esim. päätät jättää limsan/suklaan/leivän (tai mikä nyt onkaan paheesi) pois ja muuten syöt kuten ennen (eli ei mitään toista pahetta tilalle). Vasta kun siitä on tullut rutiinia, voit ottaa seuraavan askeleen. Siis yksi pieni askel kerrallaan.

Tämä on varma resepti epäonnistumiseen. Minkään ruoan ei pitäisi olla "pahe". Ruokaa ei voi arvottaa moraalin kautta. Näin toimimalla siihen "paheeseen" tulee parissa päivässä hirveä himo ja tämä johtaa vain ahmimiskierteeseen.

Alkupuoli neuvostasi on hyvä. Muuta yksi pieni asia ruokavaliossasi. Mutta se voi olla esim. se, että täytät joka aterialla puolet lautasesta kasviksilla. Se vähentää jo aterian kalorimäärää ja tekee aterioista huomattavasti terveellisempiä. Myös ruoansulatus toimii paremmin.

Yksinkertaistat liikaa.

Olin itse ennen limsojen ja energiajuomien suurkuluttaja. Sitten päätin laittaa kaiken kerrasta poikki ja juoda pelkkää vichyä ja kivennäisvettä, jos täytyy saada jotain "herkumpaa". Päätös oli kaikin puolin onnistunut. Olen laihtunut melkein 5 kiloa ja säästänyt tuhottoman määrän rahaa. Enkä ole lipsunut muuten kuin siten, että olen nykyään antanut itselleni luvan juoda sokeritonta energiajuomaa silloin kun täytyy täytyy valvoa eikä kahvin juonti onnistu.

Vierailija
44/56 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri tekniikat toimivat eri henkilöillä. Ensinnäkin kotona ei saa missään nimessä olla mitään herkkuja. Toiseksi pitää syödä säännöllisesti ja hyvin, puolet lautasesta kasviksia, itselläni ainakin proteiinipitoinen ruoka pitää nälkää paremmin kuin esim hiilaripitoinen pasta. Jos ruoka ja syöminen on oikeasti ongelma niin kokeilisin ruuan poisjättämistä eli ruuat korvataan ateriankorvikkeilla.

Sinun pitää myös aktiivisesti muutta noita sinun iltarutiinejasi. Jos joka ilta menee sohvalle telkkaria katsoessa ja syödessä niin siitä tavasta pitää aktiivisesti opetella pois! Itsekin olin tällainen aikanaan. Illalla käyn kävelyllä tai luen. Tai illalla voi käyttää hetken vaikka opiskeluun tai uusien taitojen opetteluun.

Vain itse tiedä mistä syystä syöt ja vain sinä voit tehdä sen päätöksen, tapojen muuttaminen vaatii todella paljon aktiivista työtä, myös pään sisällä. Toiselle voi toimia pienet muutokset pikku hiljaa, toiselle kerta rykäisy.

VLCD vaihtoehto voi olla ihan hyvä kertarykäisy, kovalla kalorivajeella tuloksiakin tulee nopeasti ja se motivoi laihduttamisen jatkamista.. Voit myös köydä lääkärillä ja yrittää saada lähetettä, ainkin HUsin alueella toimii sellainen kuin painonhallintatalo. Työterveydestä voi saada myös apua. Jos vika on ns korvien välissä sekin pitää saada kuntoon.

Vierailija
45/56 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kuule. Jos BMI on 37, niin et tule kesää näemään. Korona niittää kaikki tuon painoiset.

Vierailija
46/56 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtalotovereita on. Tsemppii.

Vierailija
47/56 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painonhallintaan Ozempic tai Saxenda. Pyydä heti vaikka työterveydestä!

Vierailija
48/56 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kuule. Jos BMI on 37, niin et tule kesää näemään. Korona niittää kaikki tuon painoiset.

Mulla oli korona, oli vaan rajumpi flunssa. Ap

Vierailija
49/56 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohtalotovereita on. Tsemppii.

Koronauhreja. RiP.

Vierailija
50/56 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla antoi laihdutukseen kummasti motivaatiota, kun vatsaultrassa löytyi rasvamaksa. Se on lihavilla aika yleinen, eikä siis tartte edes käyttää alkoholia. Sokeri ja hedelmäsokeri eli fruktoosi on pahoja rasvankerryttäjiä, joten tarkkana niitten kanssa.

Vierailija
51/56 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eri tekniikat toimivat eri henkilöillä. Ensinnäkin kotona ei saa missään nimessä olla mitään herkkuja. Toiseksi pitää syödä säännöllisesti ja hyvin, puolet lautasesta kasviksia, itselläni ainakin proteiinipitoinen ruoka pitää nälkää paremmin kuin esim hiilaripitoinen pasta. Jos ruoka ja syöminen on oikeasti ongelma niin kokeilisin ruuan poisjättämistä eli ruuat korvataan ateriankorvikkeilla.

Sinun pitää myös aktiivisesti muutta noita sinun iltarutiinejasi. Jos joka ilta menee sohvalle telkkaria katsoessa ja syödessä niin siitä tavasta pitää aktiivisesti opetella pois! Itsekin olin tällainen aikanaan. Illalla käyn kävelyllä tai luen. Tai illalla voi käyttää hetken vaikka opiskeluun tai uusien taitojen opetteluun.

Vain itse tiedä mistä syystä syöt ja vain sinä voit tehdä sen päätöksen, tapojen muuttaminen vaatii todella paljon aktiivista työtä, myös pään sisällä. Toiselle voi toimia pienet muutokset pikku hiljaa, toiselle kerta rykäisy.

VLCD vaihtoehto voi olla ihan hyvä kertarykäisy, kovalla kalorivajeella tuloksiakin tulee nopeasti ja se motivoi laihduttamisen jatkamista.. Voit myös köydä lääkärillä ja yrittää saada lähetettä, ainkin HUsin alueella toimii sellainen kuin painonhallintatalo. Työterveydestä voi saada myös apua. Jos vika on ns korvien välissä sekin pitää saada kuntoon.

Tämä on niin totta. Ihmiset on erilaisia ja se mikä toimii yhdelle ei toimi välttämättä toiselle. Minä itse laihdutin pysyvästi 17 kg Nutrileteilla, kun taas mieheni kokeili vastaavaa kuuria 3 kertaa mutta lihoi nopeasti takaisin entisiin mittoihinsa ja vähän ylikin. Mieheni onnistui lopulta laihduttamaan hitaasti mutta pysyvästi lautasmallin avulla eli niin, että puolet lautasesta on aina pyhitetty salaatille. Mulla hidas laihduttaminen ei ollut koskaan toiminut, ehkä siksi kun olen niin kärsimätön luonne. Sitten kun vihdoin olin onnistunut laihtumaan (nutrikuurilla), olin ylpeä saavutuksestani ja halusin niin kovasti pitää siitä kiinni, että mun oli helppo muuttaa syömistottumuksiani uutta painoani vastaaviksi pysyvästi.

Vierailija
52/56 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesä ei ole vielä menetetty. Tässä on vielä 4 kk eli 17 viikkoa aikaa laihduttaa ennen kesäkuun alkua. Jos olet esim. 165-senttinen, matkaa 100-kiloisesta (BMI 37) normaalipainoiseksi (68 kg) on 32 kg. Pudotettavaa on siis alle 2 kg viikossa! Tiukalla VLCD-kuurilla onnistut kyllä. Tsemppiä, sisulla ja sinnikkyydelä selviät siitä!

Vierailija
53/56 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan varmasti tiedät miten laihdutetaan. Ei sinulta puutu tietoa eikä motivaatiota, vaan tekoja. Alat vaan tehdä niin kuin tiedät että kannattaa. Et mieti miltä tuntuu, huvittaako, motivoiko, onko mielitekoja. Päätät miten syöt ja sitten syöt niin.

Vähän sama kuin vaikka viikkosiivous tai auton huolto, ne vaan tehdään pois alta eikä jäädä pohtimaan tuntuuko kivalta ja huvittaako ja onko mieli varmasti hyvä ja motivoitunut.

Mulla tökkii myös siivous.. Aika läävä saa olla ennekuin jaksan vaivautua

Ap

Vierailija
54/56 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten on lähtenyt uusi vuosi ja paino alas?

Sama paino kuin aina, 97kg. Ap

Vierailija
55/56 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kesä ei ole vielä menetetty. Tässä on vielä 4 kk eli 17 viikkoa aikaa laihduttaa ennen kesäkuun alkua. Jos olet esim. 165-senttinen, matkaa 100-kiloisesta (BMI 37) normaalipainoiseksi (68 kg) on 32 kg. Pudotettavaa on siis alle 2 kg viikossa! Tiukalla VLCD-kuurilla onnistut kyllä. Tsemppiä, sisulla ja sinnikkyydelä selviät siitä!

Mulle riittäisi 87kg,mutta sekin ollut kaukainen haave jo vuosia

Ap

Vierailija
56/56 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloita seuraavalla aterialla, älä vasta seuraavana päivänä,

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kuusi